Hop til indhold

Advarsel mod Vejlegården

Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg faldt lige over det her:

Vi advarer imod pensionen som hedder Vejlegården og ligger i Måløv

Som det fremgår af nedennævnte historie, mistede Lene og Richard deres dejlige unge Golden Retriever, mens de var i Thailand i tre uger, fordi hundepensionen ikke reagerede på, at hunden ikke indtog mad og drikke i 13 dage. Endnu værre er det, at pensionen ikke lader kontaktpersonerne hente hunden, fordi de ikke kan nå at komme og hente den syge hund inden lukketid, så den ligger yderligere 2 dage uden behandling. Og da den efter afhentning mandag kommer til hospitalet er det for sent. Tarmene er rådnet og hunden er ikke til at redde. Dyrlægen var rystet!

Det er simpelthen en skrækkelig historie, der viser mangel på omsorg for hunden, der var skind og ben ved afhentningen og lå afkræftet hen. Pensionen har ikke i ugen efter lægebesøget på 3 dagen kontaktet diverse kontaktpersoner eller ejerne, indtil hunden skal hentes. De følger ikke ejernes vejledning og har åbenbart ikke fundet noget problem i at deres pensionær lå hen og ikke drak eller spiste.

Det er virkelig ikke anbefalelsesværdigt!

Familien beretter:

Nicky havde spist et par underbukser hjemmefra, inden vi afleverede ham. Men da de kontaktede os 3 dage inde i rejsen om hans symptomer, fortalte vi dem ,at det helt sikkert var en sok el lign., som han tit spiste. Han plejede at kaste dem op igen, men de måtte hellere få fat på en dyrlæge.

Det gjorde de så, og han behandlede for en maveinfektion. Vi gjorde dem opmærksom på, at det var en sok og ikke en maveinfektion, men de mente ,at han havde fået det meget bedre. Så hørte vi intet i noget tid ,indtil mine forældre ville hente ham om lørdagen. De fik at vide, at da de først ville nå frem ½ time efter åbningstiden sluttede, så kunne de ikke hente ham og næste dag var der lukket,så det kunne først blive mandag. Da de så henter ham mandag ser de til deres overraskelse, at han dårligt nok er til at kende og er bange for ,at han ikke overlever.

Kennelen siger pludselig, at det er godt at de henter ham, for de kan ikke længere tage ansvaret for ham.

Så det er tiden efter dyrlægen har været der, hvor de ikke kontakter os, vores kontaktperson eller anden dyrlæge/dyrlægen igen, og lader som om alt er ok på trods af at Nicky intet spier/drikker.Og så det faktum at de lader mine forældre tro ,at alt er ok, fordi de ikke har travlt med at få ham hentet fra pensionen. De bor på pensionen, og det er bare et spørgsmål om, at bruge 5 minutter på at lukke ham ud. Men de synes godt, at det kan vente 2 døgn.

Da mine forældre afleverer ham på hospitalet er tarmene desværre så rådne af at have været blokeret i 14 dage, at der ikke er meget at lappe sammen af. Hospitalet siger, at der er ingen grund til at hunden skal dø af at have noget i tarmene, det er kun pensionens manglen på handling som gør, at Nicky dør.

Så det var det han døde af.

http://oasa-dk.dk/?Site=NewsOASA&News=196

----

Bare til skræk og advarsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har før været advarsler mod Måløv Hundepension, som ikke ligger i Måløv (så vidt jeg husker). Tror det er første gang jeg høre dårlige ting om Vejlegårdens Hundepension.

Hvor er det trist :neutral: Stakkels ejere!

Link til indlæg
Del på andre sites

der har været advaret imod den flere gange... det problematiske er, at der ligger 2 hundepensioner i Måløv - eller også hedder de noget nær det samme... den ene er så vidt jeg har forstået et fint sted, den anden har klager i bunkevis...

Det er Vejlegården, der har ry for at være et godt sted :-) Det er det så åbenbart ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Der har før været advarsler mod Måløv Hundepension, som ikke ligger i Måløv (så vidt jeg husker). Tror det er første gang jeg høre dårlige ting om Vejlegårdens Hundepension.

Hvor er det trist :neutral: Stakkels ejere!

Der er 2 hunde pensioner en inde i måløv "Måløv hundepension" og en uden for måløv "Vejle gården" er det "Måløv hundepension" der er sket det FRygtlige! :megaked::shock:

På vejlegården jeg og venner og bekendte har ALDRIG haft noget dårligt fra "Vejlegården /Det har altid været positivt når vi har hentet hunde der :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo kun en enkeltsagstilfælde...de kan jo have 10.000 andre tilfredse kunder. Men ville bare viderebringe den, da jeg nu lige faldt over advarslen inde på dyreværnssiden. Så kan man jo som potential kunde selv lige kigge ekstra i hvert fald eller spørge til sagen, hvis det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 year later...
Gæst mincharlie

Jeg har lige læst Advarsel mod Vejlegården, og jeg er rystet.

Min hund, en Westie, blev passet hos Vejlegården i vinterferien 2010, altså for et år siden. Da jeg kom hjem fra ferie, tog jeg direkte til hundepensionen og fik at vide , at min hund var død. De fortalte, at de havde fundet ham død om morgenen tre dage før jeg kom hjem og havde sendt ham til obduktion hos dyrlægen i Ganløse. Obduktionen havde vist, at min hund både havde dårligt hjerte og muligvis lungekræft.

Det undrede mig meget - min hund tog uden besvær trapperne op og ned fra 4. sal flere gange hver dag, og han klarede gåturen fra Måløv Station ud til hundepensionen i frisk tempo. Vi havde været hos min egen dyrlæge et par uger før ferien for at få vaccination mod kennelhoste, og hun havde ikke bemærket noget unormalt.

Alligevel måtte jeg tro på forklaringen, jeg havde jo ikke noget andet valg.

Nu viser det sig så, at en anden hund er død i pensionen i 2009. Dyrlægen i Ganløse var også involveret i sagen med den unge Golden Retriever.

Mine første oplevelser med Vejlegården Hundepension var positive, og jeg var helt tryg, da jeg afleverede min hund i pensionen for et år siden.

Nu har jeg fået fået en ny dejlig hund, og jeg tør ikke bruge Vejlegården igen - og da slet ikke den anden hundepension i Måløv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Ja undskyld mig og måske stå jeg alene med dette synspunkt.

Jeg syntes nu roden til dette problem ligger hos Lene og Richard.

Hvad er det for nogle hundeejere.

Der er intet der tyder på at de selv har kontaktet dyrlægen inden deres rejse. For som de skriver "Han plejede at kaste dem op igen, men de måtte hellere få fat på en dyrlæge."

Pensionen skaffede jo en dyrlæge, der fejl behandlede hvalpen.

For mig lyder det som om de har afleveret en syg hund og nu er det pensionens skyld. Den holder sgu ikke.

Og bare det der står "Han plejede at kaste dem op igen" tyder på det er sket før.

Hvis Gismo spiste en sok ville jeg staks tage til dyrlægen, men også sørger for han ikke kom i nærheden af noget der kunne være farligt for ham igen - så som en sok.

Jeg syntes mere, vi har med to personer at gøre der ikke har været der ansvar som hundeejer voksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Jeg synes, i dette her tilfaelde, at den er en del problematisk. Kennelen gjorde ikke det optimale i denne situation, men Hvis man ved, som ejer, at ens hund lige har aedt UNDERBUKSER. Jamen, saa maa man som ejer tage affaere med det samme og INDEN den kommer i pleje hos fremmede, og tage til dyrelaege og bede om, rongtenfotografering. Det burde vaere gjort inden. Jeg synes, generelt det er forkert at overlade det til en kennel og dennes dyrelaege, hvis hunden har nogle ubehandlede problemer inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Åhh det er altid ærgeligt når disse historer dukker op, for det er jo sådan noget der bare ikke må ske.

Denne sag er jo ganske forfærdelig og jeg syntes at der ligger et svigt både fra ejers side, men syntes også pensionen har svigtet.

Ejerne burde aldrig have afleveret en syg hund, det er jeg sådan set enig i. Men igen ved man jo ikke på hvad grundlag de har afleveret den. Måske kunne de ikke lige aflyse turen eller hvad ved jeg og har derfor lavet en "handleplan" med pensionen. Vi ved ikke hvad der har forlagt af aftaler og jeg syntes derfor det er svært at "dømme" ejeren.

Pensionen har derimod (efter min mening) svigtet enormt ved ikke at handle på hundens dårlige tilstand. Nu har jeg selv haft hundepension og jeg ville have kørt sådan en hund på dyrehospitalet og krævet den indlagt, så den kunne komme i intens behandling.

Jeg havde faktisk en gang et lign. tildfælde med en hund i pension. Da den kom havde den en rest gulvtæppe med som bund i sin kurv. Der var spist/trævlet lidt af gulvtæppet allerede der, men senere på aftenen havde den flænset det ret voldsomt og jeg fejede derfor boksen og fjernede alle tæpperresterne samt det stykke der var tilbage, så den ikke skulle ødelægge det yderligere. på daværende tidspunkt bekymrede jeg mig ikke over om den havde spist noget af det, for jeg har før oplevet hunde der splitter deres ting ad den første dag (kun dem der også splitter ting ad derhjemem), men aldrig oplevet at de har spist noget. Men dagen efter om aftenen syntes jeg hun virkede en lille smule stille. Hun var ellers en meget energisk hund der havde en masse indbrændt energi og stress og var noget "oppe at ringe". Dette var fordi hun kom fra nogle meget kummerlige forhold inden nuværende ejer havde fået hende og de havde kun haft hende i 2 mdr. da hun kom ud til mig (hun havde praktisk talt levet i en lille transportboks i 6-7 mdr. for inden da). men alt det havde vi fået en godt snak om da de afleverede hende, så jeg troede først at hun bare havde fået afløb for noget hun havde manglet, da jeg have aktiveret og stimuleret hende en del og at det var derfor hun var blevet mere rolig. Men ved midnat da jeg ville i seng, gik jeg alligevel lige over for at tjekkede hende og der syntes jeg hun virkede lidt varm, så jeg tog hende stemperatur og hun havde en lille smule feber, så jeg ringede til vagtdyrlægen som sagde at jeg bare skulle holde lidt øje med hende og så ringe tilbage næste morgen hvis hun stadig havde feber, for han syntes ikke det lød alvorligt.

Jeg tjekkede hende ofte hele natten igennem og hendes feber faldt ikke, men den steg dog heller ikke. kl. 6 stod jeg op fordi jeg egentlig ikke var helt tryg ved situationen og jeg ville gerne have luftet de andre hund i pensionen i tildfælde af at jeg skulle ind til dyrlægen med hende.

Kl. 8 var hendes temperatur steget til 40 grader, og jeg puttede hende derfor i bilen og kørte til dyrlægen med det samme. Hun blev undersøgt og behandlet for en maveinfektion og jeg fik hende med hjem igen. Jeg var meget obs på hende hele dagen og tjekkede hendes gummer og temperatur jævnligt. Hun ville ikke selv drikke, så jeg fik lidt i hende via en engangssprøjte som jeg stak ind i mundvigen og på den måde ville hun gerne drikke lidt.

Hen på aftenen var hendes temperatur stadig 40 grader og hendes gummer begyndte at være blege, samt hendes hud viste tegn på derhydreret, desuden var hun sløv og ville ingen ting. Så jeg ringede til dyrlægen og sagde at nu kom jeg altså med hende (jeg havde haft telefon kontakt med ham i løbet af dagen).

Det var faktisk først her da jeg var på vej ind til dyrehospitalet, at det slog mig at hun kunne have spist noget af det gulvtæppe og det berettede jeg staks dyrlægen da vi kom ind. Hun blev indlagt og de fik taget røngten af hendes mave og ganske rigtig så havde hun en masse i maven. Dyrlægen mener så at hun måtte have spist dette inden hun kom til mig, da der allerede var gået infektion i det. Hun blev opereret og jeg valgte at jeg syntes hun skulle blive på hospitalet bagefter, da jeg ikke var tryg ved at have ansvaret for hende mere. Jeg havde i mellemtiden fået fat på ejer og de havde givet grønt lys for en operation og ville få noget familie til at hente hende på dyrehospitalet når hun var frisk til det. Jeg var ude på dyrehospitalet og besøge hende dagen efter operationen og hun blev vildt glad for at se mig og jeg fik lige med selvsyn set at hun havde det godt, så jeg kunne ringe til ejer og berette dette.

Denne "sag" endte jo heldigvis godt og hun kom sig helt oven på det. Men hvis jeg ikke havde handlet og reageret som jeg gjorde, kunne hun meget vel have været død.

Så uanset hvad situationen var da hunden blev afleveret, syntes jeg ikke de har været deres ansvar bevidst. Hvis man har en syg hund i pensionen så "handler" man og man kan jo altid vælge ikke at tage imod en hund man ikke vurdere helt rask ved ankomst, og så vidt historien melder blev det gjordt klart ved ankomst at hunden havde spist et par underbukser, så pensionen kunne bare have sagt nej til at modtage den. Men når de vælger at tage imod den, er de altså nødt til at gøre alt i deres magt for at sådan noget ikke sker.

Man SKAL reagere på at en hund ikke drikker og det er jo relativt nemt at kontrollere.

Jeg syntes i dette tildfælde ikke der burde have været nogen tvivl om at den hund skulle være kørt på dyrehospitalet til indlæggelse. Når man har ansvaret for andres hunde er man nødt til at reagere på den måde, for man kan ikke løbe den risiko og stå med det ansvar.

Et andet sted de har svigtet er ved ikke at lade familien hente hunden. Ja okay de kunne ikke nå det i åbningstiden, men hunden var syg for pokker. Jeg var normalt også rimelig striks med at åbningstiderne skulle overholdes. Men hvis jeg havde en syg hund og noget familie kunne hente, så ville jeg ada flevere den på alle tider af døgnet. Det samme gælder hvis man har en hund der mistrives eller er meget ked af at være i pension, så er man altså fleksibel, så hunden ikke skal være i situationen mere end højest nødvendigt.

Nu har vi kun hørt historien fra en side og man kan derfor ikke "dømme" sagen, da vi ikke ved hvordan historien hænger sammen for pensionsejer. Så jeg vil egentlig slet ikke dømme pensionen, men blot belyse at uanset havd så synte jeg ikke man kan lægge alt skylden over på ejer, synets begge parter har svigtet hunden, men syntes dog pensionen er skyld i at det drog så vidt (hvis man skal vurdere ud fra den historie vi har fået). Den kunne jo sagtens have været redet med den rette behandling.

Men en sørgelig historie det er det godt nok (det er en gammel historie er det ikke ?)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 months later...

Hej alle sammen

vi er netop hjemkommet fra ferie til vores engelske springer spaniels, som også er blevet passet på Vejlegården. Min søster hentede hunden, som på kun 6 hele døgn var tydeligt påvirket af manglende væske og indtagelse af mad!!!! Damen der ejer pensionen oplyste til min søster at hun flere gange havde forsøgt at ringe til os...ja hun ringede til os 1 time før vi landede....ellers ikke. Hunden har sandsynligvis ikke indtaget væske eller føde i nogle af de 6 døgn for igår hos dyrlægen/dyrehospitalet blev han vejet og har tabt hele 2 kg ud af sine 18 kg dvs over 10 % vægttab!!! Dyrlægen var noget undrende over at pensionen intet havde gjort....

Sidste år i marts 2010 blev han også passede på Vejlegården, da i 10 dage og umiddelbart efter var der ikke rigtig nogen ændring, men kort tid efter blev han pludselig dårlig med ringe lyst til væske indtag og mad.

Ligesom nu, tog vi på dyrehospitalet, og fik konstateret at den havde fået maveinfektion...igen!!

Vi kan nu kun sidde tilbage med en følelse af at blive taget ved næsen af Vejlegården - hun giver et indtryk af at hun er meget omsorgsfuld og gør alt for dyrerne. Men det er da mærkeligt at hun ikke reagerer tidligere end en time før han bliver hentet!

Så kære hundevenner - find et andet sted til dine kæledyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen

vi er netop hjemkommet fra ferie til vores engelske springer spaniels, som også er blevet passet på Vejlegården. Min søster hentede hunden, som på kun 6 hele døgn var tydeligt påvirket af manglende væske og indtagelse af mad!!!! Damen der ejer pensionen oplyste til min søster at hun flere gange havde forsøgt at ringe til os...ja hun ringede til os 1 time før vi landede....ellers ikke. Hunden har sandsynligvis ikke indtaget væske eller føde i nogle af de 6 døgn for igår hos dyrlægen/dyrehospitalet blev han vejet og har tabt hele 2 kg ud af sine 18 kg dvs over 10 % vægttab!!! Dyrlægen var noget undrende over at pensionen intet havde gjort....

Sidste år i marts 2010 blev han også passede på Vejlegården, da i 10 dage og umiddelbart efter var der ikke rigtig nogen ændring, men kort tid efter blev han pludselig dårlig med ringe lyst til væske indtag og mad.

Ligesom nu, tog vi på dyrehospitalet, og fik konstateret at den havde fået maveinfektion...igen!!

Vi kan nu kun sidde tilbage med en følelse af at blive taget ved næsen af Vejlegården - hun giver et indtryk af at hun er meget omsorgsfuld og gør alt for dyrerne. Men det er da mærkeligt at hun ikke reagerer tidligere end en time før han bliver hentet!

:hmm: hvis i en gang har haft en dårlig oplevelse - hvorfor får i så hunden passet der igen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Hej alle sammen

Frygtligt at nogen udnytter folks tillid på den måde, og stakkels hund, det må have været en meget ubehagelig oplevelse at finde ud af at hunden har gået uden hverken vådt eller tørt :cry: Jeg fatter ikke folk kan gøre det mod dyr og da slet ikke dyr de får betaling for at tage sig af :evil:

Jeg må indrømme at jeg ikke selv tør lade min hund passe hos andre end folk jeg kender, jeg er SÅ bange for at han ikke skulle blive passet ordenligt, som åbenlyst er tilfældet her.

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst billeh
:hmm: hvis i en gang har haft en dårlig oplevelse - hvorfor får i så hunden passet der igen ?

Første gang han blev passet der, gik der knap 3 uger før han blev syg. Dyrlægen sagde dér at det kunne være fra pensionen - nu synes jeg godt vi kan konkludere at det er dét!!

det jeg er mest ærgerlig over er at hun ikke ringer efter en dyrlæge.

Vi har efter mit indlæg talt med pensionsdamen igen og nu påstår hun at hunden har spist ALT sin mad (og alligevel har tabt over 2 kg på 6 døgn....). Det hænger bare ikke sammen...:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst billeh
Frygtligt at nogen udnytter folks tillid på den måde, og stakkels hund, det må have været en meget ubehagelig oplevelse at finde ud af at hunden har gået uden hverken vådt eller tørt :cry: Jeg fatter ikke folk kan gøre det mod dyr og da slet ikke dyr de får betaling for at tage sig af :evil:

Jeg må indrømme at jeg ikke selv tør lade min hund passe hos andre end folk jeg kender, jeg er SÅ bange for at han ikke skulle blive passet ordenligt, som åbenlyst er tilfældet her.

:ae:

JA er helt enig med dig - hun bør jo have bare lidt forstand på hvad hun beskæftiger sig med - synes jeg!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
  • 2 years later...
Gæst Dyrermitliv

Jeg har fået passe mine hunde igennem mange år på vejlegården, og de er altid glade og søde når man kommer og når man afhenter sine skønne dyr igen. Har altid fået glade hunde hjem! Har én gang, mens jeg var i thailand blevet kontaktet af vejlegården at min ene hund ikke ville spise, og at de havde taget ham til dyrelægen med det samme. Det viste sig at han havde fået en maveinfektion, og de satte ham på penicillin med det samme. Han blev meget syg og var tæt på at kunne være død, men kennelen opdaget det i tide, så min lille basse kunne blive rask igen. Han havde været i pensionen i 3 dage på daværende tidspunkt, dvs. han ikke kunne have fået smitten der, da det tager 5-7 dage for en hund får en smitte, til det går i 'udbrud'. Men vores hunde vil ikke spise alt deres mad når de er på pension, det kan være der er mange andre spænende ting end at spise, tænker jeg. Så vi har gjort det at vi tager leverpostej med som de komme i deres mad. :-D

Historien med sokken/underbukser synes jeg ligger på ejer. Jeg synes ikke at man kan sætte sine dyr i pension med tanke på om de har spist noget, som en hund ikke skal spise. Det er da at ligge et helt forkert ansvar til kennelen. Og hvis det var mine hunde, havde jeg nok været til dyrelægen hvis jeg var i tvivl om mine hunde havde noget i maven der ikke burde være der.

At dyrelægen 1 eller 2 gang ikke kan se hvad hunden fejler, er jo ikke andre end dyrelægens skyld. Men at hunden ikke har kastet det op igen 'sm den plejer' er da forfærdeligt, med den må jo have ligget derinde og generet hunden længe da den var forrådden.

Håber den har det godt igen!

Link til indlæg
Del på andre sites