Hop til indhold

1 + 2 = 3


Gæst Maja
 Share

Recommended Posts

Da det er grand Danoise jeg har, tænker jeg at det må være her, jeg beretter om vores nye situation med 3 hunde, frem for en :-) Håber jeg herigennem kan få mere viden og gode råd. Undskyld at det nok bliver lidt langt, og måske rodet.

 

Vores gamle hund Odin er 8½ år. Vi har altid kun haft en af gangen, og havde egentlig heller ikke planer om ny hund, før Odin ikke var mere.

 

Men så var det vi blev spurgt, om vi ikke skulle have en mere ( som altså blev til 2 mere ) da en kennel skulle af med deres, enten afsætte eller aflive.

 

Var noget tøvende,da vores Odin jo er gammel, og altid har været alene, på nær når vores datter kommer på besøg, med hendes Bella. Og de har det fint sammen. Men vendte det lige med min mand, og ja, så tog vi beslutningen om at overtage begge hunde, da de var vandt til at gå sammen ( han og hun ) og vi syntes det var synd, både at aflive så unge hunde, samt skille dem ad.

 

Vi fik dem Tirsdag d. 1/9. De er hhv. 2 og 3 år. Meget kærlige og omgængelige. Ligesom vores gamle Odin.

 

Umidelbart syntes vi at det gik hæderligt, at have dem sammen. De snusede, og så hinanden an. enkelte markeringer kunne dog ikke undgås, især hannerne imellem.

 

Går tur med dem hver for sig, ihvertfald her i starten, foruden at de lukkes ned på marken, under opsyn. Og her er det så at de 2 hanner efter første døgn sammen, kommer op at slås. :cry: Jeg er alene med dem lige der, og kan ikke gøre så meget, andet end se fortvivlet til, da der så pludselig er 2 mod en, så vores dejlige gamle hund bliver kanøflet.

 

Nå, skilder dem efterfølgende ad, da de er færdige med at slås, så Odin får lidt fred og ro, samt plejer hans sår. Er godt klar over at de skal finde deres indbyrdes plads. Vi tænker, og føler at det selvfølgelig er os der er overhund(e) og føler at Odin som er ældst, burde være først, næste efter os selvfølgelig. Har dog siden hørt at hundene selv finder ud af det - måske ? men føler alligevel det mest naturligt at ældste hund er første hund - ved ikke hvad jeres erfaringer er. Selv er vi jo først ved at gøre vores, og må søge råd og svar fra andre.

 

Nå, på den igen. Stille og roligt sætte dem sammen igen, under opsyn. Min mand har tilsyneladende ingen problemer. Indgyder åbenbart mere respekt :lol:

 

Den nye han, er ikke chipmærket, så det har vi bestilt tid hos dyrelægen til. Samtidig får vi ham kastreret, og vaccineret.

 

Jeg bestiller tid til tæven, ved jo ikke hvornår hun er vaccineret, da jeg ingen papierer har på hende. Fik godt nok at vide, de var vaccineret i Oktober sidste år, men har intet bevis.

 

Inden da, altså dagen efter at jeg var nede med Balou, da kanøfler de igen Odin ( ja, ved ikke om de benytter sig af at jeg var alene ? )

 

Så bytter lige rundt på dyrelægeaftalen, så Odin kan komme ned og få chekket sår, og behandlet og når nu han er der, bliver han vaccineret også. Og derefter Lady så hun bliver vaccineret og får chekket sin chip. Jeg har som sagt ingen papir på hende, og kender ikke oprindelig ejer, da hende jeg købte dem af, heller ikke har haft ændret ejerskab da hun overtog hunden.

 

Kontakter hunderegister, da vi vil have orden i tingene. Ligeledes opgraderer forsikring fra en hund til tre.

 

Så kommer næste overraskelse: Havde fået forståelsen af, at der var et par måneder til næste løbetid, men ser så Balou parre sig med Lady, bare 2 dage efter kastrationen. Tænker først, godt vi nåede at kastrere ham, samtidig med at jeg tænker utroligt han kan det, lige efter operation.

 

Og løbetid, uha, vi ved jo reelt ikke meget om den slags, da vi ikke før har haft tævehunde. Vi har derfor heller ikke vidst hvilke tegn vi skulle kigge efter, og hun er tilsyneladende god til at holde sig ren. Har heller ikke kunnet skelne, om det var hende der gik og dryp blødte, eller blod fra deres rifter.

 

Nå, men har da nu læst og spurgt hist og her, så jeg ved en lille bitte smule om løbetid, men ikke nok synes jeg. Også har jeg nu fået at vide, at der en tid efter kastration, godt kan stå lidt sæd tilbage som kan være aktivt. Dog produceres der jo ikke nye sædceller.

 

F.eks ved jeg jo ikke, over hvor lang periode, og hvor mange gange/hvor tit, sådanne hunde parer sig. Pt. har vi observeret at de har parret sig 3 gange. jeg har ikke mulighed for at skille dem yderligere ad. Så de 2 nye går sammen, og vores gamle Odin går for sig ( hvilket han jo altid har været vandt til ) Ihvertfald ind til videre.

 

Men det er jo meningen at de alle 3 skal vænnes til hinanden. Men Ladys løbetid overrumplede os en hel del. Om vi så sidenhen vælger prævention til hende, eller kastration af vores gamle Odin ved vi ikke endu. Egentlig synes vi Odin er så gammel, at der ingen grund er til at lade ham kastrere. Vi forventer ihvertfald ikke at have ham i så mange år endu. Men vi vil så være nødt til at holde ham fra Lady, ved fremtidigere løbetider, som det nu bør være muligt for mig, at holde lidt mere styr på, da jeg har noteret alle observationer ned, i de godt 2 uger vi har haft dem.

 

Vi har vejet for og imod, og tager hvalpene hvis de kommer, hvilket må blive engang midt eller sidst i November. Og kommer der ikke hvalpe, ja så ånder vi bare lettet op.

 

Som sagt, er de alle utroligt kærlige, kælne, og rolige og giver ikke anledning til de store bekymringer. Men det er en ny situation, både for dem, og for os. Og en opgave, som vi meget gerne tager på os, for at alle 3 hunde skal have det godt. Også så vi ikke skal vedblive at holde dem adskilt.

 

Og ja, når tæven så viser sig at være i løbetid, så skal der sikkert ikke så meget til, før 2 hanner støder sammen. Så en meget indholdsrig, og til tider kaotisk periode i vores liv :lol:

 

Vi er sikre på, vi nok skal klare opgaven - har vi sagt A, siger vi også B. Vi undgår nok ikke at gøre fejltagelser, men følger meget vores hjerter, og lytter til vores mavefornemmesler, samtidig med at vi også gerne vil have lidt råd fra andre, som ved mere om hhv. flere hunde sammen, samt om tæve hunde.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maja, og velkommen til :vinken:

 

Jeg synes det er en masse problemer I har fået for Jeres gode hjertes skyld, og det er især synd for gamle Odin. Det vil jeg gerne vende tilbage til når jeg får tid til at logge på næste gang - skal på arbejde om lidt.

 

Men vil dog lige sige at jeg synes I skal tage til dyrlægen med tæven og få en fortrydelsessprøjte. Det er utroligt svært at finde egnede købere til grander, og der fødes allerede alt for mange hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maja, og velkommen til :vinken:

 

Jeg synes det er en masse problemer I har fået for Jeres gode hjertes skyld, og det er især synd for gamle Odin. Det vil jeg gerne vende tilbage til når jeg får tid til at logge på næste gang - skal på arbejde om lidt.

 

Men vil dog lige sige at jeg synes I skal tage til dyrlægen med tæven og få en fortrydelsessprøjte. Det er utroligt svært at finde egnede købere til grander, og der fødes allerede alt for mange hvalpe.

 

Tak for dit svar :-) Ak ja, arbejde skal jo passes, så det er helt ok, at vende tilbage.

 

Ja, vi føler os, også lidt skyldige, i forhold til Odin, netop fordi han er gammel, og gerne skulle have en lige så god alderdom, som ungdom.

 

Så vi gør en del ud af at han gerne må have nogle privelegier, som de andre ikke har, uden dog at han lige pludselig skal være totalt overforkælet :lol:

 

Ja, fortydelsessprøjte har vi vendt, både med hinanden og med dyrelægen. Vi har jo lidt tid endnu, at beslutte os/ombestemme os, selvom vi naturligvis heller ikke skal vente i evighedder. Kan også godt se kommende problematik med evt. hvalpe, men har altså lige pt. valgt at tage hvalpene hvis de kommer. Vi ved det jo ikke, men riscikoen er jo reel nok, selvom vi jo lige nåede at få Balou kastreret.

 

Så, ja der fulgte noget mere emd, end vi lige havde forudset. Men som sagt, vi fortryder ikke. Vi har påtaget os en opgave, ganske vist en af de større. Så vi må bare hhv. søge råd og vejledning, samt føle efter hvad der føles rigtigst for os og hundene, efterhånden som vi alle vokser med opgaven :-)

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er op til 6 uger, at der er krudt i, selvom han er kastreret. Som Umulia skriver, så er det ikke bare sådan at finde ejere til gd'ere, så ville slet ikke være i tvivl..

 

Bortset fra det, så tror jeg heller ikke det er til gavn for flokkens "lære hinanden at kende" tid, at der kommer hvalpe allerede..

 

Og så lige et velkommen til:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er op til 6 uger, at der er krudt i, selvom han er kastreret. Som Umulia skriver, så er det ikke bare sådan at finde ejere til gd'ere, så ville slet ikke være i tvivl..

 

Bortset fra det, så tror jeg heller ikke det er til gavn for flokkens "lære hinanden at kende" tid, at der kommer hvalpe allerede..

 

Og så lige et velkommen til:-D

 

Tak for velkomst :-)

 

Op til 6 uger ? Jo, men der bliver jo ikke produceret nyt, så det der evt, har været, må vel være ved at være brugt op, eller hvad ? Ja ok, måske dumt spørgsmål, men jeg ved jo ikke bedre, andet end jeg må spørge mig frem, for at blive klogere.

 

Samtidig ved jeg jo heller ikke, over hvor lang tid, hun lader sig parre. Altså hvor mange gange hun lader ham springe på hende. Ind til videre har vi observeret at hun har ladet ham springe på sig 3 gange siden Torsdag i sidste uge.

 

Så i fald, vi beslutter os for abbortindsprøjtninger, og han så hopper på hende igen, umiddelbart efter, så er vi jo lige vidt ? Og jeg har ikke mulighed for at adskille dem yderligere, således at hver hund går for sig.

 

Som sagt, måske spørger jeg dumt, eller naivt, men der er bare nogen ting, jeg ikke ved så meget om. Og det er jo rart, at få alle aspekter med, for bedre at kunne veje for og imod, når man vil gøre op med sig selv, hvad løsning man vælger.

 

Uanset hvad, så kan hundene jo ikke gøre for det :-) De fortjer jo blot at blive taget sig godt af, samt elsket og respekteret hver i sær, for den hund, de nu er, hhv. hver for sig, og sammen.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i ikke skal avle på de to nye, så syntes jeg - trods rissikoerne - at i skulle kasterere og steralisere.

 

I slipper for løbetider, i undgår en evt livsmoderbetændelse.

 

Dog har jeg for nyligt læst en lille besked om at en af vores kastererde han-hudne herinde, har taget en anden hunds mødom, så selv parringen kan jo stadig ske :mrgreen:

 

 

Men udover at få fyldt hjemmet op, så må man sige at i har hovederne fyldt godt op med alle de ting i pludselig skal tage stilling til, og det er da lige før jeg får hovedpine på jeres vejne :ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i ikke skal avle på de to nye, så syntes jeg - trods rissikoerne - at i skulle kasterere og steralisere.

 

I slipper for løbetider, i undgår en evt livsmoderbetændelse.

 

Dog har jeg for nyligt læst en lille besked om at en af vores kastererde han-hudne herinde, har taget en anden hunds mødom, så selv parringen kan jo stadig ske :mrgreen:

 

 

Men udover at få fyldt hjemmet op, så må man sige at i har hovederne fyldt godt op med alle de ting i pludselig skal tage stilling til, og det er da lige før jeg får hovedpine på jeres vejne :ae::ae::ae:

 

Jo, selve parringen var jeg nok klar over, fortsat kunne ske :mrgreen: Men det var unægtelig, lidt nyt for mig at der, efter en kastration stadig kunne stå aktiv sæd i sædlederne eller hvad det nu hedder :roll:

 

Balou fik vi jo ret hurtigt kastreret, efter at vi modtog ham, og havde også talt om, at sterillisere Lady. Vi havde ikke planer om at skulle avle på dem, så at hun allerede var i løbetid, ja det overrumplede os en del.

 

Tag du en ekstra hovedpinepille :-D og så trøst dig med, at vi hos os, plejer at se tingene som opgaver, vi må se at få løst på bedst mulige måde, frem for at se det som et problem.

 

Men jo, der blev ganske rigtigt lige pludselig mere end vi lige havde forudset. Også selvom vi da udemærket var klar over at det ikke kunne forventes at gå 100% gnidningsløst.

 

Går ned og køber batterier til vores kamera i dag. Så må jeg se at få taget nogle billeder af dem.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for velkomst :-)

 

Op til 6 uger ? Jo, men der bliver jo ikke produceret nyt, så det der evt, har været, må vel være ved at være brugt op, eller hvad ? Ja ok, måske dumt spørgsmål, men jeg ved jo ikke bedre, andet end jeg må spørge mig frem, for at blive klogere.

 

Samtidig ved jeg jo heller ikke, over hvor lang tid, hun lader sig parre. Altså hvor mange gange hun lader ham springe på hende. Ind til videre har vi observeret at hun har ladet ham springe på sig 3 gange siden Torsdag i sidste uge.

 

Så i fald, vi beslutter os for abbortindsprøjtninger, og han så hopper på hende igen, umiddelbart efter, så er vi jo lige vidt ? Og jeg har ikke mulighed for at adskille dem yderligere, således at hver hund går for sig.

 

Maja

 

Hej Maja, :-)

Der går noget tid før "sæden er brugt op" og en enkelt sædsælle kan i princippet blive til en hvalp. Det kræver blot at den rammer plet i tæven, og med den alder din tæve har så er hun formentlig absolut fertil.

 

Jeg vil sige som andre herinde, at hvis du ikke har planer om at lave hvalpe på din tæve, så steriliser hende.

 

Det kan være voldsomt for både hanner og tæver under løbetid, og udover at der kan ske hovsaparringer, så stresser dine hunde også op. Stress kan være en medvirkende årsag til mavevending, som grand danois'en er disponeret for.

 

Du har ikke papirer på de to nyankomne - dvs. du har ingen garanti for at de ikke er søster og bror, og hvalpe efter dem kan være behæftet med forskellige sygdomme pga indavl. Samtidig er det ikke let at sælge hvalpe - selv ikke med papirer ;-)

 

Sidst men ikke mindst, så skriver du, at du ikke har mulighed for at dele hundene yderligere op. Du kan forvente, at din tæve kommer i løbetid 2 gange om året - nogen har endda kortere interval mellem løbetiderne end 6 mdr. - og så vil du have samme situation om ganske kort tid igen.

 

Jeg håber det bedste for dig og dine hunde :blink:

 

Mange hilsner

Joan

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Joan ( også i andre der svarer så pænt ) :-)

 

Rigtig dejligt, at være havnet et sted, hvor man føler at få både venlige, ærlige og konstruktive svar. Både om godt og mindre godt.

 

Umiddelbart synes jeg ikke de virker stressede. Men jeg ved det jo ærligtalt ikke, da jeg ikke kender tegnene på stress hos hunde.

 

Det første døgn var der godt nok en del uro, hvilket nok ikke kunne undgås 100%. Men der er faldet meget ro over dem alle synes jeg. Men hvad er tegnene på stress ?

 

Med hensyn til bror/søster, så tror jeg ikke det er tilfældet. Men indrømmet, jeg kan ikke vide det. Men Balou var ikke chipmærket, trods hans ca. 2 år. Så det har jeg sørget for, og måtte derfor opfinde en fødselsdato. Lady var chippet, og jeg venter nu bare på papir fra hunderegistret. De ville sende mig en blanket/tro og love, da jeg ikke kender oprindelig ejer, som ikke er hende jeg købte dem af.

 

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vendte jeg tilbage til tråden igen - det varede godt nok lidt længere end jeg havde regnet med :oops:

 

Jeg synes også det er en god idé at sterilisere. Jeg har netop fået min egen tæve steriliseret, og har tidligere fået en anden tæve steriliseret efter en "ups"-parring.

Man hører tit at operationen skal foregå midtvejs i tævens cyklus, men hende der blev steriliseret i slutningen af løbetiden kom fint igennem det, og viste ingen tegn på at have skiftet temperament.

Hvis I steriliserer Lady, sikrer I også at hun ikke bliver et stridspunkt mellem de to hanner.

 

Min grande tæve, Vinnie, fik jeg som næsten 1-årig, og hun blev ført sammen med min gamle hanhund (10 år på det tidspunkt) uden andre problemer end lidt ressourceforsvar. Men det er selvfølgelig noget helt andet at føre to hunde, der kender hinanden, sammen med en tredie.

Den måde, Vinnie viste stress på, da vi fik hende, var ved at drikke som en svamp. Den første uge bestilte hun stort set ikke andet end at drikke og tisse :lol:

Men hunde kan vise stress på mange andre måder. Generelt er adfærd, der gentages påfaldende ofte, som regel tegn på stress. Det kan være humperi, varig gøen, skraben i jorden og mange andre ting.

 

Held og lykke med projektet :5up: Håber du holder os opdateret - og viser flere billeder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den måde, Vinnie viste stress på, da vi fik hende, var ved at drikke som en svamp. Den første uge bestilte hun stort set ikke andet end at drikke og tisse :lol:

 

Maja undskyld jeg lige stjæler din tråd..

 

Umulia, Freya drikker som en svamp og tisser og tisser som aldrig før, jeg tænkte at det kunne være fordi hun er i sin første løbetid, men nu læser jeg dette og er nervøs for at hun måske også er stresset.. Hun kan jo godt være lidt stresset over at ikke vide hvad det er der skrevet inde i kroppen og hvorfor der kommer blod ud af hende!!

 

Har du nogen råd til hvordan vil kan dæmpe stressen eller er det bedst bare at køre de vante rutiner, så hun kan mærke at alt er normalt og måske så selv bliver rolig igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Maja undskyld jeg lige stjæler din tråd..

 

Umulia, Freya drikker som en svamp og tisser og tisser som aldrig før, jeg tænkte at det kunne være fordi hun er i sin første løbetid, men nu læser jeg dette og er nervøs for at hun måske også er stresset.. Hun kan jo godt være lidt stresset over at ikke vide hvad det er der skrevet inde i kroppen og hvorfor der kommer blod ud af hende!!

 

Har du nogen råd til hvordan vil kan dæmpe stressen eller er det bedst bare at køre de vante rutiner, så hun kan mærke at alt er normalt og måske så selv bliver rolig igen?

 

Man skal bare huske på at et stort vandindtag også kan skyldes en infektion et eller andet sted, samt at tis i stride strømme (eller sjatpisning konstant) kan skyldes en blærebetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maja undskyld jeg lige stjæler din tråd..

 

Umulia, Freya drikker som en svamp og tisser og tisser som aldrig før, jeg tænkte at det kunne være fordi hun er i sin første løbetid, men nu læser jeg dette og er nervøs for at hun måske også er stresset.. Hun kan jo godt være lidt stresset over at ikke vide hvad det er der skrevet inde i kroppen og hvorfor der kommer blod ud af hende!!

 

Har du nogen råd til hvordan vil kan dæmpe stressen eller er det bedst bare at køre de vante rutiner, så hun kan mærke at alt er normalt og måske så selv bliver rolig igen?

 

Ikke for at bekymre dig unødigt, men det kan altså også være symptom på livmoder- eller blærebetændelse :hmm: Det ville dog være ret usædvanligt for så ung en tæve.

 

Løbetid påvirker tæver meget forskelligt - nogle er meget berørt af det, medens andre er helt sig selv. Hvis der ikke er sket forandringer i hverdagen hjemme hos Jer, vil jeg nok mene det er bedst, som du også selv siger, at fortsætte de vante rutiner.

 

Nu ved jeg ikke hvor langt henne hun er i løbetiden? Men hvis drikkeriet varer udover den højløbske periode, eller hvis hun begynder at vise tegn på at være utilpas - træthed, spiseværgring, "grønt" udflåd osv., var det måske en idé med en tur til dyrlægen.

 

Da Vinnie gjorde det samme, var jeg også på vej til Dr. Dyr, men fik det råd at vente og se om det mon ikke bare var stress - og det var det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at bekymre dig unødigt, men det kan altså også være symptom på livmoder- eller blærebetændelse :hmm: Det ville dog være ret usædvanligt for så ung en tæve.

 

Løbetid påvirker tæver meget forskelligt - nogle er meget berørt af det, medens andre er helt sig selv. Hvis der ikke er sket forandringer i hverdagen hjemme hos Jer, vil jeg nok mene det er bedst, som du også selv siger, at fortsætte de vante rutiner.

 

Nu ved jeg ikke hvor langt henne hun er i løbetiden? Men hvis drikkeriet varer udover den højløbske periode, eller hvis hun begynder at vise tegn på at være utilpas - træthed, spiseværgring, "grønt" udflåd osv., var det måske en idé med en tur til dyrlægen.

 

Da Vinnie gjorde det samme, var jeg også på vej til Dr. Dyr, men fik det råd at vente og se om det mon ikke bare var stress - og det var det :5up:

 

Tusind tak, jeg ser lige tiden an.. hun er kun 1 uge "fremme" og bløder stadig, så tror "bare" hun er lidt forvirret over den nye situation, men vi skal nok lige være opmærksom på en evt. betændelse..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maja :vinken:

 

Jeg har ikke en grand danois, men blander mig lige lidt alligevel :oops::blink:

 

Tænkte bare på det du skrev med at de 2 nye hunde kanøflede jeres Odin, kan godt se at en tæve i løbetid kun gør alt værre, og måske vil det hele falde nemmere på plads når hun er ovre den.

Men, ellers er det måske en ide at lære de 2 nye at være sammen med Odin hver for sig?

Give masser af godbidder, være i haven eller gå små ture (en person pr hund) med ros og godbidder hver gang de opfører sig som i gerne vil have det?

 

Så kan de 2 nye basser ikke gejle hinanden op, men er mere på "samme vilkår" som Odin.

 

Ved ikke hvornår grand danoiser kaldes voksne, men kan de stadig være unghunde, de nye? For så tester de måske endda Odin endnu mere - ikke at det ikke skal arbejdes på, men kunne ske at det også kunne have lidt indflydelse på det hele.

 

Held og lykke med dem alle 3!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maja :vinken:

 

Jeg har ikke en grand danois, men blander mig lige lidt alligevel :oops::blink:

 

Tænkte bare på det du skrev med at de 2 nye hunde kanøflede jeres Odin, kan godt se at en tæve i løbetid kun gør alt værre, og måske vil det hele falde nemmere på plads når hun er ovre den.

Men, ellers er det måske en ide at lære de 2 nye at være sammen med Odin hver for sig?

Give masser af godbidder, være i haven eller gå små ture (en person pr hund) med ros og godbidder hver gang de opfører sig som i gerne vil have det?

 

Så kan de 2 nye basser ikke gejle hinanden op, men er mere på "samme vilkår" som Odin.

 

Ved ikke hvornår grand danoiser kaldes voksne, men kan de stadig være unghunde, de nye? For så tester de måske endda Odin endnu mere - ikke at det ikke skal arbejdes på, men kunne ske at det også kunne have lidt indflydelse på det hele.

 

Held og lykke med dem alle 3!

 

Tak for dit input :-) Faktisk hvad vi selv har haft i tankerne.

 

Min mand er ofte sent hjemme i hverdagene, men har forholdsvis tidligt fri i dag, og har så fri frem til Søndag. Og jeg har heller ingen kunder i denne weekend, så da er planen da at bruge den ekstra tid på hundene.

 

ikke at de forsømmes de andre dage, men selv mit arbejde hjemmefra, betyder jo, at jeg ikke hele tiden kan være over dem.

 

Men det ville være rart, om jeg igen kan lade alle døre stå åbne. Det savner jeg. Vi har hidtil kunnet lade hoveddør og alt stå hele sommeren, og han bare lå, og kiggede ud, rejste sig når der kom nogen, men gik ikke ud af fordøren. Og når kunderne kommer, står han lige så fint på dørtrinet og kigger ud til mig i køkkenet, også når der kommer kunder. Han ved hvor grænsen går. det bliver dejligt, den dag de nye også kan det :-)

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...