Zaz-zaz Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 at man kan få en statistik til at vise, hvad man ønsker...eller ?!? http://www.bt.dk/krimi/muskelhundes-ejere-er-de-mest-kriminelle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kratos' mor Besvaret September 16, 2009 Rapporter Share Besvaret September 16, 2009 Det er simpelthen utroligt med alt det "muskelhunde" pjat. Får de ikke snart noget bedre at bruge deres tid på Ja, der er mange der bruger muskelhunde som potensforlænger, men der er MINDST ligeså mange gode, kærlige og dygtige hundeejere derude. Og de idioter derude finder nok andre racer, hvis der endelig kom et forbud. Nu må det altså snart slutte det der. Jeg er sååå træt af det. Mange forveksler min med muskelhund og jeg opdager flere og flere som går over på den anden side af gaden, eller råber åndsvage kommentarer. En hund er hvad man gør den til!!! Sorry... fik lige et hysterisk anfald:!: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Hvis artiklen er korrekt, så viser den jo at vi har et samfundsproblem, og ikke et hundeproblem... Hvis artiklen har ret i at det hovedsagligt er socialt marginaliserede der ejer disse hunde, så er det måske de socialt marginaliserede vi skal rette vores fokus på, i stedet for hundene? Og jeg vil straks understrege at jeg tilhører den ene procent der ikke er kriminel eller har været involveret i bandevold :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Og måske er der lidt sandhed i artiklen.... http://www.bt.dk/krimi/brugte-kamphund-som-vaaben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Hvis artiklen er korrekt, så viser den jo at vi har et samfundsproblem, og ikke et hundeproblem... Hvis artiklen har ret i at det hovedsagligt er socialt marginaliserede der ejer disse hunde, så er det måske de socialt marginaliserede vi skal rette vores fokus på, i stedet for hundene? Og jeg vil straks understrege at jeg tilhører den ene procent der ikke er kriminel eller har været involveret i bandevold :blink: Det passer jo ikke Lonny ! Det står jo næsten selv i artiklen taget direkte fra EB eller BT som har den direkte fra Guds eget land, sååååååå..... Ej, jeg må indrømme, den slags artikler og undersøgelser får mig til at ligge flad af grin. Hvad er det dog for noget at smække i avisen ? Nåååeee jo, det er endnu en gren til bålet, der handler om de slemme kamphunde og hvem kan dog afvise "fakta", når det er undersøgt på et højest "videnskabeligt" plan med "hele" 768 (eller hvor mange det var) adspurgte personer i et miljø, vi ikke kender til (var det i Vollsmose eller det pæne Tarup ?!?) ? Jeg synes den slags er intet mindre end til at grine af, selvom der nu nok skal være dem, der vil bruge det sludder som et endegyldigt sandhedsbevis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Det passer jo ikke Lonny ! Det står jo næsten selv i artiklen taget direkte fra EB eller BT som har den direkte fra Guds eget land, sååååååå..... Ej, jeg må indrømme, den slags artikler og undersøgelser får mig til at ligge flad af grin. Hvad er det dog for noget at smække i avisen ? Nåååeee jo, det er endnu en gren til bålet, der handler om de slemme kamphunde og hvem kan dog afvise "fakta", når det er undersøgt på et højest "videnskabeligt" plan med "hele" 768 (eller hvor mange det var) adspurgte personer i et miljø, vi ikke kender til (var det i Vollsmose eller det pæne Tarup ?!?) ? Jeg synes den slags er intet mindre end til at grine af, selvom der nu nok skal være dem, der vil bruge det sludder som et endegyldigt sandhedsbevis. Jamen statestik er jo taknemmelig, og du kan få det til at vise næsten hvad du vil, især med så lille et statistisk materiale som 768 adspurgte. Desuden har man valgt kun at spørge unge på college, så man aner intet om hvordan billedet evt. ville have set ud hvis man havde spurgt hele befolkningen... Men da undersøgelsen bakker op om mine fordomme, så tror jeg jo på den :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst topsytop Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Hørte det i radioen i går, og må indrømme at jeg fik mig et billigt grin over det Nogengange er der altså ingen grænser for hvad for noget pladder de finder på at "undersøge". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 og jeg undrer mig over bt.dk ikek virker her :evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Nu er det jo nemt at spørge i den slags undersøgelser. Man skal bare spørge om det rigtige. Hvis vi nu bytter ordet kamphund ud med Hættetrøje Baseball cap Sneakers. Boxershorts. Lytter til Hip Hop. Lytter til Gangsta Rap. Og sådan kan man blive ved. Så tror jeg man ville kunne konkludere de samme eller flere underlige ting Lidt ligsom i Holbergs, Erasmus Montanus -En sten kan ikke flyve. -Morlille kan ikke flyve. -Ergo. -Morlille er en sten. :blink: Jeg skrev engang at: Statistik var som lygtepæle. De kommer med jævne mellemrum. De kan være gode at støtte sig til. Men de er ikke specielt oplysende. Hvilket får mig til at tænke på når vi linker til først den ene og snart den anden hjemmeside. Det er nogengange som om at, bare noget står på en hjemmeside så er det rigtigt. Så tror jeg det kunne være sundt at huske på denne lille tegning. [ATTACH]14162[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Nu er det jo nemt at spørge i den slags undersøgelser.Man skal bare spørge om det rigtige. Hvis vi nu bytter ordet kamphund ud med Hættetrøje Baseball cap Sneakers. Boxershorts. Lytter til Hip Hop. Lytter til Gangsta Rap. Og sådan kan man blive ved. Så tror jeg man ville kunne konkludere de samme eller flere underlige ting Lidt ligsom i Holbergs, Erasmus Montanus -En sten kan ikke flyve. -Morlille kan ikke flyve. -Ergo. -Morlille er en sten. :blink: Jeg skrev engang at: Statistik var som lygtepæle. De kommer med jævne mellemrum. De kan være gode at støtte sig til. Men de er ikke specielt oplysende. Hvilket får mig til at tænke på når vi linker til først den ene og snart den anden hjemmeside. Det er nogengange som om at, bare noget står på en hjemmeside så er det rigtigt. Så tror jeg det kunne være sundt at huske på denne lille tegning. [ATTACH]14162[/ATTACH] Netop og det er så sandt. Og det allermest fantastiske er, at den slags bliver trykt, meeeeeeen alt for at holde liv i en debat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Jamen statestik er jo taknemmelig, og du kan få det til at vise næsten hvad du vil, især med så lille et statistisk materiale som 768 adspurgte. Desuden har man valgt kun at spørge unge på college, så man aner intet om hvordan billedet evt. ville have set ud hvis man havde spurgt hele befolkningen... Men da undersøgelsen bakker op om mine fordomme, så tror jeg jo på den :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Jeg kom lige til at skrive lidt om på historien. Ældre ejere af gangstativer er mere voldelige og har været med i flere slags kriminalitet, end andre ældre kun med stokke, eller ingen gangstativer. Det skriver Hoax.dk onsdag. Amerikanske forskere har spurgt 758 pensionister med og uden gangstativ om blandt andet deres kriminelle erfaringer, deres personlighed og deres syn på hjælpemidler. - Når man kigger på psykopatiske egenskaber, udviser ejere af gangstativer desuden betydeligt flere kendetegn på primær psykopati, det vil sige uforsigtighed, egoisme og tendenser til at manipulere, end ældre der kun bruger stok, skriver forskerne fra West Virginia University i en artikel i tidsskriftet Journal of Forensic Science. Kun lidt over 1 procent lovlydige Undersøgelsen viser, at 15 procent af ejerne af gangstativer, herunder Rollator og Volaris, kunne svare ja på spørgsmål som 'Har du nogensinde været indblandet i et slagsmål?' og 'Har du nogensinde stjålet noget, der var mere værd end 25 dollar?' Tallet for de øvrige grupper lå nede på 5-8 procent. Kun 1 ud af de 66 medvirkende ejere af Rollator viste ingen tegn på kriminel adfærd. Det svarer til lidt over 1 procent. I de tre øvrige grupper er tallet oppe omkring 10 procent, som fortæller, at de udelukkende holder sig på den rene sti og heller aldrig har overtrådt moralske forbud ved for eksempel at løbe hjemmefra i mere end et døgn. Flere fængselsdomme Undersøgelsen bekræfter ifølge Hoax.dk resultatet af en anden amerikansk undersøgelse, som i 2006 viste, at ejere af gangstativer havde ti gange flere fængselsdomme end andre stokke ejere.. Rollator og gangstativ ejerne havde også syv gange større risiko for at blive dømt for en aggressiv forbrydelse og fem gange større risiko for at få en dom i forbindelse med alkohol. Forskerne fra West Virginia University anbefaler på baggrund af de to undersøgelser at lave flere studier, som kan afsløre, om en Rollator kan ses som en simpel markør for, at ejeren er 'socialt afvigende'. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Det kommer jo an på hvem man spørger.. hvis man vil lave en statestik om hvor mange der er på stoffer på et diskotek, kunne man jo sagtens spørger alle på diskoteket, eller hvis man gerne ville styre statestikken henad mod hvor mange der faktisk er på stoffer. Så spørger man selvfølgelig ikke fyren der sidder stille og roligt baren og drikker en øl om han er på stoffer. Man vælger selvfølgelig dem som utrætteligt tonser rundt på dansegulvet, med en flaske vand i hånden og med pupiler så store som tekopper.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Ved I hvad ? Jeg synes, jeg fornemmer, at I slet ikke tror på den fiiiiine, dybt videnskabelig undersøgelse ! Skam få jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Ved I hvad ? Jeg synes, jeg fornemmer, at I slet ikke tror på den fiiiiine, dybt videnskabelig undersøgelse ! Skam få jer man siger jo også at man altid skal følge den første fornemmelse man får.. så det tror jeg også du skal gøre denne gang.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Mener man skal tage statistikker med et gran salt. I mange år har man fortalt om hvor mange % af dødsulykkerne lastbiler var indblandet, man glemte bare at fortælle hvor mange gange chaufføren så havde fået skylden. Sidste år kom tallet så frem. Jo statistikker man man vende som man vi have dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Mener man skal tage statistikker med et gran salt. I mange år har man fortalt om hvor mange % af dødsulykkerne lastbiler var indblandet, man glemte bare at fortælle hvor mange gange chaufføren så havde fået skylden. Sidste år kom tallet så frem. Jo statistikker man man vende som man vi have dem. Og det er vel just det, der på én gang gør dem både komiske og tragiske. Jeg tænkte nok, at I herinde ikke ville bide på krogen. Det var statistikken FOR komisk til, men på den anden side set, er skidtet rent faktisk trykt i en af landets mest læste aviser og nogle vil givetvis tage det for gode varer. Det er det tragiske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Undskyld jeg var stiv.... Pis...jeg er jo en af de kriminelle med min 7-dages dom for besiddelse af foldekniv...så undskyld til Guanomo, Lonny og andre fordi jeg trækker jer ned... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Undskyld jeg var stiv.... Pis...jeg er jo en af de kriminelle med min 7-dages dom for besiddelse af foldekniv...så undskyld til Guanomo, Lonny og andre fordi jeg trækker jer ned... det gør ikke noget, du var bare så dum at blive nuppet :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 det gør ikke noget, du var bare så dum at blive nuppet :slem: hehe...det må man sige... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Der er da ingen tvivl om, at kamphunde er populære i visse mere eller mindre kriminelle miljøer, ligesom at pudler er populære hos pensionister, og chihuahua'er er populære hos unge piger. Meeen, spørgsmålet er så, om man kan bruge den information til noget som helst. Det er jo ikke kun de kriminelles kamphunde, der er problemer med, og jeg mener heller ikke, at man uden videre kan stemple alle kriminelle som dårlige hundeejere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 Der er da ingen tvivl om, at kamphunde er populære i visse mere eller mindre kriminelle miljøer, ligesom at pudler er populære hos pensionister, og chihuahua'er er populære hos unge piger.Meeen, spørgsmålet er så, om man kan bruge den information til noget som helst. Det er jo ikke kun de kriminelles kamphunde, der er problemer med, og jeg mener heller ikke, at man uden videre kan stemple alle kriminelle som dårlige hundeejere. - Melet fra Fordommenes mølle klæber bedst - Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 - Melet fra Fordommenes mølle klæber bedst - Hver gang man bevæger sig ind på emnet livsstil og begynder at vurdere folk udfra hvad de køber, så kommer man jo til at lave nogle grove generaliseringer. Men omvendt er der vel også nogle mønstre, som nogle fans af én bestemt ting har til fælles. Ellers var der vel ingen, der gad at beskæftige sig med livsstilsanalyser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 En anden undersøgelse viser faktisk at omkring 95% af alle mennesker er kriminelle i en eller anden udstrækning. Sammenkører vi dén undersøgelse med den vi hér diskuterer, kan jeg slutte at næsten alle hunde i DK......... er kamphunde. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 17, 2009 Rapporter Share Besvaret September 17, 2009 En anden undersøgelse viser faktisk at omkring 95% af alle mennesker er kriminelle i en eller anden udstrækning. Sammenkører vi dén undersøgelse med den vi hér diskuterer, kan jeg slutte at næsten alle hunde i DK......... er kamphunde. :blink: Jeg har engang stjålet en bh inde i H&M og en yankie bar Er aslan så dobbelt kamphund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts