Hop til indhold

Vores hund tisser indenfor om natten


Gæst Fridahunden
 Share

Recommended Posts

Gæst Fridahunden

Vores hund er 8½ måned og hun tisser stadig indenfor..

 

Om dagen er der ingen problemer med at tisse ude men hvis hun får lov til at være i både stuen og soveværelset om natten så tisser hun i stuen men ikke i soveværelset, men hvis hun, som hun normalt er sammen med os i soveværelset så tisser hun ikke..

 

Er der nogen der har et forslag til hvordan vi får hende til at stoppe med det og evt. hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund er 8½ måned og hun tisser stadig indenfor..

 

Om dagen er der ingen problemer med at tisse ude men hvis hun får lov til at være i både stuen og soveværelset om natten så tisser hun i stuen men ikke i soveværelset, men hvis hun, som hun normalt er sammen med os i soveværelset så tisser hun ikke..

 

Er der nogen der har et forslag til hvordan vi får hende til at stoppe med det og evt. hvorfor?

 

Hun ved nok ikke, at hun ikke må tisse i stuen om natten. Der er jo ingen, der forstyrrer hende...

Så hold hende i soveværelset om natten.

I kan prøve igen om nogen tid at lade hende være i både stue og soveværelse, men jeg ville nok vente 2-4 uger... OG gøre grundigt rent nogle gange inden hun får lov til at være i stuen igen om natten.

 

Hvis I har energien, så kan I også prøve at sætte vækkeuret til at ringe kl. f.eks. 3-4 og så lufte hende en ekstra gang på det tidspunkt....

 

Men den anden måde er mere behagelig. --for jer...

 

Og hun skal nok få det lært, -når bare I forhindrer hende i det i en periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fridahunden

Tak for svar

 

Hun får mad ca kl 17 netop af den grund.

Hun bliver luftet sidste gang ca kl 22-23.

 

Vi ved ikke helt præcist hvornår hun tisser om natten men vi har på fornemmelsen at det er omkring kl 3.

 

Men det er kun når hun også kan være i stuen om natten.

 

Normalt har vi hende kun i soveværelset og der tisser hun ikke og det er det vi ikke forstår.

 

Men vi vil da prøve at vaske i rodalon, fordi indtil videre har vi kun brugt almindelig vaskemiddel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak for svar

 

Hun får mad ca kl 17 netop af den grund.

Hun bliver luftet sidste gang ca kl 22-23.

 

Vi ved ikke helt præcist hvornår hun tisser om natten men vi har på fornemmelsen at det er omkring kl 3.

 

Men det er kun når hun også kan være i stuen om natten.

 

Normalt har vi hende kun i soveværelset og der tisser hun ikke og det er det vi ikke forstår.

 

Men vi vil da prøve at vaske i rodalon, fordi indtil videre har vi kun brugt almindelig vaskemiddel.

 

Det er vigtigt med rodalon, at bruge spand og klude eller andet der ikke har været brugt til andet end rodalon, ellers virker det ikke :)

 

Det er meget normalt at hunde ikke bliver renlige hurtigt :)

 

Der kan være alle mulige grunde til at hun gør det :)

 

Bare aldrig skælde ud :)

 

Når i er ude med hende om aftenen, er det så gåtur?

Ser i hende tisse?

 

Jeg siger ''dygtig navn, tisse'', når mine hunde tisser, og jeg kan sige ''navn, tisse?'' og så gør de det hvis de skal, hvorefter de naturligvis får ros, det er ret praktisk :)

 

Min nye hund som har boet her i 14 dage kan det allerede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nej vi går ikke tur med hende, men vi kan se hende tisse og vi roser hende også som du beskriver.

 

Vi skal helt sikkert prøve rodalonen :)

 

Måske skulle i gå tur med hende så hun rigtigt kommer igang og får tømt blæren ordentligt :)

 

I kan også stå op med hende omkring kl 3 :)

 

Jeg tror som Gryn ikke hun har lyst til at tisse i soveværelset hvor hun sover, og måske lugter det dejligt i stuen hvor der er rester af duft :)

 

Hvordan reagere i hvis hun skulle vække jer?

Vækker hun jer nogensinde for at komme ud?

Kan i evt overse det?

 

Det er praktisk at hunden ved at h*n kan vække jer, fx hvis maven er i uorden, h*n skal kaste op elign..

 

 

I hvert fald ved jeg at det altid kan betale sig at gøre noget ud af at lufte ordentligt, at stå op, at reagere på at hunden giver signal, eller lærer et signal osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...