Hop til indhold

Farver


Gæst Wilmamor
 Share

Recommended Posts

Er der nogle farver der forekommer oftere på chi'er end andre? Og hvilke farver er mest "sjældne" af de "lovlige"

 

Ny chi-ejer:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at kunne huske at alle farve kombier er tilladte. Men at den der brindle tror jeg den hedder, ikke er så velset, noget med at der ofte hænger en sygdom ved den, men du må ikke hænge mig op på det:engel:

 

Næsten korrekt - det er merle-farven, der ikke er tilladt! Merle er for det første ikke naturligt forekommende i Chi's (hvorfor der nok har været en enkelt dværggravhund eller to inde over....) og så er der ofte blindhed og døvhed inde over. Problemet med Merle farven skyldes, at man hos DKK har avlsgodkendt hunde flyttet fra andre klubber - disse hunde kan så bære merlefarven. Parrer man to bærere kan der komme merle-farvede hvalpe (som så var i høj kurs, fordi de var anderledes...). Derfor har Canis Minor (Specialklubben for små selskabshunde under DKK) i dag lukket helt ned for avlsgodkendelser af hunde fra andre klubber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næsten korrekt - det er merle-farven, der ikke er tilladt! Merle er for det første ikke naturligt forekommende i Chi's (hvorfor der nok har været en enkelt dværggravhund eller to inde over....) og så er der ofte blindhed og døvhed inde over. Problemet med Merle farven skyldes, at man hos DKK har avlsgodkendt hunde flyttet fra andre klubber - disse hunde kan så bære merlefarven. Parrer man to bærere kan der komme merle-farvede hvalpe (som så var i høj kurs, fordi de var anderledes...). Derfor har Canis Minor (Specialklubben for små selskabshunde under DKK) i dag lukket helt ned for avlsgodkendelser af hunde fra andre klubber.

 

Vi er altid så eeeenige :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hvor finder man ud af, hvad hundens farve hedder? Jeg skal i de næste uger have klarlagt farverne på min tæves hvalpe (de skal registreres og have tavler), men jeg har lidt problemer med at finde et "farveskema" på nettet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...