Hop til indhold

En 1. gangs hundeejer siger hej :)


Ditte91
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen!

 

Jeg hedder Ditte og har været den heldige ejer af min lille Oskar siden den 6. september 09.

Jeg er 18 år og bor hos mine forældre på landet lidt udenfor Lemvig, en ægte westjyde :roll:

Normalt går jeg på HTX, teknisk gymnasium i Holstebro, men er pt sygemeldt pga en spiseforstyrrelse, hvilket vil sige at jeg er hjemme hele dagen.

Jeg er en meget kreativ person, bl.a. elsker jeg at fotografere, lave grafik, hjemmesider og programmere. I den "virkelige" verden laver jeg smykker og så elsker jeg at bage.

 

Vi har stort set haft hund hele mit liv, i alt har vi haft tre labrador retrievere, men efter den sidste døde for godt 1½ år siden, så havde mine forældre egentlig besluttet at de ikke ville have hund længere - Meget mod min vilje ;-)

Efter godt et år hvor jeg stort set ikke har snakket om andet end, at jeg ønsker mig en hund, så har mine forældre endelig overgivet sig.

Denne gang er det MIN hund, jeg har selv sparet sammen, jeg har selv valgt racen - Min far synes nu nok jeg skulle have valgt en han kunne bruge til jagt, men nej - MIN hund, MIN beslutning :-)

 

Jeg har længe været betaget af mopsen og selvfølgelig skulle der ikke være tale om andre racer. Til mit held var der en lille fyr lige i nærheden, som var salgsklar kort inden jeg fik overtalt mine forældre.

Oskar var enebarn og boede i et fint lille hus med to voksne mopser og det kan altså mærkes at han har haft en god start på sit liv :-)

Han er simpelthen så nem at have med at gøre. Den første nat sov han fra vi gik i seng til kl 6 næste morgen - Helt uden uheld. Han ligger i sin lille kurv ved siden af min seng, så vi snorker om kap - Oskar er vinderen :-)

Jeg har haft ham i lige godt tre uger og han er solstrålen i min lidt trælse sygdomsprægede hverdag :lun:

 

Indtil videre har Oskar lært sit og så er han bare blevet rigtig dygtig til at gå i sele. Lige for tiden øver vi dæk og så håber jeg på at kunne starte til træning med ham engang.

 

Vi bor på en nedlagt landbrugsejendom og har 8 tønder land og langt til vejen og naboer, så han kan rigtig boltre sig når han er udenfor :-)

 

Og ja, selvom mor og far egentlig ikke ville have flere hunde, så har Oskar altså smeltet deres hjerter, han er blevet hele familiens kæledægge!

 

Oooog billeder:

 

Billede 1: En forsigtig Oskar, der lige er ankommet til sit nye hjem.

Billede 2: Oskar efter en hård dag - Spise, lege, nusse, lege - SOV!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejza og velkommen! :vinken:

 

Hvor lyder Oskar bare dejlig, og han ser så kær ud! :lun:

 

Håber han kan hjælpe dig lettere igennem din sygdom - Mio har været en stor støtte for mig, efter jeg var sygemeldt grundet en depression! :ae:

 

Jeg er selv HTX'er, og efter en ½tur på universitetet som Design-ingeniør, er jeg nu begyndt at læse til Multimediedesigner.

 

Så mine interesser er også design/foto/programmering og selvf hunde! :mrgreen:

Hvad angår bagning, så har jeg pt ingen ovn, men jeg elsker hjemmebag! :mums: :lol:

 

Håber du får glæde af at være herinde og tak for dejlige billeder! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak alle sammen :-) Det er rart man kan finde råd og vejledning, man er vel en høne-hundemor :-)

 

Velkommen til og hvor er han sød - er det ikke sjovt at have sådan en lille en efter labradorerne?

Jo! Det er den mest opmærksomhedssøgende lille fyr vi har haft. Ligger jeg i sengen og ser tv, så forsøger han enten at hoppe op til mig, eller få opmærksomhed ved at bide i sengen. Andre gange får han nogle hyperaktive flip og løber alt hvad han kan ind under min seng og ud af værelset, hen ad gangen og tilbage igen. Det gør han så flere gange i træk hvorefter han falder snorkende om i sin kurv :lol:

 

Hejza og velkommen! :vinken:

 

Hvor lyder Oskar bare dejlig, og han ser så kær ud! :lun:

 

Håber han kan hjælpe dig lettere igennem din sygdom - Mio har været en stor støtte for mig, efter jeg var sygemeldt grundet en depression! :ae:

 

Jeg er selv HTX'er, og efter en ½tur på universitetet som Design-ingeniør, er jeg nu begyndt at læse til Multimediedesigner.

 

Så mine interesser er også design/foto/programmering og selvf hunde! :mrgreen:

Hvad angår bagning, så har jeg pt ingen ovn, men jeg elsker hjemmebag! :mums: :lol:

 

Håber du får glæde af at være herinde og tak for dejlige billeder! :5up:

Multimediedesigner er også en af de uddannelser jeg har kigget mest på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...