Hop til indhold

Kenzo fælder helt vildt - børster I jeres vuffere???


Gæst marina29
 Share

Recommended Posts

Teknisk set hører den vel ikke til her, men i noget pleje-forum, men nu har jeg efterhånden prøvet at følge råd fra andre hunderacers ejere, så nu tyr jeg til dem der kender vores vuffere bedst, ejerne ;)

Kenzo er en blanding af en engelsk og amerikansk staffordshire bullterrier, og han fælder som intet andet (er rimelig sikker på at det er helt normale mængder, men de er OVERALT), og nu har jeg prøvet nogle forskellige børste og hvad nu ellers hedder, og der er bare intet af det der virker, overhovedet.... Ikke et eneste år fanger de i hans finde pels :oops:

Så er der nogen herinde der kender til en magisk børste der kan tage bare nogle af hårerne??? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i år købt en Furminator.

Den skærer ikke Pelles hår af Lonny, så mon den ville skære dine hundes af?

 

Den tager ulden rigtig godt.

 

Før det brugte jeg en ganske almindelig kam til mennesker til labberne og da jeg blev lidt avanceret, en loppekam som også tager rigtig meget af ulden.

Eller en af disse flade strigler med bløde, tynde stålbørster som er vinklet.

Den tager også rigtig godt fat

 

Furminatoren lod jeg mig prakke på, men synes egentlig ikke den er mere effektiv end loppekammen, men noget nemmere i brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst marina29
Jeg har i år købt en Furminator.

Den skærer ikke Pelles hår af Lonny, så mon den ville skære dine hundes af?

 

Den tager ulden rigtig godt.

 

Før det brugte jeg en ganske almindelig kam til mennesker til labberne og da jeg blev lidt avanceret, en loppekam som også tager rigtig meget af ulden.

Eller en af disse flade strigler med bløde, tynde stålbørster som er vinklet.

Den tager også rigtig godt fat

 

Furminatoren lod jeg mig prakke på, men synes egentlig ikke den er mere effektiv end loppekammen, men noget nemmere i brug.

 

Nej jeg tror ikke Kenzo har særlig meget underuld, det er mere tykke hår, er svært at forklare, er ny i hele det her hundesprog, mangler en hunde-ordbog :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst marina29
Zoom-groom'en er rigtig god til de korthårede racer.

 

Den må jeg prøve i weekenden :o)

 

Sad igår jeg aede Kenzo, og resultatet var en fin "lille" bunke hår, og min sofa er ikke længere rød, men hvidstribet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...