Hop til indhold

Lige ved at blive en kat fattigere


Lonny
 Share

Recommended Posts

Der var det sgu tæt på jeg mistede Bagheera :shock:

 

Bagheera var ude på den nærliigende mark og fange mus, og så skulle naboen lufte hund. Desværre er Bagheera lidt smådum, så da han fik øje på hunden tænkte han, at han vist hellere måtte smutte hjem (i stedet for at gemme sig i det høje græs han sad i), så han valgte at spæne hjemad og startede spurten 10 meter foran hunden...

 

Heldigvis nåede han godt skræmt i sikkerhed i haven, ved at benytte selvsamme hul som havde tilladt ham at slippe ud.

 

Bagheera er en Hellig Birma og er derfor ikke "street smart" som vores huskat er, og han er derfor heller ikke i stand til at hoppe over havelågen. Så nu søger jeg gode råd om hvordan jeg får lukket hullet i havelågen.

 

Grunden til at der er dette hul under havelågen er, at stykket under havelågen er skideskævt og at Baldur en gang i tidernes morgen har forsøgt at grave sig ud den vej. Vi har forsøgt at fylde hullet med sten og jord, men dette forsvinder igen, og hullet er der stadig. Vi har sat ståltråd på selve havelågen, men fordi at jorden under havelågen ikke er plan, så når ståltråden ikke helt ned alle steder. Ingen af hundene kan komme ud, men katten kan.

Hvordan får jeg lukket hullet, uden at skulle fjerne hele havelågen og plane grunden ud?

 

Gode råd belønnes med karma :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved desværre ikke hvad man kan gøre, men nøj det ser ud til i bor et lækkert sted :shock::lol:

 

Tak, det syntes jeg også at vi gør :mrgreen:

 

Det du så på sidste billede var udsigten fra forhaven, det her er udsigten fra baghaven

 

3684524421_b053c2fdab.jpg

 

Og her har du endnu et billede af forhaven, hvor du kan se markerne vi har udsigt over :mrgreen:

 

2617063379_a2b677a045.jpg

 

Men det kræver selvfølgeligt at man syntes det er fedt at bo midt i ingenting :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vej åbner lågen?

 

Kunne man lave en slags liste på den anden side af lågen, som lågen så hviler mod men åbner væk fra og som bilen er i stand til at køre over?

 

Låen kan åbne begge veje, men man kan selvfølgelig vænne sig til kun at åbne den ene vej. Men jeg har svært ved lige at forestille mig en liste, som bilen kan køre henover, uden at enten bilen bliver ridset eller listen går i stykker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Låen kan åbne begge veje, men man kan selvfølgelig vænne sig til kun at åbne den ene vej. Men jeg har svært ved lige at forestille mig en liste, som bilen kan køre henover, uden at enten bilen bliver ridset eller listen går i stykker?

 

Sådan et slags cement bump bare i mini format? Jeg ved jo ikke hvor dybt hullet er, men i kunne jo støbe en fast plan bund under?

Eller simplethen smide stabilgrus, det flytter sig ikke med det samme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det syntes jeg også at vi gør :mrgreen:

 

Det du så på sidste billede var udsigten fra forhaven, det her er udsigten fra baghaven

 

Og her har du endnu et billede af forhaven, hvor du kan se markerne vi har udsigt over :mrgreen:

 

Men det kræver selvfølgeligt at man syntes det er fedt at bo midt i ingenting :blink:

 

Iiiih hvor ser det lækkert ud :lun: Jeg vil gerne bo midt i ingenting :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit umiddelbarre råd i første omgang var også en sten, men da jeg så billede så tænkte jeg: Hvad med at hamre og sømme et ekstra bræt på nederst på havelågen???...

 

På det første billede kan du se at vi har sat en metal liste på forneden, og denne liste går hele vejen hen, men fordi at der pludselig er et stykke på 20 cm der er dybere end resten, så går metallisten ikke langt nok ned lige ved hullet, så der er stadig et lille hul.

 

Hele havelågen er allerede viklet ind i trådhegn og der er som sagt en list i bunden. Men vi kan ikke rigtig sætte et ekstra stykke på listen, som kunne dække hullet, idet at vi ikke rigtig kan sætte noget fast på metal listen.

 

Jeg er bange for, at vi bliver nødt til at grave en rende langs havelågen, og så fylde renden med cement, på denne måde kan hundene ikke blive ved at holde hullet vedlige...

Link til indlæg
Del på andre sites

På det første billede kan du se at vi har sat en metal liste på forneden, og denne liste går hele vejen hen, men fordi at der pludselig er et stykke på 20 cm der er dybere end resten, så går metallisten ikke langt nok ned lige ved hullet, så der er stadig et lille hul.

 

Hele havelågen er allerede viklet ind i trådhegn og der er som sagt en list i bunden. Men vi kan ikke rigtig sætte et ekstra stykke på listen, som kunne dække hullet, idet at vi ikke rigtig kan sætte noget fast på metal listen.

 

Jeg er bange for, at vi bliver nødt til at grave en rende langs havelågen, og så fylde renden med cement, på denne måde kan hundene ikke blive ved at holde hullet vedlige...

 

Kan I ikke fylde hullet med småsten eller lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I ikke fylde hullet med småsten eller lignende?

 

Vi kan selvfølgelig prøve igen. Vi har prøvet før, men Baldur fjernede bare det hele igen. Men nu er han selvfølgelig blevet ældre og har opgivet at han kan klemme sin robuste krop ud igennem det lille hul :blink:

Luna vist også allerede opgivet at klemme sig ud igennem det lille hul, så det kan da godt være at vi skal prøve igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
På det første billede kan du se at vi har sat en metal liste på forneden, og denne liste går hele vejen hen, men fordi at der pludselig er et stykke på 20 cm der er dybere end resten, så går metallisten ikke langt nok ned lige ved hullet, så der er stadig et lille hul.

 

Hele havelågen er allerede viklet ind i trådhegn og der er som sagt en list i bunden. Men vi kan ikke rigtig sætte et ekstra stykke på listen, som kunne dække hullet, idet at vi ikke rigtig kan sætte noget fast på metal listen.

 

Jeg er bange for, at vi bliver nødt til at grave en rende langs havelågen, og så fylde renden med cement, på denne måde kan hundene ikke blive ved at holde hullet vedlige...

 

Hmmmm.. det kan jeg godt se...:hmm:..

 

Hvad med at fylde tørcement i hullet???... det fås på pose og størkner når der kommer vand til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det lyder da som en rigtig god idé, den tror jeg lige at jeg vil præsentere for manden når jeg kommer hjem :5up:

 

Suuuuuper at du kan bruge det til noget...:5up::5up::5up:..

 

Det skulle være super nemt... og så er man fri for selv at stå og blande en bunke cement sammen i den dims der kører rundt..:lol:... Man fylder bare tørcementen i hullet og tilsætter vand... Faktisk lidt lige som kagerne fra Maizena...:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Suuuuuper at du kan bruge det til noget...:5up::5up::5up:..

 

Det skulle være super nemt... og så er man fri for selv at stå og blande en bunke cement sammen i den dims der kører rundt..:lol:... Man fylder bare tørcementen i hullet og tilsætter vand... Faktisk lidt lige som kagerne fra Maizena...:lol::lol:

 

Det lyder næsten som noget jeg kan finde ud af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...