Hop til indhold

Fortæl om jeres spids(er)


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst Prinsen Romo
Vores Samojedespids hedder Bella og fylder 2 år til januar.

Hun er en rigtig sød og kærlig tæve, men helt sikkert også en hund med sin egen vilje. Med andre ord en helt almindelig Samojede. Vi går og har gået til lydighedstræning fra vi fik hende. Hun er vældig god til disse øvelser og meget social, så hun elsker disse aftener med træning og leg. Vi har også haft en sæson med Agillity, hvilket hun var helt vild med.

Bella er et helt fast og ganske uundværligt medlem af familien.

Vores store ønske er, at have den oplevelse at få hvalpe i huset. Både for at kunne videregive den glæde vi selv oplevede da vi fik Bella, men også selve oplevelsen (selv om det er et STORT arbejde) ved, at have huset fyldt med hvide snebolde.

 

 

Jeg håber hun finder en kæreste, hun er godt nok en fin hund:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så lige denne tråd om spidshunde og tænkte jeg lige ville præsentere min lille spids hund:-D

 

Comet er en Alaskan Klee Kai og er 6 mdr gammel. Lige nu er han omkring 30 cm høj og vejer lige under 5 kg. Han er en fantastisk lille hund der har masser af personlighed:hjerte:

Selvom han har sin egen vilje, er han også utrolig opmærksom og lærenem. Comet er meget legesyg og elsker at lege med andre hunde, hvor hans ynglingsleg er at "stjæle" andre hundes grene eller legetøj og så løbe alt hvad han kan for ikke at blive fanget:)

Comet er meget loyal og elsker at hygge med på sofaen:)

Han elsker det kolde vejr og ser frem til sne for første gang:)

DSCN0175.jpg

IMG_0441.jpg

IMG_0422.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige denne tråd om spidshunde og tænkte jeg lige ville præsentere min lille spids hund:-D

 

Comet er en Alaskan Klee Kai og er 6 mdr gammel. Lige nu er han omkring 30 cm høj og vejer lige under 5 kg. Han er en fantastisk lille hund der har masser af personlighed:hjerte:

Selvom han har sin egen vilje, er han også utrolig opmærksom og lærenem. Comet er meget legesyg og elsker at lege med andre hunde, hvor hans ynglingsleg er at "stjæle" andre hundes grene eller legetøj og så løbe alt hvad han kan for ikke at blive fanget:)

Comet er meget loyal og elsker at hygge med på sofaen:)

Han elsker det kolde vejr og ser frem til sne for første gang:)

 

Hold da op, hvor er han smuk og sød at se på. :lun::hjerte::lun: Har I hentet ham i udlandet? De er vist svære at få fat på herhjemme, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige denne tråd om spidshunde og tænkte jeg lige ville præsentere min lille spids hund:-D

 

Comet er en Alaskan Klee Kai og er 6 mdr gammel. Lige nu er han omkring 30 cm høj og vejer lige under 5 kg. Han er en fantastisk lille hund der har masser af personlighed:hjerte:

Selvom han har sin egen vilje, er han også utrolig opmærksom og lærenem. Comet er meget legesyg og elsker at lege med andre hunde, hvor hans ynglingsleg er at "stjæle" andre hundes grene eller legetøj og så løbe alt hvad han kan for ikke at blive fanget:)

Comet er meget loyal og elsker at hygge med på sofaen:)

Han elsker det kolde vejr og ser frem til sne for første gang:)

 

Som de andre også spørger om, hvor har du hentet ham? Jeg har selv kigget meget på racen, synes de er super lækre, og har overvejet at tage forbi en kennel og kigge (bare for at se racen an live), når jeg alligevel skal til Canada. :-D

Og så må jeg jo lige spørge, er det en race som kan løbe uden snor, eller er jagtinstinktet for stort, ligesom hos Siberian Husky osv.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en super sød lille shiba hvalp på snart 5 måneder :) - Eris

Billeder kommer snart.

Hun er en meget fræk shiba, der elsker at prøve vores grænser og regler af :stupid: Hun elsker at drille :) Utrolig glad for hunde, mennesker og børn.

Er ikke bange for at hoppe op på store hunde og starte en leg. :-D

Eris går helst udenom vandpytter og vil helst ikke med ud og gå, hvis det regner. Så vandhund, det er hun ihvertfald ikke.:hmm:

Hun kan være meget stædig til tider, men det er godt med noget udfordring. Og så er hun jo bare super hurtig til at lære! (især hvis hun får skinke for det ._.)

Når jeg hiver hendes gå-sele frem, så løøøber hun ind under bordet og gemmer sig! Det er næsten en fangeleg. :damn:Men hun elsker dog at gå lange ture. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo
Jeg har en super sød lille shiba hvalp på snart 5 måneder :) - Eris

Billeder kommer snart.

Hun er en meget fræk shiba, der elsker at prøve vores grænser og regler af :stupid: Hun elsker at drille :) Utrolig glad for hunde, mennesker og børn.

Er ikke bange for at hoppe op på store hunde og starte en leg. :-D

Eris går helst udenom vandpytter og vil helst ikke med ud og gå, hvis det regner. Så vandhund, det er hun ihvertfald ikke.:hmm:

Hun kan være meget stædig til tider, men det er godt med noget udfordring. Og så er hun jo bare super hurtig til at lære! (især hvis hun får skinke for det ._.)

Når jeg hiver hendes gå-sele frem, så løøøber hun ind under bordet og gemmer sig! Det er næsten en fangeleg. :damn:Men hun elsker dog at gå lange ture. :D

 

Glæder mig til at se billeder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre også spørger om, hvor har du hentet ham? Jeg har selv kigget meget på racen, synes de er super lækre, og har overvejet at tage forbi en kennel og kigge (bare for at se racen an live), når jeg alligevel skal til Canada. :-D

Og så må jeg jo lige spørge, er det en race som kan løbe uden snor, eller er jagtinstinktet for stort, ligesom hos Siberian Husky osv.?

 

 

Det er virkelig også en super dejlig race:) de er utrolig intelligente og meget lette at træne! Han bliver omkring 35-40 cm høj og kommer til at veje 6-7 kg, så det er lidt at have ham med rundt omkring. Lige nu vejer han lige under 5 kg.

 

Jeg har hentet ham i norge hvor der er en kennel. Der er også en i England, det er lidt tættere end hvis man skal til USA. Det gik utrolig let at hente ham ind med fly, sad med ham oppe i kabinen :)

 

Jeg har ham løs tæt på hvor bor ved et lille grønt område, men har ham kun løs hvis jeg har gode godbidder og så træner jeg indkald flere mens vi lufter der. Han tør ikke tabe mig af syne så han stopper hele tiden op og tjekker om jeg er med:)

Men er nu lidt spændt på om han bliver mere "husky" og selvstændig når han bliver ældre, så træner det med ham hver dag. Men han kommer aldrig til at kunne gå løs på gaden, det tør jeg ikke med biler og sådan

Link til indlæg
Del på andre sites

20 hunde? Det er alligevel pænt mange :shock:

 

Og nej, det er svært at lave konkurrencer med 20 hunde, hvis der kun er 30 - det kan jeg selvfølgelig godt se :mrgreen:

Har du flere billeder? :-)

 

Der kommer nok snart flere billeder når vi har fået taget nogle i sneen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Sommerpigen

En af mine hunde er en sød, kærlig, sjov og dejlig mittelspitz.

Der er ikke ret mange af dem i Danmark, så hun er hentet i 2009 i Sverige.

Hun er en rigtig GLAD hund. Hun logrer altid med halen, bare man kigger på hende, og er med på den værste;-)

Jeg har ikke tal på de mange gange, hun hver dag får smilet til at brede sig på mit ansigt, men det er mange gange:-D:-D:-D.

Her er lidt fotos af Mijano´s Zorba aus Tweedy.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine hunde er en sød, kærlig, sjov og dejlig mittelspitz.

Der er ikke ret mange af dem i Danmark, så hun er hentet i 2009 i Sverige.

Hun er en rigtig GLAD hund. Hun logrer altid med halen, bare man kigger på hende, og er med på den værste;-)

Jeg har ikke tal på de mange gange, hun hver dag får smilet til at brede sig på mit ansigt, men det er mange gange:-D:-D:-D.

Her er lidt fotos af Mijano´s Zorba aus Tweedy.

 

Hvor er hun smuk. :hjerte: Hun minder om min Tyson: http://www.hunde-forum.dk/members/1086-albums155.html. :-)

 

Hvor stor er hun? Og hvor gammel? Træner du noget med hende? Der var en mittelspitz på det engelske HTM-landshold til verdensmesterskaberne i HTM og Freestyle (dogdancing) i sommer. Den var jeg også helt vild med, fordi den lignede en lidt større udgave af Tyson. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sommerpigen

Hej

Han er også rigtig skøn, din Tyson:-)

Det kunne jo godt være lidt mittelspitz, der var i ham også:-)

Han minder i hvert fald om det, men det gør Pomeranieren jo også.

Han emmer også af godt humør og sjov og ballade, som min Zorba.

 

Nej, vi går ikke til noget, endnu (har overvejet det) - undtaget lidt udstilling, hvor hun har fået et par gode placeringer, indtil videre...

 

Hun er ca. 1,5 år pt. og vejer omkring 6,5 kg. Hvert gram fyldt med super godt humør:-)

Vi har en forhåndsaftale med World Winner 2010 af racen, til parring - når Zorba er blevet lidt ældre:-)

Der er kun lavet 2 kuld mittelspitzer i Danmark indtil videre, så vi håber, at der er flere som får øjnene op for denne dejlige humørfyldte race:-)

 

Hilsener fra

Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Han er også rigtig skøn, din Tyson:-)

Det kunne jo godt være lidt mittelspitz, der var i ham også:-)

Han minder i hvert fald om det, men det gør Pomeranieren jo også.

Han emmer også af godt humør og sjov og ballade, som min Zorba.

 

Nej, vi går ikke til noget, endnu (har overvejet det) - undtaget lidt udstilling, hvor hun har fået et par gode placeringer, indtil videre...

 

Hun er ca. 1,5 år pt. og vejer omkring 6,5 kg. Hvert gram fyldt med super godt humør:-)

Vi har en forhåndsaftale med World Winner 2010 af racen, til parring - når Zorba er blevet lidt ældre:-)

Der er kun lavet 2 kuld mittelspitzer i Danmark indtil videre, så vi håber, at der er flere som får øjnene op for denne dejlige humørfyldte race:-)

 

Hilsener fra

Tina

 

6,5 kg? Hvor høj er kun? Det er kun et par hundrede gram mere end Tyson. :oops: Men ok, han har nogle gode muller, siger dyrlægen, og de vejer jo også til. :slem:

 

Jeg synes også, at mittelspitzen er en dejlig race. Helt klart en race, jeg kunne overveje, hvis den ikke var så glad for at høre sin egen stemme. Efter Tyson vil jeg altså gerne have en race, som jeg skal brug knapt så meget energi på at få til at lade være med at gø konstant. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sommerpigen

Hej igen

 

Jeg har ikke målt hende på det sidste, men hun følger standarden:-)

 

Hun gør rent faktisk ikke ret meget, det er flere dage siden jeg sidst har hørt et vuf, udover når hun lige bjæffer en gang eller to, når hun skal gøre hendes mor opmærksom på, at nu vil hun altså godt ind fra haven:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja der er forskel på spidser. Min vejede 5,5 kg som 8 ugers- på de omkring 4 - 5 måneder jeg har haft ham, ja der er han vokset med 30 cm i højden og 18,5 kg i drøjden..............det er mere end jeg forventede det kan jeg roligt sige :lol:

men sålænge han ikke er for tyk, må han såmænd veje hvad det skal være

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Sikke en masse smukke og skønne hunde, der er kommet ind i tråden :hjerte:

 

Vi har sort spids, som er en rekonstrueret race i lighed med den hvide variant Dansk Spids. Jeg har tidligere lagt en artikel herind på hundeforum, hvis nogen vil læse mere om racen. Her hjemme har vi Mirah, som var vores første 'rigtige' sorte spids. Før hende havde vi en krydsning mellem en sort spids og schæfer. Så fik vi Eisa, Mirahs kuldsøster, da hun skulle omplaceres som knap et-årig. Det har vi aldrig fortrudt. De har haft det så fantastisk med hinanden. Mirah fik så hvalpe, og vi beholdt Lykke, som var tæt på dødfødt som den sidste af 9 hvalpe. Men jeg fik liv i hende, og så var vores skæbne knyttet sammen. Jeg kunne ganske ikke sælge hende, selv om der var bud efter hende adskillige gange. Vi fik så Lykkes kuldsøster, Ronja, retur som 2-årig for at undgå, hun skulle aflives, men hun flyttede videre med over til vores ene datter og svigersøn, som hun adopterede, da de boede her mellem to boliger.

 

Senest købte vi Oscar på 4 år, da hans ejere ikke ønskede at beholde ham. Jeg kan simpelthen ikke bære tanken om, at en rask hund bliver aflivet, fordi dens mennesker fortryder deres valg... Han er så blevet far til Eisas hvalpe, hvoraf vi stadig har en hvalp tilbage - nu 10 uger gammel. Og så går hans kuldbror Griffin her også en uges tid endnu.

 

De er kærlige og lærenemme og arbejdsivrige. Og som andre spidser er de meget intelligente og har et meget talende kropssprog og ikke mindst ører ;-)

 

Vores tæver vejer 17-19 kg, når de er pænest, og hannerne omkring 20 kg. Det er en mellemstor hund. Tæverne ca. 45-46 cm over skuldrene og hannerne under 50 cm.

 

Vores tøser gider ikke svømme, men Oscar elsker det. Eisa elsker til gengæld vandet fra haveslangen om sommeren :-D

 

De har gjort det rigtigt godt til diverse træning, uanset om det har været redningshundetræning, lydighed eller agility. Den sorte spids er alarmhund per definition, men de falder til ro, når de har fået lov at hilse på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Bella er en blanding mellem en Japansk Spids og Samojede.

 

Hun er mors lille pige, og nyder lange gåture, og at lege i vand :-)

 

Vi er lige startet til hvalpetræning, hvilket hun nyder rigtigt meget.

 

Hun er en rigtigt lille charmetrold, som drengene på vejen kalder for isbjørn, pga henden store hvide pels :-)

 

Kunne ikke finde ud af at sætte billeder på, men har vedhæftet nogle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er en blanding mellem en Japansk Spids og Samojede.

 

Hun er mors lille pige, og nyder lange gåture, og at lege i vand :-)

 

Vi er lige startet til hvalpetræning, hvilket hun nyder rigtigt meget.

 

Hun er en rigtigt lille charmetrold, som drengene på vejen kalder for isbjørn, pga henden store hvide pels :-)

 

Kunne ikke finde ud af at sætte billeder på, men har vedhæftet nogle :blink:

 

Hvor er hun kær. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...