Hop til indhold

Så er Lillemanden blevet en mand :-D


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Jeps, nu har Møffe lettet ben for første gang :mrgreen:

 

Det skete, da vi kom ud fra dyrlægen, hvor han blev væget (26,7kg nu :shock:) :-D

 

Der er en lille græsplæne mellem parkeringsplads og fortov og tænkte, at kræet da lige skulle have lov at lette sig, hvis nu og så fremt i fald han havde en fyldt blære. Han snuste lidt rundt på græsset og satte sig så i hvalpe-tisse-stilling - men havde det ene bagben løftet :mrgreen: Midt på græsplænen :engel: Stoooor dreng :mrgreen:

 

Og så da lidt nye billeder af manden :mrgreen: Dugfriske, taget på morgengåturen - hvor han dog ikke lettede ben endnu :mrgreen:

 

[ATTACH]14720[/ATTACH] [ATTACH]14721[/ATTACH] [ATTACH]14722[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den store dreng :mrgreen:

 

Nu er han jo snart helt voksen (ifølge ham selv), og alt det sjove begynder :blink:

 

Hvor fantastisk !!! Nu er lille manden ikke længere lille, men en rigtig mand og som Lonny siger: Nu begynder alt det sjove snart :mrgreen:

 

Taaark! Fordi I ødelægger glæden for mig! :megaked::megaked::megaked::mrgreen::mrgreen::mrgreen: :blink::blink::blink:

 

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er sq da kun 10 uger!!! Nårh! En lille hvalp!

(hvor gammel er det lige han er nu?)

 

 

 

Men jeg må indrømme, at jeg da glæder mig til historier om den store dreng (nu ønsker du snart at han ikke lettede ben :blink: )

 

Jep, en lille hvalp på 10 uger på 26,4kg og og på størrelse med en labrador - simpelthen :blink: Måske vi skulle rette 10 uger til 21 uger, eller lidt lettere, 5 måneder :blink:

 

Og ja, du har nok ret i den aller sidsteste sidste sætning :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, en lille hvalp på 10 uger på 26,4kg og og på størrelse med en labrador - simpelthen :blink: Måske vi skulle rette 10 uger til 21 uger, eller lidt lettere, 5 måneder :blink:

 

Og ja, du har nok ret i den aller sidsteste sidste sætning :genert:

 

Han er jo en ren sylfide :mrgreen:. Bassen vejede 30 kg lige ud den dag han fyldte 5 mdr og han var 58 over skulderen. Ved du hvor høj Møffe-drengen er nu ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er jo en ren sylfide :mrgreen:. Bassen vejede 30 kg lige ud den dag han fyldte 5 mdr og han var 58 over skulderen. Ved du hvor høj Møffe-drengen er nu ?

 

CRAP! Han sover. Vi plejer ellers at måle ham - når vi husker det :blink:

 

Men altså, 59cm var han over skulderen, da han var 5mdr - hey, skræmmende! :shock:

 

Men han er vist en 10centimeter højere end sofabordet - og det er 51cm :shock: Så det er ca. 60-62cm!

 

Hey, så er Simba da vist vokset med noget mere end 1kg om ugen, du! Og så panikkede du, da jeg sagde, han groede med 1,7 den første uge :confused::mrgreen: :blink: Og nu må jeg lige huske, at han jo først bliver 5 måneder om 6 dage - så han kan nå lidt endnu inden :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæhæ, bliver lige nød til at vise det her billede... Synes simpelthen, det er for kært :hjerte:

 

Vi fik taget de nu knap så ugentlige stå-billeder idag, og der skal jo også tages sit, bare sådan for sjaws skyld :engel:

 

Dette billede viser vist udmærket Møffes madglæde - kontakt? Hvad er det? Maden er jo ved siden af mig :ivrig: Hint: Kig på pupillerne :engel:

 

[ATTACH]14731[/ATTACH]

 

Og selvfølgelig, typisk mig, bliver jeg da lige nød til at vise et stååå-billed :engel:

 

[ATTACH]14732[/ATTACH]

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej altså Rikke. Nu fik jeg øl ud over min pc. :???::lol: Hvor er det bare guld værd det udtryk og hold op hvor kunne der laves mange gode forslag til tankebobler på det billede hvor Møffe skuler.a065.gif

 

Ååååååhhndskyyyld! :oops::oops::oops:

 

Er knagenmig også selv glad for, at jeg ikke sad og drak sodavand, da jeg så det billede - så havde min pc vist heller ikke haft det for godt længere :mrgreen:

 

Håber din pc overlever øllet (hov, det er vist øllen, det lyder bare dumt, men det hedder jo eN øl og ikke eT øl) - Møffe kommer gerne og gør rent, siger han :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååååhhndskyyyld! :oops::oops::oops:

 

Er knagenmig også selv glad for, at jeg ikke sad og drak sodavand, da jeg så det billede - så havde min pc vist heller ikke haft det for godt længere :mrgreen:

 

Håber din pc overlever øllet (hov, det er vist øllen, det lyder bare dumt, men det hedder jo eN øl og ikke eT øl) - Møffe kommer gerne og gør rent, siger han :mums:

Nu røg det heldigvis ikke ned i selve tastaturet, for ellers havde jeg anmeldt dit indlæg. :lol:Og lad dette være en advarsel til andre der klikker for stort billede.!!!!!!. Lad vær` med at have noget flydende i munden imens.

 

Jo, man siger da også: lige til øllet. :5up:

 

Burde du ikke starte en tråd hvor du satte billedet ind, hvor folk så kunne give deres forslag til hvad Møffe tænker?. Det tror jeg kunne blive sjovt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu røg det heldigvis ikke ned i selve tastaturet, for ellers havde jeg anmeldt dit indlæg. :lol:Og lad dette være en advarsel til andre der klikker for stort billede.!!!!!!. Lad vær` med at have noget flydende i munden imens.

 

Jo, man siger da også: lige til øllet. :5up:

 

Burde du ikke starte en tråd hvor du satte billedet ind, hvor folk så kunne give deres forslag til hvad Møffe tænker?. Det tror jeg kunne blive sjovt. :mrgreen:

 

Hmmm, jo, det ku' jeg da godt prøve - bare for sjov! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Jeps, nu har Møffe lettet ben for første gang :mrgreen:

 

Det skete, da vi kom ud fra dyrlægen, hvor han blev væget (26,7kg nu :shock:) :-D

 

Der er en lille græsplæne mellem parkeringsplads og fortov og tænkte, at kræet da lige skulle have lov at lette sig, hvis nu og så fremt i fald han havde en fyldt blære. Han snuste lidt rundt på græsset og satte sig så i hvalpe-tisse-stilling - men havde det ene bagben løftet :mrgreen: Midt på græsplænen :engel: Stoooor dreng :mrgreen:

 

Og så da lidt nye billeder af manden :mrgreen: Dugfriske, taget på morgengåturen - hvor han dog ikke lettede ben endnu :mrgreen:

 

[ATTACH]14720[/ATTACH] [ATTACH]14721[/ATTACH] [ATTACH]14722[/ATTACH]

 

så mangler han kun og få forhudsbetændelse, og så er han en rigtig hanhund.. :) det er vildt sjov, at se i starten når de gør det, og de ikke har styr over motorikken.. :D anders lærte det af min svogers hanhund, men i starten gjorde han det ikke for at tisse, han gjorde det kun fordi han gjorde det hehe.. han satte sig stadig ned for at tisse som en hvalp gør... :P

Link til indlæg
Del på andre sites

så mangler han kun og få forhudsbetændelse, og så er han en rigtig hanhund.. :) det er vildt sjov, at se i starten når de gør det, og de ikke har styr over motorikken.. :D anders lærte det af min svogers hanhund, men i starten gjorde han det ikke for at tisse, han gjorde det kun fordi han gjorde det hehe.. han satte sig stadig ned for at tisse som en hvalp gør... :P

 

Hehe, skøre Anders :-P

 

Kan forrestens sige, at så er Møffe altså en rigtig hanhund - forhudsbetændelsen havde han allerede for en måned siden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Tillykke med den lille mand....hvis man kan sige sådan :blink:

 

Han er sørme hurtigt fremme i skoene.

 

Emil er 6 og en halv måned og tisser stadig som en bette hvalp. :mrgreen:

 

Ret så sjovt, når en 50 kg hund sidder som en hvalp og tisser en KÆMPE sø - hahahahaha :lol::lol:...hvis jeg altså selv skal sige det...

 

Men jeg nyder hver og een dag han stadig er "lille" hvalp - hehe.

 

For som de andre siger, når hunden rammer puperteten, så starter alt det "sjove" hvor ens tålmodighed virkelig bliver sat på prøve :5up::engel:

 

Vi mødte faktisk en Berner basse på 10 uger i skoven for en lidt tid siden. Iihhh hvor Emil og den legede godt. Den var virkelig modig..! Måske lidt for modig ind imellem :???::mrgreen:

 

Er Møffe egentlig begyndt og skifte pels? Herhjemme skal der støvuges hver 3 dag. Emil fælder heeelt vildt. Men heldigvis er det ved at stilne af nu - det er hvalpepelsen desværre også .....

 

Men han ser nu skøn ud ham Møffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

CRAP! Han sover. Vi plejer ellers at måle ham - når vi husker det :blink:

 

Men altså, 59cm var han over skulderen, da han var 5mdr - hey, skræmmende! :shock:

 

Men han er vist en 10centimeter højere end sofabordet - og det er 51cm :shock: Så det er ca. 60-62cm!

 

Hey, så er Simba da vist vokset med noget mere end 1kg om ugen, du! Og så panikkede du, da jeg sagde, han groede med 1,7 den første uge :confused::mrgreen: :blink: Og nu må jeg lige huske, at han jo først bliver 5 måneder om 6 dage - så han kan nå lidt endnu inden :-P

 

Simbas vægtskema er her : http://www.123hjemmeside.dk/fasting-fuglsang/13504749 og det har ikke gået helt efter bogen, men vi har kæmpet en brav kamp for at holde ham på et kg om ugen :mrgreen: og selvfølgelig panikkede jeg over Møffe. Jeg panikker jo over hvad som helst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den lille mand....hvis man kan sige sådan :blink:

 

Han er sørme hurtigt fremme i skoene.

 

Emil er 6 og en halv måned og tisser stadig som en bette hvalp. :mrgreen:

 

Ret så sjovt, når en 50 kg hund sidder som en hvalp og tisser en KÆMPE sø - hahahahaha :lol::lol:...hvis jeg altså selv skal sige det...

 

Men jeg nyder hver og een dag han stadig er "lille" hvalp - hehe.

 

For som de andre siger, når hunden rammer puperteten, så starter alt det "sjove" hvor ens tålmodighed virkelig bliver sat på prøve :5up::engel:

 

Vi mødte faktisk en Berner basse på 10 uger i skoven for en lidt tid siden. Iihhh hvor Emil og den legede godt. Den var virkelig modig..! Måske lidt for modig ind imellem :???::mrgreen:

 

Er Møffe egentlig begyndt og skifte pels? Herhjemme skal der støvuges hver 3 dag. Emil fælder heeelt vildt. Men heldigvis er det ved at stilne af nu - det er hvalpepelsen desværre også .....

 

Men han ser nu skøn ud ham Møffe.

 

Ohr, hvor lyder det sødt! :-D

 

Men det er vel størrelsesforskellen der gør det. Jo større race jo længere tid om at blive moden, eller?

 

Louie begyndte fx at lette ben da han var 18-19 uger, og nu tror han selv, at han er en stor, voksen hanhund... Der skal i hvert fald tisses en 10-15 gange på sådan en gåtur :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Ohr, hvor lyder det sødt! :-D

 

Men det er vel størrelsesforskellen der gør det. Jo større race jo længere tid om at blive moden, eller?

 

Louie begyndte fx at lette ben da han var 18-19 uger, og nu tror han selv, at han er en stor, voksen hanhund... Der skal i hvert fald tisses en 10-15 gange på sådan en gåtur :roll:

 

 

hehe ja det er ret så sødt - men det sjove er jo at haner begyndt og tisse på steder hvor han lugter et eller andet, så får den lige i hvalpeposition en strint :mrgreen:

 

Jooo, det er der nok noget om, men også derfor jeg synes Møffe er hurtig om at lette ben, eftersom han også er en stor race :rolleyes:....Men nogle er nok bare hurtigere end andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den lille mand....hvis man kan sige sådan :blink:

 

Han er sørme hurtigt fremme i skoene.

 

Emil er 6 og en halv måned og tisser stadig som en bette hvalp. :mrgreen:

 

Ret så sjovt, når en 50 kg hund sidder som en hvalp og tisser en KÆMPE sø - hahahahaha :lol::lol:...hvis jeg altså selv skal sige det...

 

Men jeg nyder hver og een dag han stadig er "lille" hvalp - hehe.

 

For som de andre siger, når hunden rammer puperteten, så starter alt det "sjove" hvor ens tålmodighed virkelig bliver sat på prøve :5up::engel:

 

Vi mødte faktisk en Berner basse på 10 uger i skoven for en lidt tid siden. Iihhh hvor Emil og den legede godt. Den var virkelig modig..! Måske lidt for modig ind imellem :???::mrgreen:

 

Er Møffe egentlig begyndt og skifte pels? Herhjemme skal der støvuges hver 3 dag. Emil fælder heeelt vildt. Men heldigvis er det ved at stilne af nu - det er hvalpepelsen desværre også .....

 

Men han ser nu skøn ud ham Møffe.

 

Hehe, han må også have skræmt livet af sig selv - for han har ikke gjort det siden :mrgreen: Og han er da heldigvis stadig lydhør, var faktisk rigtig stolt af ham idag. Han satte hele tre gange i spurt mod nogle andre hunde, men han reagerede hver evig eneste gang, når jeg kaldte på ham :lun: Stoppede straks og vendte om og kom tilbage :klap2: Mor her fik ellers sved på panden, for han lignede ikke én, der havde tænkt sig at komme :mrgreen:

 

Hvalpepelsen er desværre også på retur, ja :( Hele hans ryglinie er broderet med fin voksenpels - men af en voksenpels virker den da heldigvis ret lækker :blink: Og en tot voksenpels på halen. ellers er det stadig hvalpepels, meeeen, voksenpels er efterhånden ved at få overtaget :mrgreen:

 

Simbas vægtskema er her : http://www.123hjemmeside.dk/fasting-fuglsang/13504749 og det har ikke gået helt efter bogen, men vi har kæmpet en brav kamp for at holde ham på et kg om ugen :mrgreen: og selvfølgelig panikkede jeg over Møffe. Jeg panikker jo over hvad som helst :mrgreen:

 

Og det hele endte da heldigvis godt for jer :blink:

 

Og så lige sådan én her :ae: til dig bekymrede sjæl! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

overvejer det kraftigt.

desværre er de jo disponible over for nogle lidt alvorlige sygdomme. men på den anden side, hvis man tager sine forholdsregler inden man skaffer sig hunden kan man jo ikke få sig en grim overraskelse:roll:

 

har altid synes det er en dejlig race, den og så border collie. desværre kræver en border collie for meget af en alm. familie.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...