Hop til indhold

Hvilken racer stammer Sofia her mon fra?


Gæst MariePylaia
 Share

Recommended Posts

Gæst MariePylaia

Hun er en gæv græsk gadehund, der nu bor og lever et rigtigt hundeliv!

Hun er 4-5 år gammel, og en meget charmerende, ydmyg og stædig dame. Skør blanding - på alle måder. Selvom internatet i Grækenland har haft Sofia fra lille hvalp, ved ingen noget til hendes aner.

 

Hun har meget og langt pels på selve kroppen og hale, mens ben og hoved er mere tæt, glat pels. Hun vejer ca. 28 kg. og men kunne godt tabe sig max. 3 kg. Hun er primært 'rødlig', men med både hvide og sorte aftegn. Hendes negle og hud er helt sort.

 

Hvad tror i der kunne være af racer i hende? :)

 

Det fremgår måske ikke tydeligt på billeder, men jeg tror der er noget schæfer i hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
jeg har ikke noget bud - med græske hunde er det jo noget nært umuligt, da hun uden tvivl er en blanding af 2 blandinger, der er afkom af blandinger osv. osv.

 

Helt sikkert, det kan meget vel være en 'død' leg det her. Sofia's tiptiptiptiptip-olde-mama kunne jo være en blanding. MEN, det er stadig sjovt at høre om folk alligevel skulle have et bud, ik'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hmmm, den er godtnok svær. Schæfer tror jeg også på. Evt. chow-chow (sort hud plus den tætte pæls på kroppen + farve), Golden (noget pels-'konsistens' + farve), noget spids af en art (f.eks. halens form og tykkelse). Men hun behøver nu ikke være ked af, ingen kan finde ud af hvad hun er, for uanset hvad, så er hun SKØN! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Hmmm, den er godtnok svær. Schæfer tror jeg også på. Evt. chow-chow (sort hud plus den tætte pæls på kroppen + farve), Golden (noget pels-'konsistens' + farve), noget spids af en art (f.eks. halens form og tykkelse). Men hun behøver nu ikke være ked af, ingen kan finde ud af hvad hun er, for uanset hvad, så er hun SKØN! :-D

 

Ja, det ér et mysterie! Og skøn er hun! Med ''eyeliner'', og det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, den er godtnok svær. Schæfer tror jeg også på. Evt. chow-chow (sort hud plus den tætte pæls på kroppen + farve), Golden (noget pels-'konsistens' + farve), noget spids af en art (f.eks. halens form og tykkelse). Men hun behøver nu ikke være ked af, ingen kan finde ud af hvad hun er, for uanset hvad, så er hun SKØN! :-D

 

Tror også Thomas er inde på noget rigtig... jeg ville også have sagt Golden og Schæfer.. Min egen Græker er vi rimelig sikker på har Cavalier king charles spaniel og Papilion i sig.. hva der ellers er.. Tjaaaa. ;-)

 

Men skøn det er hun bestemt.. ser ud til at være rigtig venlig ---

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...