Hop til indhold

Aiko vil ikke spise


Gæst Aiko
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Er ny herinde, så har ikke lige prøvet at skrive før...

Vi har en golden på nu 5 mdr. og han er bare så super dejlig!:)

I går var vi til fest hos min bror og fik derfor Aiko passet hos min kærestes forældre, som også har en hund, en mægtig sød og legesyg grand danois.

 

Vi afleverede ham igår eftermiddags, spiste sammen med min kærestes forældre og kørte efter 2-3 timer, fik ham tilbage her til morgen kl. ca. 9.

Det var gået fint igår, men her til morgen, ville han ikke spise sin morgenmad! Og han er VIRKELIG madglad normalt!! Tænker, at han måske sultestrejker, fordi der er sket så mange ting og måske har han savnet os... Jeg ved det ikke...

Problemet er bare at han også går og hænger med mulen, piver og så klør han sig hele tiden..

Jeg tænkte at han måske havde ondt i munden pga. nye tænder eller noget lign..

Er der nogen herinde der har oplevet det? Altså at deres golden ikke ville spise eller har nogen ideer til hvad der kan være galt?

 

Vi skal mødes med alle hans søskende idag for første gang, siden de forlod moderen, så håber virkelig han får det bedre snart... Ellers må vi bare køre hjem igen..

 

Glæder mig til at høre fra Jer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min over bevisning er det stress, at være sammen med en stor legesyg hund en hel dag som 5 mdr, er bestemt langt de fleste der ikke kan klare.

Hold ham til de vante omgivelser og uden for meget hollumhaj så skulle han være på toppen om nogle dage (hvilket skulle være nu).

 

Er han ikke det, vil jeg råde dig til at få ham det dyredoktern , da det så kan være noget alvorligt.

 

men hel og lykke med din lille guldklump, og pas på ham hvalpe i den alder tåler IKKE STRESS

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er bare at han også går og hænger med mulen, piver og så klør han sig hele tiden..

Jeg tænkte at han måske havde ondt i munden pga. nye tænder eller noget lign..

 

Jeg har ikke en golden, men synes det lyder mærkeligt at han piver og at han klør sig? Hvorhenne er det at det klør?

Tanden bløder tit hvis den er lige ved at blive skiftet, kan du se om der er blod? Måske inde bagved, hvor de store kindtænder er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber at lille Aiko har det godt igen.

 

Meget af det du skriver, tyder på en overtræt, stresset hvalp, som har leget for meget og fået for mange indtryk.

 

Men det med, at han klør sig, den kan jeg ikke give et kvalifiseret svar på. Det eneste jeg lige kan tænke på, er om han har fået noget mad hos dine svigerforældre, som han ikke kan tåle og det er det, som har fået ham til at klø sig og være uoplagt.

 

Håber du skriver og fortæller hvordan det går.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Hejsa

 

Undskyld jeg ikke har svaret, kiggede mange gange herinde i løbet af dagen men fik ingen posts, så droppede det igen.

Havde ham til dyrlægen dagen efter, havde en forfærdelig nat, hvor ingen af fik sovet :( Og det virkede som om han bare fik det værre!

 

Da vi kom til dyrlægen havde han feber og fik derfor både pencilling, noget mod kløen og 3 pipetter mod Skab! De mener hos dyrlægen at han har fået en allergisk reaktion på et eller andet f.eks. hos svigerforældrene, men for at være på den sikre side, fik han også mod Skab.

Mine svigerforældre har talt med en anden dyrlæge, der selv har haft golden og han fortalte at hans hund engang havde fået en slem allergisk reaktion af berberiebusken (eller hvordan det staves) og sådanne buske har de hos svigerne, så det er lidt det vi regner med skete. De fjernede buskene kort tid efter! ;)

 

Alt i alt så har han det super duber nu! :)) Og er en virkelig lækker, sød og kærlig hund :o):hjerte:

 

Mht. at han er blevet overstimuleret, så virkede det slet ikke sådan, når han bliver det, så bliver han mega aktiv og lidt rundt på gulvet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...