Hop til indhold

Svamp under hagen


Gæst Winston
 Share

Recommended Posts

Gæst Winston

Hejsa:)

 

Min hvalp er rigtig slem til at plaske med vandet når han drikker og han bliver derfor våd ved læben og under hagen. Når jeg står i køkkenet når han drikker tørrer jeg ham med en klud, men det er jo ikke altid det lige lykkes:blink:

 

Han har den seneste tid været lidt lyserød i pelsen under hagen. Han hverken lugter og huden er heller ikke irriteret. En veninde som også har springere sagde dog for 14 dage siden at det lignede svamp og at jeg skulle tørre med lidt atamon i området.

 

Det har jeg gjort men uden effekt.

 

Er der nogle af jer der har oplevet noget lignende og haft succes med noget andet????

 

Ellers må min dyrlæge nok udskrive et svampemiddel, men hvis der var andet der kunne tage det nu det, hverken genere ham eller ser ud som om huden er irriteret ville det være dejligt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Hvis hunden ikke er irriteret, eller skaller af, så er det ikke svamp :-D

 

Det som misfarver pelsen er nogle enzymer som hundenes kropssekreter indeholder.

 

Der findes forskellige midler man kan købe i dyrebutikkerne, men jeg vil nu ikke vælge at bruge dem på en hvalp:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Tak for de foreløbige svar:-)

 

Min dyrlæge siger at det, at nogle hunde er "sjuskede" når de drikker godt kan give grobund for svamp, da meget fugt i læbefolden er noget skidt.

 

Men så skulle det også lugte grimt og det gør det ikke.

 

Jeg ser tiden an og sker der ikke ændringer er der nok ingen ko på isen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de foreløbige svar:-)

 

Min dyrlæge siger at det, at nogle hunde er "sjuskede" når de drikker godt kan give grobund for svamp, da meget fugt i læbefolden er noget skidt.

 

Men så skulle det også lugte grimt og det gør det ikke.

 

Jeg ser tiden an og sker der ikke ændringer er der nok ingen ko på isen:blink:

 

Hvis det er i læbefolden, så er det jo noget helt andet ;-)

 

Du skal sørge for at holde læbefolden tør, og det kan du gøre ved at klippe hårene helt kort. Fold læbefolden ud og klip med maskine, så har du lettere ved at holde området tørt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winston

Ja, sorry jeg mente læbefolden, men det misfarvede område strækker sig ned under hagen:blink:

 

Men, det har ikke ændret sig i de forgangne uger så det betyder nok ikke noget.

 

Jeg holder det tørt efter bedste evne og er ops på ændringer:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...