Hop til indhold

Anatomikursus??? Please ;o)


Recommended Posts

Inspireret af en tråd om oversættelse af en udstillingskritik, kunne jeg rigtig godt tænke mig, hvis nogen af de mange meget udstillingskyndige herinde ville dele lidt ud af deres viden :mrgreen:

 

Hvis vi nu poster billeder af hunde - vil I så ikke skrive lidt om hvordan og hvorfor? Sådan noget med vinkler og sådan... jeg forstår det nemlig slet ikke :oops: Jeg ved det er forskelligt fra race til race, men alligevel er det et mysterie for mig.... Hvis vi nu starter med racer, der ligner hunde.... altså racer uden ekstreme træk, så tror jeg bedst, jeg kan finde ud af det :oops:

 

Nogen, der vil være med?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For en lille måned siden afholdte moonsisters et kursus i at læse vinkler, det kan være, at der kommer noget igen på et tidspunkt, så prøv at holde øje med deres hjemmeside

 

Fantastisk - det vil jeg lige holde øje med! Kan huske at DKK afholdt dem i gamle dage... men har ikke set det længe.

 

Synes bare det er træls ikke at kunne - kan jo sagtens ved heste og det kan da ikke være så anderledes, altså! Savner lidt sådan noget ridemærkeundervisning for hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes masser af bøger om emnet, som er rigtig spændende læsning. Især er det givtigt at have en god forståelse af hundens konstruktion under hud og pels, hvor man virkelig kan se hvordan tingene hænger sammen.

 

anatomy_physiology_1.jpg

 

Og så er det et spørgsmål om at se på standarden til den race der ses på, for at se om hunden (med pels og hud) lever op til denne.

 

Lad mig se om jeg kan finde et eksempel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes masser af bøger om emnet, som er rigtig spændende læsning. Især er det givtigt at have en god forståelse af hundens konstruktion under hud og pels, hvor man virkelig kan se hvordan tingene hænger sammen.

 

anatomy_physiology_1.jpg

 

Og så er det et spørgsmål om at se på standarden til den race der ses på, for at se om hunden (med pels og hud) lever op til denne.

 

Lad mig se om jeg kan finde et eksempel...

 

Forslag til GODE bøger modtages med tak! Har sådan nogle med skeletter og sådan, men mangler billedeksempler, så jeg selv kan lære at vurdere. Fatter simpelthen ikke, hvordan det f.eks. er, man vil have at vinklerne skal være :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes masser af bøger om emnet, som er rigtig spændende læsning. Især er det givtigt at have en god forståelse af hundens konstruktion under hud og pels, hvor man virkelig kan se hvordan tingene hænger sammen.

 

anatomy_physiology_1.jpg

 

Og så er det et spørgsmål om at se på standarden til den race der ses på, for at se om hunden (med pels og hud) lever op til denne.

 

Lad mig se om jeg kan finde et eksempel...

 

Jeg kunne egenligt også have godt af at læse det. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det billede så liiiige kunne laves større ;-)

 

Det er da lidt større hvis du henter det over i nyt billede og tager originalen. Men giver den da gerne lidt ekstra gas med størrelsen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:blink: den er ihvertfald ikke røget på genbrugspladsen her

 

 

Ihhh.. vil også gerne være med her:engel:... har du andre bøger som du kan anbefale...

 

nu varer det nemlig ikke så længe til at jeg har føs'dag.. så det kunne være rart med et par tilføjelser på ønskelisten:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...