Hop til indhold

Månedens udfordring - Oktober


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Dét skal man passe på med :lol:

 

Begyndte at træne kravle baglæns for et par uger siden (ja, jeg snyder) samtidigt med at jeg shapede rulle. Nu bakker Stabyen rundt i en halvbue og smider den ene forpote under sig som for at rulle.

 

Ind imellem kan man bare kigge på sin hund og tænke: HVORDAN skete dét lige? :confused:

 

Behøver jeg at sige at vi nu er nødt til at starte forfra med kravle baglæns - evt. med lidt tilrettelæggelse af miljø :lol:

 

Haha - bare kald det et nyt trick..

 

"Ja altså... MIN hund kan lave et epileptisk anfald.. faktisk"

 

Jeg tror det sker for Bitten, fordi hun er SÅ tændt på mad, at hun forsøger at prøve alle tricks af.. Og hvis de kan kombineres er man bare så meget mere sikker på belønning!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Haha - bare kald det et nyt trick..

 

"Ja altså... MIN hund kan lave et epileptisk anfald.. faktisk"

 

Jeg tror det sker for Bitten, fordi hun er SÅ tændt på mad, at hun forsøger at prøve alle tricks af.. Og hvis de kan kombineres er man bare så meget mere sikker på belønning!

 

Yes, november måneds trick lige dér!!!

 

Epileptisk anfald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige inden jeg går hjem og begynder at træne det med Luna, er der så nogen der kan fortælle mig om det er en dårlig idé når nu hun kun er 7 måneder, kan hendes led tage skade af det?

 

Har ikke kendskab til at det skulle være en skidt ting, men vil da også gerne have opdatering fra andre mere kyndige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige inden jeg går hjem og begynder at træne det med Luna, er der så nogen der kan fortælle mig om det er en dårlig idé når nu hun kun er 7 måneder, kan hendes led tage skade af det?

 

Jeg har læst at man skal være sikker på at hundens hofter er i orden, før man lærer kravle øvelsen, og da Buddha nok bliver en ok stor hund, har jeg sat det trick i kategori med at gå på trapper..

 

Ved ikke hvornår de mener at man kan vide det, for kan se at øvelsen står under hvalpe tricks flere steder - samtidigt med at der står det med hofterne :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg vil altså hellere være "safe than sorry", så må Luna og jeg godt lære at bakke i stedet?

 

Så skal jeg nok se om jeg kan lære Baldur at kravle baglæns

 

Jeg synes også at du skal vente med at lære Luna at kravle... som Budha har skrevet så kan det være meget skadeligt for hendes hofter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

DET var godt nok en svær en da:shock:.... Jeg vil gerne prøve... men jeg lover VIRKELIG ikke noget...:engel:

 

Jeg fristets lidt til at lære hende kravleøvelsen og så sætte videoen i bak-gear:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også at du skal vente med at lære Luna at kravle... som Budha har skrevet så kan det være meget skadeligt for hendes hofter...

 

Så er det hermed besluttet, Luna bakker stående, og Baldur bakker kravlende

 

Eller det vil sige, det håber jeg de gør når måneden er gået :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er I gået i gang? Og hvordan går det :mrgreen:

 

Min meget intenstive træning af "sit" det sidste stykke tid, går lidt i konflikt med det at bakke... :blink: Jeg og Luna forsøger stadig, men hun har en stor tildens til bare at smække røven i sædet, i stedet for at bakke...

 

Baldur forsøger jeg at få til at kravle baglæns, og han har da bevæget bagpartiet lidt, men dybest set ligner han en som tænker, at dette er da fysisk umuligt :lol:

 

Så vi arbejder på sagen, men om vi kommer i mål skal jeg lade være usagt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet én gang indtil videre, og det var ikke nogen succes. :mrgreen: Hvis jeg prøver at presse ham, rejser han sig for at bakke stående, og hvis jeg bare venter på, at han selv tilbyder noget, bevæger han sig på ingen måde baglæns. Jeg prøvede også at guide ham med en godbid, men så begynder han bare at rulle.

 

Jeg mangler nok lidt inspiration til, hvordan jeg ellers kan arbejde med det. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet én gang indtil videre, og det var ikke nogen succes. :mrgreen: Hvis jeg prøver at presse ham, rejser han sig for at bakke stående, og hvis jeg bare venter på, at han selv tilbyder noget, bevæger han sig på ingen måde baglæns. Jeg prøvede også at guide ham med en godbid, men så begynder han bare at rulle.

 

Jeg mangler nok lidt inspiration til, hvordan jeg ellers kan arbejde med det. :confused:

 

Hvad hvis du holder bruger lokning / presser ham, ved at få ham i dæk og føre en godbid ind mellem hans forpoter og ind mod brystet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hvis du holder bruger lokning / presser ham, ved at få ham i dæk og føre en godbid ind mellem hans forpoter og ind mod brystet?

 

Det var sådan jeg gjorde med Baldur, og jeg fik da et par ryk i bagbenene uden at han rejste sig, men kravle tror jeg ikke man kan kalde det :blink:

 

Men Rom blev jo heller ikke bygget på én dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var sådan jeg gjorde med Baldur, og jeg fik da et par ryk i bagbenene uden at han rejste sig, men kravle tror jeg ikke man kan kalde det :blink:

 

Men Rom blev jo heller ikke bygget på én dag...

 

Hvis bare jeg kan få et par ryk i bagbenene og klikke for dét, er jeg glad - så skal vi nok kunne bygge videre på det. :-) Jeg er ikke i tvivl om, at Tyson sagtens kan lære det - spørgsmålet er, om jeg er god nok til at lære ham det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle mene at vi har taget 2 skridt baglæns, stakkels hund var ved at vride nakken af led for at se hvor godbidden blev af og det virkede lidt som om han mente at bakke er starten på at gå baglæns i cirkel :-D

 

MEN - total optur over bare 2 små skridt her!

 

Sætter i signal på med det samme, eller venter i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Er I gået i gang? Og hvordan går det :mrgreen:

 

Freya kan kravle forlæns nu... sådan da... Men hun ER altså en spidshund så tingene bliver hurtigt kedelige... det er lidt lige som om at hun tænker... "stik mig nu bare den guf og kom selv ned og kravl":lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Min meget intenstive træning af "sit" det sidste stykke tid, går lidt i konflikt med det at bakke... :blink: Jeg og Luna forsøger stadig, men hun har en stor tildens til bare at smække røven i sædet, i stedet for at bakke...

 

Fuldstændig samme problem her - Og starter vi fra dæk, så begynder han at rulle i stedet.

 

Stående, så render han i små piruetter.... :???:

 

Meeeen... Nu prøver vi at lære ham at bakke stående i stedet - Har nemlig fundet et sted i huset, hvor han af sig selv bakker, når jeg går imod ham, og så må vi jo bare flyye træningen ind i soveværelse, når det nu er det eneste sted han vil bakke :mrgreen:

 

Måske der findes et sådan sted i jeres hus også ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...