Petrine Skrevet Oktober 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Vil have Petrine testet for lunge/hjerteorm, fik besked om at tage prøver fra 3 på hinanden følgende afføringer, dvs hvis jeg går en tur og hun hømmer 3 gange, vupti, så har jeg 3 prøver...synes det lyder underligt, er det ikke over 3 dage? Vores sædvanlige dyrlæge er ved at åbne ny klinik og åbner først om en månedstid, så jeg har været hende utro, ved bare ikke om jeg har fundet en der er god nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2009 Vil have Petrine testet for lunge/hjerteorm, fik besked om at tage prøver fra 3 på hinanden følgende afføringer, dvs hvis jeg går en tur og hun hømmer 3 gange, vupti, så har jeg 3 prøver...synes det lyder underligt, er det ikke over 3 dage? Vores sædvanlige dyrlæge er ved at åbne ny klinik og åbner først om en månedstid, så jeg har været hende utro, ved bare ikke om jeg har fundet en der er god nok. Da vi skulle teste fik jeg at vide at det var tre dage i træk. Måske dyrlægens egen hund kun pøller én gang om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2009 Det er også det med 3 dage jeg har hørt før, så jeg spurgte direkte - for Petrine kan sagtens hømme 4 gange på 10 minutter, men så var jeg jo bare heldig sagde dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2009 Jeg har også altid fået at vide, at det skal være 3 dage.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Ormenes æglægningscyklus er på 3 dage, derfor kan der godt gå 2 dage hvor der ingen æg er, og så vil der alligevel være på 3. dagen. Så det er IKKE 3 på hinanden efterfølgende lorte, men 3 dage i træk. Hvordan kan en dyrlæge påstå andet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Har tjekket og sender en klage til dyrlægeforeningen, for det gør da en kæmpeforskel...og så går jeg lige forbi for at sikre mig at han mener det jeg tror han mener. Er ret bekymret, det giver jo en frikendelse til smittede hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Har tjekket og sender en klage til dyrlægeforeningen, for det gør da en kæmpeforskel...og så går jeg lige forbi for at sikre mig at han mener det jeg tror han mener. Er ret bekymret, det giver jo en frikendelse til smittede hunde Ja, jeg syntes også at det er ret foruroligende at end dyrlæge kan sige sådan, og jeg tør slet ikke tænke på hvor mange syge hunde denne dyrlæge kan have erklæret for raske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Havde jeg ikke læst om Baldur, så var Petrine 1) ikke testet og 2) jeg havde bare accepteret dyrlægens besked om hømindsamling! Hurra for HF og alle dine indlæg om Baldur!!! Jeg synes godt nok også det er bekymrende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Og så skal man lige huske ikke at få samlet ind, så man afleverer fredag. Der er nemlig noget med at det skal stå et døgn inden de kan se noget. Håber jeg lige må låne tråden lidt. Hvad giver I andre for en afføringsprøve for hjerte-/ lungeorm?. Har nemlig oplevet prisforskelle fra 260,- til 560,- og det synes jeg er lidt vildt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Og så skal man lige huske ikke at få samlet ind, så man afleverer fredag. Der er nemlig noget med at det skal stå et døgn inden de kan se noget. Håber jeg lige må låne tråden lidt. Hvad giver I andre for en afføringsprøve for hjerte-/ lungeorm?. Har nemlig oplevet prisforskelle fra 260,- til 560,- og det synes jeg er lidt vildt. Hos mig var det jo en samlet pakke med en masse behandling oveni, så jeg aner rent faktisk ikke hvad selve testen af afføringsprøven kostede. Jeg håber, at der er nogle andre der kan hjælpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Og så skal man lige huske ikke at få samlet ind, så man afleverer fredag. Der er nemlig noget med at det skal stå et døgn inden de kan se noget. Håber jeg lige må låne tråden lidt. Hvad giver I andre for en afføringsprøve for hjerte-/ lungeorm?. Har nemlig oplevet prisforskelle fra 260,- til 560,- og det synes jeg er lidt vildt. Ja, jeg måtte af med 540. Min rigtige dyrlæge havde ferielukket, så vi smuttede til den nærmeste da Louie blev fuldstændig ugidelig og slap. Hos min rigtige må det være billigere, for der er fx en konsultation 150kr. billigere. Jeg overvejer lidt at få ham testet igen efter Lonnys skrækhistorie om testen der viste negativt, men reelt var positiv. For jeg synes Louie har meget rødsprængte øjne (det er noget med at det kan være tegn på infektion) og stadig bider sig meget bagtil. Plus jeg har lidt mere tiltro til min egen dyrlæge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Ja, jeg måtte af med 540. Min rigtige dyrlæge havde ferielukket, så vi smuttede til den nærmeste da Louie blev fuldstændig ugidelig og slap. Hos min rigtige må det være billigere, for der er fx en konsultation 150kr. billigere. Jeg overvejer lidt at få ham testet igen efter Lonnys skrækhistorie om testen der viste negativt, men reelt var positiv. For jeg synes Louie har meget rødsprængte øjne (det er noget med at det kan være tegn på infektion) og stadig bider sig meget bagtil. Plus jeg har lidt mere tiltro til min egen dyrlæge. Jeg ville få din dyrlæge til at tage en blodprøve på ham, sig at du vil have taget en blodprøve for alt, eller som minimum for at se om han har en infektion. Dette er langt den bedste måde at se om hunden fejler noget, hvis man så på blodprøven kan se at den fejler noget, så har man en idé om hvad man skal begynde og lede efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Jeg ville få din dyrlæge til at tage en blodprøve på ham, sig at du vil have taget en blodprøve for alt, eller som minimum for at se om han har en infektion. Dette er langt den bedste måde at se om hunden fejler noget, hvis man så på blodprøven kan se at den fejler noget, så har man en idé om hvad man skal begynde og lede efter. Ja, det lyder som en bedre fremgangsmåde. Men føler mig sgu' lidt som en pylremor. Men tænk hvis min hund også skulle gå 2 år med en infektion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Ja, det lyder som en bedre fremgangsmåde. Men føler mig sgu' lidt som en pylremor. Men tænk hvis min hund også skulle gå 2 år med en infektion. Efter min oplevelse med Baldur, har jeg besluttet at begge hunde får taget en fuldstændig blodprøve én gang hvert år, så er jeg sikker på aldrig at få sat min hund i sådan en situation igen. Så jeg syntes bestemt ikke at du er pylret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Efter min oplevelse med Baldur, har jeg besluttet at begge hunde får taget en fuldstændig blodprøve én gang hvert år, så er jeg sikker på aldrig at få sat min hund i sådan en situation igen. Så jeg syntes bestemt ikke at du er pylret Hvor meget koster det at få taget sådan en blodprøve? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts