Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    hvis min skærm på den anden pc virkede ville jeg lægge et billede ind
  2. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Ahhh det var en god idè.. men vi vil hellere skrive en bog Eller en hel serie, bliver det nok
  3. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Og bare kom med de to hunde.. Du har betalt for dem og dommeren skal kigge på dem Jeg begynder snart at udstille min allermestyndlingshund... Han er godt nok kastreret og mangler nogle tænder efter han blev overfaldet.. men han ELSKER mig som ingen anden gør og han tigger altid om at komme med.. jeg vil godt give 300 for lidt sjov med ham :blink: og nej det er ikke Bobo :slem:
  4. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Jeg kommer også kun for kagens skyld.. Og jeg ka udmærket huske da vi ventede på kage fra Freudika..og så havde hun parkeret den i et telt ved agility
  5. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Tilbage til det seriøse.. JA det er netop det.. Al tid går til hundene..og ALT er sat i systemer... hvornår hundene bliver badet, børstet osv.. Kommer på åsen, stranden..rengøring.. ALT.. Men til gengæld gør jeg jo heller ikke andet..HAr ingen mand jeg skal opvarte..ingen tv, som stjæler min tid.. render ikke på diskotek, musséer eller tager på ferie. Når vi hygger os, foregår det med nogle af hundene og på steder hvor de er velkomne..Stranden, skoven elelr åsen..Byernes gågader.. Og så er jeg jo alene (ene).. Alle her laver noget!! Alle der kommer her laver noget!!! Selvom vi også drikker kaffe med vores gæster...og kaffen er stadig gratis! Også frokost og kage Mit liv går ikke med at tænke på hvilken farve tapet vi skal have næste gang eller om vi skal tage den hvide eller cremefarvede sofa..Vi tager den første billige i den blå avis, så hundene kan smide sig i den også... Haven er dedikeret hundene og handler ikke om de fine blomster vi skal have eller om hvem der slår græsset, men om hvornår vi kan overdække den næste gård og om vi kan finde en bedre "bund" til hundegårdene.. Når andre kigger på smykker og parfumer går jeg ned i værktøjsafdelingen og kigger på højtryksrenser, stolper og tagplader... Jeg synes mindedelen er god.. Fordi den får folk til at tænke at det ikke kun er fnidderfnadder og rygtesmederi på de udstillinger.. Det er OGSÅ hygge med kaffe og kage (:damn:) og masser mad... Det er sjov og fis og ballade.. og hyggeligt samvær med herlige mennesker. Ellers gad vi jo nok heller ikke blive ved med at komme
  6. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
  7. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Han har været i ringen to gange...den gang hvor du handlede begge.. og så da Angel var lille og kiggede på Rasmus og sagde "DIG??? glem det jeg går kun med min mor" og dommeren skrev i kritikken"bevæger sig momentvis godt" Eller da ringsekretæren slog mig i hovedet med kataloget En bog Eyecatcher :slem: Det blvier en bestseller
  8. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Så må jeg med skam indrømme at så dårligt et meneske er jeg også..En opdrætter sagde til en helt nystartet udstiller (inde i ringen) du tror da ikke du vinder med den grimme hund, dumme tøs? jeg kunne have smækket hende en...Så skulle vi placeres, opdrætteren stod tilfældigvis ved siden af mig..5 hunde i ringen og kun 4 blvier jo placeret.Så sagde dommeren farvel til opdrætteren..Og det fløj sq ud af munden på mig "FArvle - du er det svageste led"...
  9. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    ja og du sad bare p lokum og kom ikke..Den stakkels dame der løb efter ham i kun t-shirt..ja ok jeg havde slet ingenting på..og råbte ned gennem gangen " luk ikke døren op luk ikk døren op" og så var der en der åbnede..og hunden spurtede over til campingvognen..Og hvis skyld var det han skulle i bad??? KASPER som tabte en kop kakao på ham.. BRUN kakao på en HVID hund
  10. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Eller glemme at få sko på
  11. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    haha a Slovenien..Der sorede du godt nok et par ekstra point hos dommeren det var sejt.. Selvom jeg personligt synes det var sejere da vi spænede rundt i ringen og pludselig kommer Athena løbende :damn: Aj hun var glad for at se os Var det dobbelt handling da jeg tog hende på armen Næ..forresten det allersejeste var nu da Natascha kom til at tabe snoren på olymphia til VERDNSUDSTILLINGEN i Herning.. Efter sigende skulleh un være løbet ud efter hunden og styrtet rundt i hallen efer hende mens hun sprang rundt.. Hun hylede da hun kom i rignen igen.. NATASCHA????.. Hvorfor mon Natascha gik med Olymphia? fnis fordi ingen af os ville gå med hende og Natascha er endnu mere udstillingsligeglad end jeg er... næ du det var stil da hun lige så roligt gik ud efter hunden (som ventede udenfor ringen) og så bare fortsatte hvor hun tabte snoren.. Men hyle historien var bedre . Vi skal sq da skrive en bog om vores sjoveste historier med udstillinger..Kan du huske da Angel så en sø med andemad på og tænkte YES for fanden en græsmark..plump!! og hun skulle udstilles næste dag :banan: Altså det kan godt være at vi (eller jeg?) er useriøs med det udstillingsfis.. men vi (jeg) oplever altid noget sjovt og hundene har det herligt..de er sjovt nok ligeglade med om de ryger i søen og bliver grønne..De er slet ikke deres problem :klap:
  12. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det sker jo allerede, men nogle mennesker kan så heller ikke tage ansvar for sig selv og deres handlinger.. Så I stedet for at sige.. fandens :damn: det er også fordi jeg er så grim selv. Nej de finder nogle de kan sidde og hælde ud hvor hårdt det er at være dem, og hvor folk (mig) er nogle svin ved dem..Og efter et par måneder så gider de mennesker ikke høre på dem længere, og så røg de venner også..
  13. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Ja det kan du være helt sikker på de gør.. Og det er ikke altid det kun er "almindelige" mennesker der kigger på...Kan du huske dommeren i Kassel der kom hen og sagde til dig "Er du ikke hende fra Danmark med Löwchen" og jo det var du da.. "Godt.. Fortsæt dit gode arbejde i ringen. Der har længe manglet handlere med respekt for andre mennesker og hundene. Vi er mange der holder øje med dig" .. Du ender med at blive verdenskendt :banan::banan:
  14. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Hvis det er flirt, så er det malplaceret :sjov: de fleste af dommerne kan bedre lide faste mandebalder end pigebryster Det er da Oliver der skal handle hundene :banan:
  15. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Det er jo præcis det jeg mener.. Og nej, jeg samarbejder med flere fra udlandet..Ting går bare langsomt..og går tilbage når andre pludselig skaber løgnhistorier om en.. Nogen opdrættere går ikke af vejen for at kontakte en anden opdrætter i udlandet og sige "ved du godt at XXX siger det her om dig..og mener det her om dine hunde?"..Heldigvis findes der opdrættere som tør gå til den person der skulle have sagt dette og hint...
  16. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    MÆND!!!! Ja vi mangler heller ikke så meget.. Var på åsen med alle hundene kl 4 i morges.. Så stille smukt og ingen køer (muh) endnu :slem:
  17. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Sq ikke det med smukt og dejligt temperament..medmindre man synes hun ligner en terrier Aj seriøst... så kom jeg til at tænke på noget E skrev igår.. Mht udstillinger: Det er rigtigt at Eyecatcher har lært (blevet beordrt til) fra starten at ønske tillykke i ringen..Ligesom hun hjælper en udstiller hvis hun kan..Ellers står jeg udenfor ringen og så vil jeg ikke være i hendes sko.... Og ja jeg ser udmærket at andre ikke siger tillykke..eller folk som står som nummer 4 siger tillykke til nummer 2 men ikke til nummer 1 og 3.. Det synes jeg personligt er virkelig dårlig stil, og jeg håber da at folk får en dårlig smag i munden når eyecatcher så står som nummer 3 og siger tillykke til både nummer 1 og nummer 2... Alle burde da have lært hjemmefra: Hvis man ikke kan andet, så kan man hvertfald opføre sig ordentligt! Det er jo altså kun et spil - en leg!! Pludselig er dommerne mere til de høje slanke, end til de mindre og muskuløse.. Eller han kigger mere på handleren og synes bedre om en småfed blondine, eller en høj fyr med løse håndled og en god røv end en purung pige... Måske skulle jeg alligevel begynde at gå mere i ringen, min renæssance kommer måske også :sjov: Eller måske skulle jeg bare blive ved med det jeg er god til ..A træne og socialisere hundene :hmm:
  18. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Kidnappe :hmm: Er han ikke forsikret for kidnapning? :hmm:..hvor mange løver kan jeg købe for forsikringssummen 50? eller hvis jeg går efter de billige :hmm: over 100 :mrgreen:Men hvis det bliver opdaget, så kommer jeg sikkert i fængsel... så skal jeg s.... sove.. i nat blev det lige til 1 time, så havde jeg for ondt i ryggen til at ligge ned:oops:... men så fik jeg lige gjort rent på soveværelset og sorteret tøj, og vasket, tørret og lagt vintertøjet væk :banan::banan::banan:
  19. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Jeg tror Freudika er lidt spydig i det indlæg Der findes mange gode løver i Danmark..også med en lav indavlsprocent.. Jeg har selv købt løver fra Frankrig, Tjekkiet, Sverige, Tyskland og Danmark. Så jeg behøver hvertfald ikke lave høje indavlsprocenter.. Alle de hunde står til rådighed for parringer med egnede tæver. Men så skal man jo spørge mig om man kan købe en parring Det jeg tror er problemet i racen er at opdrætterne, hvis de beslutter sig for at købe en hund udefra, altid vælger en tæve.. Det var det råd jeg fik af de "gamle" da ejg startede..Altså at der er flere penge i en tæve pga. hvalpene. Min filosofi er mere over i at det bedste er at vælge en han. En som kan bruges til flere tæver i kennelen. Og hvis man så er kritisk med sine egne dyr, så er man godt på vej. Jeg har hanner som teoretisk kan bruges på alle mine tæver..Men i praksis kommer det ikke til at ske.. F.eks ville jeg aldrig bruge en hanhund med smal kæbe til en tæve fra en linie med smalle kæber, heller ikke selvom hun havde bred kæbe.. Jeg bruger heller ikke lave, grove hunde sammen med andre lave, grove hunde. Havd jeg godt kunne ønske hos de andre opdrættere var at de holdt regnskab med hvilke fejl de fik i de forskellige kombinatione, og delte de oplysninger f.eks kun med andre opdrættere.. Fra dag et har jeg skrevet ALT ned..hvornår kom de i løbetid, var de lang tid om at få kuglerne ned, underbid, skæve ænder, hvor lang tid tog en fødsel, temperaturfald, hvordan tog hvalpene på, vaccinationer, dyrlægebesøg for hvad, højde, vægt.. Ligesom jeg tjekker op på de solgte (både hvalpe og voksne)..Fik de skæve tænder/underbid da de skiftede, havde de problemer med tandskiftet, har de problemer med andre mennesker, var der noget de var bange for i hvalpetiden, noget køber gerne (set i bakspejlet) ville have hvalpen socialiseret på, har de lavet hvalpe med deres hund - hvis det er uden stamtavle med hvilken race så? havde hvalpene deformiteter.. Måske virker det åndsvagt at skrive al det ned, men bare efter et år eller 5 kuld så blvier man i tvivl.. var det kuld 1 eller 2 vi mistede en hvalp fra pga. lav fødselsvægt? Hvem var det der fik en hvalp med gangespalte? Hvor mange dage plejer den her tæve at gå drægtig? falder temperaturen på hende? stopper hun med at æde? Ved at holde regnskab danner der sig også et mønster.. Jeg kan se at man skal passe på med nogle bestemt tyske linier, de giver tit ganespalte og dårligt temperament..Og pelsen er tit dårlig med krus/krøller.. Desværre er det de linier som der er flest af.. Tag et land som Tyskland..Det er kæmpestort.. man kan tydeligt se forskel på linierne.. Dem der bor vest på har (selvfølgelig) meget den franske type.. mere atletisk, og med blød silkepels - tilstrækkelige vinkler.. Dem der bor i midt tyskland, er mere på den gamle tyske type..den med grovere krøllet pels, dårlige vinkler, tandfejl og elendigt temperament.. Så er der dem der bor på den forkerte side af muren. Før muren faldt havde de jo overhovedet ingen mulighed for at tilføre deres opdræt nyt blod.. Nogle af disse opdrættere var alligevel deres ansvar bevidst, så i stedet for at blvie ved med at (ind)avle på de samme 4 hunde hele tiden, parrede man havanaise ind i en generation.. Problemet er jo så, at selvom det er mange år siden det blev gjort så kommer der stadig løver ud af disse linier som ligner havanesere..ikke tit, men det sker.. Løverne fra østtyskland/tjekkiet, slovakiet og den vej over har lækre bløde tykke silkepelse, gode vinkler og det allerbedste temperament ever... Hvis man så tager en midttysk hund og parrer med en tjekkisk så slår den grovere, krøllede pels igennem.. Den pels er også mere "flyvsk" pga krøllerne (selvom man glatter dem).. Det er typisk de hunde man er nødt til at have en børste med i ringen og panisk rette pels på hele tiden.. Dem med den korrekte silkepels behøver ikke børstes for at se nogenlune ordentlige ud..Det er kun pandehåret der falder ned hele tiden Man kan jo altid hælde et eller andet i som holder, men der står i standarden at de skal være naturlige.. Så jeg hælder aldrig noget i.. Hvis de løber stærkt nok flyver håret vel tilbage Så i bund og grund handler det ikke om dårlig genpulje, så vi er nødt til at vælge hunde der giver en høj indavlsprocent eller har grove fejl vi er nødt til at se igennem med. Det handler (desværre) nok nærmere om misundelse, økonomi og jantelov når man vælger ikke at bruge nogle af de hanhunde i racen som kunne bidrage til ens eget opdræt med noget godt. Det er synd for racen at man tænker mere på ære og "hvad vil folk ikke tænke om mig hvis jeg bruger den hanhund fra HENDE, når jeg nu fortæller alle at jeg HADER hende" ..eller "hun siger sikkert også nej og så har jeg tabt ansigt!" En eneste kennel har spurgt om de må købe en parring med Beethoven(som vel nok er en af Europa bedste hanhunde pt.).. EN ENESTE.. Og nej jeg siger ikke nej, heller ikke selvom det er mennesker der ikke kan opføre sig ordentligt.. For mig handler det ikke om dig eller mig, eller hvordan kan vi ramme den anden hårdest.. For mig handler det om RACEN.. Vi kommer aldrig af med de dårlige temperamenter, pelsfejl og andet lort i racen, hvis vi skal bruge al vores energi pa at bagtale hinanden (eller klare sig fri af bagtalelse), anmelde og gøre livet surt for andre. Og ærlig talt, intet er forudbestemt når det handler om dyr.. Det kan godt være jeg har det bedste nu og de rigtig gode gener. Og det går forrygende med at lave rigtig gode hvalpe som kan udstilles med godt resultat.. i næste uge køber jeg måske en hanhund som gør at jeg må starte helt forfra fordi han sammen med mine tæver giver en bunke lort.. Elendige tænder, smalle kæber eller hvad ved jeg..
  20. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Nej han er ikke til salg. Og det kommer han heller ikke.. Hvordan skulle man også kunne sætte en pris på ham? Solgt som familiehund? eller som udstillingshund? eller den værdi han er forsikret for? og så er der affektionsværdien .. hvis du søger på ham er navnet Beethoven Lion Extra Namelev
  21. Så vil jeg godt skrives op til en..JEg har et træ der skal fældes..Og en sav..men ved sq ikke rigtig :hmm: hvis nu jeg bare saver i vildskab så vælter det måske den forkerte vej
  22. Hvad nu når man ikke har en mand?
  23. Vi har det røde dkk telt..Og det eneste minus jeg synes der er: farven..man bliver blød i blden af det rød lys, men ellers er det et godt telt
  24. Tak men han har lånt Nomis.. Den fede cleos er da alt for stor fnis
  25. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Lowchen
    Mig?? jeg har da ikke snakket om grå stær og PRA? Jeg tror vi lader den stå .. .det hele taler vel næsten for sig selv

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.