Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

HUnde udenfor butikker uden opsyn!?

Featured Replies

• Svar 60
  • Visninger 6,8k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

jeg har kunne finde på hvis vi skulle have guf en aften, en kort tur i kiosken, men tør jeg ikke mere..

Besvaret

Tja, i så fald er jeg desværre også dybt uansvarlig.....

Jeg lader en sjælden gang imellem Bonnie stå udenfor vores lokale landsbykøbmand når jeg skal ind efter 1 liter mælk eller andet.

Tit ved siden af 2-3 barnvogne med farlige kampbabyer i.

Men nu bor jeg jo heldigvis osse der hvor kragerne vender..

Besvaret

Jeg ville aldrig drømme om at parkere mine hunde udenfor en butik -

Hunde skal ikke med ud og handle - dem går man tur med før man handler eller bagefter :cool:

Besvaret

I en ideel verden, bestemt.

Problematikken er bare lidt den samme som den med ungerne ikk?

Besvaret
Jeg ville aldrig drømme om at parkere mine hunde udenfor en butik -

Hunde skal ikke med ud og handle - dem går man tur med før man handler eller bagefter :cool:

når man går tur om aften og får lyst til en pose blandet guf, så gør man, men jeg ville aldrig gøre det mere end 1-2 min.

Men tror det er slut nu..ikke pga. den hund der er blevet stjålet eller den kamphund der har trukket sig løs..(jeg tvivler på en mundkurv er den rigtige løsning i denne sag)

min ALDRIG mit barn i en barnevogn :shock:

Besvaret

Ja, jeg er så også en af de uansvarlige. Jeg kan ofte svinge indomkring centret på vores gåtur og lige smutte ind i Netto, Fakta eller lignende efter et par småting. Ikke stor-indkøb, men de der småting, man lige mangler indimellem.

Luna får lov til at bære noget hjem hver gang og hun elsker det.

Besvaret
Tja, i så fald er jeg desværre også dybt uansvarlig.....

Jeg lader en sjælden gang imellem Bonnie stå udenfor vores lokale landsbykøbmand når jeg skal ind efter 1 liter mælk eller andet.

Tit ved siden af 2-3 barnvogne med farlige kampbabyer i.

Men nu bor jeg jo heldigvis osse der hvor kragerne vender..

Jeg gjorde det selv en gang. Men aldrig igen efter jeg så hvordan unge drenge kan være overfor en afbundet hund:cry::megaked::damn::evil: og efter alle de hunde som er blevet stjålet, og når man ser en hund stå det efterlad og bange som så prøve på at gemme sig for fremmede uden nogen mulighed for flugt og uden at have sin ejer til at støtte sig, måske står den der ikke mere end 5-6min. Men hvormeget kan der nå at ske:vedikke: De hunde tager måske ikke skade af at lære at livet ikke kun er sjov og ballade.

Besvaret

Ja, der er jeg så også en af de uansvarlige, da jeg også svinger indenom købmanden osv selvom jeg har Akira med. Men der har så aldrig været nogle problemer med det, da hun bare sidder pænt indtil vi kommer ud igen, også selvom der sidder andre hunde.

Men har da set andre hunde være fuldstændig ude af den, mens de står bundet, og det synes jeg er synd, oplevede jeg at Akira var utryg ved det og gøede, hylede osv, ville jeg ikke gøre det.

Har også en enkelt gang oplevet en flok børn hvoraf den ene vendte 180 grader og løb med strakt arm hen mod Akira som stod bundet. Der råbte jeg godt nok højt, og kunne se Akira var klar til at markere sig. Pigen fik sig et chok og af vide at man ALDRIG går hen til en fremmed hund der står bundet. Andre kunder havde set optrinnet, og gav mig et nik, til at det var helt iorden det jeg gjorde og sagde. Troede da man lærte sine børn at man ikke går hen til en fremmed hund, der står uden ejer.

Her hvor vi bor, er jeg så heller ikke bange for at der lige er nogen der napper hende.

Besvaret

Dette er min hund nr. 4 og ALDRIG har vi ladet dem stå udenfor. AF tre årsager:

1) Frygt for at de bliver stjålet

2) Frygt for at de bliver generet af 2-benede

3) Frygt for, at de har villet forsvare sig med evt bid og så er det mig, der har problemet.

ALDRIG har jeg ladet mine barnevogne+børn stå udenfor en butik:5up:

Besvaret

"Dengang jeg var barn...." joke... men dengang stod der hunde ved hver hundekroge hele gaden igennem og man hørte aldrig om hundetyve ... idag kunne jeg ikke drømme om at sætte en af mine udenfor en butik.

Besvaret

Ja, den der kamphund der river sig løs udfor en butik, det har jeg jo oplevet på egen krop og nej, jeg fatter simpelthen ikke at folk tør.

Jeg får panik-like følelser i kroppen når jeg tænker på at efterlade Gatoren uden opsynd :shock:

Hvad hvis hun bliver stjålet?

Hvad hvis der kommer en løs hund og generer/bider hende?

Hvad hvis der kommer snotunger forbi og driller hende?

Eller fodrer hende med noget giftigt?

Eller hvad hvis hun river sig løs og løber ud foran en bil?

Nej nej nej, det tør jeg simpelthen ikke!!!

Besvaret

Der står mange hunde ude foran min lokale Kvickly.

Jeg har snakket om det med flere og er nået frem til at jeg ikke ville have et problem med at stille hverken min barnevogn med baby eller hund ude foran en butik. Jeg kan dog ikke se nogen grund til at tage hverken den eller den anden med ud på en shoppingtur, men jeg kunne godt forestille mig lige at smutte ind i 7-11.

Besvaret

Luna vil ikke snakke med nogen, når hun sidder udenfor. Ikke engang min mor vil hun hilse på, hvis vi er rendt på hinanden i Fakta og de er ude før jeg får betalt.

Jeg har aldrig oplevet at nogen er gået hen til Luna, eller at hun har været bange når jeg kom ud. Så ville jeg jo naturligvis ikke gøre det.

Jeg har til gengæld en gang været ved at tisse i bukserne af skræk, da jeg kom ud. For der stod sørme 2 hunde i krogen... Og den ene (udover Luna) var en rednose tæve:shock: Der næsten lige havde haft hvalpe (kunne man se på undervognen;-))

Shit jeg var nervøs, men stod og snakkede stille og rolig til hende, mens jeg fik Luna's snor af krogen og fik hende væk. Ejerne er så ikke typer, jeg skal sige noget til, så jeg fortrak bare hurtigt.

Jeg mener at det er MIN ejendom, og fordi min hund står udenfor et supermarked, så giver det ikke folk lov til at tage hende. Og fatter slet ikke at folk kan få sig selv til det:evil:

Dertil skal det siges, at jeg sætter ikke Luna af udenfor en butik inde i Køge. Det kunne jeg aldrig finde på. Her i centret kan jeg mere eller mindre holde øje med hende, mens jeg er inde og hente småting

Besvaret

Groa bliver ALDRIG bundet af uden for en butik.

Jeg har et par enkelte gange hyret et barn på omkring 12 år til at passe på Groa de 2-3 min. jeg har været inde på tanken. Giver gerne en femmer for at der er en der passer på Groa.

Besvaret

Hverken Baldur eller Luna har stået uden for nogen butik, og Luna kommer heller aldrig til det!

I disse tider ville jeg være frygteligt bange for at nogen ville genere hende, eller ligefrem slå hende....

Og før at folk begyndte at have så meget imod hendes race, så var der folk der desværre elskede dem så meget, at de mente det var ok at tage selv...

Så nej, ingen af mine hunde kommer til at stå udenfor en butik, heller ikke i vores lille bitte by med 980 indbyggere.

Besvaret

De der bure var jo ment at skulle stå i et rum og være stablet oven på hinanden. Det stress ville jeg aldrig udsætte min hund for. At hun skulle have en måske hylende hund siddende op af hendes "væg"..

Slet ikke nu, hvor hun efter sit overfald helst ikke vil i nærheden af ukendte hunde..

Besvaret

Jeg har jo selv, for lang tid siden, prøvet at mine hunde har revet sig løs udenfor et rådhus, og jagtet en forbipasserende...

Jeg anser absolut den slags for at være hændeligt uheld - hvem regner lige med at en hund kan trække en lang krog + rawplug ud af en mur? :shock:

I mit område vil jeg ikke have særlig store skrupler ved at lade hunden stå udenfor en butik, hvis jeg kun skal være der kort. Undtagen i turistsæsonen, for der ved man aldrig hvad for nogen tosser, der løber rundt her...

Men boede jeg i en storby, ville jeg bestemt ikke gøre det. Min største frygt er at hunden ville blive forulempet eller ligefrem stjålet.

Min mor, som har en lille hund, og bor i et lidt mere belastet kvarter, går dagligt lange ture med sin hund lige forbi de lokale butikker. Så går hun hjem med hunden, og går alene tilbage til butikkerne for at handle :lol:

Besvaret

Tulle har stået afbundet uden for en butik een gang - min svigerfar gik med hende - og mente da godt lige han kunne gå ind og handle mens han havde hende med ... og han fik at vide, i meget præcise (måske lettere hysteriske) vendinger - at det kunne han så absolut ikke.

Jeg ville ønske jeg kunne kombinere hundegåturen med lige at hente lidt småting i den lokale fakta - men jeg tør ganske enkelt ikke ... af alle de samme årsager som Ekaterina skriver ...

Besvaret

Ingen af mine hunde har nogen sinde stået alene udenfor en butik, og kommer heller aldrig til det, heller ikke selvom der kun er 622 indbyggere i byen her:-D

Besvaret
De der bure var jo ment at skulle stå i et rum og være stablet oven på hinanden.

Det mener jeg nu ikke er helt rigtigt. En bur sektion består af 4 bure.

2 store for neden og 2 mindre ovenpå.

(Men det er måske det du mener med at stables :vedikke:)

To sektioner kan vist slet ikke sættes oven på hinanden....

Jeg ville heller ikke sætte min i et - hun er ikke med ude at handle :blink: - men det ville da have forhindret de to episoder TS linker til....

Besvaret

Nåjo - jeg efterlader dem af og til uden for butikker - og så er min mand eller barn der ude sammen med dem ... så tør jeg godt.