Hop til indhold

Tisse (t)råd!?


Tonks
 Share

Recommended Posts

Izzie er nu over 8 måneder og næsten helt renlig :engel: hun tisser ikke indenfor og pøller kun hvis hun har været alene for længe eller ikke kunne om morgenen.

 

Hun siger selv til og kan faktisk holde sig mange timer.

 

Problemet er når vi er hjemme hos min mormor og min mor, hun sætter sig på mormors fine tæpper og tisser :roll: og skider i et hjørne :evil:

 

Kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor? :confused:

 

Er det fordi mormor bor på 2.sal og hun ikke kan lugte udgangen? Hun ved hvor den er, for vi går derud jo ind og ud den vej HVER gang :hmm:

 

Er det fordi min mors hus er pænt stort? Og hun ikke ved hvor hun skal søge hen og hvordan hun skal give mig besked? :hmm:

 

Irritere mig bare grænseløst at jeg skal rende og holde øje med sådan en stor hund hele tiden når jeg er på besøg andre steder :rolleyes:

 

Underligt nok kan hun godt holde sig hos Marie_Miina :hmm:men hun bor også med egen udgang som mig.

 

Kom med nogen råd! Jeg er en desperat quinde :confused::megaked:må ikke komme hjem til mormor længere :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine gør noget lignende, men tror det er helt andre årsager - hvis vi er hos nogen vi ikke kan lide, så spotter Petrine det på et splitsekund og laver den slags bøllestreger :oops:. Jeg er helt blank mht Izzie

 

:( æv det var det jeg frygtede....underligt...tror ikke det er derfor :engel: hun eeelsker min mormor og min mor :lun:

 

Kan det ske at hun "glemmer" hvad hun skal når hun skal tisse fordi hun er et nyt spændende sted?

 

Mon jeg skal holde hende i ro i de situationer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie er nu over 8 måneder og næsten helt renlig :engel: hun tisser ikke indenfor og pøller kun hvis hun har været alene for længe eller ikke kunne om morgenen.

 

Hun siger selv til og kan faktisk holde sig mange timer.

 

Problemet er når vi er hjemme hos min mormor og min mor, hun sætter sig på mormors fine tæpper og tisser :roll: og skider i et hjørne :evil:

 

Kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor? :confused:

 

Er det fordi mormor bor på 2.sal og hun ikke kan lugte udgangen? Hun ved hvor den er, for vi går derud jo ind og ud den vej HVER gang :hmm:

 

Er det fordi min mors hus er pænt stort? Og hun ikke ved hvor hun skal søge hen og hvordan hun skal give mig besked? :hmm:

 

Irritere mig bare grænseløst at jeg skal rende og holde øje med sådan en stor hund hele tiden når jeg er på besøg andre steder :rolleyes:

 

Underligt nok kan hun godt holde sig hos Marie_Miina :hmm:men hun bor også med egen udgang som mig.

 

Kom med nogen råd! Jeg er en desperat quinde :confused::megaked:må ikke komme hjem til mormor længere :megaked:

 

Du bor selv i stuen, ikke?

 

Tror det er fordi hun er forvirret over, hvor udgangen er, selvom hun har været der en million gange.. Louie siger fx aldrig til hjemme hos os selv (5. sal) - jo, nogle gange sætter han sig ud i gangen, men han siger aldrig til med lyd.

 

Når vi besøger min mor derimod, siger han lige så fint til ved at sætte sig foran altandøren og pive (der kan han nemlig se, at HER kan man komme ud).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sikkert fordi hun ikke kan se, hvor hun skal sige til henne.

 

Du må bare gå mange ture med hende.

 

Hvis du går tur med hende hver time, så lærer hun efterhånden også hvor det er man tager snor og tøj på for at komme ud på gaden.

Og så vil hun på et tidspunkt selv begynde at søge derud, når hun trænger.

 

Men indtil videre: Sæt en alarm til, så I kommer ud en lille tur hver time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay...ja kan jeg godt se det kan være fordi hun ikke kan se direkte udenfor :hmm:

 

God idé, jeg må bare gå tur med hende hele tiden så :(

 

Tror mormor gør ret grundigt rent :hmm: hun starter med at suge det op med en masse papir også rense efter med et eller andet, mener hun bruger rodalon ligesom mig...

 

Tak skal i have :D nu har jeg da noget at jeg kan prøve :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Der går også hvalp i Nura når hun er ude... Hun er nu lige knap 15 måneder og helt renlig hjemme siden hun var en 6-7 måneder... Meeen når hun er ude - især steder hvor der er en anden hund - så går det nogle gange i glemmebogen og så opfører hun sig som om hun er hvalp.. Kan simpelthen risikerer at hun helt umotiveret sætter sig og tisser - eller drikker hele vandskålen.

 

Det irriterede mig VOLDSOMT - især fordi min bror og svigerinde har hund OG gulvtæppe og man bare føler sig så dum når ens voksne hund tisser indendørs...

 

Men efter en episode hvor min svigerindes hund (6år gammel) satte sig og tissede i hvalpestilling på MIT gulv er vi bare blevet enige om at det må være noget usikkerheds/hvalpe/markerings noget - og så holde lidt igen med hele vandskålen og få den hund ud der er gæst med jævne mellemrum..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...