Hop til indhold

Udlagt gift - pas på derude


Dorte
 Share

Recommended Posts

:shock:

 

Er det virkelig lovligt at bruge sådan en slags gift, der medfører en så smertefuld død? Uanset om det er til såkaldte skadedyr.

 

Stakkels hund. Og ræv, hvis den også har fået en omgang. :megaked:

 

Rottegift. :blink:

 

 

 

 

 

 

Og selvfølgelig er det da jægerne i området der har lagt det ud i naturen, for at få ram på nogle rovdyr, og gerne rovfuglene også...... Hvem ellers :rolleyes:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt skal skånes mod rottegift

 

Fra September sidste år.

 

 

 

Reglerne er, mig bekendt, pt sådan at kun autoriserede personer, og personer der er blevet instrueret heri, må udlægge rottegift. Naturligvis kun til bekæmoelse af rotter og andre skadedyr.

 

 

 

 

Og lige til dén med jægerne... Det er noget mere sandsynligt at både hund og ræv har fået fat i en rotte, en mus, eller et andet skadedyr, som er død efter indtagelse af gift, end at en eller anden jæger har lagt noget ud.

Jeg ved, desværre af bitter erfaring, at der ikke skal mere end en giftdød mus til, førend sådan en islænder i dén grad bliver ramt af det.

 

 

Men det andet er så absolut ikke en atypisk bebrejdelse at komme med. Det er jo så nemt at skyde skylden på jægerne, uanset om man rent faktisk ved noget, eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig med DKW, det kræver ikke mere end en instruktion i at lægge gift i kasser. Blev selv tilbudt jobbet for et par år siden, takkede pænt nej.

 

Min mors hund har også ædt en mus eller rotte ikke lang tid efter at der var blevet lagt gift ud, de røg akut til dyrlægen og fik opkastemiddel. Heldigvis var dyret slugt helt, så ingen gift i hunden.

 

At giften til rotte er en ekstrem klam og smertefuld død... det er desværre ikke noget nyt. Der er tonsvis af rotter i Kbh, kan endda findes lidende midt på et fortov :cry: Nogle siger det er grundet kloakrørene er så smadrede, tidligere har en stor del af rotterne holdt sig derned.

 

I England har de en stor skraldeplads, indhegnet langt op i luften og langt ned i jorden, der har de rotter som æder koloenorme mængder skrald = de bruger færre penge på at komme af med resten. Nogle gange om året går en flok mænd med guns så ind og popper de gamle og de syge, eller bare en stak hvis der er blevet for mange rotter.

Link til indlæg
Del på andre sites

I England har de en stor skraldeplads, indhegnet langt op i luften og langt ned i jorden, der har de rotter som æder koloenorme mængder skrald = de bruger færre penge på at komme af med resten. Nogle gange om året går en flok mænd med guns så ind og popper de gamle og de syge, eller bare en stak hvis der er blevet for mange rotter.

hvor er det henne? det har jeg ikke hørt om før.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det henne? det har jeg ikke hørt om før.

 

Leder og leder, kan ikke finde den. Læste en artikel om det for en del år siden. Synes det var vildt smart fundet på, men måske har de droppet projektet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan da ellers købe rottegift i fri handel (eller kunne i sommer)

 

Du kan ikke købe rottegift i fri handel mere, men du kan stadig købe musegift.

 

En del hamstrede imidlertid rottegift, før det blev ulovligt for civile at bruge det, derfor findes der stadig lagre rundt omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår det ikke :hmm:

Hvorfor skulle hunden lide i så mange timer inden den blev aflivet?

 

"Hunden have smerter - og nærmest skreg i 24 timer, inden den blev aflivet, forklarer Niels H. Hansen.

 

På dyrehospitaleet var personalet ikke i tvivl om, at hunden havde fået gift. Men det er meget bekosteligt at finde ud af, hvilken gift der er tale om, siger Niels H. Hansen."

 

Den har jeg også spekuleret på. Om de har ventet med at gå til dyrlægen indtil normal åbningstid?

En ordentlig dyrlæge ville ikke have ladet en hund lide så længe, eller dog i det mindste have givet noget smertestillende hvis der var håb om helbredelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har jeg også spekuleret på. Om de har ventet med at gå til dyrlægen indtil normal åbningstid?

En ordentlig dyrlæge ville ikke have ladet en hund lide så længe, eller dog i det mindste have givet noget smertestillende hvis der var håb om helbredelse.

 

Jeg tænkte om det var fordi dyrlægerne ville finde ud af hvilken gift det var for at redde hunden? Åh sådan nogle halve artikler, de er forfærdelige, man går jo og spekulerer sig frem til det værste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...