Hop til indhold

advarsel


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Advarsel, En dårlig historie/oplevelse, jeg mistede min dejlige hund på 12½ år for ca 1 md siden,grundet alvorlig syg, og var meget ulykkelig, så en lille sød hvalp Cavalier Trikolog, 8 uger på nettet, sælges privat i Gøtrup ved Fjerritslev (nordjylland) faldt pladask for hende, købt d.22 feb. ser nu den skulle være født d. 28 dec. 2007 ?? så på dagen 8 uger :( da jeg kommer hjem med hende er hun ikke for god til at spise, trods oplyst hun er glad for mad. men en glad og tillidsfuld lille pige er hun, efter bare 3 dage begynder lille bella at blive dårlig, vil ikke spise og drikke,afføring blod, jeg må til dyrlægen 2 gange om dagen i 2 dage hvor hun får væske samt medicin, dyrlægen er bange for det er en alvorlig virus, jeg er omkring hende døgnets 24 timer sidder ved hende om natten giver hende vand sprøjtet ind i munden, pusser og nusser om hende(det er jo mit lille barn) ringer til sælger og spørg om evt råd,(hun slår ansvar fra sig med ord noget er gået galt i omsorg) :evil: i dag lørdag 9 dage efter ankomst til hendes nye hjem, åndede hun ud, døde hun i mine arme medens jeg ringede til dyrhospitalet, min "datter" ringer for at få en samtale med sælger (jeg er selv får slået ud efter endnu engang at miste) men ak og ve sikken en behandling hu fik og endte med at sælger smed telefon på, så pas på :twisted:http://=http://www.hunde-forum.dk/userpix/2598_Bella_2_1.jpg]Billedfil

 

 

Nej hvor frygteligt.. det er super at du lægger din advarsel ud, så andre måske kan blive sparet for samme frygtelig oplevelse

 

 

Retter lige i din henvisning til billedet - og ligger det ud her.. Hun var så bedårende at andre skulle se hende, synes jeg :)

 

2201_bella_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog en slem oplevelse.....

Du siger, at hun skulle være født d. 28 december?

Nu kan jeg ikke helt se størrelsen på billedet, men jeg synes ikke helt hun ligner en 8 ugers cavalier hvalp.. Hun ser lidt ældre ud, synes du ikke? Men hun ser noget trykket ud, så jeg kan da godt forestille mig, at hun er syg..

Så du hendes mor da du hentede hende?

 

Når det var et privat salg, så er der ikke så meget at gøre, for købeloven gælder vist ikke ved salg mellem private.....

 

Se dig rigtig godt for næste gang. Køb hund gennem Dansk Kennelklub. Ikke fordi du helt kan undgå at stå med en lille hvalp der viser sig at være syg, men fordi du i det mindste er dækket af købeloven. Og derfor får du afslag i prisen eller pengene tilbage hvis hvalpen viser sig at være syg.

 

Det sker desværre tit, at nogen køber en hvalp på Nettet eller via en annonce. Nogle gange går det godt..... Men indimellem sker der frygtelige ting. Og det er simpelthen hjerteknusende.

 

Jeg håber ikke, at det helt har taget modet fra dig... Begynd snart at se dig om efter en lille ny hvalp. Hvis det er en cavalier, du godt vil have igen, så skal du også tænke på, at netop den race er udsat for hjertefejl. Derfor er det så meget mere nødvendigt at se sig for.

Det var ikke det, der var galt med stakkels lille Bella. Det lyder mere som en parvovirus eller hundesyge.. Begge dele vaccinerer man jo imod, men måske var hun ikke vaccineret hjemmefra..

 

Det er SÅ godt, at du skriver denne advarsel. For det er det eneste vi kan gøre for at forhindre andre i at begå samme fejl.

 

Og vi må allesammen advare og fortælle DIN historie HVER gang vi hører at nogen tænker på at købe en hvalp fra private eller via en annonce.

TAK for din historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er det dog forfærdentligt for dig. Jeg føler med dig.!!

 

Jeg har på fornemmelse du har handlet med en ca. 30-35 årig kvinde , som har mange små hunde. Er det hende , så kan jeg fortælle dig og alle andre , at hun er i søgelyset og har været det i flere år.

 

Det gør ikke din sorg mindre ; men jeg håber mange holder sig langt væk fra denne hundehandler og noterer sig bynavnet.

M.v.h.

Amber

Link til indlæg
Del på andre sites

Grim historie. jeg vil som mange af de andre sige. Godt du advarer.

 

Håber du snart får mod til at få en ny lille hvalp, på trods af dine sorger over at have mistet en gammel trofast ven og en lille ny som du havde glædet dig til at lære at kende.

 

Velkommen herinde. Det er altid dejlig med nye, håber du bliver glad for at være her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Grim historie. jeg vil som mange af de andre sige. Godt du advarer.

 

Håber du snart får mod til at få en ny lille hvalp, på trods af dine sorger over at have mistet en gammel trofast ven og en lille ny som du havde glædet dig til at lære at kende.

 

Velkommen herinde. Det er altid dejlig med nye, håber du bliver glad for at være her.

 

Ja, du er iøvrig dækket ind af købeloven, så prøv at kontakte forbrugernævnet, der kan du starte en sag hvis sælger ikke er samarbejdsvillig, du kan også kontakte kennelklubben.

 

Jeg ved det ikke handler om penge, men et eller andet sted skal sådan en opdrætter ikke have lov at sælge syge hunde der ikke er gamle nok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Branditten

Det var da en frygtelig historie.

Fy, hvor må den sælger være en kold sk..!

Ja undskyld sproget, men hvor blev jeg vred da jeg læste dit indlæg.

Hvor er det synd for dig, ja og så sandelig også for den lille søde hvalp, hvor var den kær :cry:

Jeg håber inderligt at sælger læser disse indlæg og får det rigtigt dårligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Grim historie. jeg vil som mange af de andre sige. Godt du advarer.

 

Håber du snart får mod til at få en ny lille hvalp, på trods af dine sorger over at have mistet en gammel trofast ven og en lille ny som du havde glædet dig til at lære at kende.

 

Velkommen herinde. Det er altid dejlig med nye, håber du bliver glad for at være her.

 

Ja, du er iøvrig dækket ind af købeloven, så prøv at kontakte forbrugernævnet, der kan du starte en sag hvis sælger ikke er samarbejdsvillig, du kan også kontakte kennelklubben.

 

Jeg ved det ikke handler om penge, men et eller andet sted skal sådan en opdrætter ikke have lov at sælge syge hunde der ikke er gamle nok!

 

Nej, anne-marie.....

Købeloven gælder IKKE ved privat handel..... :cry:

 

Det er jo netop IKKE salg fra en kennel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja kedeligt at jeg ikke kan m lde sælger nogle steder, men prøver stadig.at finde en løsning, da jeg godt mener hun kunne være lidt fleksibel, hun kan jo se mine dyrlægeregninger og billede af død hund, da sælger jo siger at alle kan sige hunden er dø, :roll: som rigtig nogen her skriver, det er ikke et penge spørsmål, men 2 døde hunde på en md. det kan godt mærkes, så der går desv. nogen tid inden der bliver hund igen,

Jeg er stadig næsten sikker på hun havde noget sygdom med sig, allerede søndag ville Bella næsten kun være på mit skød,sov meget og ville næsten ikke lege, spiste og drak kun lidt,ikke normalt for en lille nysgerig hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja kedeligt at jeg ikke kan m lde sælger nogle steder, men prøver stadig.at finde en løsning, da jeg godt mener hun kunne være lidt fleksibel, hun kan jo se mine dyrlægeregninger og billede af død hund, da sælger jo siger at alle kan sige hunden er dø, :roll: som rigtig nogen her skriver, det er ikke et penge spørsmål, men 2 døde hunde på en md. det kan godt mærkes, så der går desv. nogen tid inden der bliver hund igen,

Jeg er stadig næsten sikker på hun havde noget sygdom med sig, allerede søndag ville Bella næsten kun være på mit skød,sov meget og ville næsten ikke lege, spiste og drak kun lidt,ikke normalt for en lille nysgerig hvalp.

 

Selvfølgelig havde hun da den virus med fra opdrætteren af.

For din gamle hund døde da ikke af en virus, vel?

 

Du kan bede din dyrlæge om en lægeerklæring på, hvad Bella fejlede, og hvad konsekvensen blev.

 

Og så kan du tage en kopi og sende til opdrætteren. SÅ er der jo ikke nogen juridisk tvivl om, at Bella blev aflivet. Og at hun var smittet før du fik hende hjem.

---Hvis sælgeren har sagt noget i retning af at "alle kan jo sige at hunden er død".. Så er det da bare op til dig at bevise, hvad der er sket. Og det er ikke så svært.

 

Men jeg tror ikke, du får pengene tilbage, for du har ikke juridisk krav på dem..... "Kun" moralsk.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for at få det på det rene.. MIN gamle hund døde IKKE af virus,

men havde en stor svulst i halsen og måtte desv, aflives :-(

Har talt med dyrlægen om bella i dag han kan ikke med sikkerhed sige hvad der fik bella så tidlig i døden, men det var ikke den virus som han frygtede,

en ting er sikkert hun ville ikke spise ej drikke de sidste 3 dage og aff. var blod, og lørdag gik hun fra bevistheden co 30 min før hun døde. :-( :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Kontakt forbrugerrådet og evt kennelklub, jeg har solgt cairnhvalpe og de var dækket af købeloven, så er din lille hvalp altså også :)

 

Sådan en kold skid til en sælger har fortjent at man kommer efter hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for at få det på det rene.. MIN gamle hund døde IKKE af virus,

men havde en stor svulst i halsen og måtte desv, aflives :-(

Har talt med dyrlægen om bella i dag han kan ikke med sikkerhed sige hvad der fik bella så tidlig i døden, men det var ikke den virus som han frygtede,

en ting er sikkert hun ville ikke spise ej drikke de sidste 3 dage og aff. var blod, og lørdag gik hun fra bevistheden co 30 min før hun døde. :-( :-(

 

Næ. det troede jeg så sandelig heller ikke! Det er ikke rart, at dyrlægen ikke kunne sige hvad Bella døde af..

Det ville have været nemmere hvis han kunne sige med sikkerhed, at hun var smittet før hun forlod opdrætteren.

 

 

 

anne-marie, -nu ved jeg jo ikke, om du sælger cairn-terriere uden stambog, -for DET gør en forskel.

 

Hvis du gør det, og du har rettens ord for, at en død hvalp under lignende betingelser, er DIT ansvar økonomisk, -SÅ er jeg misinformeret. Og så kan jeg kun opfordre dig til at fortælle Bellas ulykkelige mor om, hvodan DIN sag forløb.

Sagen er, at hun jo selv må lægge sag an mod opdrætteren, hvis hun skal have penge tilbage.

Og det er dyrt. Så er det jo en rigtig god ide at kunne henvise til fortilfælde. Som du taler om.

 

Det er jo ikke nok at DU som et ordentligt menneske har levet op til en MORALSK forpligtelse til at give afslag i en pris fordi der er dukket sygdomme eller fejl op hos en hvalp efter salget.

Det skal være en juridisk afgørelse. For alle hundesælgere er jo desværre ikke ordentlige mennesker.

 

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-340.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Der har aldrig været noget galt med mine hvalpe, men jeg er en ansvarligt opdrætter og har undersøgt tingene, jeg skriver at jeg synes at Bellas mor skal kontakte forbrugerrådet og en evt kennelklub, er det klart nok nu hvor jeg skriver det for 3 gang ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Forbrugerrådgivning: Kontakt Hotlinen på 70 13 13 30.

Man-fre kl. 9-12 og torsdag også kl. 15-19. (Fra http://www.forbrug.dk , forbrugerstyrelsens hjemmeside )

 

Dem havde jeg fat i da jeg overvejede at lægge sag an mod Toffi´s opdrætter. De vil kunne råde og vejlede dig i hvad du skal gøre. Og fortælle dig om der er basis for at de kan vil køre klagesag for dig. Det vil de nemlig hvis de mener du kan vinde. Og det koster få hundrede kroner, i modsætning til hvis du selv hyrer en advokat.

 

Du kan også søge i feltet øverst til højre på http://www.forbrug.dk , og se om der har været lignende sager tidligere. Jeg fandt en hvor sagen desværre blev afvist, da hundesælger ikke solgte hunde i et sådant omfang at hun burde indhente salgstilladelse. Og derfor var det ikke erhverv, og dermed ikke omfattet af forbrugerklagenævnets område.

 

Se sagen som den tredienederste på denne side: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/aeldre-afg/aarbog-95/afgorelser/oevrige-sager/

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har aldrig været noget galt med mine hvalpe, men jeg er en ansvarligt opdrætter og har undersøgt tingene, jeg skriver at jeg synes at Bellas mor skal kontakte forbrugerrådet og en evt kennelklub, er det klart nok nu hvor jeg skriver det for 3 gang ?

 

Det var da utroligt, så vrissen du er anne-marie!!!

 

Men da du ikke kan finde ud af at trykke på et link, så vil jeg gøre det for dig:

 

Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, fx at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet.

Købeloven giver ingen fortrydelses- eller returret - heller ikke når forbrugere køber varer i en butik, dvs. efter købelovens regler om forbrugerkøb. I stedet indeholder købeloven regler om, hvad en køber har af muligheder, hvis der er mangler ved en vare, fx at få et nedslag i prisen eller ophæve købet.

 

Men - og med stort: MEN - når det gælder handler mellem private, er der ingen lette løsninger som Forbrugerklagenævnet, hvis parterne efterfølgende bliver uenige. I stedet må den utilfredse part anlægge en egentlig retssag, og det vil som oftest ikke være den økonomiske risiko værd.

 

I en sag om fx brugte fælge vil de færreste private løbe procesrisikoen, hvis der er tale om et køb til nogle få hundrede eller et par tusinde kroner. Alene advokatudgiften kan let løbe op i 15.000 til 20.000 kr.

 

Desuden er der ofte et stort bevismæssigt problem ved køb mellem private, for der foreligger sjældent en detaljeret skriftligt købsaftale. Og mundtlige aftaler er ikke noget værd rent bevismæssigt.

 

Fra:

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-340.html

 

Så hvis der foreligger en detaljeret skriftlig aftale, så står bellas mor godt, og vil sikkert kunne finde en ordning med sælger.

Ellers har hun ikke en chance.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...