Hop til indhold

"Jeres" favotir foder


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruger Kingsmore til mine hunde og det virker på dem,de arbejder godt med det.Jeg tror også man skal passe på med ikke at skifte for tit.

 

Det tror jeg du har ret i :-) Hvis man har fundet noget hunden kan lide og trives med, behøver man jo ikke skifte igen :blink:

Det tror jeg så netop at man skal. Jeg tror at en organisme har bedre af, ikke at blive udsat for de samme kunstige (læs: skadelige) tilsætningsstoffer dag efter dag efter dag. Tror variation, også af de mindre gode ting, er det bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme står den på Olivers.

 

Jeg varierer lidt mellem den alm. adult og Selected Fish (hun spiser dog en sæk færdig først).

 

I øjeblikket er der fisk i fodertønden, og det er et hit :mrgreen:

 

Freja foretrækker også Selected Fish:blink:

 

Molly derimod, nægter at spise noget som helst med fisk, så der står den på Orijen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hovedsagligt bliver der fodret med kvalitetstørfoder som Acana og Orijen, kombineret med råt kød. Det vigtige er, at jeg ved hvad jeg putter i mine hunde, og specielt at de ikke får "ting" de IKKE har brug for, som der oftest findes i "skralde-foder" fra RC, Hills, Eukanuba og andre tvivlsomme mærker fra Dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Linda.

 

Hvad gik behandlingen hos Gudrun ud på? Vi er igang med vaccinationsprogram og det går rigtigt godt.

 

Mvh. Gitte

 

Nå ja, jeg er vist blevet for vant til at "Alle" herinde kender Gudrun og Tacco historie med hende :-)

 

Gudrun er alternativ dyrlæge og bruger akupunktur, kinesologi (?) og urter i sin behandling.

Vi fravalgte vaccinations programmet fordi prognoserne for "helbredelse" var for dårligt og fordi vi syntes Tacco var for ung til at få medicin resten af sit liv.

Der er 10 måneder siden vi startede ved hende og Tacco har siden marts ikke haft nogen anfald af udslæt eller problemer med ørerne. Det var lidt hårdt at køre ned til hende i starten, hun bor i Beder og vi har halvanden times kørsel. Til at starte med var vi afsted hver 10. dag og lige nu går der 8 uger imellem. Målet er 3-4 gange om året til opfølgning og for atfange ubalancer i opløbet.

Taccos eneste medicin er hjemmelavet mad 1 gang om dagen, tørkost for resten, kinesiske urter og vitaminer og så besøg hos Gudrun ;-)

 

Jeg lavede en tråd om det for du kan følge det helt fra starten. Den ligger inde i "sygdomme" og hedder "Svar fra dyrlægen" Den er oprettet 1/12-08 :-)

Jeg kan ikke finde ud afat Linke :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, jeg er vist blevet for vant til at "Alle" herinde kender Gudrun og Tacco historie med hende :-)

 

Gudrun er alternativ dyrlæge og bruger akupunktur, kinesologi (?) og urter i sin behandling.

Vi fravalgte vaccinations programmet fordi prognoserne for "helbredelse" var for dårligt og fordi vi syntes Tacco var for ung til at få medicin resten af sit liv.

Der er 10 måneder siden vi startede ved hende og Tacco har siden marts ikke haft nogen anfald af udslæt eller problemer med ørerne. Det var lidt hårdt at køre ned til hende i starten, hun bor i Beder og vi har halvanden times kørsel. Til at starte med var vi afsted hver 10. dag og lige nu går der 8 uger imellem. Målet er 3-4 gange om året til opfølgning og for atfange ubalancer i opløbet.

Taccos eneste medicin er hjemmelavet mad 1 gang om dagen, tørkost for resten, kinesiske urter og vitaminer og så besøg hos Gudrun ;-)

 

Jeg lavede en tråd om det for du kan følge det helt fra starten. Den ligger inde i "sygdomme" og hedder "Svar fra dyrlægen" Den er oprettet 1/12-08 :-)

Jeg kan ikke finde ud afat Linke :(

:ae:Skal jeg lige komme over og gi' dig et lyn kursus

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart Arion!! :5up:

Nynne eeelsker det. Chico er dog kørt træt i det, så vi har prøvet at bestille Acana i dag til hende, så kan hun spise det så længe hun gider det.

Og så er det meget vigtigt for mig at der ikke er alt muligt i, som hundene ikke har brug for. Som fx. korn, osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Beaglerne bliver pt fodret med regal, og det er vi da okay glade for...

 

Jeg har været igennem mange mærker, og de har alle set gode ud på papiret, men Oscar har ikke fungeret optimalt på dem, og så dur det jo ikke :rolleyes:

 

Jeg fodrede med Healthy Paws og var rigtig(!) glad for det, men det er desværre udgået i danmark. Regal venison kommer tæt på, men ikke helt... Dog fortsætter vi jo med det så længe hundene er glade for det...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Hey :vinken:

Jeg tager lige fat i denne tråd igen i håb om, at flere anbefalinger vil komme på banen :klap:

Sophus ville helst leve af godbidder, hvis han kunne få lov - den banan :banan:

 

Indtil videre har vi prøvet det hvalpefodder, som han fik med fra kennelen og som jeg hurtigt skiftede ud :engel:Pedigree hvalpe med kylling eller noget :roll:

Så var vi på Acana Puppy large breed, som han kunne lide i starten, men nu kun vil røre, hvis det er smurt ind i makrel i tomat :roll:

Og så har vi købt en masse Woolfsblut, som han altså heller ikke er vildt begejstret for.

Det han bedst har kunnet lide har været en billig sæk et eller andet fra ALDI, som vi købte engang, vi var løbet tør. Men det får han altså ikke lov til at leve af :damn:

Så nu overvejer jeg, inspireret af denne tråd, Orijen eller Oliver's :hmm:

 

Så altså, kom glad med alle jeres anbefalinger :-) Helst tørfodder, da vi ikke har fryserplads til BARF.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Så nu overvejer jeg, inspireret af denne tråd, Orijen eller Oliver's :hmm:

 

Så altså, kom glad med alle jeres anbefalinger :-) Helst tørfodder, da vi ikke har fryserplads eller BARF.

 

Jeg kan varmt anbefale Orijen! Det har jeg fodret mine hunde med, og kender mange som bruger det - hundene er vilde med det! :5up: Jeg synes det er et rigtig godt foder, hundene bliver mætte af det, holder sig pæne og slanke (med rette mængde naturligvis) og pelsen er pæn. Så jeg har kun gode ting at sige om Orijen.

 

Oliver's derimod er jeg ikke tilhænger af. Da jeg begyndt at fodre med det fik min hund problemer med sine analkirtler, som tilsidst måtte opereres væk, tænkte ikke over det den gang - men omkring samme tid skete det præcis samme med min venindes hund - efter hun var begyndt på Oliver's og samme tid begyndte hendesvhund at få allergiske reaktioner. Disse forsvandt ved skift til nyt foder. Så knap så gode erfaringer med Oliver's.

 

Desuden var begge mine hunde også mere vilde med Orijen, det ville de meget hellere spise end det andet. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale Orijen! Det har jeg fodret mine hunde med, og kender mange som bruger det - hundene er vilde med det! :5up: Jeg synes det er et rigtig godt foder, hundene bliver mætte af det, holder sig pæne og slanke (med rette mængde naturligvis) og pelsen er pæn. Så jeg har kun gode ting at sige om Orijen.

 

Oliver's derimod er jeg ikke tilhænger af. Da jeg begyndt at fodre med det fik min hund problemer med sine analkirtler, som tilsidst måtte opereres væk, tænkte ikke over det den gang - men omkring samme tid skete det præcis samme med min venindes hund - efter hun var begyndt på Oliver's og samme tid begyndte hendesvhund at få allergiske reaktioner. Disse forsvandt ved skift til nyt foder. Så knap så gode erfaringer med Oliver's.

 

Desuden var begge mine hunde også mere vilde med Orijen, det ville de meget hellere spise end det andet. :banan:

 

Tusind tak :5up: Det var lige sådan nogle erfaringer, jeg ledte efter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Frolic...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nej sgu da....:-D...mit favoritfoder var sportsmans pride(proformance hedder det nu), men jeg synes aldrig forhandleren havde den rigtige pose hjemme, eller også havde han kun den lille osv. så nu prøver vi Uniq power, og ser om det er ligeså godt for Pablo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi er Olivers fan her i huset - Vi skifter mellem lam og fisk.

Pt. køre vi på fiske varianten, da der er mest protein i, når nu Kaia også gerne skulle spise det.

Vi supplere dog op med eukanuba puppy til hende, som vi fik med fra tidligere ejer.

 

Begge hunde fungere perfekt på Olivers, så det har vi tænkt os at fortsætte med.

 

Vi har dog været igennem Acana, Fromm, RC og Orijen, uden andet end små fremskridt.

Både Acana og Orijen blev sorteret fra, da Bamse absolut ikke gad spise det :stupid:

RC resulterede i kæmpe pølser og træls pels, og Fromm var ikke helt god til Bamses pels, og mængderne af afføring var stadig lige i overkanten - Men bedre end på RC og egentlig et udmærket foder jeg tror mange hunde ville kunne trives fint på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Caia fungerede ikke godt på Olivers, så vi skiftede til Markus Mühle, hvilket hun stadig får.

 

Chili har førhen fået Hills, men nu får hun ligesom Caia MM.

 

Begge hunde elsker det, og de trives rigtig rigtig godt på det:blink:

 

Jeg har overvejet Wolfsblut som et alternativt foder for at skifte engang imellem.

 

Ud over tørfoder får de råt fra tid til anden - Primært kallun og ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanett

Mickey har fået Royal Canin førhen, hvilket jeg var tilfreds med.

Da jeg mødte min kæreste og hans hund, Laddie, fik Laddie Olivers. Mickey kan desværre ikke fungerer på Olivers, da han ikke kan komme af med afføringen.

Så Laddie blev skiftet til Royal Canin, hvilket han ikke gad spise. Så skiftede vi dem begge over på Hills, som de fungerer fint på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig glad, for det foder jeg køber i England, ( har været omkring mange slags, sidst Regal ) det hedder CSJ Command Performance.

Super foder til mine jagthunde, aldrig blød afføring, som ved mange, af de andre foder jeg har prøvet.

Forskellige varianter bruger jeg, alt efter om hundene, er i arbejde eller inde i en stille periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...