Hop til indhold

"Jeres" favotir foder


Aslan
 Share

Recommended Posts

Anbefalet fra min opdrætter har jeg valgt at mine hunde får flere end en slags foder, dette bruger hun også. De får det blandet og som enkelt fodring - da min erfaring har lært mig at de derfor ikke får vrøvl med maven - maverne bliver stærkere og mere robuste når man fodre med flere typer.

 

Lige nu er det: Acana praire harvest, Markus Mühle, og Bozita Robur de får.

Jeg køber mindst to typer hver gang så der er noget at skifte med og mine hunde har aldrig trives bedre - ind i mellem får de også lidt vådfoder som suplement - lige nu er det Natures harvest.

Vores nye hvalp vil selvfølgelig få det han har fået nede hos opdrætteren - men ellers vil jeg bruge flere typer til ham også og fortrinsvis de kornfrie da den slanke linje bedre bevares på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Pia J
Hey :vinken:

 

Og så har vi købt en masse Woolfsblut, som han altså heller ikke er vildt begejstret for.

.

 

 

Det var da træls at han ikke gider det :roll: Zacko er rigtig glad for det, og fungere godt und alles :mrgreen: vi venter på vores 4 gang tror fra Futterfreunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Diva får Royal Canin Schæfer foder.. Fordi det er godt.. Kvalitet frem for alt..

 

Og dertil får hun så fiskeolie kapsler som gør hendes pels flottere..

 

Man skal jo have smuk pels når man er langhåret Schæfer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da træls at han ikke gider det :roll: Zacko er rigtig glad for det, og fungere godt und alles :mrgreen: vi venter på vores 4 gang tror fra Futterfreunde

 

Ja, han er en rigtig kræsenpind - eller også har han bare haft det lidt for godt med lækre godbidder og makrel i tomat blandet i sit foder osv., så han er blevet selektiv :oops:

 

Vi købte to woolfsblut-sække og startede med den med vildt-kød i. Jeg er spændt på, om han er mere vild med den med fisk :vedikke:

 

Men nu er han jo ikke et lille fnug, så han klarer sig nok :blink: Og i sidste ende spiser han jo også, det der bliver serveret, hvis han er sulten nok og der ikke bliver tilbudt andet :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu bruger vi Wulfblutt og hjemmelavet mad. Det er Akira rigtig glad for og hun fungere godt på det. Ellers er vi glade for Orijen, som hun også fungerede godt på. vi supplere hendes hjemmelavet mad med en squis fiskeolie.

 

Så vi holder os nok i fremtiden til de 2 mærker og skifter så imellem dem, og varianterne:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mandrup

Vi bruger Eukanuba til store hvalpe og supplere med fiskeolie, samt corta flex.

 

Nu er der flere herinde som kritisere fodermærker som Eukanuba, RC, Hills mv. Dette er mærker som jeg altid har opfattet som kvalitetsfoder, og har brugt med god samvittighed.....

Jeg må indrømme at jeg aldrig har sat mig ret meget ind i det, men hvad er der galt med disser mærker og hvad vil i anbefale i stedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Acana, fordi det er det foder som Freya bare fungerer på:5up:

 

Derudover kan jeg godt lide princippet i at der ikke indgår gluten, majs og soya i deres foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Olivers indtil nu, men jeg overvejer at skifte, da jeg ikke synes, at hundene fungerer helt så godt med det længere.

Jeg synes de skider mere - både på morgen- og aftenturen, og ofte 2 gange på hver tur. De første gange er afføringen ok, men til sidst på turen er den ret splattet.

 

Jeg overvejer at prøve Golden Eagle Holistic... Jeg synes, at det ser fornuftigt ud.

Er der nogen, der har erfaringer med det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Vi bruger Eukanuba til store hvalpe og supplere med fiskeolie, samt corta flex.

 

Nu er der flere herinde som kritisere fodermærker som Eukanuba, RC, Hills mv. Dette er mærker som jeg altid har opfattet som kvalitetsfoder, og har brugt med god samvittighed.....

Jeg må indrømme at jeg aldrig har sat mig ret meget ind i det, men hvad er der galt med disser mærker og hvad vil i anbefale i stedet?

 

Hvis din hund fungerer på det, så synes jeg ikke der er noget galt med mærket :-D

 

Jeg har kun prøvet det i 2 uger, tror i hvert fald det var eukanuba, Motor havde været syg og vi skulle så fodre med deres skånekost variant i 2 uger. Må sige, jeg var virkelig forbavset over, hvor meget der kom ud af den anden ende :shock: Der kom meget!

 

Men udover det, nåede vi ikke at se hvordan han ellers fungerede på det, da han kun fik det i de 2 uger.

 

 

Mange mærker (nu kender jeg ikke ingredienserne dem du nævner), indeholder korn som nummer 1 på ingrediens listen. Nummer 1 vil sige, at det er der der er mest af i foderet. Nogle mærker har først kød på som nummer 3 ingrediens.

Jeg fodrer helst uden korn og med kød som nummer 1, 2 og 3 ingrediens, tror ikke at korn som sådan gør særlig meget godt for en hundemave - men selvfølgelig, hvis Motor ikke fungerede på barf eller det wolfsblut vi også giver ham lige nu, så ville jeg ikke give ham det.

 

Udover det, mener nogle at bl.a. korn og majs kan være med til at give foderallergi. Men, der findes selvfølgelig også barf hunde som har allergi, så hvornår det er grundet maden og hvornår det er grundet avlen, er svært at sige..

 

Der er mange flere ting til det, du kan søge lidt rundt herinde, der er ret mange tråde om det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mandrup

Tak for svaret, det er altid dejligt at lærer noget nyt :-D

 

Jeg synes at han fungere godt på Eukanuba, men jeg har selvfølgelig heller ikke prøvet andet. Men jeg vil overveje at skifte til kornfrit foder, man kan jo altid prøve at se hvordan han fungere på det.

Nogen som kan anbefale nogen gode kvalitets mærker?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer, at skifte til Barff. Både fordi jeg tror det er godt for hundene, at de vil elske det og så er jeg påvirket af JeanetteH som holder Luna slank på Barff. Har lidt problemer med Oskars vægt, siden han blev kastereret.

 

Men ellers er det Oliver og RC som er mit favoritfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da træls at han ikke gider det :roll: Zacko er rigtig glad for det, og fungere godt und alles :mrgreen: vi venter på vores 4 gang tror fra Futterfreunde

 

Hvilken variant får han?

 

Louie trives også rigtig godt på Wolfsblut. Vi har prøvet Blue Mountain og Wild Duck - han kunne bedst lide det første, men kan sagtens spise det andet (hvilket tidligere har været et problem at få ham til).

 

Nu har vi lige bestilt tre poser à 2 kg (det holder ca. to måneder her). Man kunne selv vælge tre poser, så jeg købte Blue Mountain, Dark Forest og Cold River. Glæder mig til at han skal smage de to nye. Hvis hans mave kan klare det, overvejer jeg at veksle imellem de tre fodervarianter. Det må være kedeligt altid at få det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Mit" favoritfoder er det som Victor gider at spise ;-) Det skifter sådan ca. hver 2-3 uge, alt efter hvad han hører de andre hunde får (der bliver sladret meget på sådan nogle playdates, tror jeg), så bliver maden vraget, og så køber hans dumme forældre noget nyt, for hunden skulle jo nødig tabe sig og blive tynd og skrævlet :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J
Hvilken variant får han?

 

Louie trives også rigtig godt på Wolfsblut. Vi har prøvet Blue Mountain og Wild Duck - han kunne bedst lide det første, men kan sagtens spise det andet (hvilket tidligere har været et problem at få ham til).

 

Nu har vi lige bestilt tre poser à 2 kg (det holder ca. to måneder her). Man kunne selv vælge tre poser, så jeg købte Blue Mountain, Dark Forest og Cold River. Glæder mig til at han skal smage de to nye. Hvis hans mave kan klare det, overvejer jeg at veksle imellem de tre fodervarianter. Det må være kedeligt altid at få det samme.

Wild pacific, men har mikset med den blue mountain, og den bestilling vi får nu her måske idag der er en pose Wild pacific og en green valley :mrgreen:

 

De andre har jeg ikke købt, de lyder gode men er jo med mindre fedt og protein, og det tænker jeg ikke vi har behov for, for Zacko er jo ikke tyk og bruger masse af krudt så jeg ville nok være bange for han skulle have større mængde :hmm:eller ville være sulten, men ved faktisk ikke om det passer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wild pacific, men har mikset med den blue mountain, og den bestilling vi får nu her måske idag der er en pose Wild pacific og en green valley :mrgreen:

 

 

Her har vi også lige opdaget, at Sophus er helt pjattet med Wild Pacific. :klap: Fisk, jeg må ha fisk jeg vil ha fisk, tror jeg hans motto er :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J
Her har vi også lige opdaget, at Sophus er helt pjattet med Wild Pacific. :klap: Fisk, jeg må ha fisk jeg vil ha fisk, tror jeg hans motto er :lol:

Det var da dejligt, for han gad ikke den anden variant I havde købt ? eller husker jeg forkert :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da dejligt, for han gad ikke den anden variant I havde købt ? eller husker jeg forkert :oops:

 

Nej, først var det Acana large breed puppy (eller hvad det hedder), som han fik fra han var helt lille. Men den blev han pludselig så træt af, at han direkte spyttede den ud, hvis han "kom til" at få noget i munden :badr: :stupid:, så gik vi over til Wolfsblut den med vildt i - faldt heller ikke i herrens smag :stupid:

 

Men han elsker makrel i tomat ud over sin mad, så jeg krydsede fingre for, at fiskevarianten ville være en succes. Og DEN er han vild med :ivrig::yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wild pacific, men har mikset med den blue mountain, og den bestilling vi får nu her måske idag der er en pose Wild pacific og en green valley :mrgreen:

 

De andre har jeg ikke købt, de lyder gode men er jo med mindre fedt og protein, og det tænker jeg ikke vi har behov for, for Zacko er jo ikke tyk og bruger masse af krudt så jeg ville nok være bange for han skulle have større mængde :hmm:eller ville være sulten, men ved faktisk ikke om det passer :vedikke:

 

Jeg overvejede også rimelig grundigt, om det var smart at tage de to med mindre fedt osv. i. For Louie er på ingen måde for stor, næsten for lille. Men han har lige været igennem en stor omgang med urinvejssten, som dyrlægen mente måske skyldtes et for proteinholdigt foder (han var på Wolfsblut, da det blev konstateret. Men lige inden var han på Ziwipeak, så det er højst sandsynligt dét foder der har gjort det, men man ved jo aldrig). Så nu tror jeg lige vi prøver de to varianter, og så tænker jeg at mixe dem med blue mountain, som jo har lidt mere af begge ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sofus absolutte farvorit foder er Applaws Barf Dog Food, men regner med han skal over på luposan light, men kæresten er ikke til at rokke, for Sofus har aldrig ådt noget så lystigt før.:slem: Regner dog med at han skal have luposan light

 

Daisy får Olivers large breed, hun er alt ædende så det er nemt...

 

Vi ville gerne barfe, men vi er lidt bange for om det bliver lidt for dyrt med en pige på ca. 65 kg. Og for besværligt med en hund der skal tabe sig:genert::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Mio har jo været igennem mange forskellige mærker som alle har været gode og som han har kunne lide. I den sidste tid har det været Orijen Regional Red, Orijen Puppy LB, Wolfsblut Blue Mountain, Applaws Kylling og Lam og Real Nature XL..

 

Men nu er der ikke nogen af dem der falder i herrens smag længere, han spiser ingenting (med mindre der kommer noget andet oveni), er kommet under 25kg og har dårlig mave næsten konstant.. :vedikke::cry:

 

Så idag hos Gudrun tog jeg min skepsis overfor Hills/RC og majs i mig, og fik en pose høj-energi RC foder med hjem. For som Gudrun sagde, så var det bedre at han spiser RC end at han ikke spiser noget.. :5up: Jeg nævnte det med majs og stress, da Mio jo er i behandling for netop det, men hun mente ikke at det var noget problem, og sagde at majs nogle gange øger smagen i den positive retning.

 

Mio kastede sig straks over det nye foder, da jeg forsøgte at lave et fodersøg, som jeg ikke har kunne få ham til siden han var 6-11mdr, med mindre det har været "slik".. :shock::yeah:

Vi har planer om at skulle prøve RCs Renal (Mio er jo nyrehund, så Gudrun mente det kunne være godt til ham) eller måske hypoallergenic (spelling) :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kahlúa får varieret mad fordi det fungere bedst. Hun får hjemmelavet mad - råt/ben og tørkost. Af tørkost får hun Royal Canine og Ziwipeak fordi hun elsker det :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...