Hop til indhold

Opdatering


Gæst Maja
 Share

Recommended Posts

1½ måned har vi nu haft Balou & Lady. Og det går fremad.

 

Lady og Odin ( vores gamle hund ) er stort set sammen det meste af dagen. Dørene står åbne huset igennem, så de kan alle 3 gå hvor det passer dem. Balou holder sig dog meget for sig selv ude i vaskerummet, eller ude i stalden. Ingen holder på ham, så han vælger selv. Måske klogt at de holder sig lidt fra hinanden, for at undgå konflikter ? Ved ikke helt hvordan hunde tænker eller resignerer ?

 

Af og til kommer Balou af sig selv ind. Hovedsagligt når vi spiser. Han styrer så direkte ned under spisebordet, hvor der sikkert føles trygt.

 

Lady møver sig mere og mere ind på Odin. Startede med at ligge nede foran den gæsteseng, som han ligger i. Laaangsomt har hun bid for bid, sneget sig op i sengen ved siden af ham. Sådan startende med at sætte sig på halen, med alle 4 ben nede på gulvet ( ser spøjst ud :lol: og så ellers tættere og tættere på, bid for bid. Så inden længe ligger de vel side om side.

 

Lady har fået krave på, indtil hendes ører er hele. De, der flænger kan drive mig til vandvid; har jo blodstænk helt oppe i loftet når de flapper med ørerne. Prøvede med tubegage, og andre former for indbinding af ørene, men alt er flappet af i løbet af sekunder. Så nu har hun fået krave på. Det er heller ikke nemt, den fylder, og hun bryder sig tydeligt ikke om den, men ser ud til at have vænnet sig lidt til den. Så hun bliver sikkert glad, når vi fjerner den igen :-)

 

Balou ser ud til at begynde at tage lidt på :-D

 

I den forgangne weekend, var vi på en miniferie, og var nødt til at indlogere dem i en hundepension. Det var en tur der havde været planlagt i måneder inden vi fik Balou og Lady. Så der var bestilt plads til Odin i forvejen. Vi fik så bestilt plads til de 2, allerede da vi overtog dem. Jeg var noget bekymret, for vi havde jo kun haft dem en måned, og var nervøs for om de så blev kede af, at blive afleveret. De kommer jo fra et internat, og har tydeligt ikke haft det godt tidligere, og jeg forestillede mig at de måske følte at blive efterladt igen, lidt i stil med "nå de vil heller ikke have os " ?. Men det var gået godt ( Odin har været der før, så vi kente stedet ) og sikke en glæde da jeg hentede dem igen Mandag :-P De var ikke til at styre på en hel tønde land, og for ind i bilen hurtigere end hurtigt. Så de må jo kunne lide at bo hos os. Ok, ved jo ikke hvad hunde tænker. Men følelser må de jo have på en eller anden måde. Nu skal vi heldigvis ikke væk i dage af gangen, det næste års tid, så nu er der tid og ro til bare at være hjemme.

 

Det blev vist lidt langt, men ville bare opdatere lidt.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det godt:5up:

 

Det går jo den rigtige vej, håber snart Balou kommer ind og hygger med de andre i gæste sengen :-) så han ikke går rundt derude alene :ae:

 

Tak for opdatering, bliv endelig ved med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare en lige nu og her opdate :hjerte:

 

Noget nær drømme situation. Alle 3 vovser er inde. Balou har lagt sig midt mellem Claus og mig ( og vi har faktisk ikke meget plads på vores kontor, så noget med at sno sig, hvis vi skal rejse os, og sætte os igen :lol:

 

Odin og Lady ligger hhv. i gæstesengen, og lige nedenfor. FANTASTISK :banan:

 

OK, ved godt at jeg nok ikke skal forvente at alt fremover, bare er lutter idyl. Men det må vel gælde om at nyde de gode og positive stunder, når de opstår :hjerte:

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare en lige nu og her opdate :hjerte:

 

Noget nær drømme situation. Alle 3 vovser er inde. Balou har lagt sig midt mellem Claus og mig ( og vi har faktisk ikke meget plads på vores kontor, så noget med at sno sig, hvis vi skal rejse os, og sætte os igen :lol:

 

Odin og Lady ligger hhv. i gæstesengen, og lige nedenfor. FANTASTISK :banan:

 

OK, ved godt at jeg nok ikke skal forvente at alt fremover, bare er lutter idyl. Men det må vel gælde om at nyde de gode og positive stunder, når de opstår :hjerte:

 

Maja

Yaaaaaaaay :banan: Hvor skønt at høre :hjerte: Tak for dine opdateringer, som en allerede skriver; bliv ved med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

hvor tiden går, og jeg får vist ikke skrevet så meget herinde, som jeg gerne ville :cry: Men det er snart jul, så jeg har travlt arbejdsmæssigt.

 

Men den sidste ugest tid, har de også kunnet bevæge sig frit rundt om natten, i fald de havde lyst. Før eller siden måtte det jo komme an på en prøve, at lade dem være sammen, uden opsyn. Og natten hvor vi dog stadig ville kunne vækkes, og komme til unsætning, måtte være et okay sted at starte.

 

Det er gået rigtig godt. De finder åbenbart selv ud af, at holde afstand, eller på anden måde, deles om pladserne.

 

Vi har nu købt 3 store hundekurve. Og de lægger sig på skift, i dem alle sammen, men aldrig alle 3 på en gang.

 

Balou har længe ligget i gæstesengen ude i vaskerummet ( den var såmænd heller ikke andet værd, end at lade hunden ligge i den ) Og han har ligget så fint. Den vi havde i kontoret lå Odin, tit i. Men han kan ikke ligge i noget møbel, uden at kradse madradsen i smulder. Så den er røget ud. Så flytter Odin da bare ud i Balous seng, og Balou går. Og inden man ser sig om, så er den gæsteseng nu også lige til skrot :???:

 

Men så forleden morgen, lå de søreme, både Odin og Balou i hver sin ende af den efterhånden ramponerede gæsteseng. Hale mod hale :banan:

 

I denne weekend ryger den altså ud, den seng. For nu kan den ikke mere, efter at Odin har invaderet den. Så bliver det spændende at se, om de så finder ud af at enes om de 3 hundekurve.

 

Det eneste jeg lige nu synes er trælst, og som bare kræver at jeg indretter mig efter det, er at man ikke kan lade så meget som en pose hvregryn, eller andet stå, og så køre ud og handle. For så er der havregryn og papirsnulder over hele gulvet, fordi Lady har ladet sig friste. Det har odin dog alligevel aldrig gjort.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så forleden morgen, lå de søreme, både Odin og Balou i hver sin ende af den efterhånden ramponerede gæsteseng. Hale mod hale :banan:

 

Det lyder rigtig godt! :klap: Det må da være enorm lettelse for jer :-D

 

Det eneste jeg lige nu synes er trælst, og som bare kræver at jeg indretter mig efter det, er at man ikke kan lade så meget som en pose hvregryn, eller andet stå, og så køre ud og handle. For så er der havregryn og papirsnulder over hele gulvet, fordi Lady har ladet sig friste. Det har odin dog alligevel aldrig gjort.

 

Det er desværre ikke så usædvanligt. Vinnie går også på køkkenbordet, og endda sommetider i skabene. En gang præsterede hun at stjæle et franskbrød i overskabet og lukke skabslågen efter sig :lol:

 

Men så lærer man at rydde op efter sig, og lægge ting i skabene i nattens mulm og mørke når ingen kigger ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt! :klap: Det må da være enorm lettelse for jer :-D

 

 

 

Det er desværre ikke så usædvanligt. Vinnie går også på køkkenbordet, og endda sommetider i skabene. En gang præsterede hun at stjæle et franskbrød i overskabet og lukke skabslågen efter sig :lol:

 

Men så lærer man at rydde op efter sig, og lægge ting i skabene i nattens mulm og mørke når ingen kigger ;-)

 

:lol: Tak for et godt grin. Det var da imponerende klaret. Men selvfølgelig, de er jo høje, når de stiller sig på bagbenene.

 

Men jo, man lærer at ryde op efter sig.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...