Hop til indhold

En smule bekymret...


Gryn
 Share

Recommended Posts

I lørdags begyndte Groa at hoste, nærmest som om der sidder noget fast i halsen på hende, men der gør der ikke.

Hun hoster mest når hun bliver ivrig, og når hun går på trappen.

Tænker lidt i kennelhoste, men er i tvivl. Hun hænger mere end hun plejer, men spiser og vil gerne ud at gå.

Har ringet til dyrlægen, hun har ferie.

 

Kan hunde have kennelhost i mild grad?

 

Speedy have kennelhoste 3 gange i sit liv, men synes bare hun hostede en del mere end Groa gør nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Kennelhoste er en samlet betegnelse for flere forskellige luftvejsirritationer/infektioner.

 

Husk at hun smitter så længe hun hoster!

 

Vi har lige haft det på omgang i Kbh. en hund til træning gav det videre og så kørte det bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kennelhoste er en samlet betegnelse for flere forskellige luftvejsirritationer/infektioner.

 

Husk at hun smitter så længe hun hoster!

 

Vi har lige haft det på omgang i Kbh. en hund til træning gav det videre og så kørte det bare.

 

Tak, det havde jeg ikke lige tænkt over. Så må vi lige sørge for hun ikke er i nærkontakt med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

I lørdags begyndte Groa at hoste, nærmest som om der sidder noget fast i halsen på hende, men der gør der ikke.

Hun hoster mest når hun bliver ivrig, og når hun går på trappen.

Tænker lidt i kennelhoste, men er i tvivl. Hun hænger mere end hun plejer, men spiser og vil gerne ud at gå.

Har ringet til dyrlægen, hun har ferie.

 

Kan hunde have kennelhost i mild grad?

 

Speedy have kennelhoste 3 gange i sit liv, men synes bare hun hostede en del mere end Groa gør nu.

 

Det er sikkert kennelhoste. Hvis du bare holder hende i ro, så er det snart overstået.

 

Men hvis hun ikke er blevet testet for hjerte- lungeorm for nyligt, så ER det nok klogest liige at samle tre lorte til dyrlægen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sikkert kennelhoste. Hvis du bare holder hende i ro, så er det snart overstået.

 

Men hvis hun ikke er blevet testet for hjerte- lungeorm for nyligt, så ER det nok klogest liige at samle tre lorte til dyrlægen.....

 

Vores dyrlæge er først tilbage på mandag, men vil da lige samle sammen i weekenden. Kan man bare have dem liggende i poser i garagen?

 

Har snakket med en der har lidt mere forstand på sygdomme end jeg har, fik at vide vi i første omgang skal tage de forbehold man gør ved kennelhoste.

Så ingen groundwork på lørdag, ingen sportræning søndag og ingen klippekursus onsdag :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan faktisk også være et tegn på orm, da hundene bliver "provokeret" til at hoste, så larverne bliver hostet op og ryger ned igen, så cyklusen kan blive fuldført.

Har nemlig selv været ude for det, da jeg troede én af mine hunde havde begyndende kennelhoste, men det var "bare" orm.

 

Netop, dette oplevde jeg med den hund jeg fik fra spanien... da hun fejlede så meget andet kom det med orm ligesom ikke på tale med det samme, da jeg fik mistanken efter at hun havde hostet og knysteret i over 2 mdr, fik vi alle 4 hunde behandlet mod orm...

Hvilket syn der mødte os 12 timer efter :badr:skal jeg skåne jer for at beskrive, men hosten stoppede med det samme (her var der tale om spoleorm... i næsten fuld længde... hunden er 35 cm i længden så I kan nok regne ud hvordan den må have haft det) Bette Pus !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop, dette oplevde jeg med den hund jeg fik fra spanien... da hun fejlede så meget andet kom det med orm ligesom ikke på tale med det samme, da jeg fik mistanken efter at hun havde hostet og knysteret i over 2 mdr, fik vi alle 4 hunde behandlet mod orm...

Hvilket syn der mødte os 12 timer efter :badr:skal jeg skåne jer for at beskrive, men hosten stoppede med det samme (her var der tale om spoleorm... i næsten fuld længde... hunden er 35 cm i længden så I kan nok regne ud hvordan den må have haft det) Bette Pus !!

 

 

Åååårhh hvor ulækkert :badr: Stakkels vovse. Er også vildt nervøs for at Buddha får orm.. vi har piller liggende klar allerede :genert:

 

Ja, det med orm - tegn kan være hikke, hoste, manglende appetit og vægttab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan faktisk også være et tegn på orm, da hundene bliver "provokeret" til at hoste, så larverne bliver hostet op og ryger ned igen, så cyklusen kan blive fuldført.

Har nemlig selv været ude for det, da jeg troede én af mine hunde havde begyndende kennelhoste, men det var "bare" orm.

 

Er helt sikker på det ikke er orm, med mindre det er hjerte/lungeorm.

Hun har før haft orm og det opdagede vi med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dyrlæge er først tilbage på mandag, men vil da lige samle sammen i weekenden. Kan man bare have dem liggende i poser i garagen?

 

Har snakket med en der har lidt mere forstand på sygdomme end jeg har, fik at vide vi i første omgang skal tage de forbehold man gør ved kennelhoste.

Så ingen groundwork på lørdag, ingen sportræning søndag og ingen klippekursus onsdag :cry:

 

På denneher årstid kan du sikkert have poserne liggende i garagen, hvis der ikke er bagende sol på. De skal bare opbevares nogenlunde køligt, men frostfrit.

 

Du skal være omhyggelig med opsamlingen, så der ikke sker forurening fra jorden eller græsset. Især fordi du jo opbevarer poserne i flere dage inden testningen. Det er for ærgerligt at starte den store behandling op på grund af et falsk positiv resultat

 

Jeg plejer at tage en plastic-teske og et plastic-snapseglas. Med dem graver jeg en luns af det øverste af pølsen, så der ikke har været kontakt med jorden.

Lorten, med snapseglas og plasticteske putter jeg i en plasticpose og slår en knude på.

DEN pose kommer i en anden, --lidt større pose som lukkes med en elastik så den nemt kan åbnes når næste lort er produceret.

Og den lidt større pose kommer jeg i en lufttæt bøtte, som jeg har til det samme. Den bøtte kommer i køleskabet til lortene skal afleveres.

 

Men jeg bor også så småt, så der ikke er nogen gode og kølige steder at opbevare produkterne det meste af året.

 

Det er rigtig godt, at du dropper træning og alt hvad der kan være fysisk anstrengende. Kennelhoste er ikke så slemt i sig selv. Men ligesom når vi tobenede får influenza, så kan der støde andre ting til som er alvorligere.

 

Har du prøvet at tage temperatur? Kennelhoste giver vist tit lidt forhøjet temperatur... Det tror jeg ikke at hjerte/lungeorm gør......

 

---Tænk, at man ligefrem kan ØNSKE at en hund har kennelhoste:roll:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...