Hop til indhold

Vi er gået fra hinanden:( Hva med hunden??


Gæst Linne&Garm
 Share

Recommended Posts

Gæst Linne&Garm

Som overskriften siger er kæresten og jeg blevet nød til at gå hver til sidst.

 

Vi har den her dejlige Dogo Canario-han på 15 måneder, vi fik ham fra en kammerat da han var 9 mdr. Kammeratens kone fik allergi:( Han skal ikke sælges videre, det mener jeg ikke er godt for ham, men spørgsmålet er hvad vi så gør? Min kæreste kan ikke klare ham alene som situationen ser ud, jeg har svært ved at give hunden den modstand han skal have alene... Også er det en lidt stor opgave at have når man er alene, har arbejde fuld tid og ingen bil:damn::damn::damn:

 

...jeg går og vender og drejer det hele, men er ikke den store hundekender. Kan sådan en hund klare at være dele-hund?? Altså en uge/14 dage hos hver??? Kan bare mærke at han savner ham når vi går rundt her i lejligheden alene... Træls! For at sige det på jysk!:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid ærgerligt når et parforhold går i stykker, især når der er børn og dyr indblandet :???:... Om jeres hund kan holde til at være delehund, må komme an på hvilken hund han er... Vi har et vennepar der har deres boxer som delehund, efter de gik fra hinanden... Det er selvfølgelig ikke den optimale måde at have hund på, men det ser umiddelbart ud til at det fungerer fint for alle 3 parter. De har ham 2-4 hver - afhængig af hvordan deres hverdag ser ud i den måned... Dette har stået på i 3 år nu.

 

Så enten må i lade det komme an på en prøve, eller også må i afgøre hvem af jer, der bedst kan have hunden fuldtid og den anden kan vel agere hundesitter når det er nødvendigt...

 

Men jeg forstår ikke ordet "modstand" i dit indlæg? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt tror jeg, det er super svært at have en hund som dele-hund. I vil sandsynligvis komme til at gøre tingene på forskellige måder og det kan forvirre hunden.

 

Jeg tænker også, at hvis du ikke har psyke til at håndtere ham og din kæreste ikke kan give ham det han har brug for, hvad gør I så, når I har hunden hver især? Det må være forvirrende for hunden at komme fra et hjem, hvor han bliver aktiveret og motioneret, men egentlig gør hvad der passer ham, fordi du ikke magter at sætte grænser, til et andet hjem, hvor han ikke bliver aktiveret, men har en god leder.

 

Jeg aner ikke hvad I skal gøre, og ovenstående er ikke negativt ment, men bare et forsøg på at se objektivt på det. Nogle hunde kan selvfølgelig godt vænne sig til det, men det handler om hundens psyke - om den kan håndtere det.

 

Og husk så, at det ikke er nogen skam at "kaste håndklædet i ringen," hvis det er til gavn for hunden. Alle kan komme i en situation, hvor de ikke magter at have hund mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Satte mig lige ned og læste lidt om racen... udfra dette vil jeg (desværre:() anbefale dig at give din hund et nyt hjem som kan opfylde hans behov og krav !

 

http://www.danskmolosserklub.dk/1235103

 

Jeg ved at dette må være hårdt når man holder af sin hund, men du skal huske på at han kun er 15 mdr og slet ikke færdig med at udvikle sig.

 

ØV det er så trist ... stort :ae: til dig !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Linne&Garm

"Modstand" er fordi han er en meget stor hund (45 kg nu og bliver nok større), han har rigtig godt af at blive leget lidt voldsomt med, men det synes jeg ikke helt jeg er god til da jeg nok er hva man kalder en lille kvinde... Ellers lystre han mig fint og jeg kan sagtens styre ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

"Modstand" er fordi han er en meget stor hund (45 kg nu og bliver nok større), han har rigtig godt af at blive leget lidt voldsomt med, men det synes jeg ikke helt jeg er god til da jeg nok er hva man kalder en lille kvinde... Ellers lystre han mig fint og jeg kan sagtens styre ham.
Okay, så har jeg fuldstændig misforstået dit første indlæg - beklager :???:

 

Nå, men altså.. Hvis du fint magter ham, og den eneste ulempe er at du ikke kan lege vildt med ham, kan jeg ikke se problemet :-D Din kæreste kan jo bare lege vildt med ham, når han har hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Linne&Garm

Mener bare ikke at det er forsvarligt at give ham et nyt hjem... Så har han haft 3 ejere på 1 år :(, det mener jeg at have læst at det ikke er skide smart med de store racer her...

 

...har ingen problemer med at sætte grænser for ham, men skal jeg have ham alene kommer RIGTIG MEGET af mit liv til at omhandle ham pga. den begrænsede tid jeg nu har. Derfor ville jeg sagtens kunne klare at have ham halv tid.

 

Vi har boet her for sig i ca en måned inden det gik helt galt og der har han været lidt hos den ene og lidt hos den anden, og der har ikke rigtig været noget at mærke på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener bare ikke at det er forsvarligt at give ham et nyt hjem... Så har han haft 3 ejere på 1 år :(, det mener jeg at have læst at det ikke er skide smart med de store racer her...

 

...har ingen problemer med at sætte grænser for ham, men skal jeg have ham alene kommer RIGTIG MEGET af mit liv til at omhandle ham pga. den begrænsede tid jeg nu har. Derfor ville jeg sagtens kunne klare at have ham halv tid.

 

Vi har boet her for sig i ca en måned inden det gik helt galt og der har han været lidt hos den ene og lidt hos den anden, og der har ikke rigtig været noget at mærke på ham.

Som jeg sagde, hvis han trives med den ordning, så er der jo heller ingen grund til at sælge ham :-)

Men hvis I vurderede, at han ville have det bedre i et andet hjem, er det i mine øjne bedre at sælge ham videre til nogen, der kan varetage hans behov i stedet for at lade ham leve et sted, hvor han ikke trives. Selvom det er mange steder at bo indenfor så kort tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sagtens at I kan have ham som delehund :5up: Mine forældre har altid haft mine hunde når jeg er på arbejde eller skal noget andet og ingen af dem har haft nogen som helst problemer med det (det har ikke været samtidig, jeg har kun en hund af gangen, så der har ikke været noget med at have hinanden at støtte sig op af) :-D Prøv det af og hvis det viser sig at han bliver forvirret (hvad jeg nu ikke tror) så kan I jo tage stilling til det til den tid. Det ville da være ærgerligt at give ham fra sig på unødvendigt grundlag ik'? :-D

Jeg :x: for at det hele lykkes for jer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...