Hop til indhold

Så er det Noomi der skal krydses fingre for


Nollike
 Share

Recommended Posts

Som nogle af jer ved, så var Noomi i går plaget af opkast og diarré. Hun var egentlig ved rimelig godt mod, men sov meget. I går aftes lå hun så i sofaen og sov hos mig, faktisk længere end hun normalt gør, men det tænkte jeg ikke så meget over og da vi skulle ud og gå den sidste tur, kunne hun ikke selv rejse bagkroppen op :shock::megaked: Jeg tænkte at hun måske havde ligget forkert så benet sov eller noget, hun gik fint nok når først hun var blevet stablet på benene, så jeg så tiden an. Desværre var der intet ændret, heller ikke da vi skulle ud i nat fordi hun stadig havde diarré, så vi måtte afsted til dyrlægen her til formiddag :megaked: Jeg må indrømme at jeg frygtede grimme ting som voldsom akut HD, discusprolaps, infektion som var gået i nervebanerne og alt muligt andet grimt :shock: så selv om den egentlige diagnose er slem nok, så er det trods alt bedre end mine skrækscenarier: Noomi har (igen :() fået underlivsbetændelse :megaked: Fordi hun er så påvirket af det som hun er med opkast, diarré, feber, uvilje mod at stå op, så skal hun akut steriliseres i morgen a025.gif Hun har fået en indsprøjtning med kvalmestillende, smertestillende og penicillin og skal have en pille i aften for at være dækket ind til operationen i morgen :(

Jeg har jo gået og overvejet at få hende steriliseret, men jeg havde håbet på selv at være medbestemmende omkring tidspunktet :( Jeg er bange for at hun kommer til at dufte for dejligt fordi tidspunktet er forkert i forhold til hendes cyklus, men Doktor Dyr forsikrede mig, at det ikke ville være noget problem, så jeg :x: for at han har ret. Om ikke andet, så kan man sige, at alternativet simpelthen ikke er et alternativ. Når hun er så påvirket som hun er, så er risikoen stor for at det udvikler sig grimt, så han anbefalede mig at få det gjort nu. Og hellere problemer med overvægt, dejlig duft og hvad jeg ellers kan risikere, end at sætte hendes liv på spil :genert:

 

Så nu er det som sagt mig der har brug for alle de krydsede fingre jeg kan få for at få Noomi så godt igennem operationen som muligt! Hun har ikke haft det så godt med bedøvelse de andre gange, så jeg frygter det lidt. Sidste gang var dog bedre end de forrige og Doktor Dyr er opmærksom på at hun har problemer med det, så lidt fortrøstningsfuld er jeg. Og så skal der bare ikke gå noget galt undervejs!!!!

Jeg har fået fri fra arbejde i morgen og min chef arbejder på at jeg også kan få fri fredag så jeg lige kan være sammen med hende de første dage. Ellers tager min far hende selvfølgelig, men jeg vil nu helst være der selv :engel:

 

Så alt i alt: Æv!!! Og: Be' om krydsede fingre og positive tanker :genert::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 188
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nåårh søde :ae:Også alle vores krydsede fingre herfra og en masse positive tanker! Dejligt at din dyrlæge tager dine bekymringer alvorligt.

 

Held og lykke i morgen! Må det gå super hurtigt og nemt :x::x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåårh søde :ae:Også alle vores krydsede fingre herfra og en masse positive tanker! Dejligt at din dyrlæge tager dine bekymringer alvorligt.

 

Held og lykke i morgen! Må det gå super hurtigt og nemt :x::x::x:

 

Det gør han heldigvis :5up: Han er en rigtig god dyrlæge med mange års erfaring, så på den konto er vi godt hjulpet :-D Han kan godt engang imellem være lidt hurtig når man kommer med et eller andet, men han har helt styr på, hvornår det er noget som kræver god tid og så TAGER han sig den tid der skal til. Vi var derinde i over en halv time i dag og hun blev undersøgt på kryds og tværs og han tager sig tid til at forklare om fordele og ulemper og til at svare på de spørgsmål man stiller :5up: Men derfor kan det jo godt gå galt alligevel, så helt tryg bliver jeg nok ikke de næste par døgn a025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej da og her troede man lige at det nok bare var en "uskyldig" mave-grimmer-dum-ting - og så er det underlivsbetændelse :megaked:

 

Held og lykke med Noomi, det skal nok gå godt :x:

 

Og så sådan én her til jer begge: :ae:

 

Taark :kys: Ja nu er jeg rigtig glad for at vi ikke kom i går (også selv om det betød at jeg gik glip af den gode kage :() for det havde da været super hårdt for hende :shock:

 

Det har godt nok været en lumsk en denne gang. Sidste gang var hun meget mere påvirket af feber og var fuldstændig slatten, sådan har det ikke været denne gang, hun har virket glad når hun har været ude, men dog lidt slatten hjemme. Og så er der lige det med diarréen og opkastningen :( Det var sgu godt at jeg kom afsted, jeg troede ikke at det var underlivsbetændelse, for jeg sammenlignede jo med sidste gang og denne gang er helt anderledes. Men den er faktisk bare værre end sidst :megaked: Så det bliver faktisk rart at slippe for den livmoder når den nu laver så meget ravage. :evil: Det er lidt voldsomt med en hund på ikke engang 2 år som får underlivsbetændelse 2 gange og en knude (som dog heldigvis gik væk igen) ved den ene brystvorte :( Så ud med den!!!! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv sikke noget:(

 

Mht duften, så dufter Luna stadig godt som før steriliseringen. Det har hun altid gjort. Hun blev steriliseret allersidst i en falsk drægtighed, men dyrlæge mente ikke det gjorde noget.

 

Og det har intet ændret fra før hun blev steriliseret.. Så det tror jeg heller ikke der er i Noomi's tilfælde

 

Det skal nok gå fint i morgen, det er jeg sikker på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv sikke noget:(

 

Mht duften, så dufter Luna stadig godt som før steriliseringen. Det har hun altid gjort. Hun blev steriliseret allersidst i en falsk drægtighed, men dyrlæge mente ikke det gjorde noget.

 

Og det har intet ændret fra før hun blev steriliseret.. Så det tror jeg heller ikke der er i Noomi's tilfælde

 

Det skal nok gå fint i morgen, det er jeg sikker på:-D

 

Tak, jeg håber at du har ret! Jeg talte med min veninde tidligere i dag og hendes tæve er også steriliseret. Den eneste forskel der har været fra før til nu er at hun ikke længere dufter så fantastisk som hun gjorde før (det var derfor det blev gjort, hun kunne slet ikke få lov til at være i fred og det var året rundt :() og så at hun blev lidt mere madglad og det ville nok ikke være nogen skade til med Noomi :slem: Så kan det være at hun begynder at komme når jeg kalder, hvis der er guf i farvandet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg håber at du har ret! Jeg talte med min veninde tidligere i dag og hendes tæve er også steriliseret. Den eneste forskel der har været fra før til nu er at hun ikke længere dufter så fantastisk som hun gjorde før (det var derfor det blev gjort, hun kunne slet ikke få lov til at være i fred og det var året rundt :() og så at hun blev lidt mere madglad og det ville nok ikke være nogen skade til med Noomi :slem: Så kan det være at hun begynder at komme når jeg kalder, hvis der er guf i farvandet :mrgreen:

 

Hehe, ja der skal jo være lidt goder:mrgreen:

 

Jeg har jo det modsatte problem, Luna måtte godt smide lidt vægt:-D Ellers er ændringerne hos os, at Luna ikke længere er deprimeret under løbetider og falske drægtigheder.. DET er også det hele værd

Link til indlæg
Del på andre sites

Taark :kys: Ja nu er jeg rigtig glad for at vi ikke kom i går (også selv om det betød at jeg gik glip af den gode kage :() for det havde da været super hårdt for hende :shock:

 

Det har godt nok været en lumsk en denne gang. Sidste gang var hun meget mere påvirket af feber og var fuldstændig slatten, sådan har det ikke været denne gang, hun har virket glad når hun har været ude, men dog lidt slatten hjemme. Og så er der lige det med diarréen og opkastningen :( Det var sgu godt at jeg kom afsted, jeg troede ikke at det var underlivsbetændelse, for jeg sammenlignede jo med sidste gang og denne gang er helt anderledes. Men den er faktisk bare værre end sidst :megaked: Så det bliver faktisk rart at slippe for den livmoder når den nu laver så meget ravage. :evil: Det er lidt voldsomt med en hund på ikke engang 2 år som får underlivsbetændelse 2 gange og en knude (som dog heldigvis gik væk igen) ved den ene brystvorte :( Så ud med den!!!! :evil:

 

Ihh altså, vidste slet ikke andet i går end at hun havde diarré og opkast, så troede jo bare, at det var den "sædvanlige", som jeg efterhånden har prøvet med Møffe et par gange (ved ikke om det gik tabt i den ødelagte del af min mobils skærm? Må se at få en ny!)... Iiihhh altså :ae: Vi må lige finde ud af noget, når Noomi har det helt godt igen, så du kan få den kage og Noomi kan få sin playdate!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...