Hop til indhold

Påklædning til os 2 benede!


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO
Hvis jeg skal være rigtig besværlig eller det er piv koldt så er fremgangsmåden så ledes:

 

Uldstrømper på,

Vinterridebukser på, (fuck om det er ridebukser de er pis gode:mrgreen:)

Trøje på,

klam grøn pinewood jakke på i str. XL der stadig lugter af ko,

I et par staldstøvler der er forede, (og bundet i forvejen:mrgreen:)

Ud af døren, og husker hunden samt ens hjemmestrikkede jordbærhue:klap:

 

Den nemme måde:

 

Trøje på,

Staldstøvlerne og uldsokker,

Hue på og ud af huset, husker hunden:mrgreen:

 

 

Jeg er bare en modeulykke big time om vinteren og der skal gås med hund:banan:

 

I det mindste husker du altid hunden! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 154
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010

Der er godt nok ikke ret meget "sexy lady" over mig når jeg går ud af døren for at gå tur med Freya:lol::lol::lol:... I øjeblikket er mine nike sko stadig varme nok.. men vil gerne have et par canada boots:klap:... Ellers så har jeg en dyne jakke på.. En varm strik indenunder som får mig til at ligne jeg ved ikke hvad.. og jo.. så lige et halstørklæde i en håndvending og min hjemmestrikkede hue i 3 forskellige farver... Grimt ja... Men varmt:lol::lol::lol:

 

 

 

Det er vidst godt at vi bor på landet:hmm:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Jeg er i nogle tilfælde meget kuldskær hvilket kan være ræjdi træls eftersom jeg arbejder udendørs hele året.

Mit største problem er mest at jeg fryser fingrene, tæerne og hjælmen.. De sidste 2 er der jo råd for, men problemet er der alligevel i vådt vejr. Fingrene er straks værre.. Dem skal jeg jo bruge, så ikke noget med store luffer der ellers ville løse problemet. Idag kan man godt nok få arbejdshansker i alle mulige smarte versioner, men dem man bedst kan arbejde med er ikke tilstrækkeligt isoleret eller vandtætte i slud og 2 plusgrader, når man skal arbejde med våde eller halvfrosne materialer..

Sånt en arbejdsdag på 10-12 timer kan godt føles lang hvis snitterne er frosne fra start :lol:.

 

Når jeg træner hund, er tøjet som regel inspireret af mit arbejdstøj og det er der mest af alt én grund til.. Træningstøj som feks. Arrak og lignende der ellers er meget anvendt i min verden er for småt.. Feks. Arrak er tilsyneladende overbevist om at der ikke findes mennesker der er højere end 180. Med min længde ser det ikke mindre sjovt ud at bukserne mangler 5-10 cm i at nå, så kan man også bedre se og imponeres af mine elegante str. 47-48 sko :blink:

Derfor er mit hundetøj af praktiske årsager generelt af mærket Snickers der kan præstere helt op til 37 tommer i længde... Så mangler jeg heller ikke lommer til bolde og godbidder. Er det koldt, må de lange på indenunder og er det rigtigt lortevejr, har jeg en god grund til at holde mig inden døre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i nogle tilfælde meget kuldskær hvilket kan være ræjdi træls eftersom jeg arbejder udendørs hele året.

Mit største problem er mest at jeg fryser fingrene, tæerne og hjælmen.. De sidste 2 er der jo råd for, men problemet er der alligevel i vådt vejr. Fingrene er straks værre.. Dem skal jeg jo bruge, så ikke noget med store luffer der ellers ville løse problemet. Idag kan man godt nok få arbejdshansker i alle mulige smarte versioner, men dem man bedst kan arbejde med er ikke tilstrækkeligt isoleret eller vandtætte i slud og 2 plusgrader, når man skal arbejde med våde eller halvfrosne materialer..

Sånt en arbejdsdag på 10-12 timer kan godt føles lang hvis snitterne er frosne fra start :lol:.

 

Når jeg træner hund, er tøjet som regel inspireret af mit arbejdstøj og det er der mest af alt én grund til.. Træningstøj som feks. Arrak og lignende der ellers er meget anvendt i min verden er for småt.. Feks. Arrak er tilsyneladende overbevist om at der ikke findes mennesker der er højere end 180. Med min længde ser det ikke mindre sjovt ud at bukserne mangler 5-10 cm i at nå, så kan man også bedre se og imponeres af mine elegante str. 47-48 sko :blink:

Derfor er mit hundetøj af praktiske årsager generelt af mærket Snickers der kan præstere helt op til 37 tommer i længde... Så mangler jeg heller ikke lommer til bolde og godbidder. Er det koldt, må de lange på indenunder og er det rigtigt lortevejr, har jeg en god grund til at holde mig inden døre :mrgreen:

 

Se det fra den lyse side af, når fingrene er kolde gør det næsten ikke ondt at hamre sig over dem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i nogle tilfælde meget kuldskær hvilket kan være ræjdi træls eftersom jeg arbejder udendørs hele året.

Mit største problem er mest at jeg fryser fingrene, tæerne og hjælmen.. De sidste 2 er der jo råd for, men problemet er der alligevel i vådt vejr. Fingrene er straks værre.. Dem skal jeg jo bruge, så ikke noget med store luffer der ellers ville løse problemet. Idag kan man godt nok få arbejdshansker i alle mulige smarte versioner, men dem man bedst kan arbejde med er ikke tilstrækkeligt isoleret eller vandtætte i slud og 2 plusgrader, når man skal arbejde med våde eller halvfrosne materialer..

Sånt en arbejdsdag på 10-12 timer kan godt føles lang hvis snitterne er frosne fra start :lol:.

 

Når jeg træner hund, er tøjet som regel inspireret af mit arbejdstøj og det er der mest af alt én grund til.. Træningstøj som feks. Arrak og lignende der ellers er meget anvendt i min verden er for småt.. Feks. Arrak er tilsyneladende overbevist om at der ikke findes mennesker der er højere end 180. Med min længde ser det ikke mindre sjovt ud at bukserne mangler 5-10 cm i at nå, så kan man også bedre se og imponeres af mine elegante str. 47-48 sko :blink:

Derfor er mit hundetøj af praktiske årsager generelt af mærket Snickers der kan præstere helt op til 37 tommer i længde... Så mangler jeg heller ikke lommer til bolde og godbidder. Er det koldt, må de lange på indenunder og er det rigtigt lortevejr, har jeg en god grund til at holde mig inden døre :mrgreen:

 

Nem løsning :blink: hjemmestrikkede sokker :5up:

Min tidligere nabo er kirkegårdsgartner og altså også ude året rundt - hun kunne kun holde varmen, hvis hun havde hjemmestrikkede sokker på (og nej, jeg strikker ikke til dig - dertil er dine plader for store)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nem løsning :blink: hjemmestrikkede sokker :5up:

Min tidligere nabo er kirkegårdsgartner og altså også ude året rundt - hun kunne kun holde varmen, hvis hun havde hjemmestrikkede sokker på (og nej, jeg strikker ikke til dig - dertil er dine plader for store)

 

Kæft du er sart:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:evil: ska du ha hjemmestrikkede sokker - hva din frosenpind - så skal du altså være søøøøddd :blink:

 

Næ det skal jeg faktisk ik, mine støvler kan nemlig holde mig varm, helt ned til - 40 graders kulde :slem: desuden kan jeg fakatalt godt strikke strømper:pift:

 

Men jeg vil stadig gerne arve dit græskar:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Se det fra den lyse side af, når fingrene er kolde gør det næsten ikke ondt at hamre sig over dem:mrgreen:

 

Næste gang din mand kommer hjem fra spejdertur med blåfrosne ører, så prøv at gi ham en spedoinsk.. Da vil du formentlig opleve den kære priceman få vand i øjnene :mrgreen:

 

Det gør dobbelt så ondt!!! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Nem løsning :blink: hjemmestrikkede sokker :5up:

Min tidligere nabo er kirkegårdsgartner og altså også ude året rundt - hun kunne kun holde varmen, hvis hun havde hjemmestrikkede sokker på (og nej, jeg strikker ikke til dig - dertil er dine plader for store)

 

Har jeg faktisk prøvet.. Nymodens smarte thermosokker er bedre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang din mand kommer hjem fra spejdertur med blåfrosne ører, så prøv at gi ham en spedoinsk.. Da vil du formentlig opleve den kære priceman få vand i øjnene :mrgreen:

 

Det gør dobbelt så ondt!!! :megaked:

 

Er du gal det tør jeg ikke, han er større end mig :mrgreen:

 

Så skal du bare lade være med at ramme forkert :ae:

 

Okey, kan godt se det ikke var så sjovt:damn:sorry

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeg faktisk prøvet.. Nymodens smarte thermosokker er bedre :blink:

 

Havde gartneren også en hel skuffe med - men de blev skiftet ud med mine hjemmestrikkede - og derefter kunne hun holde varmen - så det der nylontermosyntetiske noget får du ikke mig overbevist om er bedre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det fedt med sådan en fin debat omkring tøj! :klap:

 

Tak for alle input, især DKW's fine og underholdende indlæg!

 

Selvom jeg nu ikke lige tror jeg kan få mig selv til, at gå klædt som ham, der om muligt, er endnu mere vildmand med det lange hår! :lol:

Jeg går ind for praktisk fremfor fancy, men der er grænser! :mrgreen:

 

Så nu ved jeg hvad der skal på ønskesedlen i år, selvom jeg nok skal på bukse"jagt" inden jul! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh.... jeg køber aldrig sådan noget almindeligt tøj. Jeg går altid i arbejdstøj eller hundetøj - hundetøjet bruger jeg så en del penge på :oops:

 

Jeg er oftest i klædt hund og følgende fra Haglöfs:

 

DSC_5104.JPG

 

Couloir Q Jacket, Rugged Pants, et par 5 år gamle fuldlæder støvler, som jeg ikke kan huske, hvad hedder :oops: Men de er SÅ gode - har aldrig gjort noget ved dem, og de er bare vandtætte og gode, men tunge.

Under det, man kan se, har jeg enten en Span Q top eller Single Q top og Helly Hansen Warm undertøj, samt tynde termosokker og jagtsokker ovenpå.

 

Skal jeg være lidt pænere er det tøj fra mor og fars rideudstyrsforretning:

 

Vilya8.jpg

 

En lang, brun jakke fra PK sportswear eller tilsvarende, lidt tyndere i sort fra Anky.

 

Cobalt XR Devon Pro støvler fra Ariat

 

ariatcobaltxr_sm.jpg

 

Som disse - bare brune.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om vinteren sætter jeg stor pris på mit "fisketøj", specielt mine bukser som holder vand og kulden ude, bliver brugt en del, har bare et par jogginbukser på indenunder og det er rigeligt, også selvom man sidder stille i længere tid

 

Bruger bukser fra dem her http://www.geoffanderson.com/kat3-Trousers-waterproof/

 

Tøjet er dyrt, tror jeg gav 1200 for bukserne, men omvendt, så kører de på 4, eller 5 år pt. og der er ikke blevet "passet" på dem.

 

Bruger også undertrøjer fra HH rigtig meget om vinteren, de er dejlig varme og man kan ånde i dem, så en t-hsirt eller sweatshirt og så som regel en vind og vandafvisende fleecejakke yderst som denne http://www.geoffanderson.com/kat4-Fleece/side194-New-Griffon™-Soft-shell.html

 

Har haft en del billigere fiskebukser og her er det ofte, man får hvad man betaler for....

 

Så lige safedog har en del tilbud, måske nogen kunne bruge lidt af det

http://arrakoutdoor.dk/group.asp?group=6

Link til indlæg
Del på andre sites

Om vinteren sætter jeg stor pris på mit "fisketøj", specielt mine bukser som holder vand og kulden ude, bliver brugt en del, har bare et par jogginbukser på indenunder og det er rigeligt, også selvom man sidder stille i længere tid

 

Bruger bukser fra dem her http://www.geoffanderson.com/kat3-Trousers-waterproof/

 

Tøjet er dyrt, tror jeg gav 1200 for bukserne, men omvendt, så kører de på 4, eller 5 år pt. og der er ikke blevet "passet" på dem.

 

Bruger også undertrøjer fra HH rigtig meget om vinteren, de er dejlig varme og man kan ånde i dem, så en t-hsirt eller sweatshirt og så som regel en vind og vandafvisende fleecejakke yderst som denne http://www.geoffanderson.com/kat4-Fleece/side194-New-Griffon™-Soft-shell.html

 

Har haft en del billigere fiskebukser og her er det ofte, man får hvad man betaler for....

 

Så lige safedog har en del tilbud, måske nogen kunne bruge lidt af det

http://arrakoutdoor.dk/group.asp?group=6

 

Her skal jeg til at shoppe noget mere - er næsten helt nede i str M! :klap: :mrgreen:

Desværre havde de så ikke mere tøj tilbage i min størrelse (tilbudstøjet) :roll: Havde først taget str XXL, fordi jeg plejer at have XL og tænkte det kunne gå med en str større, men hvis man skal helt ned i M/L, så bliver XXL nok lidt for stor. :rolleyes:

 

Men tak for linket, den side kan jeg måske ønske mig noget fra! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Om vinteren sætter jeg stor pris på mit "fisketøj", specielt mine bukser som holder vand og kulden ude, bliver brugt en del, har bare et par jogginbukser på indenunder og det er rigeligt, også selvom man sidder stille i længere tid

 

Bruger bukser fra dem her http://www.geoffanderson.com/kat3-Trousers-waterproof/

 

Tøjet er dyrt, tror jeg gav 1200 for bukserne, men omvendt, så kører de på 4, eller 5 år pt. og der er ikke blevet "passet" på dem.

 

Bruger også undertrøjer fra HH rigtig meget om vinteren, de er dejlig varme og man kan ånde i dem, så en t-hsirt eller sweatshirt og så som regel en vind og vandafvisende fleecejakke yderst som denne http://www.geoffanderson.com/kat4-Fleece/side194-New-Griffon™-Soft-shell.html

 

Har haft en del billigere fiskebukser og her er det ofte, man får hvad man betaler for....

 

Så lige safedog har en del tilbud, måske nogen kunne bruge lidt af det

http://arrakoutdoor.dk/group.asp?group=6

 

Er det ikke bare typisk, at alle de ting man har købt, efterfølgende bliver sat ned? :damn:

 

Jeg har denne:

http://arrakoutdoor.dk/product.asp?product=55

 

og denne:

http://arrakoutdoor.dk/product.asp?product=45

 

 

Og nu kunne jeg godt tænke mig denne:

http://arrakoutdoor.dk/product.asp?product=67

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jow sådan bliver jeg også tit "ramt", men det ligner de lige skal af med rester, for der er ikke i alle størrelser, i de forskellige ting

 

Ja, det er rester. I sidste uge havde de også min vinterjakke (Arrak Original) på udsalg inde på den side, men den er så åbenbart udsolgt nu. Der er jo lige kommet nye modeller og deres Original havde efterhånden også mange år på bagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Priceman
Er det her rigtigt?

 

Et familiemedlem nævnte at begynder man først at gå med fx uldundertøj, så må man ikke stoppe igen ? Et eller andet med huden vænner sig til ulden eller lign :confused:

Kan kun svare for mig selv. Uldsokker er et must OGSÅ om sommeren,for der er de køligere end bomuld.

Om det også gælder undertøj ved jeg personligt ikke.

 

Og huden vænner sig ikke specielt til uld. Det kradser slet ikke. Bare det er fra Merino får så er det til at have med at gøre. Er det fra almindelige får kan det godt være en kradsende affære, og så skal det "gås til"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...