Hop til indhold

Hvidt forum


Gæst Bellua
 Share

Recommended Posts

Juhuuuu Mit helt eget subforum!

Og det hele startede bare med at jeg syntes, at den hvide schæfer var glemt i racebeskrivelsen Schæfer!

 

"I skriver: Schæfer Forum om racen Schæfer. I Danmark bliver schæferhunde stambogsført i DKK, der garanterer for racerenheden. Schæferhundens skulderhøjde er 60 - 65 cm hanner, og 55 - 60 cm for tæver. Pelsen skal være stockhåret med underuld. Farven kan være sort/gul, sort/brun, hel sort eller grå.

 

Her har i udeladt den hvide schæfer, der er raceren og stambogsført i DDH.

Vil i vide mere, så kig på websitet "bellua.eu" :vinken:

 

Lobo

Link til indlæg
Del på andre sites

Kort beskrivelse:

 

Hvid schæferhund og Hvid Schweisisk Hyrdehund er to variationer af samme race, stambogsført i henholdsvis DDH og

DKK.

Familie- og selskabshund, opmærksom vagthund, som især er glad for børn. Livfuld og lærvillig brugshund. Skulderhøjde for hanner 60 – 66 cm, tæver 55 – 61 cm.Vægt for hanner 30 – 40 kg, tæver 25 – 35 kg

Hår: Halvlangt, tæt og fast tilliggende stockhår eller langstockhår; rigelig underuld dækket af kraftige, lige dækhår.

 

 

Håber at det kan bruges ! Nogen spørgsmål, så står jeg gerne til rådighed.

 

MVH

Bellua

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen så er vi her i hvidt forum! :hmm: Jeg ved ikke hvad jeg skal mene, men så burde der vel også et for sorte schæfere! Eller hvad?

 

Den hvide schæfer er stambogsført både i DDH og DKK. I DKK hedder den bare Hvid hyrdehund, men det er samme race.

 

Efter min mening er det noget vrøvl, at dele dem op på den måde. Så burde flere hunde være delt op. F.eks. Belgisk hyrdehund. Det er den ikke. Alle har dog mulighed for at blive registeret i DDH.

 

Så hvad har DKK lige imod at den hedder hvid schæfer? Jeg har mine anelser. Må heller holde dem for mig selv.:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Lobo er min første hvide schæfer, før det har jeg haft 3 brun/sorte.

Han er fire et halvt mdr. (du kan se ham på sin hjemmeside bellua.eu)

Vi træner i schæferklubben kreds 2, hvor han er anerkendt som schæfer.

 

2 ud af 3 af de andre schæfere jeg har haft, havde hofte problemer.

Det er en af årsagerne til jeg valgte hvid, andre årsager er bla. dens sind/væsen og selvfølgelig udseende.

Lobo er primær familiehund.

 

Hvad med dig og din?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min smukke pige er næsten 8 måneder, og vi skal i gang med at træne hende til servicehund. Hun har været hos opdrætter lige til nu. Hun kommer her på lørdag. Jeg får enetimer en gang om ugen og skal selv træne i mellem timerne. Når hun er et år og er blevet røntgenfotograferet, skal jeg gå til agility med hende. Det gjorde jeg også med min tervueren.

 

Jeg har også haft sort/brun schæfer og en grå. Min hedder så også hvid schæfer og er min første. De har et lækkert sind, dog lidt reserveret. Det skal der arbejdes på. :-)

 

Jeg vil gerne have et billede ind på min profil af hende, men når jeg trykker gem, får jeg besked om at det ikke lykkedes! Ved du hvad der går galt? Jeg kan godt sætte et ind her af hende uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være at dine billeder er for store ! de må max være 600X800.

Så prøv at gøre dem mindre. Hvis du ikke har et redigerings program, så kan du sende dem til mig så laver jeg dem mindre til dig.

Glæder mig til at se hende:-P

 

Bellua

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg har af hende er ret store, men jeg var inde og rode i Photoshop i aftes for at lave et billede mindre. Det ville dog ikke sættes ind alligevel. Jeg har før sat billeder ind af både hunde og mine fugle, så jeg tror det er min com. der driller. Jeg abejder på sagen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Så skulle jeg være klar med billeder. :banan:Her er det første. Hun er ca. ½ år her. Næste er et profilbillede. :blink: Kan ikke finde ud af det url. HJÆLP

09d47bf6f68a2daff0b2d89351849324_11416.jpg?dl=1259459229

Redigeret af cv2002
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst lillefod
Jammen så er vi her i hvidt forum! :hmm: Jeg ved ikke hvad jeg skal mene, men så burde der vel også et for sorte schæfere! Eller hvad?

 

Den hvide schæfer er stambogsført både i DDH og DKK. I DKK hedder den bare Hvid hyrdehund, men det er samme race.

 

Efter min mening er det noget vrøvl, at dele dem op på den måde. Så burde flere hunde være delt op. F.eks. Belgisk hyrdehund. Det er den ikke. Alle har dog mulighed for at blive registeret i DDH.

 

Betegnelsen Belgisk hyrdehund, dækker over 4 racer. Malinois, Tervueren, Laekenois og Groenendael :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de 2 er ens, bortset fra farven. Malinois, er en fabelagtig brugshund. Laekenois har jeg ikke nogen kendskab til. Har ej heller set en.

 

Jeg har selv haft en tervueren. Han blev desværre kun 5 år. :megaked: Jeg ville rigtig gerne have en igen, men mentalt er de ikke så stærke. Så det vil tage tid at finde en. Det må vente, eller jeg må nøjes med at have haft en. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

rettelse. Det er samme race, den er inddelt i pelstyper (det er dog vist ikke velset at blande typer uden tilladelse?). En groenendael kan føde tervueren hvalpe osv.

 

Hov ikke helt. Det er kun tervueren og groendael der er ens.

 

Mallen er brugshund og har et andet udseende og temrament. Den krøllede ved jeg som sagt ikke noget om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
rettelse. Det er samme race, den er inddelt i pelstyper (det er dog vist ikke velset at blande typer uden tilladelse?). En groenendael kan føde tervueren hvalpe osv.

 

Skulle nok have skrevet "varianter" istedet for racer. Ikke desto mindre er de stadig forskellige både mentalt og af udseende. De bedømmes hver for sig på udstillinger. Beklager at jeg ledte moderatoren ud i OT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...