Hop til indhold

Regnbuebroen


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Lige inden man når himlen, ligger der et sted, der hedder Regnbuebroen. Når et dyr dør, ét, der har været specielt knyttet til én hernede, vil dyret stoppe ved Regnbuebroen. Der er enge og bakker, hvor alle vore særlige venner kan løbe og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin og vore venner har det varmt og dejligt. Alle de dyr, der har været syge og gamle har fået deres helbred og kræfter igen, de, der var sårede eller lemlæstede, er raske og stærke igen, ganske som vi husker dem i vore minder om gamle dage. Dyrene er glade og tilfredse, de mangler kun en enkelt ting: De savner hver især én, der betød meget for dem, én, de var nødt til at forlade. De løber alle sammen og leger i en stor flok, men der kommer en dag, hvor en af dem pludselig stopper og stirrer mod horisonten. Øjnene er klare og intense, og den ivrige lille krop begynder at skælve over det hele. Pludselig forlader den heldige flokken og flyver over det grønne græs, hurtigere og hurtigere løber dens ben. Du er blevet opdaget, og når du og din specielle ven endelig mødes igen, klynger I jer til hinanden i glædesstrålende genforening for aldrig at skulle skilles mere. Glade kys regner ned over dit ansigt. Dine hænder kan igen kærtegne det elskede hoved, og du kan endnu en gang se ind i de tillidsfulde øjne, der tilhører dit kæledyr, der så længe har været forsvundet fra dit liv, men aldrig fra dit hjerte. Så kan I krydse Regnbuebroen sammen.

 

Tror I på det? Jeg gør :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja for pokker, selvfølgelig tror jeg på det!

 

Vi har foreløbig 3 kaniner og 3 hunde der venter på os, og vi tror på at de hygger sig sammen med alle de andre dyr der venter på deres kære mennesker. Og selv om det forhåbentlig først sker om mange mange år, så ser vi da frem til at blive genforenet med dem ved regnbuebroen.

 

Og lige som bernerazuro fælder jeg indtil flere tårer når jeg læser digtet. Jeg vidste dog ikke at der findes et slide-show til det? Kan I fortælle hvor jeg kan finde det, for det kunne jeg godt tænke mig at se?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi to :( Jeg skyndte mig også bare at kopiere adressen og så hurtigt lukke siden ned :???:

 

Jeg var også bare lige hurtigt inde for at tjekke, om det var den, jeg kender :genert: Og det var det :5up:

 

Sprang også Amanda's tekst pænt over - kender digtet godt nok og jeg synes ikke jeg har behov for at begynde at græde lige nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror på der mere mellem himmel og jord end jeg nogen sinde kommer til at forstå

 

Så jeg har valgt at tro på , jeg en dag mødes med alle mine kære , både 2 og 4 benede

 

På min hjemmeside har jeg lavet en mindeside hvor jeg kan gå ind og mindes mine kære , jeg mangler at få Big boy ind , men selv om det er et år siden , er det svært at sætte ham ind , jeg skal nok lige acceptere at han altså ikke er på denne jord mere

 

 

http://www.birdhome.dk/DreamHC/minde/dyr%20dode%201.html

Link til indlæg
Del på andre sites

JA for pokker:engel:... Regnbuebroen tror jeg på:engel:...

 

Læste digtet... men turde slet ikke at åbne linket op... tror bare at jeg ville sidde og se sådan ud::megaked:

 

Det skal du altså! Det er så smukt! :lun:

 

Jeg har efterhånden set det en del gange, så syntes godt jeg kunne springe over - men man skal altså se det bare én gang :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...