Hop til indhold

Tror I på denne her?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Det handler vel om at man i alle tilfælde skal være ærlig omkring hvad der er i af racer, hvis man på nogen som helst måde har mulighed for det! F.eks. er det jo heller ikke fair at kalde en border-blanding for en lab-blanding, da man risikerer at kommene ejere får sig en kedelig overraskelse i forhold til aktiveringsbehovet og aktivitetsniveauet. (Ikke at labber ikke skal aktiveres altså, men der er dog en forskel :blink:)

Så kan vi ikke for en gangs skyld forsøge at holde kamphundedebattens for/imod ude af denne tråd?? Det var jo ligesom ikke det oplægget gik på :genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Unknown99
Prøv at se i nogle af de utallige tråde der stiller samme spørgsmål.

 

Hvorfor? Det var da om noget lettere, at du bare fortalte det, siden du refferede til det, så må du jo også selv vide det. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Latterligt ved jeg ikke, for der skal jo være udsigt til at de kan finde hjem til disse hunde, mener det er derfor de har sagt stop for dem.

 

Ja, og lige præcis der ligger 'hunden begravet' så at sige. Det har altid været svært, men nu, (med mediehysteriet, forbud undervejs o.a.) er det på det nærmeste umuligt at finde nye hjem til 'kamphunde'.

 

Vi er et af de få internater der stadig tager 'kamphunde' ind, men det er tvingende nødvendigt at lave voldsomme begrænsninger. Der er ufatteligt mange der vil af med disse hunde pt., hertil kommer alle de hunde af samme type, der dukker op som herreløse... tilovers, og som aldrig afhentes (ejerne kan naturligvis ikke findes, da hundene så godt som aldrig er mærkede). Vi kunne i løbet af no time fylde hele internatet op med staffer, ambuller og blandinger med disse...

 

Kunne vi så bare finde nye hjem til dem i tilsvarende hastighed... det kan vi i teorien godt, da de stadig er ekstremt populære blandt (specielt) unge op til 25 år... der aldrig har haft hund før... der intet kender til racen, men synes de ser vildt flotte og imponerende ud... som bor steder hvor man ikke må holde 'kamphund'... som ikke tror på nogetsomhelst om nedarvede, racetypiske egenskaber, osv, osv. - det er SÅ deprimerende, for de der er interesserede, er ikke egnede, og de der er egnede er ikke interesserede! Hvis man går ind på vores hjemmeside (www.ddaa.dk) vil man kunne finde Tonzo... og det har man kunnet i de sidste 2 måneder! Tonzo er 10 mdr. gammel (var altså kun 8 mdr. da han kom), han er utroligt sød, glad, lærenem, sjov... en rigtig spasmager, der altid fremkalder smil på læben. Han har for efterhånden længe siden været ugens dyr i "Århus Onsdag"... uden resultat, han står der stadig og venter, venter, venter!

 

Og vi VED det vil være sådan med disse hunde, desværre. Vi er nødt til at sige, at vi kun kan have en ad gangen, da de ellers ville forårsage totalt 'trafikprop' med deres uhyrligt lange 'liggetider'. Det er dybt frustrerende både for ejerne der bliver afvist og for os der må afvise. Der har desværre i de sidste mange år været en ekstrem 'overproduktion' af specielt amstaffer, og nu ramler korthuset, med hundene som tabere.

 

Jeg ville ønske, at alle der virkelig ønskede en 'kamphund', og som var rustet til det, ville droppe tanken om en hvalp, og i stedet tage en af de mange 'tiloversblevne' hunde til sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

q665820_509451_sara.jpg

 

Boxer/Labrador blanding. Man kan se flere ved at søge på "Boxer mix" på Google billeder...

 

Denne her kan jeg bedre sluge som værende en boxer/ lab. Bredden på hovedet er knap så voldsom i forhold til snudepartiet (som ved den første hund) og snudepartiet er bredere og mere afrundet. Øjnene er større og mere runde (som boxerens), ørerne er større, brystet er dybere og smallere og overarmen er lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor? Det var da om noget lettere, at du bare fortalte det, siden du refferede til det, så må du jo også selv vide det. :mrgreen:

Havde jeg nu skrevet en udførlig liste var diskussionen gået på den..... og det har vi diskuteret mange gange før. Jeg kan jo ikke gøre ved at du ikke gider lede efter trådene. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Men...som med mennesker kan hunde jo også have uheldige vinkler, en dårlig hår-dag osv...hehe...Pablo kan godt se smalhovedet ud på nogen billeder, men anderledes bred og storsnudet ud på andre...og jeg ved ikke om folk ville kunne gætte hvad han er, ud fra f.eks. det her billede

 

http://www.hunde-forum.dk/members/the-dogfather-albums-pablo-picture4330-a.html

 

mens jeg synes det er ret tydeligt på det her..:-D

 

http://www.hunde-forum.dk/members/the-dogfather-albums-pablo-picture4326-mig-igen.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Men...som med mennesker kan hunde jo også have uheldige vinkler, en dårlig hår-dag osv...hehe...Pablo kan godt se smalhovedet ud på nogen billeder, men anderledes bred og storsnudet ud på andre...og jeg ved ikke om folk ville kunne gætte hvad han er, ud fra f.eks. det her billede

 

http://www.hunde-forum.dk/members/the-dogfather-albums-pablo-picture4330-a.html

 

mens jeg synes det er ret tydeligt på det her..:-D

 

http://www.hunde-forum.dk/members/the-dogfather-albums-pablo-picture4326-mig-igen.html

 

Jeg kan!!! :banan: :cool::mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Han er nemlig en nussehund :lun: Det var da det rigtige svar, var det ik'? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et billed til dem der er gode til at gætte- hvilke race er der så i hende her ? (jeg ved det nemlig ikke selv med sikkerhed, da hun også er internathund)

 

Jamen det er jo en af de der nusse-strandhunde :mrgreen::hjerte:

Racekendetegn: Hunden er reserveret indtil den selv har besluttet at man er god nok. Når først det er sket, er den til gengæld ikke til at slippe af med igen og den ligger gerne på ryggen krøllet sammen om et bordben for at blive nuldret på maven :lun::hjerte::lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo en af de der nusse-strandhunde :mrgreen::hjerte:

Racekendetegn: Hunden er reserveret indtil den selv har besluttet at man er god nok. Når først det er sket, er den til gengæld ikke til at slippe af med igen og den ligger gerne på ryggen krøllet sammen om et bordben for at blive nuldret på maven :lun::hjerte::lun:

 

Tak hvor er du bare sød - men total god beskrivelse :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...