Hop til indhold

Træning for jagthunde


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Jeg søger træning for jagthunde i nærheden af Århus / Randers, men synes ikke google er min ven lige i øjeblikket :oops:

 

Jeg ønsker at finde træning hvor man målrettet kan arbejde hen imod jagt med en stående fuglehund. Jeg har absolut ingen anelse om hvad det kræver eller går ud på i sin helhed, men vil gerne finde nogen der gør :genert:

 

Findes der steder hvor der trænes jagt men efter moderne metoder? Eller er det utopi at finde en forening der kunne tænkes at have klikkertræning for jagthunde-ish?

 

Jeg har absolut ingen forudsætninger for at gå i gang med noget som helst af den slags selv, og har derfor ikke en jordisk chance for at få trænet noget som helst i den dur uden at have hjælp.

Omvendt ønsker jeg ikke at begynde et sted, hvor jeg bliver instrueret i at hive, flå og nive i min hund - dels fordi det ikke kommer til at ske, og dels fordi det ikke vil give mig noget af det jeg har brug for, nemlig kendskab til de nødvendige forudsætninger og redskaberne for at skabe disse!

 

Hilfe! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lige opdatere tråden selv også :mrgreen:

 

Jeg har fundet frem til dette: http://www.hundensverden.dk/ og overvejer kraftigt om det skal være her jeg kommer til at gå

Jeg tror næppe jeg kommer tættere på jagthund med klikker-principperne :genert:

 

Nogle der har erfaringer med ovenstående?

 

Har ingen erfaring med det, men vil sige at udfra hvad de skriver på hjemmesiden, så lyder det da meget lovende...

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé med klikker træning, jeg er selv hoppet på vognen ( har selv 5 stående hunde ), du kan jo indlære apportering og dirigering, ved hjælp af klikkeren.

Og så får du også, en meget mere opmærksom hund.

 

Tak skal du have :-)

 

Apportering og diregering er vi i gang med - med klikker. Det går ganske udemærket fremad - dog er dette jo i lydighedsregi! Jeg ved ikke om det er meget anderledes i forhold til jagt!? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lige opdatere tråden selv også :mrgreen:

 

Jeg har fundet frem til dette: http://www.hundensverden.dk/ og overvejer kraftigt om det skal være her jeg kommer til at gå

Jeg tror næppe jeg kommer tættere på jagthund med klikker-principperne :genert:

 

Nogle der har erfaringer med ovenstående?

 

Har hørt rigtig godt om stedet. har været til fest hvor jeg snakkede med en fornuftig ung jæger, han havde trænet der ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ude og overvære en holdtime med Soft-agility, og hun er super flink og virker rigtig dygtig også!

De havde grundlæggende øvelser og en lille for sjov konkurrence (sidste træningsgang) og også lidt hundemassage, der så rigtig hyggeligt ud for både vovser og ejere. :5up:

 

Hvis vi havde haft råd og tid, havde vi tilmeldt os et agility-hold hos hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. klikker træning og jagt, så er det jo lydigheds træningen, der er grundlaget for en god jagthund. Puha har været med mange steder, hvor der er set stort, på lydigheden hos jagthundene, og såterne i nærheden, er ryddet for vildt inden jægerne kom derhen, og hvor de hunde, der har lært dirigering, kan finde vildt de andre går forbi. Så det kan sagtens bruges i jagt regi, det du lærer nu, og du er ret sikker på ( eller rettere: din hund :blink:), at blive inviteret ofte, hvis du har en lydig og dirigérbar hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. klikker træning og jagt, så er det jo lydigheds træningen, der er grundlaget for en god jagthund. Puha har været med mange steder, hvor der er set stort, på lydigheden hos jagthundene, og såterne i nærheden, er ryddet for vildt inden jægerne kom derhen, og hvor de hunde, der har lært dirigering, kan finde vildt de andre går forbi. Så det kan sagtens bruges i jagt regi, det du lærer nu, og du er ret sikker på ( eller rettere: din hund :blink:), at blive inviteret ofte, hvis du har en lydig og dirigérbar hund.

 

Fint fint, lyder jo umiddelbart lovende :mrgreen:

 

Aner intet om det, så jeg var bekymret for om hunden kan blive for "pæn" og lydighedsorienteret til at egne sig til jagtdelen, men det lyder umiddelbart ikke sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...