Hop til indhold

Når øjnene løber


Gæst Marianne7100
 Share

Recommended Posts

Gæst Marianne7100

Nu har jeg ikke en shihtzu, men en "Boomer" dvs et mix af shih tzu og malteser. Han har ikke den helt flade snude, eller udstående øjne, man alligevl løber han øjne en del i vand. Vi skyller hver aften med sterilsaltvand 0.9% og synes da også at det holder det nede. Der er ikke sekret i øjnene, så umidelbart ingen infektion.

Men hvad gør i? ved ikke om det er en generelt problem for en shih tzu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke en shihtzu, men en "Boomer" dvs et mix af shih tzu og malteser. Han har ikke den helt flade snude, eller udstående øjne, man alligevl løber han øjne en del i vand. Vi skyller hver aften med sterilsaltvand 0.9% og synes da også at det holder det nede. Der er ikke sekret i øjnene, så umidelbart ingen infektion.

Men hvad gør i? ved ikke om det er en generelt problem for en shih tzu.

 

Jeg tror ikke du skal gøre noget ved det. Det er 'normalt' da disse hunde (blandt andre) desværre er avlet til at have (alt for) store øjne. Min hund har tørre øjne og store øjne, det er meget værre.

 

Du kan skylle øjnene natriumklorid hvis der er snask i dem og ellers gøre det til en vane at tørre af under øjet med en fugtig vatrondel hver morgen (for at modvirke tårestriber).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

 

Når der ikke er infektion er det vigtigste faktisk at holde det tørt. Ved at skylle og området er vådt, kan I risikere at der kommer svamp.

Og så kan I spørge dyrlægen om tårekanaler m.m. er OK.

 

Og så kan jeg sig at det slet ikke er "normalt" med udstående øjne hos Shih Tzu, og de er heller ikke avlet med meget store øjne. Vi ønsker runde øjne med en størrelse der passer til hovedet. Det er i hvert fald hvad jeg ser med Shih Tzu i DKK.

 

Rent faktisk er Shih Tzu en meget sund race uden alvorlige sygdomme, som vi opdrætsmæssigt skal arbejde med.

 

Held og lykke med "øjnene"

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Når der ikke er infektion er det vigtigste faktisk at holde det tørt. Ved at skylle og området er vådt, kan I risikere at der kommer svamp.

Og så kan I spørge dyrlægen om tårekanaler m.m. er OK.

 

Og så kan jeg sig at det slet ikke er "normalt" med udstående øjne hos Shih Tzu, og de er heller ikke avlet med meget store øjne. Vi ønsker runde øjne med en størrelse der passer til hovedet. Det er i hvert fald hvad jeg ser med Shih Tzu i DKK.

 

Rent faktisk er Shih Tzu en meget sund race uden alvorlige sygdomme, som vi opdrætsmæssigt skal arbejde med.

 

Held og lykke med "øjnene"

 

Peter

 

Jeg har ikke forstand på racen overhovedet, men i racebeskrivelsen står der da 'store mørke runde øjne'. Vil mene de er større end gennemsnittet i hvert fald :blink: (lige som cavalierens) og det kan give problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har ikke forstand på racen overhovedet, men i racebeskrivelsen står der da 'store mørke runde øjne'. Vil mene de er større end gennemsnittet i hvert fald :blink: (lige som cavalierens) og det kan give problemer.

 

Total OT - Men nøj hvor er jeg bare forelsket i dit profilbillede!!

Det kan da bare ikke blive mere skønt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...