Hop til indhold

Sherlocks knap så fantastiske ferie


Adele
 Share

Recommended Posts

Her i forrige uge, var jeg med min familie på ferie. I den anledning blev Sherlock passet hos mine bedsteforældre. Det var allerførste gang han var væk fra hele familien, i en hel uge, så jeg var en kende bekymret. Hvad der var endnu værre var, at han et par dage inden blev syg ( se denne tråd; http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/10693-stakkels-sherlock.html )

Da vi afleverede ham havde han det fint nok, han var en anelse svækket, men skulle ikke besørge hele tiden. Mine bedsteforældre fik selvfølgelig besked på at han kun måtte få få små portioner af kylling og ris, og zoolac, og så videre.

 

I går kom jeg hjem fra ferie, og først i dag er Sherlock kommet hjem til os. Min far snakkede med mine bedsteforældre i løbet af ugen, og fik at vide at alt gik fint. Jeg var ikke hjemme, da mine bedsteforældre afleverede ham herhjemme, i dag, og har derfor ikke haft mulighed for at spørge mine bedsteforældre yderligere, men;

Det viser sig at Sherlock har været syg. Ret meget endda. Dagen efter vi havde afleveret ham, var han dårlig, og så vidt jeg kunne forstå havde han uheld to nætter i træk. Han har været rigtig sløj, og min bedstemor var bekymret og tog ham til dyrelægen. Her blev han indlagt med drop, og befandt sig vist nok hos dyrelægen i et helt døgn, før han kom hjem, med anvisning på at faste i to dage, og så forstsætte med skånekost. En tarminfektion var det.

Nu kender jeg ikke den dyrelæge der har behandlet ham, men det er da mit indtryk at der skal en del til, før man vælger at ligge en hund i drop. Tanken skræmmer mig sindsygt meget. :oops:

 

Og alt dette, imens jeg sad nede i Spanien. Jeg har dårlig samvittighed over at vi afleverede ham, når han blev så syg som han gjorde, men vi viste jo ikke bedre. Min bedstemor valgte jo så at hun ikke ville sige at han var syg, før vi kom hjem, fordi hun vidste at vi så ville bekymre os så meget, at vi glemte at nyde ferien. Og det er vel også det bedste, selvom jeg har det lidt skidt med det.

 

Pt. Virker Sherlock rimeligt rask. Han kaster gladelig rundt med den kaninbamse jeg vandt til ham, i en énarmet tyveknægt, i Billund Lufthavn. Jeg håber godt nok at den infektion snart er ovre :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man giver drop når man frygter at hunden vil dehydrerer, så hvis den har haft opkast og diare i et par dage, så kan dyrlægen vælge at give den drop.

 

Selvfølgelig er det alvorligt, men det at give drop indikerer ikke at hunden er dødsyg, men at den kan blive det hvis den ikke får drop. Når den får drop så forsøger dyrlægen som sagt at undgå at den dehydrerer og samtidig kan dyrlægen vælge at give noget sukkevand for at give hunden et tilskud energi til bedre at overvinde sygdommen.

 

Der skal jo ikke så mange dage til med diare og opkast før at man risikerer at hunden dehydrerer, så det er forebyggende at der gives drop.

 

Jeg krydser også fingre for at Sherlock snart er rask igen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg vil også sige som Lonny, at drop ikke nødvendigvis betyder at hunden er dødssyg. Det vil ofte 'bare' være for at stabilisere væskebalancen ved opkast og/eller diarre.

 

Det lyder heldigvis som om han er ved at være på mærkerne igen, men han skal da lige have et "fortsat god bedring" med på vejen. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de søde ord!

 

Det er nu heller ikke fordi jeg troede at min hund var dødssyg ;-) Men det kom bare som lidt af et chok, da jeg fik det at vide, for jeg havde jo gået i en uge, og troet at han var så godt som rask.

Gudskelov virker han som sagt som om han er ved at komme lidt på toppen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg havde også afleveret aslan hvis han "kun" havde dårlig mave tilbage.

 

Og jeg kan godt forstå din bedstemor, at hun ikke sagde noget. Og så var det rigtig godt at hun tog til dyrelæge, for så har den lille herrer været i gode hænder :blink:

 

Men nu er han hjemme ved sin flok, og så kan han rigtig komme sig ordentligt :blink:

 

 

Og så må i lige huske at nusse ham lidt ekstra :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg havde også afleveret aslan hvis han "kun" havde dårlig mave tilbage.

 

Og jeg kan godt forstå din bedstemor, at hun ikke sagde noget. Og så var det rigtig godt at hun tog til dyrelæge, for så har den lille herrer været i gode hænder :blink:

 

Men nu er han hjemme ved sin flok, og så kan han rigtig komme sig ordentligt :blink:

 

 

Og så må i lige huske at nusse ham lidt ekstra :klap:

 

Kun og kun, han havde jo været ret så syg, dagen derpå. Men, det var nu sådan det var, og det er godt, at det ikke gik værre end det gjorde.

 

Og du kan tro at Sherlock bliver nusset ekstra, til den store gulvmedalje :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så er en opdatering vist på sin plads.

 

Sherlock blev bedre. Så begyndte mine forældre at give ham tørfoder (stærkt imod min vilje) og så blev hans mave dårlig igen. Og han fastede igen, for at fortsætte på skånekost. Og vi fortsatte. Og vi fortsatte. Og intet syntes ligesom at ændre sig. Sherlock var afmagret, og vi besluttede, at prøve med lidt tørfoder igen. Og maven blev dårlig igen. Og jeg overbeviste mine forældre om, at tage til dyrlægen, for at få taget afføringsprøver.

-Det fik vi ikke gjort, men vi fik ringet og snakket med dem, og fik at vide at vi skulle prøve med noget særligt foder, imod akutte mave-tarm problemer.

 

Og her er vi så i dag, har hentet foderet hos dyrlægen, og krydser fingre for, at Sherlocks mave snart vil blive normal igen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er en opdatering vist på sin plads.

 

Sherlock blev bedre. Så begyndte mine forældre at give ham tørfoder (stærkt imod min vilje) og så blev hans mave dårlig igen. Og han fastede igen, for at fortsætte på skånekost. Og vi fortsatte. Og vi fortsatte. Og intet syntes ligesom at ændre sig. Sherlock var afmagret, og vi besluttede, at prøve med lidt tørfoder igen. Og maven blev dårlig igen. Og jeg overbeviste mine forældre om, at tage til dyrlægen, for at få taget afføringsprøver.

-Det fik vi ikke gjort, men vi fik ringet og snakket med dem, og fik at vide at vi skulle prøve med noget særligt foder, imod akutte mave-tarm problemer.

 

Og her er vi så i dag, har hentet foderet hos dyrlægen, og krydser fingre for, at Sherlocks mave snart vil blive normal igen :x:

 

Åh nej da, stakkels Sharlock :ae:

 

Håber og :x: for, at det her nye foder er det, der skal til! Alt andet vil da være for synd :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

I onsdags, da Sherlock var blevet fodret med special-foderet i to uger, begyndte vi så lige så stille at blande hans normale foder i. På det tidspunkt så hans afføring ganske normal og fin ud.

På nuværende tidspunkt får han 50/50. I dag på gåturen var den igen gal med maven.

 

Jeg kan snart ikke klare det mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog belastende - kan ikke huske, men er der en årsag til at han ikke 'bare' bliver på special-kosten?

 

special-kosten er, så vidt jeg har forstået, ikke noget man bare kan fortsætte med, i al evighed. Det er sådan noget til akutte mave/tarm-problemer, som man bruger i et par uger. Men vist heller ikke mere.

 

Uha bette pus :???: rigtig god bedring med ham :ae: :x:'er fingre for at han snart får det bedre :roll:

 

Tak. Det gør jeg også ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom vi til dyrlægen, og fik snakket om Sherlocks mave!

 

Dyrlægen tror at det muligvis er en eller anden slags parasit (fik ikke helt fat på hvilken) som muligvis kan slås ned med en ormekur. Så sådan en har vi fået med hjem, og så skal vi fortsætte med skåne-tørfoderet til hans mave er helt fin.

 

Hvor er det rart at vide, at det sikkert er noget der vil gå over igen. Jeg var blevet hel bange for, at det var noget kronisk! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom vi til dyrlægen, og fik snakket om Sherlocks mave!

 

Dyrlægen tror at det muligvis er en eller anden slags parasit (fik ikke helt fat på hvilken) som muligvis kan slås ned med en ormekur. Så sådan en har vi fået med hjem, og så skal vi fortsætte med skåne-tørfoderet til hans mave er helt fin.

 

Hvor er det rart at vide, at det sikkert er noget der vil gå over igen. Jeg var blevet hel bange for, at det var noget kronisk! :-D

 

Kan fandme godt forstå, at du blev bange! :ae: det blev jeg da godt nok også lige selv :genert:

 

Men så krydser jeg for, at ormekuren slår parasitten ned! :x: Så stakkels Sherlock snart har en helt god og normal mave igen - det fortjener han da godt nok efterhånden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan fandme godt forstå, at du blev bange! :ae: det blev jeg da godt nok også lige selv :genert:

 

Men så krydser jeg for, at ormekuren slår parasitten ned! :x: Så stakkels Sherlock snart har en helt god og normal mave igen - det fortjener han da godt nok efterhånden!

 

Puha, godt det 'bare' er en parasit, håber han hurtigt bliver fin igen.

 

Mange tak, det håber jeg også! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Ja! Hurra hurra! Indtil videre ser det bare ud til, at alle de krydsede fingre har hjulpet!

 

Her for lidt siden blev han færdig med den ormekur vi fik af dyrlægen. Da vi var færdige med det begyndte vi så småt at skifte til det normale foder, og indtil videre ser det bare godt ud! han er næsten 100% på det normale foder, og hans mave er bare så god!

 

Ih, hvor er det bare fantastisk hvis det er lykkedes os at få udryddet det problem! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! Hurra hurra! Indtil videre ser det bare ud til, at alle de krydsede fingre har hjulpet!

 

Her for lidt siden blev han færdig med den ormekur vi fik af dyrlægen. Da vi var færdige med det begyndte vi så småt at skifte til det normale foder, og indtil videre ser det bare godt ud! han er næsten 100% på det normale foder, og hans mave er bare så god!

 

Ih, hvor er det bare fantastisk hvis det er lykkedes os at få udryddet det problem! :klap:

 

Iiih, hvor er det godt! :klap2: Jeg krydser for fortsat fremgang! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...