Hop til indhold

Skuffet over træner!


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

:shock:

 

Så har jeg været til første træningstime, og hold op jeg er skuffet.

 

Det er for hunde der er 6 måneder +, et begynderhold.

 

Old-school træner!! Det var ryk i halsbåndet og fysisk tvang (man dækker en hund af ved at hive den i forbenene og trykke den på nakken - "SMART!!")

 

Hvad skal jeg gøre??? Jeg har lyst til at gøre et eller andet, for jeg synes ikke han burde lære det fra sig som han "kan"..

 

Han havde hans gamle hund med sig, som han viste på hvordan vi skulle gøre nogle ting - aldrig har jeg set så mange dæmpende signaler blive overset. Aldrig!

 

Det der med 'ryk i halsbåndet -> kommande' forstår jeg bare ikke... Hvordan kan man tro det er godt?

 

Altså nu er jeg der for at lære Loke at være rolig i nærheden af andre hunde + indkald - han kan alt det andet vi skal lære, så derfor bliver jeg der. Men det gør mig ondt at se på hunde der skal lære tingene, på en, for mig, HELT forkert måde - jeg har godt nok svært ved at lade være med at blande mig... Men det er ikke på sin plads at gøre - vel?

 

Han fortalte bare folk hvad de skulle få hunden til - ikke hvordan?? Ikke noget med at sige at de skulle bruge godbidder til at få hunden til at lægge sig, men bare at hunden skulle dækkes af.... Jamen altså.

 

På et tidspunkt skulle han vise en hvordan han fik hans hund til at gå på plads, og han rykkede og trak i det stakkels dyr - han får ikke lov at røre Loke, det er helt sikkert. - Da han kom hen for at hilse på ham blev Loke fuldstændig usikker og vidste ikke hvordan han skulle reagere. Hvor tydeligt et tegn kan man få?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder sgu ikke for klog ham træneren! a050.gif Jeg tror også jeg ville have svært ved at holde min mund - og alligevel er man lidt itvivl om man nu også kan tillade sig at sige noget.. træner de andre træner i klubben på samme måde? Altså er det generelt klubbens træningsmetoder? Hvis ikke, så ville jeg fortælle om ham til formanden. Men hvis hele klubben træner sådan - så er det nok lidt svært at gøre noget. Hvis det er tilfældet ville jeg stoppe i klubben og nok sige et par mindre pæne ord sidste gang, inden jeg tager afsted.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Æv hvor en fortælling. Jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil støtte sådan et foretagende ved at fortsætte træningen der?!

 

Jeg ville nok ikke selv holde min mund - hvis der ikke er en der åbner munden og påpeger hvor forkert træningen er, så er det jo det samme som at samtykke?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt jeg ikke går der, for jeg ville ikke holde mund. Det er da en forfærdelig træner. Jeg ville stoppe der hvis jeg var dig. Jeg er selv træner og kan ikke tolerere sådan en opførsel. Det er meget synd for hunde og ejere, at de skal lære det på den måde. Prøv at tage en snak med de andre på holdet, det kan være de er af samme mening som dig, og så kan i jo sige det til jeres træner, ellers gå til formanden. Det der er ikke rigtigt, vi er ikke i meddelalderen mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok stoppe hvis jeg var dig...

 

Men så fandt du da ud af hvorfor de skulle have halsbånd på.. Det er nok det eneste det virker at rykke sådan i, desværre :(

 

Jeg ville nok ringe til formanden og spørge om det virkelig kan være rigtigt at der trænes på den måde, at du da troede man var blevet klogere på træning gennem årene ovs. Og siger formanden at sådan er det eller er han svævende, så sig at så må du sige dig nødsaget til at stoppe træningen øjeblikkeligt.

 

Det MÅ være muligt for dig at finde noget træning, måske i privat regi, så har veluddannede trænere:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder sgu ikke for klog ham træneren! a050.gif Jeg tror også jeg ville have svært ved at holde min mund - og alligevel er man lidt itvivl om man nu også kan tillade sig at sige noget.. træner de andre træner i klubben på samme måde? Altså er det generelt klubbens træningsmetoder?

 

Jeg tror faktisk trænerne har forskellige metoder.. Men jeg vil tænke over at ringe til formanden og høre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv hvor en fortælling. Jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil støtte sådan et foretagende ved at fortsætte træningen der?!

 

 

Jeg har betalt, så jeg har støttet det, og så kan jeg lige så godt få det ud af det jeg kan.

 

Jeg ville nok ikke selv holde min mund - hvis der ikke er en der åbner munden og påpeger hvor forkert træningen er, så er det jo det samme som at samtykke?!

 

Ville du sige til træneren at hans metoder er forkerte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt jeg ikke går der, for jeg ville ikke holde mund. Det er da en forfærdelig træner. Jeg ville stoppe der hvis jeg var dig. Jeg er selv træner og kan ikke tolerere sådan en opførsel. Det er meget synd for hunde og ejere, at de skal lære det på den måde. Prøv at tage en snak med de andre på holdet, det kan være de er af samme mening som dig, og så kan i jo sige det til jeres træner, ellers gå til formanden. Det der er ikke rigtigt, vi er ikke i meddelalderen mere

 

Jeg vil overveje at snakke med formanden... Bliver der og får det ud af det jeg kan, - indtil jeg ikke kan ta' det mere i hvert fald...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok stoppe hvis jeg var dig...

 

Men så fandt du da ud af hvorfor de skulle have halsbånd på.. Det er nok det eneste det virker at rykke sådan i, desværre :(

 

Jeg ville nok ringe til formanden og spørge om det virkelig kan være rigtigt at der trænes på den måde, at du da troede man var blevet klogere på træning gennem årene ovs. Og siger formanden at sådan er det eller er han svævende, så sig at så må du sige dig nødsaget til at stoppe træningen øjeblikkeligt.

 

Det MÅ være muligt for dig at finde noget træning, måske i privat regi, så har veluddannede trænere:)

 

Ja selvfølgelig kan jeg finde noget andet træning, og det gør jeg efter det her. Men som sagt har jeg betalt, og kan lige så godt bruge det til at lære Loke at være rolig i nærheden af andre hunde.

 

Og som sagt, overvejer det med formanden :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville helt klart stille spørgsmålstegn ved metoderne ... kan jo altid bruge at du har læst i en bog ... bla bla bla - eks det med ryk i halsbåndet kan give nakkeskader - og om det kan passe at det er det han vil have jer til ...

 

Og så gå til ledelsen - for det er bare overhovedet ikke i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Æv hvor en fortælling. Jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil støtte sådan et foretagende ved at fortsætte træningen der?!

 

 

Jeg har betalt, så jeg har støttet det, og så kan jeg lige så godt få det ud af det jeg kan.

 

Jeg ville nok ikke selv holde min mund - hvis der ikke er en der åbner munden og påpeger hvor forkert træningen er, så er det jo det samme som at samtykke?!

 

Ville du sige til træneren at hans metoder er forkerte?

 

 

Ja men hvis du forsætter på holdet, så er det jo det samme som at støtte, uanset om du har betalt eller ej.

 

Jeg ville sige til ham, at hans træningsmetoder ikke stemmer overens med mit syn på hundetræning og motivering af hunde og begrunde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok stoppe hvis jeg var dig...

 

Men så fandt du da ud af hvorfor de skulle have halsbånd på.. Det er nok det eneste det virker at rykke sådan i, desværre :(

 

Jeg ville nok ringe til formanden og spørge om det virkelig kan være rigtigt at der trænes på den måde, at du da troede man var blevet klogere på træning gennem årene ovs. Og siger formanden at sådan er det eller er han svævende, så sig at så må du sige dig nødsaget til at stoppe træningen øjeblikkeligt.

 

Det MÅ være muligt for dig at finde noget træning, måske i privat regi, så har veluddannede trænere:)

 

Ja selvfølgelig kan jeg finde noget andet træning, og det gør jeg efter det her. Men som sagt har jeg betalt, og kan lige så godt bruge det til at lære Loke at være rolig i nærheden af andre hunde.

 

Og som sagt, overvejer det med formanden :D

 

Ja, jeg kan sige hvad jeg har sagt før.

Og hvad jeg selv har gjort:

BLIV KLOG AF SKADE!!!!!

 

Jeg siger det IKKE for at være hoven, men fordi det er jeg selv blevet. Altså klog af skade.

Gå ALDRIG til træning uden at have overværet træningen først!!!!! Uden hund!

 

Den træning, du har oplevet er stadig HELT normal. Og den praktiseres på rigtig mange hold.

 

Og masser af hunde har levet -og lever- et langt og nogenlunde liv under den form for herredømme.

Hunde er tit ret føjelige og indretter sig.

Og trænerne ved ikke bedre. De tror på, at det er det eneste rigtige.

Vi, der har andre erfaringer, bliver betragtet som småtossede og som besværlige kunder.

 

Jeg ved ikke lige, hvor i landet, du er. Men måske kan du finde et klikker-hold et sted i nærheden? Det er -om ikke altid perfekt, så i hvert fald PRØVER de på at træne efter blødere metoder...

 

Man burde bruge "den søde ventetid" til at opsøge hvalpehold og se, hvad omegnen har at byde på....

 

Hvis du vil fortsætte på holdet, så brug din stemme en masse. Lav sjove lyde og lyd som en frikadelle eller hvadsomhelst... DU skal lære at fange Lokes opmærksomhed, så han koncentrerer sig om dig.

Og blæs på, om han absolut kommer ned og ligge eller ej..

 

Der, hvor jeg gik, ville træneren have, at vi skulle dække hundene og så skræve hen over dem. Men NOPE! det ville Silke bare ikke. Dække var fint nok. I starten lagde jeg mig bare ned på maven.. :lol: Men det andet sløjfede vi.

Det kræver lidt hård hud at følge et hold uden at mærke nogen som helst accept og forståelse fra træneren.

Det har jeg. Altså hård hud.. Har du også det? For ellers kan det blive surt for både dig og samtidig for Loke, hvis I går halvknuste hjem derfra hver gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg ville nok stoppe hvis jeg var dig...

 

Men så fandt du da ud af hvorfor de skulle have halsbånd på.. Det er nok det eneste det virker at rykke sådan i, desværre :(

 

Jeg ville nok ringe til formanden og spørge om det virkelig kan være rigtigt at der trænes på den måde, at du da troede man var blevet klogere på træning gennem årene ovs. Og siger formanden at sådan er det eller er han svævende, så sig at så må du sige dig nødsaget til at stoppe træningen øjeblikkeligt.

 

Det MÅ være muligt for dig at finde noget træning, måske i privat regi, så har veluddannede trænere:)

 

Ja selvfølgelig kan jeg finde noget andet træning, og det gør jeg efter det her. Men som sagt har jeg betalt, og kan lige så godt bruge det til at lære Loke at være rolig i nærheden af andre hunde.

 

Og som sagt, overvejer det med formanden :D

 

Ja, jeg kan sige hvad jeg har sagt før.

Og hvad jeg selv har gjort:

BLIV KLOG AF SKADE!!!!!

 

Jeg siger det IKKE for at være hoven, men fordi det er jeg selv blevet. Altså klog af skade.

Gå ALDRIG til træning uden at have overværet træningen først!!!!! Uden hund!

 

Den træning, du har oplevet er stadig HELT normal. Og den praktiseres på rigtig mange hold.

 

Og masser af hunde har levet -og lever- et langt og nogenlunde liv under den form for herredømme.

Hunde er tit ret føjelige og indretter sig.

Og trænerne ved ikke bedre. De tror på, at det er det eneste rigtige.

Vi, der har andre erfaringer, bliver betragtet som småtossede og som besværlige kunder.

 

Jeg ved ikke lige, hvor i landet, du er. Men måske kan du finde et klikker-hold et sted i nærheden? Det er -om ikke altid perfekt, så i hvert fald PRØVER de på at træne efter blødere metoder...

 

Man burde bruge "den søde ventetid" til at opsøge hvalpehold og se, hvad omegnen har at byde på....

 

Hvis du vil fortsætte på holdet, så brug din stemme en masse. Lav sjove lyde og lyd som en frikadelle eller hvadsomhelst... DU skal lære at fange Lokes opmærksomhed, så han koncentrerer sig om dig.

Og blæs på, om han absolut kommer ned og ligge eller ej..

 

Der, hvor jeg gik, ville træneren have, at vi skulle dække hundene og så skræve hen over dem. Men NOPE! det ville Silke bare ikke. Dække var fint nok. I starten lagde jeg mig bare ned på maven.. :lol: Men det andet sløjfede vi.

Det kræver lidt hård hud at følge et hold uden at mærke nogen som helst accept og forståelse fra træneren.

Det har jeg. Altså hård hud.. Har du også det? For ellers kan det blive surt for både dig og samtidig for Loke, hvis I går halvknuste hjem derfra hver gang...

 

Godt indlæg Birgitta - jeg er fuldstændig enig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for en historie.

 

Du kan gøre forskelligt. Hvis du vælger at fortsætte der (en tid), vil du garanteret ikke kunne holde din mund. Og det kan rent faktisk komme de andre hundeejere og deres hunde til gode.

 

Du kan nemlig sætte spørgsmålstegn ved hans metoder på en fiks måde. Hvis han vil dække lære jer at dække af vha. tvang, kan du række fingeren op og sige at man kan også vælge en anden metode, nemlig bla bla bla. Og at den metode bruger du selv med god virkning på din hund.

 

Det har jeg prøvet ved en afløser på et ellers udmærket træningssted. Der var trænerne (åbenbart) ikke ens i deres ideologier. Jeg stoppede umiddelbart efter, så jeg ved ikke om min mening har rykket noget som helst, men jeg fik den da ud på en sober måde.

 

Og efter at have prøvet den taktik, kan du ringe til formanden og "spille dum" og sige at du ikke kan forstå at de metoder du ser brugt, har du læst om i meget gamle bøger. Om de ikke i foreningen har de nye bøger og holder deres viden á jour med hensyn til nye forskningresultater, bl.a. beskrevet af Anders Hallgren?

 

Hovedsagen er at de altså skal have at vide at denne træner ikke bruger tidsvarende metoder. Og det skal træneren også selv have at vide.

 

Jeg prøvede sidste år at ringe til en træner (Det var et DKK-sted) og sætte spørgsmålstegn ved hendes metoder til hvalpetræning, hvor hun bl.a. anbefalede halvkvæler til alle hvalpene. Og jeg er ellers typen der har svært ved at klage over en rådden tomat i supermarkedet. Men jeg blev overtalt til det i et andet hundeforum, og er rigtig glad for at jeg gjorde det, for måske har jeg gjort en lille forskel.

Egentlig synes jeg du har pligt til at gøre noget, sige fra, og du får det godt bagefter, det garanterer jeg:)

 

Hvad tror du de andre deltagere mener? Formentlig er der andre end dig der går hjem med en dårlig fornemmelse i maven efter træning. De vil måske være lettet over at nogen stiller spørgsmål...

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, hvor er jeg ked af det på dine vegne, det er død ærgerligt at havne sådan et sted :cry:

 

Jeg synes at du skal sige fra på en eller anden måde, helst ved at tale med formanden for på den måde kan du hjælpe flere end "bare" det hold du går på, det er ikke godt nok som det foregår. Gør det for hundenes skyld.

 

Pøj pøj med det, lad os vide hvordan det går ik'? :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv trænet mange steder hvor metoderne ikke har passet til min indstilling og som jeg ser det har du fire valgmuligheder.

 

1. Du går derfra. Det ændrer dog ikke noget på det sted du træner og du hjælper ingen, andet end dig selv.

 

2. Du lader som om, at du er dum, hver gang det kræves af dig, at du gør noget som du synes er forkert. Så kan du træne med dine egne metoder og vise at de faktisk virker. Med lidt held kan du få et lille antal medkursister til at tænke over tingene.

 

3. Du tager en diskution med træneren. Det kræver dog en del hår på brystet, for du vil sikkert blive det sorte får der "ved bedre".

 

4. Du tager en samtale med ledelsen. Resultatet bliver nok det samme som under punkt 3, i forhold til din træner, men lederne vil måske ændre taktik.

 

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvis du vil fortsætte på holdet, så brug din stemme en masse. Lav sjove lyde og lyd som en frikadelle eller hvadsomhelst... DU skal lære at fange Lokes opmærksomhed, så han koncentrerer sig om dig.

Og blæs på, om han absolut kommer ned og ligge eller ej..

 

Det kræver lidt hård hud at følge et hold uden at mærke nogen som helst accept og forståelse fra træneren.

Det har jeg. Altså hård hud.. Har du også det? For ellers kan det blive surt for både dig og samtidig for Loke, hvis I går halvknuste hjem derfra hver gang...

 

Jeg træner på MIN måde, ingen tvivl om det, og beder han mig gøre noget jeg synes er forkert, så siger jeg det til ham, og at det gør jeg ikke.

 

Folk troede jo jeg var åndssvag som jeg rendte rundt, og som du siger, lød som en frikadelle - med frikadellegodbidder strittende i alle retninger - men i og med at det er min måde så er jeg da ligeglad.

 

Som sagt - vi tager det vi kan bruge, og jeg er bestemt ikke bange for at sige fra. Jeg håber faktisk at han beder mig gøre noget jeg ikke vil, så jeg "lovligvis" kan fortælle ham at hans metoder er forkerte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for en historie.

 

Du kan gøre forskelligt. Hvis du vælger at fortsætte der (en tid), vil du garanteret ikke kunne holde din mund. Og det kan rent faktisk komme de andre hundeejere og deres hunde til gode.

 

Du kan nemlig sætte spørgsmålstegn ved hans metoder på en fiks måde. Hvis han vil dække lære jer at dække af vha. tvang, kan du række fingeren op og sige at man kan også vælge en anden metode, nemlig bla bla bla. Og at den metode bruger du selv med god virkning på din hund.

 

Det har jeg prøvet ved en afløser på et ellers udmærket træningssted. Der var trænerne (åbenbart) ikke ens i deres ideologier. Jeg stoppede umiddelbart efter, så jeg ved ikke om min mening har rykket noget som helst, men jeg fik den da ud på en sober måde.

 

Og efter at have prøvet den taktik, kan du ringe til formanden og "spille dum" og sige at du ikke kan forstå at de metoder du ser brugt, har du læst om i meget gamle bøger. Om de ikke i foreningen har de nye bøger og holder deres viden á jour med hensyn til nye forskningresultater, bl.a. beskrevet af Anders Hallgren?

 

Hovedsagen er at de altså skal have at vide at denne træner ikke bruger tidsvarende metoder. Og det skal træneren også selv have at vide.

 

Jeg prøvede sidste år at ringe til en træner (Det var et DKK-sted) og sætte spørgsmålstegn ved hendes metoder til hvalpetræning, hvor hun bl.a. anbefalede halvkvæler til alle hvalpene. Og jeg er ellers typen der har svært ved at klage over en rådden tomat i supermarkedet. Men jeg blev overtalt til det i et andet hundeforum, og er rigtig glad for at jeg gjorde det, for måske har jeg gjort en lille forskel.

Egentlig synes jeg du har pligt til at gøre noget, sige fra, og du får det godt bagefter, det garanterer jeg:)

 

Hvad tror du de andre deltagere mener? Formentlig er der andre end dig der går hjem med en dårlig fornemmelse i maven efter træning. De vil måske være lettet over at nogen stiller spørgsmål...

 

Det er nogle gode idéer.

 

De andre virker ikke til at have meget forstand på hunde, måske en udover mig, og de stoler blindt på træneren. Desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Har du ikke spurgt til deres træningsmetoder inden tilmelding?

Det ville jeg ha' gjort, og var det ikke som lovet, ja så skal pengene betales tilbage :wink:

 

Jeg tvivler meget stærkt på, at det hjælper at klage over noget og prøve at ændre deres metoder. Den slags kommer man ikke langt med. Det er som at overbevise en børnefamilie om andre opdragelsesmetoder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg ville skrive til formanden og bestyrelsen og ringe til formanden :)

 

Er det DCH?

 

Brug din sorg over at s se hunde så misforstået til at drive dig til handling, så kan du gøre en forskel for hunde fremover, det ville være dejligt :)

 

Sådanne metoder burde være fortid...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvis du vil fortsætte på holdet, så brug din stemme en masse. Lav sjove lyde og lyd som en frikadelle eller hvadsomhelst... DU skal lære at fange Lokes opmærksomhed, så han koncentrerer sig om dig.

Og blæs på, om han absolut kommer ned og ligge eller ej..

 

Det kræver lidt hård hud at følge et hold uden at mærke nogen som helst accept og forståelse fra træneren.

Det har jeg. Altså hård hud.. Har du også det? For ellers kan det blive surt for både dig og samtidig for Loke, hvis I går halvknuste hjem derfra hver gang...

 

Jeg træner på MIN måde, ingen tvivl om det, og beder han mig gøre noget jeg synes er forkert, så siger jeg det til ham, og at det gør jeg ikke.

 

Folk troede jo jeg var åndssvag som jeg rendte rundt, og som du siger, lød som en frikadelle - med frikadellegodbidder strittende i alle retninger - men i og med at det er min måde så er jeg da ligeglad.

 

Som sagt - vi tager det vi kan bruge, og jeg er bestemt ikke bange for at sige fra. Jeg håber faktisk at han beder mig gøre noget jeg ikke vil, så jeg "lovligvis" kan fortælle ham at hans metoder er forkerte.

 

Det er rigtig godt at kunne lyde som en frikadelle. Hos os er det bare en høj lyd, i et overraskende tonefald, som fanger Silkes opmærksomhed... Og som hun af erfaring ved, kan udløse en godbid/frikadelle/bold eller hvad vi nu bruger af belønning den dag.

 

Desværre tror jeg ikke, at træneren vil bede dig gøre noget som helst. Han vil højest skæve surt til dig og ignorere dig.

For inderst inde ved han --og hans organisation-- godt, at han er et fossil.

 

Jeg gætter på, at der er tale om en lidt ældre fyr med masser af masser af erfaring..

Den slags træneres dage er talte. Og de dør heldigvis ud af sig selv.. Desværre er der ikke et ubegrænset antal af tidssvarende trænere at tage af, så klubber og andre organisationer må tage, hvad de kan få fat i......... Så man skifter ikke bare en træner ud. Og sandsynligvis kan han ikke laves om.

 

Det bedste man kan gøre hvis man virkelig synes at den gammeldags træning skal afskaffes hurtigst muligt, --det er SELV at tage et trænerkursus. Der er ALTID brug for nye trænere, der ved hvad de har med at gøre.

 

MEN! jeg har altså også oplevet en træner, der gik ind for de bløde metoder (klikkertræning) men som ALLIGEVEL ikke magtede at undgå skældud og vrede "nej'er" på træningspladsen... Ting, som Silke føler sig trykket over, i den sammenhæng.. --Det er ikke nok at vide en masse om principper eller at kunne opnå resultater med sin egen hund. Træneren skal også have pædagogisk indsigt og karisma for at kunne "råbe holdet op" på en middelstor træningsplads.

Ellers bliver "de moderne principper" også en enorm skuffelse.

Så man skal ALTID se træningen først, inden man melder sig til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:shock:

 

Så har jeg været til første træningstime, og hold op jeg er skuffet.

 

Det er for hunde der er 6 måneder +, et begynderhold.

 

Old-school træner!! Det var ryk i halsbåndet og fysisk tvang (man dækker en hund af ved at hive den i forbenene og trykke den på nakken - "SMART!!")

 

Hvad skal jeg gøre??? Jeg har lyst til at gøre et eller andet, for jeg synes ikke han burde lære det fra sig som han "kan"..

 

Han havde hans gamle hund med sig, som han viste på hvordan vi skulle gøre nogle ting - aldrig har jeg set så mange dæmpende signaler blive overset. Aldrig!

 

Det der med 'ryk i halsbåndet -> kommande' forstår jeg bare ikke... Hvordan kan man tro det er godt?

 

Altså nu er jeg der for at lære Loke at være rolig i nærheden af andre hunde + indkald - han kan alt det andet vi skal lære, så derfor bliver jeg der. Men det gør mig ondt at se på hunde der skal lære tingene, på en, for mig, HELT forkert måde - jeg har godt nok svært ved at lade være med at blande mig... Men det er ikke på sin plads at gøre - vel?

 

Han fortalte bare folk hvad de skulle få hunden til - ikke hvordan?? Ikke noget med at sige at de skulle bruge godbidder til at få hunden til at lægge sig, men bare at hunden skulle dækkes af.... Jamen altså.

 

På et tidspunkt skulle han vise en hvordan han fik hans hund til at gå på plads, og han rykkede og trak i det stakkels dyr - han får ikke lov at røre Loke, det er helt sikkert. - Da han kom hen for at hilse på ham blev Loke fuldstændig usikker og vidste ikke hvordan han skulle reagere. Hvor tydeligt et tegn kan man få?

 

Jeg har ikke læst de andre svar endnu, vil bare sige JO DET ER PÅ SIN PLADS AT BLANDE SIG!

 

Selv om du "kun" er kursist og den anden gammel erfaren træner, så mener jeg det vil være rigtig godt at du kæfter op!

De andre tør muligvis ikke sige noget og tænker at når ingen andre siger noget, er det nok bare mig der er pylret!

 

Jeg bryder mig som instruktør "naturligvis" ikke om at få sat spørgsmålstegn ved min viden af en kursist, omvendt så skal vi som instruktører også oppe os og være med, samt respektere kursisternes grænser, viden og erfaring. Og når du kan se træneren bruger gammeldags hårde metoder, synes jeg du skal "undre" dig højlydt om hvorfor og hvad.

Man kan altid "undre" sig.

 

Jeg ved det kan være vanskeligt og grænseoverskridende at blande sig, men mener også, at viden = ansvar og derfor = at vi stiller spørgsmål og siger fra, når vi ser sådan noget på træningspladsen. Selvom det kan være svært. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du ikke spurgt til deres træningsmetoder inden tilmelding?

Det ville jeg ha' gjort, og var det ikke som lovet, ja så skal pengene betales tilbage :wink:

 

Jeg tvivler meget stærkt på, at det hjælper at klage over noget og prøve at ændre deres metoder. Den slags kommer man ikke langt med. Det er som at overbevise en børnefamilie om andre opdragelsesmetoder :lol:

 

Nej jeg spurgte ikke. Jeg har hørt så meget godt, og læst på deres hjemmeside hvor de reklamerer for Anders Hallgren - så gik jeg ud fra at det var super. Men nej. Jeg har ikke været til træning før, men jeg undersøger det da klart nærmere næste gang!

 

Og jeg tænker det også som du skriver - det hjælper ikke en fis.. Men jeg må komme på noget. Synes det er helt forkert...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville skrive til formanden og bestyrelsen og ringe til formanden :)

 

Er det DCH?

 

Brug din sorg over at s se hunde så misforstået til at drive dig til handling, så kan du gøre en forskel for hunde fremover, det ville være dejligt :)

 

Sådanne metoder burde være fortid...

 

Ja jeg skal i hvert fald gøre et eller andet. Ja det er DCH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...