Hop til indhold

1 stk. Lab-hvalp på vej til Færøerne!


Gæst aka-fo
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

 

Så synes jeg det er på tide at der kommer en præsentation.

 

Mine forældre bor i Trige ved Åhus, og der har jeg også boet i ca 2 år. Da jeg var ca. 18 år fik vi en Labrador Retriever hvalp (der hed Buster, og som blev aflivet nu her i januar 12 år gammel, pga sygdom) og som jeg var utrolig glad for - jeg trænede også en del med den. Men ca 1 år senere flyttede jeg i forbindelse med uddannelse. Og siden har jeg ikke haft hund.

 

Jeg har altid ønsket mig en hund, siden jeg flyttede hjemmefra, men har ikke rigtigt haft mulighed for det, før nu...

Og selfølgelig skulle det være en Labrador, og jeg ønskede en, hvor der lå et seriøst avlsarbejde bag, og hvor der var fokus på sundhed m.m.

Her på Færøerne findes der ingen kenneler der avler labradorer.

 

Nu her tidligt i sommer begyndte jeg for alvor igen at drømme, efter at vores kat blev kørt over (og det med katten er så igen en anden historie...) Og jeg begyndte at fantasere om at anskaffe en hund. Snakkede med konen om dette, og hun var mærkelig nok med på ideen. Og så satte jeg mig ind i reglerne for import af hunde til Færøerne. Og bortset fra at en hvalp min. skal være 16 uger før den kommer herop, var der ingen betydelige forhindringer for at indkøbe en hvalp i Danmark og importere den herop.

 

Vi havde allerede planlagt at tilbringe julen hos mine forældre i Århus, og så var det nærliggende at begynde at fantasere om at kunne tage en hvalp med, når vi rejser hjem i januar.

 

Så jeg vendte ideen med mine forældre, om de ville være villige til at passe en hvalp i ca. 8 uger, indtil vi kom. Det var de, hvilket jeg ikke rigtigt havde forventet - og så var det kun tilbage at finde en opdrætter, det ville sælge mig en hvalp.

 

Jeg søgte på bla. på Dansk Retriever Klub's hjemmeside, og der faldt jeg over Camilla Juelsgaard Jørgensen's hjemmeside, hvor hun skrev, at hun forventede hvalpe i uge 36, hvilket passede præcist med mine planer, om at hvalpen skulle være ca. 16 uger omkring nytår.

 

Efter at have gennemlæst hendes hjemmeside, og var meget glad for det jeg læste omkring hendes arbejde med Labradoer, skrev jeg til hende og forklarede mine planer. Jeg forestillede mig, at hun måske ikke ville være så glad for at sende en af sine hvalpe til Færøerne, fordi det jo er lidt langt væk, og er ikke lige så nemt at følge med i hvalpens liv mht. udstillinger, prøver m.m. - men hun var indstillet på at sælge mig en hvalp.

 

Der var allerede en 2-3 forhåndsreservationer af hvalpe, og Camilla's Maggie havde tidligere kun lagt små kuld hvalpe - så det var en spændende tid. Men hun fik så 7 hvalpe, så der var nok, også til mig!

 

Og alt dette har så resulteret i at mine forældre i går aftes hentede en af Camillas hvalpe, som jeg har valgt at kalde Baldur! :klap2::klap2::lun::hjerte:

 

Nu glæder vi os vildt meget til d. 19. desember, når vi rejser til Danmark!!:ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke! Tror forøvrigt mange opdrættere ville være begejstret for at sende en hvalp til Færøerne at spurte rundt :-D

 

Tjoo... men hvis man gerne vil følge med i hvalpens videre liv, og møde hunden igen til udstillinger, så bliver det lidt problematisk.

Det er både dyrt og besværligt at transportere flere gange, især de større hunde.

 

Og så hører det selvfølgelig også med til historien, at man har nærmest boet herinde på HF siden i sommer... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:

Årh han er lækker og jeg er SÅ misundelig.. Ville ønske mulighederne var til at jeg kunne få hende den bette, der er tilbage.. Men det går ikke lige nu øv øv øv, ville rigtig gerne have en af Maggie's hvalpe

 

Men det bliver da spændende, og jeg håber for jer, at tiden går stærkt frem mod d. 19. december:-D

 

Mange tak for hilsen JeanetteH - og alle I andre!

 

Har snakket med de gamle, hver dag tror jeg, siden de afhentede Baldur.

 

Det har gået super fint. Han er en nysgerrig og energisk lille vaps. :lun:

Ser ud til at han allerede har fundet sig godt til rette, og har ikke været ulykkelig. Kl. 05 om morgenen er han bare klar til sjov og ballade :hmm::shock:

 

Så vi tæller dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gæst Bjærglab
Hej alle sammen

 

 

 

Nu glæder vi os vildt meget til d. 19. desember, når vi rejser til Danmark!!:ivrig:

 

Hej Aka :hundifart:

Tak fordi du henviste til dette forum

Ja du kan godt glæde dig til at få din Baldur i øjesyn.

Vores Emma som er søster til Baldur er en dejlig fræk tæve.

 

Både min mand og jeg er meget imponeret af Camilla´s seriøse avlsarbejde.

Vi skal på juleskue i Terndrup den 5 december og der får Emma mulighed for at møde andre labberhvalpe.

Glæder mig til at følge din hund.

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...