Hop til indhold

En Hjerneblødning?


Gæst Magnus
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg er ny her. :vinken:

Vi har et problem, som er at vores næsten 9 år gamle Berner sennen hund, ikke fungerer helt perfekt.. Han plejer en gang om året at få noget prostata hvor han har svært ved at gå, men det klarer dyrlægen nemt! Men denne gang kunne han heller ikke gå, og skulle derfor bæres ind til dyrelægen.. Han havde en mild prostata, og han fik nogle sprøjte og piller.. Det var det, og så skulle han så kunne gå normalt næste dag...

Men næste dag gik det ikke super meget bedre. Han kunne gå lidt bedre, men havde svært ved at styre sine bevægelser.. Dvs. han går skævt og slingrer.

Nu der gået 2 dage siden dyrlægen, og han går stadig skævt og kan ikke rigtig styre sine bevægelser.. Er dette et tegn på han har fået en hjerneblødning??

Det skal siges, at hans humør er i toppen og hans hale logrer! ;-)

Håber nogle vil hjælpe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Puha, hvor er det træls for jer.... :ae:

 

Har ingen anelse om det måske er en hjerneblødning, men det må dyrlægen kunne svare på i morgen!

Det lyder i hvertfald ikke rart, med sådan en forværring, så man kan jo ikke lade være at frygte det værste og håbe det bedste.

 

Så krydser fingre for at doktor dyr kan hjælpe, så han kan komme på ret køl igen! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen.

Jeg er ny her. :vinken:

Vi har et problem, som er at vores næsten 9 år gamle Berner sennen hund, ikke fungerer helt perfekt.. Han plejer en gang om året at få noget prostata hvor han har svært ved at gå, men det klarer dyrlægen nemt! Men denne gang kunne han heller ikke gå, og skulle derfor bæres ind til dyrelægen.. Han havde en mild prostata, og han fik nogle sprøjte og piller.. Det var det, og så skulle han så kunne gå normalt næste dag...

Men næste dag gik det ikke super meget bedre. Han kunne gå lidt bedre, men havde svært ved at styre sine bevægelser.. Dvs. han går skævt og slingrer.

Nu der gået 2 dage siden dyrlægen, og han går stadig skævt og kan ikke rigtig styre sine bevægelser.. Er dette et tegn på han har fået en hjerneblødning??

Det skal siges, at hans humør er i toppen og hans hale logrer! ;-)

Håber nogle vil hjælpe!

 

Sagde dyrlægen, at hans gangproblemer skyldtes prostata? :hmm:

 

Hvis han HAR fået en hjerneblødning, så kan det godt virke som om han er ved delvist at overvinde den. Du siger jo, at han har fået det bedre. Og han kan måske også komme sig mere og mere:???:.

 

Men der er jo en grund til at han har fået den hjerneblødning. 9 år er desværre en høj alder for en berner. Så selv om han får det bedre og bedre, så skal I nok forberede jer på, at det kan ske igen.

 

Trapper er nok ikke det bedste for fyren lige nu. Han kan slå sig slemt hvis han ikke rigtig kan styre sine bevægelser. DET ville være synd hvis han skulle ende sine dage med store smerter fra et fald.

 

Pas på ham.. Så kan han måske få lidt mere hyggetid med familien. Halen siger jo, at det er det han vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige gået en ''meget'' lille tur.. Han kan godt gå, men han støtter ikke på sin højre pote. Så den hænger og slider på asfalten..:stupid:

Tror han har slået den, efter alle de gange han er faldet..

Men han kan gå okay godt, og han kan gå op af forskellige trappe trin..

ved ikke om det er fremskridt??

Synes bare, at der er ingen grund til at aflive ham, før man ved helt præcis årsagen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså som Birgitta at det lyder underligt at prostata skulle være skyld i hans gangproblemer??? :confused: Er du sikker på at det er det det handler om?

 

Jeg ville tage ham til tjek hos dyrlægen under alle omstændigheder og håber at I ikke trækker tiden for længe for jeres egen skyld, men i stedet ser på hvilket liv han har.

 

Rigtig god bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prostata er på dansk blærehalskirtlen. Prostata er en lille rund kirtel som ligger placeret lige under blæren og den omgiver den øverste del af urinrøret. Prostata består af flere små kirtler, hvor der udskilles sekret i forbindelse med sædafgang.

 

Når du læser ovenstående er det så ikke svært at forestille sig at prostata ligefrem er i stand til at give gangbesvær?? :hmm:Jeg skal selvfølgelig ikke lægge hovedet på blokken, men det lyder altså temmelig underligt :engel: Forstørret prostata giver besvær med vandladningen....

 

Hvis jeg var dig ville jeg lige prøve at høre Doktor Dyr igen (og skrive svaret herinde, for jeg er godt nok nysgerrig :mrgreen::engel:) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jo :5up:

http://www.dyrlaegehusetkolding.dk/artikel_den_gamle_hunds_helbred.htm

noget med smerter i bagkroppen.

 

nu kan jeg ikke finde de andre steder jeg har læst det... :hmm:

men han har altid haft svært ved at styre bagkroppen og bevægelserne, når han har haft det

 

Der står da ikke at de får svært ved at styre bagkroppen :confused: Jeg kan godt følge dig i at de kan have svært ved at gå pga. smerter, men ligefrem slingre? Nå, jeg er jo (desværre, ellers så min økonomi væsentligt anderledes ud :mrgreen:) ikke dyrlæge, så kommer du ikke lige med en opdatering og uddybning når der er en dyrlæge der har set på ham i morgen? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Det skal lige siges, at en dyrlæge kommer hjem til os imorgen :5up:

 

Hej og velkommen :vinken:

 

Synd for din hund :ae:

Jeg synes det er rigtig godt at i får set på den i morgen :5up:

 

Det kunne måske godt være en hjerneblødning :cry: men der kan da heldigvis også være andre årsager til at den pludseligt går dårligt.

 

Nu ved jeg ikke hvordan den normalt er til kommandoer etc., men der kunne man måske også sammenligne.

Jeg kunne forestille mig (gætter lidt her) at en hund der havde fået hjerneblødning, ikke ville kunne det den plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, Hej!

Faktisk bedre!.. Han fik en ny sprøjte, som skulle gøre noget med hjernen..

Han er stadig frisk, og kan rejse sig bedre op... Og han går/løber fint rundt i haven selv.. :klap:.

Så måske går det den rigtige vej.. Han skal ikke aflives i denne tilstand!!

Tak for de venlige ord!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, Hej!

Faktisk bedre!.. Han fik en ny sprøjte, som skulle gøre noget med hjernen..

Han er stadig frisk, og kan rejse sig bedre op... Og han går/løber fint rundt i haven selv.. :klap:.

Så måske går det den rigtige vej.. Han skal ikke aflives i denne tilstand!!

Tak for de venlige ord!

 

 

Selvfølgelig skal han ikke aflives!:roll:

 

I har fået en påmindelse om at en bernerdreng ikke bliver så forfærdelig gammel..

 

Så gælder det bare om at forkæle og nyde ham ekstra meget i den tid I har ham.

Hvem ved? Måske bliver han 13 år, ligesom min bernerpige blev? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kunne være dejlig, hvis han blev :hmm:

han er har fået en hjerneblødning, som gør at han ikke kan styre sine ben i højre ben :( så, der er derfor han går skidt og sådan.

men! det går bedre! han har massere af energi, og var ude på en ''længere'' tur idag! og han gik hurtigere og lidt bedre. så :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

det kunne være dejlig, hvis han blev :hmm:

han er har fået en hjerneblødning, som gør at han ikke kan styre sine ben i højre ben :( så, der er derfor han går skidt og sådan.

men! det går bedre! han har massere af energi, og var ude på en ''længere'' tur idag! og han gik hurtigere og lidt bedre. så :-P

Jaaaa hvor dejligt :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kunne være dejlig, hvis han blev :hmm:

han er har fået en hjerneblødning, som gør at han ikke kan styre sine ben i højre ben :( så, der er derfor han går skidt og sådan.

men! det går bedre! han har massere af energi, og var ude på en ''længere'' tur idag! og han gik hurtigere og lidt bedre. så :-P

 

Det er synd for ham :ae:

Men godt at det går fremad :5up:

Pas godt på ham og vær rigtig sød ved ham - Det var jo en kraftig "advarsel" at få :(

 

Jeg ved ikke om der er særlige øvelser/ting/træning man bruger i sådanne tilfælde, for at komme bedst muligt over det, (ligesom med mennesker) men det kan være der er andre der kan komme med gode input der :confused:

Svømning måske ??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst Baileymusen

Hejsa

 

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre, hvordan det går med din Berner? Lever han endnu?

 

Jeg er bange for, at min lille Jack Russel er blevet ramt af en hjerneblødning i sidste uge. Pludselig er det som om hun ikke ser rigtigt, går ind i ting, og faldt ned af en trappe i fredags. Var til dyrlægen, og afventer svar fra en blodprøve i dag. Hele weekenden har hun vandret rundt og rundt i stuen... og kun højre rundt.

 

Men i morges stod hun selv op, og virkede mere frisk. Gik også i et god tempo på en lille morgen gå-tur. Det meste af formiddagen har hun sovet.

 

Egentlig er jeg vældig afklaret. Hun har altid været en hund med mega gang i, og hun skal ikke bare side og mimre i et hjørne for min skyld :cry: Men.... det er som om det er bedre i dag. Jeg er i syv sind. Og sidder på nåle og venter på dyrlægens opkald.....

 

Kom endelig med de god erfaringer.....

 

Helle

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre, hvordan det går med din Berner? Lever han endnu?

 

Jeg er bange for, at min lille Jack Russel er blevet ramt af en hjerneblødning i sidste uge. Pludselig er det som om hun ikke ser rigtigt, går ind i ting, og faldt ned af en trappe i fredags. Var til dyrlægen, og afventer svar fra en blodprøve i dag. Hele weekenden har hun vandret rundt og rundt i stuen... og kun højre rundt.

 

Men i morges stod hun selv op, og virkede mere frisk. Gik også i et god tempo på en lille morgen gå-tur. Det meste af formiddagen har hun sovet.

 

Egentlig er jeg vældig afklaret. Hun har altid været en hund med mega gang i, og hun skal ikke bare side og mimre i et hjørne for min skyld :cry: Men.... det er som om det er bedre i dag. Jeg er i syv sind. Og sidder på nåle og venter på dyrlægens opkald.....

 

Kom endelig med de god erfaringer.....

 

Helle

 

Årh god bedring til din lille hund :ae:

Vil gerne høre din opdate fra dyrlægen. Og måske skal du oprette en ny tråd om det her, dette er en gammel tråd og ikke sikkert trådstarter er aktiv mere, så måske misser nogle kloge hoveder dine spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...