Hop til indhold

Laaang løbetid...


Gæst PiaM
 Share

Recommended Posts

Jeg har en cocker på 3 år. Har haft hende siden marts og hun var i løbetid i april. Den varede ca. 3 uger og var altså helt normal.

 

Nu har hun lige været i løbetid igen, blødte i 3 uger og så troede jeg at det var slut. Men nu på 6 uge går hun stadig og tisser meget (sætter spor) og da vi besøgte familien i lørdags, med en hanhund på 3 år, var han helt vild i varmen, så det ser jo ud til, at hun stadig er i løbetid... Er det normalt?

Link til indlæg
Del på andre sites

blødte hun i 3 uger?? :shock:

 

Ved ikke meget om løbetid, men min hund er lige kommet ud af sin første og der blødte hun kun i 1 uge, og var derefter højløbsk i 1 uge :hmm: og det passer også fint med hvad hundebogen sagde :engel:

 

Jeg synes du skal tage til dyrlægen, for det kan da ikke være normalt at bløde SÅ længe :hmm: eller....? En eller anden sig mig i mod!?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en cocker på 3 år. Har haft hende siden marts og hun var i løbetid i april. Den varede ca. 3 uger og var altså helt normal.

 

Nu har hun lige været i løbetid igen, blødte i 3 uger og så troede jeg at det var slut. Men nu på 6 uge går hun stadig og tisser meget (sætter spor) og da vi besøgte familien i lørdags, med en hanhund på 3 år, var han helt vild i varmen, så det ser jo ud til, at hun stadig er i løbetid... Er det normalt?

 

:hmm:-Hun bløder jo ikke mere...

 

Jeg synes det er meget normalt at hanhundene er begejstrede nogle uger efter at løbetiden er slut. Jeg ville kun være bekymret hvis HUN også lagde op til sjov, -stiller sig op og vipper halen til side? På nuværende tidspunkt burde hun sige fra overfor hanhunden, der prøver at bestige hende.

 

Men hyppig tisseri KAN være tegn på livmoderbetændelse, som kan vise sig hos unge hunde nogle uger efter løbetiden.

 

Tisseriet kan også være tegn på blærebetændelse. Der er jo muligheder nok for at blive kold og våd i detteher umulige efterår...:roll:

 

Og så kan hyppig tisseri og stærk tørst være tegn på sukkersyge. Men det er hun lidt ung til at få..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun blødte som fortalt i 3 uger. Nu 6 uger efter tisser hun stadig meget (mere som ala løbetid, hvor hun sætter spor på høje steder som grusbunker). Hun opfører sig ellers ikke som om hun er i løbetid, er ikke interesseret i hanhundene, er meget rolig og så'en... Men min brors hanhund opførte sig altså som om hun var i løbetid, og så blev jeg lidt bekymret... også fordi hun stadig "sætter spor". Ja, frygter også lidt, at det kan være en underlivs infektion el. lign... Vil ringe til dyrlægen i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva

Kære Pia

 

Jeg synes det er fornuftigt at kontakte dyrelægen for at blive helt sikker.

Man må jo selvfølgelig aldrig erstatte et dyrelæge besøg med en tråd på hunde-forum, så det er bare rigtig fint du snakker med dyrlægen.

 

Når det så er sagt, kan jeg fortælle at min tæve også har lange løbe tider, både blødningen og tiden efter hvor hanhundene er interesseret.

 

Desuden påbegyndte min tæve også en del tisseri efter en løbetid, hvor hun var omkring 2½ år. Dette faldt sammen med, at hun blev mere moden og hun blev også mere dominant end tidligere, derfor kan tisseriet også være et udtryk for at tæven mærker sit område for at fortælle, at her har hun parringsretten....

 

Så måske er din hund faldet rigtig godt til i sit nye lokal område og er klar til at fortælle verden at her kommer hun altså!

 

Håber alt er vel med din hund, jeg vil gerne høre hvordan det går med hende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt afvigende mønster i løbetid og efter løbetid skal altid tages op.

Desværre for mange , også yngre tæver jo underlivsproblemer og ofte af hormonel grund.

Køb en lille bog og skriv løbetidsstart og evt andre ting op, for om 2-3 år husker du ikke intervaller mellem løbetid og så viderer, når dr dyr spørger.

Meget tævemarkering forekommer også, hvis for mange tæver i kvarteret er i løb.

Jeg har aldrig haft en tæve der blødte i 3 uger , ikke en af 10 stk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-D

 

Ringede til dyrlægen i går og hun sagde, at jeg skulle se tiden an en måneds tid, så det vil jeg gøre.

 

Ja, jeg tror måske også, at hun efterhånden føler sig rigtig godt hjemme og lige p.t. har travlt med at fortælle, at "her bor jeg"... Men det er bare ret irriterende at min brors hanhund ikke kan lade hende være, for så kan jeg ikke have hende med til min bror og hans familie.

 

Nå men vil som sagt lige se tiden an, og hvis det ikke blir bedre, så må vi til dyrlægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...