Hop til indhold

Emil skal opereres i morgen!


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanett25

Ja, de felste af jer kender jo til neglen der knækkede og senere faldt af.

 

Det gik jo fint med helingen og der er allerede kommet en del ny negl ud.

 

Problemet var så at der groede noget ud på siden af den nye negl. Esben og jeg troede det var en byld.

 

Op til dyrlægen idag....og nej, det er noget brusk-agtigt, som han ikke rigtig kunne definere mere præcist, men VÆK det skal den.

 

I morgen tidlig skal vi så derop igen og Emil skal i fuld narkose og have fjernopereret den "ting".

 

Jeg er hamrende nervøs :cry:....Jeg ved det er et lille indgreb, men tanken om at han skal i narkose - og vågne op på klinikken uden os er bare skrækkelig! :cry:

 

Han skal derind kl 8.00 og vi må hente ham kl 17.00....åhh sig noget så jeg bliver mindre nervøs.

 

Det sidste jeg spurgte dyrlægen om, da jeg gik ud af døren var: "skal jeg være nervøs?" "Nej, bare tag det helt roligt" siger han.....

 

Og nu spørger jeg igen...:damn:...men jeg bryder mig ikke om det! Basta!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stakkels Emil, og stakkels jer!

 

Selvfølgelig er du nervøs, det tror jeg at de fleste hundeejere vil være. Sådan noget er aldrig sjovt. :ae:

 

Men prøv at tænke på, at dyrlægen gør sådanne ting ofte. Og som du selv siger, er det jo kun et lille indgreb. Jeg er helt sikker på, at det nok skal gå godt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Det skal nok gå :ae:

 

 

 

Og da vi troede aslan skulle opereres blev der spurgt om det var med intubering, for så er risskioen meget mindre (mener det var sådan noget)

 

 

 

Og så husk at skrive på HF så snart i har modtaget nyt!

 

 

Held og lykke og god bedring :x:

 

Intubering??? Det nævnte min dyrlæge ikke noget om!

 

Men jeg sagde direkte, at jeg var meget nervøs for narkosen...og frygtede han kunne dø for mig (ps. ud med sproget ikk! :5up:)

 

Han sagde netop at han ikke ville gå nervøs i seng over at skulle "operere" Emil i morgen.....men men det kan han jo sagtens sige....det er ikke hans hund.....:cry: Selvom han efterhånden kender den ganske godt!

 

Åhhh jeg håber bare det går godt.....gider ikke mere dyrlæge. Vi har rendt deroppe mange gange de sidste tre måneder.

 

Han skar sig jo også i trædepoten...men det er en anden historie...SUK

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels lille Emil og Moar :ae:

 

Men som nævnt, så hygger i Jer snart i sofaen igen! :ae:

Sådan en lille narkose kan da ikke slå Emil ud - han er jo en stor fin dreng! :5up:

 

Et lille hundekor til Jer:

 

:vuf: :vuf: :vuf: :vuf: :vuf: :vuf: :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
:ae:

 

Selve "operationen" lyder jo ikke så slem :5up:

Er mere narkosen... og det er jo aldrig sjovt for hunden.

Jeg tænker altid på psyken - bare de ikke får en dårlig oplevelse.

 

 

Hvornår mon man kommer til at bruge lokalbedøvelse ?

Meget mere kan da ikke være nødvendigt for at rette på en negl eller hvad ?

 

Det er også narkosen jeg er nervøs for! Jeg synes ikke det er rart at tænke på, at han skal ligge der...halvdød...:cry: Mens de skærer i ham...

 

Og jeg tænker især på når han vågner op og jeg og Esben ikke er der.

 

Men jeg prøver at spørge i morgen om jeg må være der...det vil jeg bare så gerne...

 

Han talte om at lokalbedøvelse ikke var godt, når hunden er så stor som Emil. Den skal kunne forholde sig helt roligt.

 

Altså han ved ikke helt hvor meget af neglen der skal bortopereres, fordi han ikke helt ved hvor nydannelsen starter/kommer fra,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

 

Jamen jeg tror da ikke de har iltapperater hos dem. Går ud fra han bedøver med sprøjte.

 

Jeg har ikke hørt om det angstsyndrom, mulline omtaler, og jeg håber sandelig ikke det er gængsen at hunden udvikler angst efter fuld bedøvelse

 

ARGH - nu blev jeg da først nervøs! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også narkosen jeg er nervøs for! Jeg synes ikke det er rart at tænke på, at han skal ligge der...halvdød...:cry: Mens de skærer i ham...

 

Og jeg tænker især på når han vågner op og jeg og Esben ikke er der.

 

Men jeg prøver at spørge i morgen om jeg må være der...det vil jeg bare så gerne...

 

Han talte om at lokalbedøvelse ikke var godt, når hunden er så stor som Emil. Den skal kunne forholde sig helt roligt.

 

Altså han ved ikke helt hvor meget af neglen der skal bortopereres, fordi han ikke helt ved hvor nydannelsen starter/kommer fra,

 

hmm.. hvis det er så slemt med narkose, kan man så ikke nøjes med noget beroligende (så han ikke bliver urolig på bordet) og så lokalbedøvende? :hmm:

 

Kan ikke forstå hvis man ikke må være hos hunden når den vågner af narkose, vores dyrlæge har denne holdning:

"Vi har det princip på vores klinik, at du må være tilstede under alle undersøgelser af dit dyr - også ved operationer, hvis du har lyst til det."

 

Så jeg synes helt klart du skal spørge, hvis det betyder noget for dig og Emil, at han ikke vågner op alene! :5up:

 

Held og lykke herfra :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg tænker især på når han vågner op og jeg og Esben ikke er der.

 

 

 

 

Som n1nna skiver, så er der nogle dyrelæger der lader en blive ti undersøgelser og operationer.

 

Under opvågning ofrklarede vores dr dyr at hvis aslan vågnede med tømmermænd, kunne han forbinde mig med den følelse, men de ville ringe straks han vågnede og havde han en god opvågning, måtte jeg komme, havde han tømmer mænd var der en vet ved ham.

 

Men du skal da forhører hvordan de forholder sig til det :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan udemærket forstå dig, Jill skal også snart ind til røngen pga hendes halthed og jeg har ganske enkelt aftalt med dyrlægen at jeg bliver på klinikken så jeg er der når hun vågner.

Han lovede mig enda at jeg kunne få lov til at medbringe hendes kurv så hun kunne ligge i den under opvågning mens jeg kunne være der :5up:

 

Men lad Emil få sit tæppe og evt hans bamse med.. tit så syntes mange dyrlæger at det er en god ting de kan have med hvor de ligger til opvågning.

 

STOOOORT :ae:til jer !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva

Medfølelse fra Eva og Rosa, vi er ikke gode til adskillelse, slet ikke hvis der er tale om

Av i Vuffen!

 

Hundene kan jo godt klare det, det er mere os mennesker, der er nogle sølle væsener.

 

Ja, Rosa har altså slet ikke alene hjemme-problemer, det er mere mig der har væk hjemmefra problemer :cry: og det kan ikke trænes væk :megaked:

 

Og bare rolig, Emil klarer det uden mor... Tro det eller lad være :blink:

 

Hilsen Eva og Rosa

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:selvfølgeligt er man da nervøs når ens elskede hund skal i narkose eller der er sket dem noget, så er man ved at vælte hele verden . så dan tro jeg vi alle sammen har det, mere eller mindre. det er jo vores små elskede:vuf:, det allerbeste og det mest dyrebar som vi ejer. de er jo en del af familien.

de må stjæle min mand 0002009C.gif men ikke min hund:vuf:

00020357.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er ikke rart at aflevere sin vaps hos dyrlægen, det gjorde jeg idag, jeg fik hende desværre ikke med hjem.

Vi var til udstilling i søndags i Herning, hun fik KIP i hvalpeklasse fordi at hun haltede lidt, det tog til, og dommen idag lød på meget svær HD, faktisk var det kun hendes muskler, der holdt benene sammen, hun blev 6½ mdr.:megaked:

Undskyld jeg lige kom, med en afstikker af emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal du være nervøs, det er jo din lille baby ;-) men dyrlægen lytter jo på hjertet og tjekker lidt forskelligt.

 

Petrine har været bedøvet med nål (har siden gået i panikangst ved lyden af dyrlægen om så vi mødte hende i bussen :cry:) og med gas og slange ned i halsen (her fik hun så lidt ondt i halsen, men ingen panikangst) - men der er helt sikkert forskel på de enkelte hunde og så en lille nervøs og en stor rolig som din.

 

Held og lykke med det, forbered dig på at helvede slutter kl 17, og SÅ er du bare lettet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Ja det er ikke rart at aflevere sin vaps hos dyrlægen, det gjorde jeg idag, jeg fik hende desværre ikke med hjem.

Vi var til udstilling i søndags i Herning, hun fik KIP i hvalpeklasse fordi at hun haltede lidt, det tog til, og dommen idag lød på meget svær HD, faktisk var det kun hendes muskler, der holdt benene sammen, hun blev 6½ mdr.:megaked:

Undskyld jeg lige kom, med en afstikker af emnet.

 

Altså det er meningen du skal opmuntre mig! :cry:

 

Jeg er sørme ked af at høre om din hvalp! Det må være en skrækkelig situation at stå i!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

 

 

Kan ikke forstå hvis man ikke må være hos hunden når den vågner af narkose, vores dyrlæge har denne holdning:

"Vi har det princip på vores klinik, at du må være tilstede under alle undersøgelser af dit dyr - også ved operationer, hvis du har lyst til det."

 

 

 

OT, undskyld trådstarter.

 

Hvilken dyrlæge har du, ham/hende kunne jeg godt tænke mig at bruge, jeg synes det er så forfærdeligt ikke at være der når min hund vågner (har prøvet det) så skifter gerne til en dyrlæge hvor man må.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...