Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

Jeg synes til gengæld at det var dig der var gal på den, fordi din hund l¢b op til en fremmed der ikke havde inviteret til det. Der findes mennesker der er panisk angste for ALLE hunde, uanset race og nutte-faktor, ligesom der findes mennesker der er panisk bange for klovne, og ikke kan gå på McD. At sammenligne panikangst med at blive fornærmet, synes jeg udviser en uklædelig ligegyldighed, og jeg håber du undskyldte mange gange på din hunds vejne.

Jeg undrede mig også lidt over det. Det kunne også være, at parret netop lige havde mistet deres egen hund på en tragisk måde, og synet af din hvalp satte det hele i gang hos kvinden. Der kan være en masse grunde til, at hun begyndte at græde, da din hund løb op til hende. Så jeg synes ikke, du kan bebrejde dem.

 

Men bortset fra det: kan jer med muskelhunde ikke mærke, at der er kommet mere ro over folk, nu hvor det ikke er så meget i medierne? Jeg kunne forestille mig, at Hr og Fru Danmark endda har glemt, hvordan en muskelhund nu så ud? Det kommer selvfølgelig op i medierne igen, hvis det er her til december, at lovforslaget skal fremføres.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det behøver du da ikke at blive ked af:ae::blink:

Det kommer godt nok meget an på den person der kommer med med monsteret... Jeg ville jo heller ikke vade ind i hvilket som helst løvebur, et tilfældigt sted i verden. Men fik jeg nu chancen for det i NZ sammen med ham løvemanden...

 

Jo det gør jeg da.. Der er en usocialiceret Amstaff vi ind imellem møder på gåturene, en galsindet Rottweiler, og en Dogo Argentino som kommer på besøg ikke så langt fra hvor vi bor.... Det er da muligt at Lexus er alle tre hver især overlegen. Men med alle de signaler han skal igennem inden han er klar til andet end at underkaste sig ja så ville han være ligeså død som alle andre hunde mindre end ham

 

Hvad så hvis det er en, du ikke kender? Er det så om ejeren er pæn og nyvasket, der afgør, om du løber en risiko på din hunds vegne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Rosa var 14 uger og løb løs på en skovsti, brød en kvinde i trediverne grædende sammen da Rosa løb hen til hende med logrende hale... Derpå ilede damens kæreste hen til hende til for at trøste og berolige hende, jeg måbede og havde vanskeligt ved at tro mine egne øjne....

 

Døm selv hvor farlig hun ser ud

 

Mit gæt er at nogle mennesker bare vil fornærmes....

 

Der er folk, som har en fobi med hunde, og det er mig helt uforståeligt, at de ikke søger behandling. Det er jo umuligt at bo i Danmark uden at møde en hund, eftersom der findes over en halv million af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad så hvis det er en, du ikke kender? Er det så om ejeren er pæn og nyvasket, der afgør, om du løber en risiko på din hunds vegne?

En jeg ikke kender, så vi jeg da holde øje med hundens signaler og ejeres attitude jo tættere på vi kommer.. Er det en hundeejer med en her kommer jeg, jeg er sej attitude og/eller smider vedkommene højlydt om sig med kommandoer så får hunde helt sikkert ikke lov til at hilse.

Jeg er ret så ligeglad om vedkommene er pæn og nyvasket..Det har intet med noget som helst at gøre..

Link til indlæg
Del på andre sites

En jeg ikke kender, så vi jeg da holde øje med hundens signaler og ejeres attitude jo tættere på vi kommer.. Er det en hundeejer med en her kommer jeg, jeg er sej attitude og/eller smider vedkommene højlydt om sig med kommandoer så får hunde helt sikkert ikke lov til at hilse.

Jeg er ret så ligeglad om vedkommene er pæn og nyvasket..Det har intet med noget som helst at gøre..

 

Hvis folk går stille og roligt i deres egne tanker, er det ikke sikkert, at de udsender nogle signaler med deres attitude, som gør dig i stand til at læse deres personlighed på 10 sekunder. Nu har du en stor og stærk hund, så risikoen for en ulykke med dødelig udgang for ham er nok ret hypotetisk.

 

Jeg synes, det er trist, at du udviser så lidt forståelse for, at man som ejer af en lille hund står med en helt anden risiko, og derfor ikke vil lade sin hunds liv afhænge af, om man nu lige har tolket en forbipasserende og dennes hund rigtigt. At man oven i købet får smidt i hovedet, at man er fordomsfuld og føler had, er helt uacceptabelt. Hvis jeg var synsk og kunne med 100% sikkerhed forudse, om det ville gå godt, så havde jeg såmænd intet problem med at lade min hund lege med en isbjørn. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis folk går stille og roligt i deres egne tanker, er det ikke sikkert, at de udsender nogle signaler med deres attitude, som gør dig i stand til at læse deres personlighed på 10 sekunder. Nu har du en stor og stærk hund, så risikoen for en ulykke med dødelig udgang for ham er nok ret hypotetisk.

 

Jeg synes, det er trist, at du udviser så lidt forståelse for, at man som ejer af en lille hund står med en helt anden risiko, og derfor ikke vil lade sin hunds liv afhænge af, om man nu lige har tolket en forbipasserende og dennes hund rigtigt. At man oven i købet får smidt i hovedet, at man er fordomsfuld og føler had, er helt uacceptabelt. Hvis jeg var synsk og kunne med 100% sikkerhed forudse, om det ville gå godt, så havde jeg såmænd intet problem med at lade min hund lege med en isbjørn. ;-)

 

Nu kom jeg lige til at tænke på det her billede :mrgreen:

 

isbj_pg.jpg

 

Sæt Stasia ind i stedet :lol: Ej, det er da et sødt billede :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

S¢dt??? :shock: Jeg ville sgu n¢dig være den slædehund :lol:

 

Er det fra den serie af billeder af hunden og bj¢rnen der rent faktsik leger sammen?

 

Jeg ville heller ikke :lol: og hunden ser da også en anelse betuttet ud :lol:

 

Næh, jeg kunne bare huske at jeg havde set det, så jeg har lige siddet og bladret 4000 sider billeder igennem på google :mrgreen: Er det fra en hel billedserie?? Kan du finde den??? :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver du da ikke at blive ked af:ae::blink:

Det kommer godt nok meget an på den person der kommer med med monsteret... Jeg ville jo heller ikke vade ind i hvilket som helst løvebur, et tilfældigt sted i verden. Men fik jeg nu chancen for det i NZ sammen med ham løvemanden...

 

Jo det gør jeg da.. Der er en usocialiceret Amstaff vi ind imellem møder på gåturene, en galsindet Rottweiler, og en Dogo Argentino som kommer på besøg ikke så langt fra hvor vi bor.... Det er da muligt at Lexus er alle tre hver især overlegen. Men med alle de signaler han skal igennem inden han er klar til andet end at underkaste sig ja så ville han være ligeså død som alle andre hunde mindre end ham

 

Men Dogue, det er bare ikke helt det samme.

 

Desuden har du en anden fordel mht Lexus´ race. Hvis andre ejere af store hunde tvivler på deres hund, så kan de finde på at se om det ikke lige går med en hund som min. Det gør de altså ikke med din, for det kunne jo gå ud over deres egen hund. Der er desværre folk der bruger os andre som testpiloter. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis folk går stille og roligt i deres egne tanker, er det ikke sikkert, at de udsender nogle signaler med deres attitude, som gør dig i stand til at læse deres personlighed på 10 sekunder. Nu har du en stor og stærk hund, så risikoen for en ulykke med dødelig udgang for ham er nok ret hypotetisk.

 

Jeg synes, det er trist, at du udviser så lidt forståelse for, at man som ejer af en lille hund står med en helt anden risiko, og derfor ikke vil lade sin hunds liv afhænge af, om man nu lige har tolket en forbipasserende og dennes hund rigtigt. At man oven i købet får smidt i hovedet, at man er fordomsfuld og føler had, er helt uacceptabelt. Hvis jeg var synsk og kunne med 100% sikkerhed forudse, om det ville gå godt, så havde jeg såmænd intet problem med at lade min hund lege med en isbjørn. ;-)

Man går da hverken i sine egne tanker, eller laver alt mulig andet end at være opmærksom på hund og omgivelser når man er ude med hunden.. Men ok, møder jeg en af de uansvarlige hundeejere der tænker på alt andet en hunden eller snakker i mobil får hundene selvfølgelig ikke lov til at hilse...

 

Tag nu feks. vores formiddags tur idag....Vi var på vej ned i skoven jeg kunne se at der gik en og trænede mellem træene med hans border, jeg kalder selvfølgelig lexus ind og han får snor op for ikke at forstyrer hund og ejer..Jeg synes det ville være dybt uacceptabelt at være uopmærksom, gå i sine egne tanker eller tale i mobil i den situation. Ingen ved jo hvad de træner til. Jeg var i alletilfælde stjernet helt af hvis der var kommet en hund der havde forstyret min hund...

 

Du skriver om unødig risico.. Du har vis billeder med stasia på rejse sydpå med dig.. fedt!:5up: Men er det ikke også en risico du tager med at rejse med din hund. Jeg mener..Uge efter uge viser de dok. om flystyrt på Discovery. Der er en risico for at flyet styrter ned....Risicoen er måske ret så lille, men den er der:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umidelbrt har jeg ikke oplevet noget frygteligt....... Men nu ejer jeg jo også kun en lille bitte basse guldklump :mrgreen:

 

 

Vi v r ude og lege med Amstaffen Nala, som er martins venindes hund. Der kommer en gamel mand forbi, og kigger på Aslan og siger " er det sådan en kamphund?"

Martin siger "nej det er en broholmer" (man behøves jo ikke skræmme den gamle mand), så siger den gamle mand "hvad er det for en race?" til Nala, hvortil Mrtins veninde svare "det er en am, staff. terrier"

 

Manden siger så "nårh, den race kender jeg ikke"

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Jeg ved godt kamphunde ejere har det hådt, i hvertilfalde dem som har styr på deres hunde. Jeg kan vel forholde mig til det, i og med at nogle mennesker ser gigant racerne som værende ligeså slemme :mrgreen: (de kan jo trods alt trampe en hund til døde:vuf:)

 

Går jeg over på den anden side hvis vi skal passere en kamphund lignende hund........ja det gør jeg.

Men jeg gør det også med alle andre hunde :blink: Der er bare ikke plads til en kæmpe hund som er overbevist om at alt levende er sat på jorden for hans skyld alene, og en anden hund på samme fortov :mrgreen:

 

Når aslan bliver voksen og fornuftig, og kan gå forbi en anden hund uden at pibe og kigge......nej stirre efter andre hunde, så skal jeg udtale mig om hvor vidt jeg ville gå på det andet fortov :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man går da hverken i sine egne tanker, eller laver alt mulig andet end at være opmærksom på hund og omgivelser når man er ude med hunden.. Men ok, møder jeg en af de uansvarlige hundeejere der tænker på alt andet en hunden eller snakker i mobil får hundene selvfølgelig ikke lov til at hilse...

 

Tag nu feks. vores formiddags tur idag....Vi var på vej ned i skoven jeg kunne se at der gik en og trænede mellem træene med hans border, jeg kalder selvfølgelig lexus ind og han får snor op for ikke at forstyrer hund og ejer..Jeg synes det ville være dybt uacceptabelt at være uopmærksom, gå i sine egne tanker eller tale i mobil i den situation. Ingen ved jo hvad de træner til. Jeg var i alletilfælde stjernet helt af hvis der var kommet en hund der havde forstyret min hund...

 

Du skriver om unødig risico.. Du har vis billeder med stasia på rejse sydpå med dig.. fedt!:5up: Men er det ikke også en risico du tager med at rejse med din hund. Jeg mener..Uge efter uge viser de dok. om flystyrt på Discovery. Der er en risico for at flyet styrter ned....Risicoen er måske ret så lille, men den er der:blink:

 

Hvis en mand går stille og roligt med sin hund, så kan du altså ikke vurdere på hans gangart, om han er en god hundeejer. Det kan du først vide, NÅR hundene har mødtes.

 

I øvrigt så er det langt farligere at færdes på gaden end at flyve, så din lille fine sammenligning er vist en ommer :blink:

 

Der er en risiko hver gang, man går uden for sin dør. Men det er da ingen begrundelse for, at man ikke skulle undgå de risici, man vitterlig meget nemt kan undgå, og som man ikke mister noget ved at undgå? Hvis vi skulle droppe ferierejsen pga. nedstyrtningsfare, så ville vi begge miste en masse gode oplevelser. Derimod mister vi ikke noget ved at gå over på den anden side af gaden, hvis vi skal passere en muskelhund (der er så mange andre hunde, hun kan hilse på), så hvorfor skulle vi ikke gøre det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Dogue, det er bare ikke helt det samme.

Det er vel det samme.. Bliver min hund angrebet og bidt ihjel, så er den vel lige så død som din, hvis den bliver angrebet og bidt ihjel:cry:

Desuden har du en anden fordel mht Lexus´ race. Hvis andre ejere af store hunde tvivler på deres hund, så kan de finde på at se om det ikke lige går med en hund som min. Det gør de altså ikke med din, for det kunne jo gå ud over deres egen hund.

Den type ejere er vi heldigvis forskånet for her i byen:-D

Her går det meget mere ud på at hygge hundene imellem og ejerene imellem:-D

Der er desværre folk der bruger os andre som testpiloter. :damn:

Det siger jo så lidt mere om ejeres IQ end det siger noget om vedkommenes muskelhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Desuden har du en anden fordel mht Lexus´ race. Hvis andre ejere af store hunde tvivler på deres hund, så kan de finde på at se om det ikke lige går med en hund som min. Det gør de altså ikke med din, for det kunne jo gå ud over deres egen hund.

 

 

Trods jeg har en stor hund, frygter jeg det samme som alle andre, at han skulle blive angrebet og dø, og det er jo altså KUN et spørgsmål om at den anden hund får rigtig fat og flår til :megaked:

 

Jeg kan huske Nollike postede en historie om Noomis bror eller legekammerat, som var blevet flænset, hvorfor skulle aslan, lexus eller andre store hunde, ikke kunne blive flænset?

 

Så måske rissikoen for at en lille hund bliver flænset, er større end en stor, men rissikoen er der, hvilket også er grunden til at vi for tiden er ekstra obs på hende blondinen som ikke kan kalde sine to "kamhunde lignende" han-hunde til sig (om så vidst nok er ambuller :engel: ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en mand går stille og roligt med sin hund, så kan du altså ikke vurdere på hans gangart, om han er en god hundeejer. Det kan du først vide, NÅR hundene har mødtes.

Kommer der en gående med sin hund vil jeg altid søge øjnkontakt inden hundene får lov at mødes...

Normalt kan man se på hunde om der er venlige, usikre, fjendtlige.. Inden de hænger i halsen på ens egen hund

I øvrigt så er det langt farligere at færdes på gaden end at flyve, så din lille fine sammenligning er vist en ommer :blink:

Arr..eeej...Ligefrem, en ommer.. er det ikek lige voldsomt nok:cry::lol::lol:

 

Der er en risiko hver gang, man går uden for sin dør. Men det er da ingen begrundelse for, at man ikke skulle undgå de risici, man vitterlig meget nemt kan undgå, og som man ikke mister noget ved at undgå? Hvis vi skulle droppe ferierejsen pga. nedstyrtningsfare, så ville vi begge miste en masse gode oplevelser. Derimod mister vi ikke noget ved at gå over på den anden side af gaden, hvis vi skal passere en muskelhund (der er så mange andre hunde, hun kan hilse på), så hvorfor skulle vi ikke gøre det?

Det kunne ikke tænkes at i går glip af nogle sjove gode og griner oplevelser ved at udelukke alle muskelhunde fra møder...

 

Vi har idag givet to damer en god griner den ene med en mellemschnauzer og den anden med en carin terrier.. Vi havde det alle rigtig sjovt..

 

Nå ja, ja at lexus så skulle hjem i bad er en anden snak:lol::lol::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

^Det er jeg så ikke helt enig i. De gange Stasia er blevet bidt, har hundene mødtes på fredeligste vis, snust pænt til hinanden, og så kom det alligevel som lyn fra en klar himmel.

Jo, vi går da ganske givet glip af nogle møder på den konto, men som sagt er det ikke fordi, der ligefrem mangler hunde at mødes med i lokalområdet, og når det er så svært for ikke at sige umuligt at afgøre udfaldet på forhånd, så prioriterer jeg altså at undvære de møder. Det synes jeg ikke er noget at blive fornærmet over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva
synes jeg udviser en uklædelig ligegyldighed, og jeg håber du undskyldte mange gange på din hunds vejne.

 

Jeg forstår godt det principielle i det du skriver, men jeg er ikke enig. Jeg ser bestemt mig selv som en høflig hundeejer, der kalder sin hund til sig selv i hundeskove når der færdes mennesker uden hund eller med børn osv osv, men jeg synes det er absolut til vanskeligt at tage alvorligt når folk bliver bange for noget der dårligt kan bide én i buksebenet....

Og det jeg så den dag, - ja det kan have været alt muligt, men grinagtigt- det var ;o)

 

Venlig Hilsen Eva og Rosa

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Gider ikke læse alle indlæggene, der er jo helt sikkert lagt i pejsen til diskussion...men jeg skifter da også fortov uanset hvad hund jeg møder...og det er både for min egen og for den andens skyld....

 

Har oplevet "almindelige" hunde angribe mine...og selvom mine sikkert ville komme ud af sådan et møde som "vinder" er det sgu ikke noget jeg synes er særligt fedt...for det første fordi at uanset hvem der startede ville jeg jo blive skurken, og for det andet er så sætter jeg mine og andre hundes helbred højere end trangen til at skulle hilse på alle enhver og overbevise dem om at mine ikke gør noget...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer der en gående med sin hund vil jeg altid søge øjnkontakt inden hundene får lov at mødes...

Normalt kan man se på hunde om der er venlige, usikre, fjendtlige.. Inden de hænger i halsen på ens egen hund

 

 

Jeg tror alle forsøger, at vurdere fremmede hunde inden de får lov til, at hilse. Men selvom den fremmede hund sender fredlige signaler, så kan mødet hurtigt udvikle sig til noget negativt, hvis den ene hund f.eks ligger hovedet over ryggen på den anden. Og det er jo netop der, at det er så vigtigt, at hunden har et ordenligt hundesprog og siger fra uden at bide.

Og det er jo netop det muskelhunde bliver beskyldt for ikke at have.

 

Mit indlæg skal ikke forståes som om jeg har noget mod muskelhunde( i de rette hænder), men et forsøg på, at forklare hvorfor mange måske føler sig usikre på dem.

 

Min egen hund får ikke lov til, at hilse på muskelhunde medmindre jeg kender dem og dermed ved at ejeren har forstand på den slags hund.

Men det gælder nu også ved alle andre racer. Både for Murphy`s skyld og de andre. Murphy bliver nemlig stik tosset, hvis en hanhund ligger hovedet eller poten på hans ryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror alle forsøger, at vurdere fremmede hunde inden de får lov til, at hilse. Men selvom den fremmede hund sender fredlige signaler, så kan mødet hurtigt udvikle sig til noget negativt, hvis den ene hund f.eks ligger hovedet over ryggen på den anden. Og det er jo netop der, at det er så vigtigt, at hunden har et ordenligt hundesprog og siger fra uden at bide.

Og det er jo netop det muskelhunde bliver beskyldt for ikke at have.

 

Mit indlæg skal ikke forståes som om jeg har noget mod muskelhunde( i de rette hænder), men et forsøg på, at forklare hvorfor mange måske føler sig usikre på dem.

 

Min egen hund får ikke lov til, at hilse på muskelhunde medmindre jeg kender dem og dermed ved at ejeren har forstand på den slags hund.

Men det gælder nu også ved alle andre racer. Både for Murphy`s skyld og de andre. Murphy bliver nemlig stik tosset, hvis en hanhund ligger hovedet eller poten på hans ryg.

Nu sender jeg jo ikke min hund i hovedet på alt og alle vi møder tværtimod:blink:

Selvom hundene stiller sig i T betyder det ikke at de farer i hovederne på hinanden.

Jeg har jo en øhh muskelhund, og han har da et ret tydeligt sprog. Det kan du se på billederne.

 

Vi har også hafte hundemøder med flere her inde fra, både store og små hunde. Jeg har endnu aldrig efterfølgene fået negativt response på møderne tværtimod:-D

 

Så lige det med at muskel hunde ikke skulle have et sprog:

_MG_1210.JPG

_MG_4163.jpg

_MG_4176.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...