Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

Gæst Venus222

Har i oplevet ubehagelige situationer med folk der ikke bryder sig om muskelhunde?

Inde på hundegalleriet er der nærmeste ikke andet end klynketråde over hvor onde andre mennesker er. Jeg betvivler ikke at folk med "vores" racer indimellem oplever at andre mennesker ser sig gale på dem, jeg er bare i tvivl om omfanget,Jeg har kun en gang har oplevet noget der mindede om chikane. Det var på Cirkuspladsen i Nakskov (et område på størrelse med en fodboldtbane ca.) Der var en mand og hans kone/kæreste der luftede deres blandingsbatteri i den ene ende og så min søster og jeg der luftede mine basser i den anden. (Vi var på vej i tur i Indrefjorden) Nå men, mine hunde beslutter sig for at synkronskide og mens vi stod og samlede op høre jeg manden nærmest råbe "Jeg lufter krafedme min hund hvor jeg vil", hvorefter han meget målrette kommer over imod os og gå meget tæt forbi, sikkert for lige at pisse territorie af og for lige at se om Asta er en fråede dræberhund :stupid:. Hvilket jeg kan oplyser jer om at hun ikke er :lun:

 

Venlig hilsen Anne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Dissideret ubehageligheder har jeg ikke været udsat for. Men uvidenhed og folk der ikke kan lide min hund går på højre side oplever jeg engang imellem.

9 udaf 10 gange kan det løses med en lille snak. En enkel gang måske to gange i alle de år jeg har haft ddb har jeg været i skænderi, der synes jeg er ret godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mødt et ældre ægtepar, hvor konen nærmest glædestrålende udbrød: "Hej, er det ikke en af dem, der snart bliver forbudt?" :roll:

 

Og da Leroy var lille, mødte vi én der mente, at han absolut måtte være en Rednose Pit Bull :stupid:

 

Men den slags oplevelser er vist mere komiske end ubehagelige :lol:

Så¨udbryder vi glædestrålende i kor :lol::lol: NEJ DET ER DET IKKE:lol::lol::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i oplevet ubehagelige situationer med folk der ikke bryder sig om muskelhunde?

Inde på hundegalleriet er der nærmeste ikke andet end klynketråde over hvor onde andre mennesker er. Jeg betvivler ikke at folk med "vores" racer indimellem oplever at andre mennesker ser sig gale på dem, jeg er bare i tvivl om omfanget,Jeg har kun en gang har oplevet noget der mindede om chikane. Det var på Cirkuspladsen i Nakskov (et område på størrelse med en fodboldtbane ca.) Der var en mand og hans kone/kæreste der luftede deres blandingsbatteri i den ene ende og så min søster og jeg der luftede mine basser i den anden. (Vi var på vej i tur i Indrefjorden) Nå men, mine hunde beslutter sig for at synkronskide og mens vi stod og samlede op høre jeg manden nærmest råbe "Jeg lufter krafedme min hund hvor jeg vil", hvorefter han meget målrette kommer over imod os og gå meget tæt forbi, sikkert for lige at pisse territorie af og for lige at se om Asta er en fråede dræberhund :stupid:. Hvilket jeg kan oplyser jer om at hun ikke er :lun:

 

Venlig hilsen Anne

kommentarer er der nok af.

 

Af ubehaglige kan jeg nævne 2 ...

har været forfulgt i 10 min af en bil med indvandre, de trilelde lige så stille bag os, skråt bagud... og gloede..

 

kæresten har oplevet en bil der bremsede op, chaufføren råbte ting og sager af hende med en truende arm og kørte videre med hjulspænd..

 

men er blevet immun overfor de mindre hårde kommentarer om ens valg af hund.

 

En anden ting jeg oplever er ubehageligt er når folk springer ud på vejen for at skifte fortov, uden at kigge sig for, har oplevet 2 gange en bil måtte klodse bremser for ikek at ramme hund og ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså også at det kommer meget an på hvilke signaler man selv udsender. Hvis man udsender "fuck jer" signaler får man sikkert også negative signaler tilbage. Men det er klart at der også findes skøre folk der bare er negative uanset hvad man selv sender ud.

 

Jeg har som sagt aldrig opelvet rigtig ubehagelig ting, men jeg tror så heller ikke jeg udsender særlig negative signaler og jeg er bevidst om ikke at iføre Asta nitter og andre sager i den retning.

 

Men altså hvis andre menneskers mening er rigtig vigtig for en så er det nok en skidt ide at anskaffe en hund af den type.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså også at det kommer meget an på hvilke signaler man selv udsender. Hvis man udsender "fuck jer" signaler får man sikkert også negative signaler tilbage. Men det er klart at der også findes skøre folk der bare er negative uanset hvad man selv sender ud.

 

Jeg har som sagt aldrig opelvet rigtig ubehagelig ting, men jeg tror så heller ikke jeg udsender særlig negative signaler og jeg er bevidst om ikke at iføre Asta nitter og andre sager i den retning.

 

Men altså hvis andre menneskers mening er rigtig vigtig for en så er det nok en skidt ide at anskaffe en hund af den type.

jeg synes ikke jeg sender signaler der kvalificere mig eller kæresten til tilråb.

bruger en sort sele til hunden og sort snor, ikke noget nitter og glitter..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes ikke jeg sender signaler der kvalificere mig eller kæresten til tilråb.

bruger en sort sele til hunden og sort snor, ikke noget nitter og glitter..

 

Hehe, dig kender jeg. :vinken:

Men nej, jeg tror ikke du udsender noget. Jeg skrev også netop at visse folk bare negativt stemt uanset hvordan man ser ud. (underforstået, når man har sådan en hund som vores).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører til dem, der går over på den anden side af fortovet, hvis jeg har min hund med. Og det er ligegyldigt, hvordan ejeren ser ud.

 

Jeg vil ikke løbe den risiko, bare for at undgå at fornærme en muskelhundeejer. Desuden mener jeg ikke, at man blot med et blik kan afgøre, om vedkommende er en god ejer eller ej. Og uheld sker også for de gode ejere.

 

Har jeg ikke min hund med, har jeg ikke noget problem med at passere eller hilse på muskelhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hører til dem, der går over på den anden side af fortovet, hvis jeg har min hund med. Og det er ligegyldigt, hvordan ejeren ser ud.

 

Jeg vil ikke løbe den risiko, bare for at undgå at fornærme en muskelhundeejer. Desuden mener jeg ikke, at man blot med et blik kan afgøre, om vedkommende er en god ejer eller ej. Og uheld sker også for de gode ejere.

 

Har jeg ikke min hund med, har jeg ikke noget problem med at passere eller hilse på muskelhunde.

 

Ja du høre til dem (jeg synes det er lidt synd for jer)der for alt i verden vil beholde deres fordomme og had til muskelhunde uanset hvormange modbeviser man kan ligge på bordet. uanset hvor mange ejere af både små og store hunde trækker lidt i land hvad deres angst og fordomme mod muskehunde angår, og indser at der også findes søde muskehunde og muskelhunde ejere uden en gemt blodtørstig agenda og som de tilmed kan stole på

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du høre til dem (jeg synes det er lidt synd for jer)der for alt i verden vil beholde deres fordomme og had til muskelhunde uanset hvormange modbeviser man kan ligge på bordet. uanset hvor mange ejere af både små og store hunde trækker lidt i land hvad deres angst og fordomme mod muskehunde angår, og indser at der også findes søde muskehunde og muskelhunde ejere uden en gemt blodtørstig agenda og som de tilmed kan stole på

Jeg går, hvis muligt, altid over på den anden side af gaden, uanset hvad hund jeg m¢der. Det er altså ikke fedt at skulle passere en anden hund med mine tre, uanset hvad.

At gå over på den anden side beh¢ver ikke have noget med den hund man m¢der at g¢re, det kan ligeså vel være for ens egen hunds skyld. Så inden alle muskelhunde ejere tror det er pga frodomme, så husk på at det kan være den anden hund der har et problem med at passere andre hunde frontalt eller for tæt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg kommer gående med hund, så går jeg også langt udenom "muskelhunde" typer, og deres ejere. Jeg ville ikke turde tage chancen, men mener ikke det er fordomsfuldt, eller chikane. Jeg har selv oplevet at folk flygtede over på modsatte fortorv, da jeg havde min gamle hund (godt nok en labrador bla.) men da jeg brugte grime på ham en periode, troede alle at det var en mundkurv og trak panisk deres børn til side. Det kunne dog ikke p.... mig af, det blev nærmest en metode til at få folk til at lade min hund være i fred.

Man bliver altså også (Pt. især muskelhunde ejere) nød til at respektere at andre mennesker er utrygge ved disse hunde, og det ikke nødvendigvis er for at genere jer men fordi der er et problem og jeg vil ikke lægge hund til, for ikke at fornærme nogle.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes ikke jeg sender signaler der kvalificere mig eller kæresten til tilråb.

bruger en sort sele til hunden og sort snor, ikke noget nitter og glitter..

 

Trøst dig... hvis nogen går udenom jer så er det IKKE pga hundene :slem:

 

Ejjj joke !! (ku ik dy mig )

 

Jeg er en af dem der går udenom når jeg har de små med ude, men IKKE fordi jeg frygter noget... mere fordi min grækerpige tror hun er hundeverdens svar på Mike Tyson og slet ikke ejer pli overfor fremmede hunde ! Hun forlanger at få lov til at se, snuse og lege med ALT der har pels og bevæger sig på 4 ben... Ikke alle har den samme mening som hende og derfor går jeg udenom ... indtil vi evt har snakket med ejeren og de er indforstået med at hundene mødes !

 

Er jeg alene så er jeg en af de der trælse personer som altid siger "Nåååe" - "Ihhh" og Åhhhh"... - "Må jeg hilse på den ??" og så ender jeg som reglen med jord på begge knæ og et gennemsalvet hovede :stupid:

Møder næsten aldrig folk der ikke gerne vil vise deres hunde frem og vise at den faktisk ikke er som medierne skriver ... så Tommen Up for største delen af kamp/muskelhunde ejerne ..

 

HEEEEY ADMIN... hvor blev den smilye af med TOMMEN OP ??????? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du høre til dem (jeg synes det er lidt synd for jer)der for alt i verden vil beholde deres fordomme og had til muskelhunde uanset hvormange modbeviser man kan ligge på bordet. uanset hvor mange ejere af både små og store hunde trækker lidt i land hvad deres angst og fordomme mod muskehunde angår, og indser at der også findes søde muskehunde og muskelhunde ejere uden en gemt blodtørstig agenda og som de tilmed kan stole på

 

Hvor skriver jeg, at ALLE muskelhunde + ejere har en "blodtørstig agenda"?

 

Du hører åbenbart til dem, der bare VIL blive fornærmet og ikke vil vise forståelse for, at man tager risikoen seriøst, når man har en lille hund, der kan spises i én mundfuld. Ligegyldigt hvor lille den risiko end måtte være, hvad skulle så være begrundelsen for at løbe den, når man ligeså godt kan lade være?

 

Derfor fortolker og forvansker du mit indlæg, så det passer i dit kram - det har du jo gjort før. Meget behændigt vælger du at overse, at jeg gerne selv hilser på muskelhunde, for det passer jo ikke ind i dit fordomsfulde billede af mig som muskelhundeHADER. Tal om at være fordomsfuld :damn::ae:

 

Måske skulle du lige huske det her, når du nu har fået sådan en fin ny titel pift.gif:

 

En moderators formål:

1. Selv at være et godt eksempel for god debatkultur.

......

4. Undgå at debatten bliver negativ/personlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Direkte ubehagelige oplevelser har jeg ikke oplevet, men uvidenheden DEN! kender jeg MEGET godt.

 

Fx fortalte jeg min moster i tlf´en, at vi havde fået hund, men ikke hvilken, hvilket fik hende til at sige: "Det er sørme godt de der meget farlige dræberhunde snart er en saga blot" Her er altså tale om en dame der har haft hund hele livet, og alle dage har boet på et landbrug, og derfor bør vide at intet dyr angriber uden grund (ikke at vi altid kan se fornuften, men) og burde vide at alle hunde er potentielt farlige, samt burde vide langt det meste bunder i opdragelsen (måden man holder hunden) Så måtte jeg jo lige fortælle at det altså hedder muskelhund, og at det er sådan en vi har (godt nok "kun" halvt, men bestemt det der er tydeligst) + gøre opmærksom på at hun (moster) altså er klogere end som så, samt minde hende om at hendes søns schæfer, som var vand til børn, faktisk bed mig, uden synlig grund (jeg havde ikke rygget den i halen, ell mishandling, jeg spillede fodbold) da jeg var barn, for lige at sætte en tyg streg under at alle hunde kan bide, og kan være farlige. Det mildnede hende :5up:

 

Vores DP mor, er ikke begejstret for muskel racerne, altså ikke hysterisk, på medie hys måden, men mere, den der med hun tit nok har hørt de er farlige, at hun så desværre hver dag kan stå og se på nogle gå med deres amstaff (2 stk) uden at have det mindste styr over dem, de trækker voldsomt, og så er de oven i så dumdristige at den hund der er værst lader de deres teenager gå med, teenageren kan vel at bemærke ikke holde hunden, så er det ski da klart man bliver lidt utryg, det ville jeg dælme også blive (lige gyldigt race) Så når hun, DP altså, ser dem (her skal det indskydes at de går hen på en mark nogle 100 meter fra DP´s have og slipper hundene løs, altså et fint sted i forhold til andre mennesker, de er helt nye i byen, så de ved ikke der er en DP´er så tæt på) og hun har DP-ungerne ude, slæber hun altså ungerne ind, hun tør ikke tage nogle chancer, hvilket jo er fornuftigt nok, det er jo andre folks børn hun passer, samtidig er sådan nogle små hoveder jo lige i en størrelse til at tænde jagt instinktet.

Så selv om at jeg selv er muskel ejer, og selv om at det bunder i medie hys smitte, syntes jeg faktisk vores DP er fornuftig, ikke ud fra at det er amstaff, men ud fra at de tydeligvis ikke har styr over deres køtere, det eneste jeg er lidt ked af er, at hvis der var tale om fx golden, ville DP ikke reagere ved at tage ungerne ind, for jeg mener ikke at racen gør forskellen på graden af potentiel farlig, og da slet ikke når man ikke kender hunden... så er man død og pine tvunget til at gå ud fra at alle hunde er lige farlige, for farlig det kan alle hunde være, faktisk skal der ikke meget hovedregning til at finde ud af at muskelracerne liger et pænt stykke nede på bid listen, ud fra antallet af antaget bid alt i alt, og antallet af antaget bid fra muskelracer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du høre til dem (jeg synes det er lidt synd for jer)der for alt i verden vil beholde deres fordomme og had til muskelhunde uanset hvormange modbeviser man kan ligge på bordet. uanset hvor mange ejere af både små og store hunde trækker lidt i land hvad deres angst og fordomme mod muskehunde angår, og indser at der også findes søde muskehunde og muskelhunde ejere uden en gemt blodtørstig agenda og som de tilmed kan stole på

 

Ej helt ærligt Dogue :lol: Haft en dårlig dag? :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du høre til dem (jeg synes det er lidt synd for jer)der for alt i verden vil beholde deres fordomme og had til muskelhunde uanset hvormange modbeviser man kan ligge på bordet. uanset hvor mange ejere af både små og store hunde trækker lidt i land hvad deres angst og fordomme mod muskehunde angår, og indser at der også findes søde muskehunde og muskelhunde ejere uden en gemt blodtørstig agenda og som de tilmed kan stole på

 

Ja, jeg er ked af at skulle spørge, men ville du selv blive på det samme fortov hvis der kom en person med en ovtcharka gående imod dig?. Nej, vel?. Du møder jo aldrig hunde der kan udgøre en risiko for Lexus og så er det da nemt at tage det hele helt roligt, for det er jo ikke din hund der vil komme til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er ked af at skulle spørge, men ville du selv blive på det samme fortov hvis der kom en person med en ovtcharka gående imod dig?. Nej, vel?. Du møder jo aldrig hunde der kan udgøre en risiko for Lexus og så er det da nemt at tage det hele helt roligt, for det er jo ikke din hund der vil komme til skade.

 

Det var da egentlig et meget bedre eksempel en det jeg lige var i stand til at brygge sammen på denne tid af døgnet :mrgreen: Jeg var ude i noget med hvis Lexus var gammel og havde mistet alle sine tænder :lol: Derfor opgav jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva

Da Rosa var 14 uger og løb løs på en skovsti, brød en kvinde i trediverne grædende sammen da Rosa løb hen til hende med logrende hale... Derpå ilede damens kæreste hen til hende til for at trøste og berolige hende, jeg måbede og havde vanskeligt ved at tro mine egne øjne....

 

Døm selv hvor farlig hun ser ud

 

Mit gæt er at nogle mennesker bare vil fornærmes....

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Rosa var 14 uger og løb løs på en skovsti, brød en kvinde i trediverne grædende sammen da Rosa løb hen til hende med logrende hale... Derpå ilede damens kæreste hen til hende til for at trøste og berolige hende, jeg måbede og havde vanskeligt ved at tro mine egne øjne....

 

Døm selv hvor farlig hun ser ud

 

Mit gæt er at nogle mennesker bare vil fornærmes....

nu skal jeg ikke kunne udtale mig om din situation :-)

 

men der findes mennesker der er bange for hunde, uanset størrelse, race og farve :-) vi har nogle her i området, men de fortæller det så også,

 

Af hensyn til cujo's usikkerhed skifter vi fortov hvis vi ikke kan genkende den anden som en han kan med.

 

Desværre er flere af dem han kan med nu begyndt at skifte fortov :confused:, så cujo har faktisk ikke snakket med en anden hund end Stella sidste søndag i flere uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er ked af at skulle spørge, men ville du selv blive på det samme fortov hvis der kom en person med en ovtcharka gående imod dig?. Nej, vel?. Du møder jo aldrig hunde der kan udgøre en risiko for Lexus og så er det da nemt at tage det hele helt roligt, for det er jo ikke din hund der vil komme til skade.

Det behøver du da ikke at blive ked af:ae::blink:

Det kommer godt nok meget an på den person der kommer med med monsteret... Jeg ville jo heller ikke vade ind i hvilket som helst løvebur, et tilfældigt sted i verden. Men fik jeg nu chancen for det i NZ sammen med ham løvemanden...

 

Jo det gør jeg da.. Der er en usocialiceret Amstaff vi ind imellem møder på gåturene, en galsindet Rottweiler, og en Dogo Argentino som kommer på besøg ikke så langt fra hvor vi bor.... Det er da muligt at Lexus er alle tre hver især overlegen. Men med alle de signaler han skal igennem inden han er klar til andet end at underkaste sig ja så ville han være ligeså død som alle andre hunde mindre end ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Rosa var 14 uger og løb løs på en skovsti, brød en kvinde i trediverne grædende sammen da Rosa løb hen til hende med logrende hale... Derpå ilede damens kæreste hen til hende til for at trøste og berolige hende, jeg måbede og havde vanskeligt ved at tro mine egne øjne....

 

Døm selv hvor farlig hun ser ud

 

Mit gæt er at nogle mennesker bare vil fornærmes....

Jeg synes til gengæld at det var dig der var gal på den, fordi din hund l¢b op til en fremmed der ikke havde inviteret til det. Der findes mennesker der er panisk angste for ALLE hunde, uanset race og nutte-faktor, ligesom der findes mennesker der er panisk bange for klovne, og ikke kan gå på McD. At sammenligne panikangst med at blive fornærmet, synes jeg udviser en uklædelig ligegyldighed, og jeg håber du undskyldte mange gange på din hunds vejne.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...