Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

Hold da op hvor nogle dejlige gigant hunde :lun::mrgreen:

Jeg er jo stadig chokeret over hvor tålmodig lexus var den dag, tror han knurrede en gang :shock:

:lol: Ja det var sjaaaw!! Det er jo snart et år siden.. :hmm: skulle vi gentage det igen i år

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er der jo også forskel på et planlagt møde på et dertil egnet sted og så at passere hinanden forholdsvis tæt på et fortov. Fortov med lidt plads, og hvor hundene skal være i snor er faktisk ikke egnede til hundemøder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo også forskel på et planlagt møde på et dertil egnet sted og så at passere hinanden forholdsvis tæt på et fortov. Fortov med lidt plads, og hvor hundene skal være i snor er faktisk ikke egnede til hundemøder.

Er dette til mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel det samme.. Bliver min hund angrebet og bidt ihjel, så er den vel lige så død som din, hvis den bliver angrebet og bidt ihjel:cry:

Det kan du da ikke mene seriøst. Kan du huske de to kamphunde der blev lukket ind til en broholmer?. Den ene døde af det. Det ville den nok ikke have været hvis de var blevet lukket ind til min, vel?.

 

Det siger jo så lidt mere om ejeres IQ end det siger noget om vedkommenes muskelhund

 

Og det mener du så at du kan se. Og kræver at vi andre også skal kunne, hvis vi ikke vil kaldes fordomsfulde og hadske.

 

Jeg er da ligeglad med om det er hunden den er gal med eller om det er ejeren. Det kan jeg da ikke bruge til en dyt hvis hunden bider min hund. Resultatet er præcis det samme for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Trods jeg har en stor hund, frygter jeg det samme som alle andre, at han skulle blive angrebet og dø, og det er jo altså KUN et spørgsmål om at den anden hund får rigtig fat og flår til :megaked:

 

Jeg kan huske Nollike postede en historie om Noomis bror eller legekammerat, som var blevet flænset, hvorfor skulle aslan, lexus eller andre store hunde, ikke kunne blive flænset?

 

Så måske rissikoen for at en lille hund bliver flænset, er større end en stor, men rissikoen er der, hvilket også er grunden til at vi for tiden er ekstra obs på hende blondinen som ikke kan kalde sine to "kamhunde lignende" han-hunde til sig (om så vidst nok er ambuller :engel: ).

Det jeg reagerer på er bare den manglende forståelse der er fra ejere af store hunde der ovenikøbet ynder at kalde os andre fordomsfulde, når vi er forsigtige. Som du selv siger er risikoen større for vores mindre hunde og det er da så indlysende at jeg knap nok gider diskutere det.

 

Jeg har nogle veninder med meget store hunde og når jeg følges med dem kan jeg jo se hvordan andre hundeejere nok skal få kaldt deres provokerende hunde til sig. Det gør de da ikke fordi Thailo og mig kommer gående alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke muskelhund, men undrer mig ofte over hvor meget folk oplever på deres ture i det danske land...

 

Jeg har meget sjældent negative oplevelser og det gælder også negative oplevelser med løse hunde.

 

Synes faktisk folk herude er rigtig gode til at vise hensyn, også dem der ejer muskelhunde.

 

Vi har for et par år siden haft et par hunde der hang i træerne i parken, mens ejerne stod og fik et par bajere, hundene var dog meget fredelige, men klart det sendte de forkerte signaler og jeg gik udenom parken, når disse hunde og deres ejere var der.

 

Har et par hunde, hvor jeg skifter fortorv, men det er ikke så meget hundene, men mere ejer´s udstråling og ageren....

 

Når vi snakker hg, så er der desværre rigtig mange af de muskelhunde-ejere der er helt fremme i skoene på siden og vis deres udstråling er den samme på gaden, ja så forstår jeg måske nok, de af og til kommer i "problemer"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Money-Pigen
Dissideret ubehageligheder har jeg ikke været udsat for. Men uvidenhed og folk der ikke kan lide min hund går på højre side oplever jeg engang imellem.

9 udaf 10 gange kan det løses med en lille snak. En enkel gang måske to gange i alle de år jeg har haft ddb har jeg været i skænderi, der synes jeg er ret godt

Hop...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg reagerer på er bare den manglende forståelse der er fra ejere af store hunde der ovenikøbet ynder at kalde os andre fordomsfulde, når vi er forsigtige. Som du selv siger er risikoen større for vores mindre hunde og det er da så indlysende at jeg knap nok gider diskutere det.

 

Jeg har nogle veninder med meget store hunde og når jeg følges med dem kan jeg jo se hvordan andre hundeejere nok skal få kaldt deres provokerende hunde til sig. Det gør de da ikke fordi Thailo og mig kommer gående alene.

 

 

Jeg skrev måske, da jeg stadig er overbevist om at hvis en hund VIL flænse, skal den komme til det, lille som stor. Jeg tror ikke de hunde, som er agressive (eller hvad der lige er årsagen til at de skal angribe) vælger stort fra småt.

 

Og jeg siger ikke du har fordomme ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev måske, da jeg stadig er overbevist om at hvis en hund VIL flænse, skal den komme til det, lille som stor. Jeg tror ikke de hunde, som er agressive (eller hvad der lige er årsagen til at de skal angribe) vælger stort fra småt.

Jeg mente også at det var ejerne der var lidt mere forsigtige når de så store hunde.

 

Og jeg siger ikke du har fordomme ;)

Den var nu heller ikke til dig. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt kan man på Dyrekassens hjemmeside læse, at i en tredjedel af de ulykker, hvor den fælles forsikringspulje udbetaler erstatninger til et offer, er det en kamphund, der har bidt.

 

Derfor er det vel ikke så mærkeligt, at man ikke har lyst til, at ens hund skal møde dem? Eller hvad? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt kan man på Dyrekassens hjemmeside læse, at i en tredjedel af de ulykker, hvor den fælles forsikringspulje udbetaler erstatninger til et offer, er det en kamphund, der har bidt.

 

Derfor er det vel ikke så mærkeligt, at man ikke har lyst til, at ens hund skal møde dem? Eller hvad? :hmm:

så kan vi vende den rundt og huske på udtaleelserne fra en kvinde som arbejder i den indsats styrke der tager ud til hundeoverfaldt ect. som bla. nævnte at ud af de 5000 sag i 3 år var kamphunde ikke dem der vægtede størst, plus at mange hunde der ikke var kamphunde, var et tit 2 eller 3 gang de angreb, man tog det bare ikke så seriøst fra politiets side som var der tilkaldte den styrke.

 

Man kan også vende dine tal om og sige at folk med hunde der bliver overfaldet af kamphund har større hang til at anmelde det, uanset omfanget :-)

 

statistikker kan bruges til meget. derfor bruger man kun dem der taler ens sag... og der er mere kød på sådanne tal som du har end dem der omtaler antallet af overfaldet og hvem der gør det.

 

Og inden du pipper videre, ja kamphunde overfald er tit dem der ender værst, men sku ikke hvergang.

Link til indlæg
Del på andre sites

så kan vi vende den rundt og huske på udtaleelserne fra en kvinde som arbejder i den indsats styrke der tager ud til hundeoverfaldt ect. som bla. nævnte at ud af de 5000 sag i 3 år var kamphunde ikke dem der vægtede størst, plus at mange hunde der ikke var kamphunde, var et tit 2 eller 3 gang de angreb, man tog det bare ikke så seriøst fra politiets side som var der tilkaldte den styrke.

 

Forstår ikke helt hvad du mener - har du et link? Ikke fordi at jeg ikke tror dig - det er måske bare nemmere at forstå, når man ser det fra hendes egen mund.

 

Man kan også vende dine tal om og sige at folk med hunde der bliver overfaldet af kamphund har større hang til at anmelde det, uanset omfanget :-)

 

Nej, det kan du ikke, for det handlede kun om de sager, hvor der blev udbetalt erstatning, dvs. at skaden har haft et seriøst omfang. ;-)

 

statistikker kan bruges til meget. derfor bruger man kun dem der taler ens sag... og der er mere kød på sådanne tal som du har end dem der omtaler antallet af overfaldet og hvem der gør det.

 

Jeg har i mange af disse debatter været den første til at efterlyse nuancerede statistikker med så mange oplysninger som muligt. Men det er ikke ensbetydende med, at disse tal er forkerte.

 

Og inden du pipper videre, ja kamphunde overfald er tit dem der ender værst, men sku ikke hvergang.

 

HVEM har påstået HVOR, at det ALTID ender galt med en kamphund?

 

Desuden kan du jo når det er for sent afgøre, om det gik godt eller skidt. Og sorry - jeg lader altså ikke tvivlen komme kamphunden (eller måske skulle jeg skrive kamphundeejeren - hunden er vel ligeglad) til gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt hvad du mener - har du et link? Ikke fordi at jeg ikke tror dig - det er måske bare nemmere at forstå, når man ser det fra hendes egen mund.

 

 

 

Nej, det kan du ikke, for det handlede kun om de sager, hvor der blev udbetalt erstatning, dvs. at skaden har haft et seriøst omfang. ;-)

 

 

 

Jeg har i mange af disse debatter været den første til at efterlyse nuancerede statistikker med så mange oplysninger som muligt. Men det er ikke ensbetydende med, at disse tal er forkerte.

 

 

 

HVEM har påstået HVOR, at det ALTID ender galt med en kamphund?

 

Desuden kan du jo når det er for sent afgøre, om det gik godt eller skidt. Og sorry - jeg lader altså ikke tvivlen komme kamphunden (eller måske skulle jeg skrive kamphundeejeren - hunden er vel ligeglad) til gode.

gider ikke finde det link nu, mit ord burde være nok :???:

 

mht. det sidste... det påstår jeg jeg, så det står for egen regning, man hører jo mest om kamhund og de slemme overfald= må de være værst.

Link til indlæg
Del på andre sites

gider ikke finde det link nu, mit ord burde være nok :???:

Jeg kunne ikke finde hoved og hale i det, du skrev.

 

mht. det sidste... det påstår jeg jeg, så det står for egen regning, man hører jo mest om kamhund og de slemme overfald= må de være værst.

Det er jeg enig i - dog ikke kun på baggrund af, hvad man hører. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

egentlig minder det her om en plade der er gået i hak, for vi har hørt alle argumenterne fra begge sider før...100 gange før ..."kamphundeejere vil ikke indse at deres hund gør mere skade" og "små hunde kan også bide" etc...

 

Men trådens oprindelige spørgsmål var jo egentlig om man som muskelhunde(bvadr det ord)-ejer havde oplevet nogen uheldige reaktioner fra sine medmennesker...så i er waaaay off topic....:banan::drille:

Har vist også selv bidraget med lidt, men jeg giver sgu en omgang nede på den lokale den dag der kommer en tråd om kamphunde der IKKE bevæger sig den vej...:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

og jeg mener det jeg hører/ser i medierne, hvad jeg hører om i lokalet området og by er det 50/50 cirka.

 

Jeg skriver jeg ikke gider finde artiklen nu, du tror da vel mig?

 

Ja, jeg skrev jo, at jeg troede dig, men ikke forstod meningen. Men nevermind :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sender jeg jo ikke min hund i hovedet på alt og alle vi møder tværtimod:blink:

Selvom hundene stiller sig i T betyder det ikke at de farer i hovederne på hinanden.

Jeg har jo en øhh muskelhund, og han har da et ret tydeligt sprog. Det kan du se på billederne.

 

Vi har også hafte hundemøder med flere her inde fra, både store og små hunde. Jeg har endnu aldrig efterfølgene fået negativt response på møderne tværtimod:-D

 

Så lige det med at muskel hunde ikke skulle have et sprog:

 

Jeg siger heller ikke, at hunde i T stilling altid fare i hovedet på hinanden. :-D Jeg ved at min egen hund siger fra, når en anden hanhund ligger hovedet på over hans ryg og derfor må jeg også som hans ejer sørge for, at han ikke hilser på hunde som måske kunnne finde på dette. Både for at han ikke skal sættes i den situation, men også for den fremmede hunds skyld. Det handler vel i bund og grund om, at vi som ejer skal kende vores hunde og vide, hvornår en konflint kan udvikle sig og dermed undgå det.

 

Og jeg siger jo netop, at muskelhunde blive beskyldt for, at de ikke har et særligt udviklet hundesprog. Det betyder ikke at alle muskelhunde har et dårligt sporg. Jeg har mødt lige så mange med et godt sprog som jeg har mødt med et dårligt sprog. Murphy må da også gerne lege med dem, jeg ved har et godt hundesprog, men jeg ville ikke tillade det med en muskelhund som jeg ikke kendte og det gælder også ved alle andre racer.

Redigeret af Bam Bam
Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt synes jeg tit kamphundeejere klynker :lol: men vi der har "almindelige" hunde oplever da også at folk er ubehøvlede, uretfærdige, snævertsynede, uden liv osv... måske er det bare mere fra folk uden hunde overhovedet.

synes ikke vi klynker..

 

vi er også mennesker med følelser :megaked::megaked::megaked:

 

ellers er det graden af "tilråbene" :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...