Hop til indhold

anskaffelse af ny hund


Gæst Branditten
 Share

Recommended Posts

Gæst Branditten

Hejsa

 

Hvis man skal have en vagthund, der samtidig er en god familie hund, og en god kammerat til vores gamle arvestykke, Molly som er en cairn terrier bl.

hvad for en race kan I anbefale.

Vi flytter på landet og det ligger lidt øde i en skov, så når jeg skal være alene hjemme syntes jeg det vil være rart med en vagthund. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Hvis man skal have en vagthund, der samtidig er en god familie hund, og en god kammerat til vores gamle arvestykke, Molly som er en cairn terrier bl.

hvad for en race kan I anbefale.

Vi flytter på landet og det ligger lidt øde i en skov, så når jeg skal være alene hjemme syntes jeg det vil være rart med en vagthund. :wink:

 

Er det en racehund, I vil have denne gang, eller vil I have en blanding igen?

 

Racehunde ER jo noget dyrere end blandinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer meget an på hvad i vil med hunden bortset fra at den skal være en god vagthund.

 

Hvor meget tid og lyst har i mulighed for at bruge på jeres hunde i hverdagen. Her tænker jeg på motion, aktiviteter, træning og pelspleje. Når i har fundet ud af hvad i kan tilbyde en hund, så kan i begynde at se på racer der passer til jeres behov og finde lige netop den hund i gerne vil have.

 

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Branditten

Vi har masser af tid i hverdagen da vi begge er pensionister. Som jeg skriver skal den være familiehund - det vil sige, være et medlem af familien. Jeg kunne godt tænke mig en race hund denne gang. Jeg er bare meget i tvivl om hvad for en race. Vi har før haft Dansk Svensk Gårdhund, han var bare dejlig og ham har vi savnet meget

Vi måtte desværre sige farvel til ham for 1 år siden pågrund af kræft.

Vi var så heldige at vi havde arvet Molly, hende er vi bestemt også meget glad for.Hun er 8 år og kan ikke lide hanhunde overhovedet så det skal være en lille tæve, det er 100% sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi har masser af tid i hverdagen da vi begge er pensionister. Som jeg skriver skal den være familiehund - det vil sige, være et medlem af familien. Jeg kunne godt tænke mig en race hund denne gang. Jeg er bare meget i tvivl om hvad for en race. Vi har før haft Dansk Svensk Gårdhund, han var bare dejlig og ham har vi savnet meget

Vi måtte desværre sige farvel til ham for 1 år siden pågrund af kræft.

Vi var så heldige at vi havde arvet Molly, hende er vi bestemt også meget glad for.Hun er 8 år og kan ikke lide hanhunde overhovedet så det skal være en lille tæve, det er 100% sikkert.

 

Når du skriver "vagthund" hvad mener du så? Altså skal hunden advare om at der kommer nogen eller skal den ligefrem passe fysisk på jer?

Det er jo forskellige funktioner.

 

At Molly ikke kan lide hanhunde er ikke ensbetydende med, at hun ikke vil kunne lide en lille hanhvalp. han lugter "kønsløst" til godt op i hvalpealderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Branditten

Billedfil

 

I dag valgte vi vores vagthund. :D:D

 

Er hun ikke bare sød, vi har valgt at kalde hende Amanda.

 

Amanda er kun 4 uger, men vi glæder os til hun flytter ind.

 

Det jeg mente med vagthund var nu en der kunne - passe på - Det tror jeg

 

også hun kan sammen med Molly.

 

Vi har set på en del hunde, men hver gang vendte vi tilbage til Dansk Svensk Gårdhund.

 

- og vi glæder os helt vildt, hun er bare så dejlig og tillidsfuld og har allerede en bunke selvtilid, og så er hun den tykkeste af kuldet som tæller 8 stk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Dejligt at du har valgt en lille hund, så bliver det ikke for voldsomt for Molli :)

 

De to har så også samme arbejdsbeskrivelse og det er bestemt en fordel :)

 

Hvis i bare gør de rigtige ting når de to skal sammenføres så skal det nok gå godt :)

 

Hun ser skøn ud a044.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

2369_2_1.jpg

I dag valgte vi vores vagthund. :D:D

 

Er hun ikke bare sød, vi har valgt at kalde hende Amanda.

 

Amanda er kun 4 uger, men vi glæder os til hun flytter ind.

 

Det jeg mente med vagthund var nu en der kunne - passe på - Det tror jeg

 

også hun kan sammen med Molly.

 

Vi har set på en del hunde, men hver gang vendte vi tilbage til Dansk Svensk Gårdhund.

 

- og vi glæder os helt vildt, hun er bare så dejlig og tillidsfuld og har allerede en bunke selvtilid, og så er hun den tykkeste af kuldet som tæller 8 stk.

 

Øj! hvor er hun øndig! :lol:

Og jeg tror, at det er den helt rigtige race, I har valgt! Tillykke med hende.

 

Jeg håber, at vi får meget mere at se til hende her på Hunde-forum..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...