Hop til indhold

Hunde problemer !!


Gæst malhil
 Share

Recommended Posts

Hej alle mennesker her på Hunde Forum, jeg skriver her fordi jeg har et kæmpe problem. Jeg har en Cairn Terrier, Frida på 3 år ca.

Når vi går længere ture med hende triller hun sig i lort, og det er hver gang. Det er hovedsageligt ved halsbåndet, dvs. det jo er i nakke/hals område. Mit spørgsmål er så hvorfor gør hun det? Er der ikke et eller andet man kan gøre fordi vi er ved at være godt trætte af at bade hende hver gang vi har gået længere ture med hende. Er der nogle af jer der har haft lignende problemer? Vi vil være meget glade hvis i havde nogle råd :)

Mange hilsner Rikke Nielsen, Sønderjylland . . :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Æææh, det virker lige umiddelbart som helt almindelig hundeadfærd :hmm:Alle mine har i hvert fald gjort det samme. Jeg tror ikke der findes mange hunde der kan modstå en fugleklat, et gammelt ådsel eller det der er værre :lol:

 

Der findes flere forklaringer på adfærden, men den mest troværdige, efter min mening, er at det er et rovdyrs-trick for at skjule sin lugt når man lurer på byttet.

Selvfølgelig er det de færreste hunde, der i dag fanger og nedlægger deres egen aftensmad, men instinktet har de altså endnu.

 

Der er jo helt klart tale om en interessekonflikt med os mennesker - jeg husker tydeligt en ubehagelig biltur hjemad med en hund med menneskelort mellem tænderne - men så er det jo vores opgave at have et øje på hver finger og forhindre parfumeringen når vi kan :5up:

 

I øvrigt, velkommen til forum :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret. Det er bare rigtig træls at man ikke kan gå en tur i skoven med hende uden snor, og at man hvert 2. sekund skal se hvor den er, hvad den laver eller om den ruller sig i en lort.

- Jeg tror også det er et instinkt, men stadig træls at der intet middel er imod det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde rulle sig i rævelort hvis de kan komme til det, især Charles har perfektioneret ¢velsen til fulde, han ruller og maser sig fremad samtidig, så det bliver spredt hele vejen ned ad ryggen/siden :badr::fyfy:

 

:lol: Det lyder som Oscar...

 

Dette er ikke mudder, vel Ekat :stupid:

4223d1228338985-manedens-hund-december-2008-mogbeskidt-hund-lort.jpg

 

 

Men som svar på indlægget - jeg tror vejen frem er at lære hende et Nej. Eller s gå med hende i snor i en periode og aflede hende med det samme hun lægger an til at rulle sig. Og når hun fravælger at rulle sig, så holder I lige en lille fest :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...