Hop til indhold

Huske at krydse fingre i dag


Lonny
 Share

Recommended Posts

Tak til jer alle sammen, men det virkede ikke :megaked:

 

De vil ikke opererer ham, fordi at de har fundet ud af at der er noget galt med hans nyrer :megaked:

 

Så nu skal han i stedet have taget en biopsi af nyrerne, og så skal den sendes ind til undersøgelse. Dyrlægen mente at det godt kunne være noget alvorligt, det at han drikker meget, og tisser meget, men samtidig kan de se at han ikke er dehydreret. Der er nok tale om at han skal have medicin og skånekost resten af livet :megaked:

 

Jeg ved sgu snart ikke om vi skal forsætte mere, men han er kun 3 år :megaked:

 

:shock: :shock: :megaked: :megaked: :megaked:

 

Ej NU må det sq* holde :evil::megaked: jeg er totalt mundlam og i chock, det er altså alt for meget dette her :shock::megaked: :megaked: :megaked:

 

Et vognfuld af disse :ae: til dig, gemalen, Luna og ikke mindst Baldur

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 203
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak til jer alle sammen, men det virkede ikke :megaked:

 

De vil ikke opererer ham, fordi at de har fundet ud af at der er noget galt med hans nyrer :megaked:

 

Så nu skal han i stedet have taget en biopsi af nyrerne, og så skal den sendes ind til undersøgelse. Dyrlægen mente at det godt kunne være noget alvorligt, det at han drikker meget, og tisser meget, men samtidig kan de se at han ikke er dehydreret. Der er nok tale om at han skal have medicin og skånekost resten af livet :megaked:

 

Jeg ved sgu snart ikke om vi skal forsætte mere, men han er kun 3 år :megaked:

 

For pokker da også! :evil: Det er altså bare ikke fair :megaked:

 

:ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle sammen, men det virkede ikke :megaked:

 

De vil ikke opererer ham, fordi at de har fundet ud af at der er noget galt med hans nyrer :megaked:

 

Så nu skal han i stedet have taget en biopsi af nyrerne, og så skal den sendes ind til undersøgelse. Dyrlægen mente at det godt kunne være noget alvorligt, det at han drikker meget, og tisser meget, men samtidig kan de se at han ikke er dehydreret. Der er nok tale om at han skal have medicin og skånekost resten af livet :megaked:

 

Jeg ved sgu snart ikke om vi skal forsætte mere, men han er kun 3 år :megaked:

 

 

 

Hold da op Lonny :megaked:

 

Det er sq ikke nemt :ae: og alt det i har været igennem på det sidste :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man kan jo altid bleve opmuntret ved at google nyresvigt... :roll::

 

Nyresvigt. Der findes to former for nyresvigt. En kronisk og en akut. Den kroniske kommer langsomt. Nyrerne bliver tiltagende dårlige og ligeledes gør hunden. Den drikker tiltagende, tisser tilsvarende mere, magrer af, mister ædelysten og begynder at lugte mere og mere af urin ud af munden. Senere kommer depression, koma og død. Ligger diagnosen fast, så afliv hunden før den begynder at lide. I begyndelsesfasen kan der forsøges med foder med lavt protein indhold (proteinkilde: Fisk eller fjerkræ) og med højt indhold af letfordøjelige kulhydrater. Injektion af anaboliske steroider kan endvidere hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man kan jo altid bleve opmuntret ved at google nyresvigt... :roll::

 

Nyresvigt. Der findes to former for nyresvigt. En kronisk og en akut. Den kroniske kommer langsomt. Nyrerne bliver tiltagende dårlige og ligeledes gør hunden. Den drikker tiltagende, tisser tilsvarende mere, magrer af, mister ædelysten og begynder at lugte mere og mere af urin ud af munden. Senere kommer depression, koma og død. Ligger diagnosen fast, så afliv hunden før den begynder at lide. I begyndelsesfasen kan der forsøges med foder med lavt protein indhold (proteinkilde: Fisk eller fjerkræ) og med højt indhold af letfordøjelige kulhydrater. Injektion af anaboliske steroider kan endvidere hjælpe.

 

Man kunne også få sig en fornuftig snak med dyrlægen, når de har fået resultatet af prøven, de må trods alt vide en del om prognosen for det de finder:-D

 

Men jeg forstår til fulde frustrationen:ae: det er noget rigtig møg:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kunne også få sig en fornuftig snak med dyrlægen, når de har fået resultatet af prøven, de må trods alt vide en del om prognosen for det de finder:-D

 

Men jeg forstår til fulde frustrationen:ae: det er noget rigtig møg:genert:

 

Du har helt ret, lige nu panikker jeg vist bare...

 

Jeg kan ikke tænke klart, og lige nu har jeg rent faktisk taget fri fra arbejde, og er på vej i seng, i håb om at lidt ro kan få mit hoved til at fungere igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er rigtig ked af det på jeres vegne, det er sgu ikke fair :cry: :ae:

 

Og jeg ved godt, at det ikke er det fedeste at læse lige nu, men jeg ville personligt overveje meget kraftigt at sige stop nu, ikke mindst for Baldur´s skyld.

Han har allerede været rigtig meget igennem, og efter min mening må der også være en grænse - og for hvis skyld skal han igennem et større sygdomsforløb, muligvis mange smerter og risikoen for nedsat livskvalitet...

Jeg ved at det kan lyde hårdt, men jeg efterhånden selv prøvet at stå med syge hunde en del gange nu (pt. Ninja - skulderen er absolut ikke for god, og det lider hendes mentale tilstand også under...), og det er rigtig rigtig hårdt og svært, for man elsker jo sin hund. Men den skal ikke leve for en hver pris - efter min mening.

 

Mange tanker og kram herfra, håber at I snart får noget medgang :ae:

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg ved godt, at det ikke er det fedeste at læse lige nu, men jeg ville personligt overveje meget kraftigt at sige stop nu, ikke mindst for Baldur´s skyld.

Han har allerede været rigtig meget igennem, og efter min mening må der også være en grænse - og for hvis skyld skal han igennem et større sygdomsforløb, muligvis mange smerter og risikoen for nedsat livskvalitet...

 

Jeg sad tidligere i dag og var ved at starte et tråd der hed "kan vi tillade os at blive ved..", men fortrød, så de tanker du beskriver her, er netop de tanker der går igennem mit hoved, kan vi være bekendt at blive ved...

 

Jeg har tænkt meget i dag og jeg hælder nok mest til at give ham fred, men jeg tror desværre ikke at min mand er klar til det. Han oplever jo ikke Baldur på samme måde som jeg gør, fordi at han ikke er lige så meget omkring ham til dagligt. Min mand holder (ligesom jeg) ekstremt meget af Baldur, og jeg tror at det vil være meget svært for ham at give slip.

 

Jeg vil forsøge at tage snakken med ham i aften, men vi tager ikke nogen endelig beslutning før vi hører fra lægen igen. Men jeg frygter at lægen siger at vi er nødt til at udsætte rygoperationen på ubestemt tid, pga. at der kan være fare for at hans nyrer står af under operationen. Og som Baldur opfører sig i øjeblikket, ved at snappe og være ekstremt tryghedssøgende, så siger alt mig, at han virkelig har det skidt, og at vi ikke kan vente med en operation.

Så hvis operationen skal udsættet i flere måneder, så tror jeg nok at jeg har besluttet mig for, at så skal Baldur ikke lide mere.

 

Men hold kæft hvor er det svært, og hvis du stiller mig det samme spørgsmål om 2 timer når Baldur er kommet hjem, så vil jeg højst sandsynlig have skiftet mening igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor er verden bare hård ved jer på hundeområdet, det er da helt vildt! :shock::megaked::megaked::megaked:

 

Jeg har fulgt alle de andre tråde om Baldur og Luna og alt deres sygdom, og jeg har krydset finger og tænkt på jer, om end jeg ikke har skrevet i nogle af trådende, men nu er jeg altså efterhånden direkte i chok over at der kan blive ved med at ramle så mange ulykker ned over jer, hvad hunde angår... :cry::cry::cry:

 

Alt det bedste til jer og Badur herfra, uanset hvilken beslutning I tager!

 

:ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad tidligere i dag og var ved at starte et tråd der hed "kan vi tillade os at blive ved..", men fortrød, så de tanker du beskriver her, er netop de tanker der går igennem mit hoved, kan vi være bekendt at blive ved...

 

Jeg har tænkt meget i dag og jeg hælder nok mest til at give ham fred, men jeg tror desværre ikke at min mand er klar til det. Han oplever jo ikke Baldur på samme måde som jeg gør, fordi at han ikke er lige så meget omkring ham til dagligt. Min mand holder (ligesom jeg) ekstremt meget af Baldur, og jeg tror at det vil være meget svært for ham at give slip.

 

Jeg vil forsøge at tage snakken med ham i aften, men vi tager ikke nogen endelig beslutning før vi hører fra lægen igen. Men jeg frygter at lægen siger at vi er nødt til at udsætte rygoperationen på ubestemt tid, pga. at der kan være fare for at hans nyrer står af under operationen. Og som Baldur opfører sig i øjeblikket, ved at snappe og være ekstremt tryghedssøgende, så siger alt mig, at han virkelig har det skidt, og at vi ikke kan vente med en operation.

Så hvis operationen skal udsættet i flere måneder, så tror jeg nok at jeg har besluttet mig for, at så skal Baldur ikke lide mere.

 

Men hold kæft hvor er det svært, og hvis du stiller mig det samme spørgsmål om 2 timer når Baldur er kommet hjem, så vil jeg højst sandsynlig have skiftet mening igen...

 

 

Havde jeg vidst, at Caisar´s krop kunne reagerer som den gjorde da hans krop ikke kunne mere pga. hans dårlige hjerte, så havde jeg sagt stop tidligere... Det var ikke rart at se sin bedste ven have det sådan, både mentalt og fysisk.

 

Ninja´s fremtid er pt. meget usikker, og min mand og jeg er virkelig heller ikke meget for det, men vi er nødt til at overveje hvordan og hvorledes hvis det ikke går. For efter alle de oplevelser vi/jeg efterhånden har haft med syge hunde, så ved jeg hvad en "trækken-i-langdrag" kan gøre, både ved en selv men også ved hunden. Og jeg vil ikke lade mine hunde gå igennem unødvendige smerter og nedsat livskvalitet for min skyld - det betyder de for meget for mig til, men det gør det bestemt ikke lettere :cry:

 

Det er ulempen ved at have hund - man skal også kunne tage nogle meget svære beslutninger når man mindst venter det - og man lærer nok aldrig at acceptere det sådan uden lige... For hvis den dag kommer, så skal man nok ikke have hund/eller dyr mere :cry:

 

Føler virkelig med jer - ved hvor hårdt det er :cry:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad tidligere i dag og var ved at starte et tråd der hed "kan vi tillade os at blive ved..", men fortrød, så de tanker du beskriver her, er netop de tanker der går igennem mit hoved, kan vi være bekendt at blive ved...

 

Jeg har tænkt meget i dag og jeg hælder nok mest til at give ham fred, men jeg tror desværre ikke at min mand er klar til det. Han oplever jo ikke Baldur på samme måde som jeg gør, fordi at han ikke er lige så meget omkring ham til dagligt. Min mand holder (ligesom jeg) ekstremt meget af Baldur, og jeg tror at det vil være meget svært for ham at give slip.

 

Jeg vil forsøge at tage snakken med ham i aften, men vi tager ikke nogen endelig beslutning før vi hører fra lægen igen. Men jeg frygter at lægen siger at vi er nødt til at udsætte rygoperationen på ubestemt tid, pga. at der kan være fare for at hans nyrer står af under operationen. Og som Baldur opfører sig i øjeblikket, ved at snappe og være ekstremt tryghedssøgende, så siger alt mig, at han virkelig har det skidt, og at vi ikke kan vente med en operation.

Så hvis operationen skal udsættet i flere måneder, så tror jeg nok at jeg har besluttet mig for, at så skal Baldur ikke lide mere.

 

Men hold kæft hvor er det svært, og hvis du stiller mig det samme spørgsmål om 2 timer når Baldur er kommet hjem, så vil jeg højst sandsynlig have skiftet mening igen...

 

:ae:

Der er meget hårdt, men synes det lyder som en god idé at snakke det sammen.

 

Ved god hvilket valg jeg ville tage hvis det var mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

Der er meget hårdt, men synes det lyder som en god idé at snakke det sammen.

 

Ved god hvilket valg jeg ville tage hvis det var mig.

 

Jeg ved også godt hvilket valg jeg havde taget, hvis det altså ikke var min hund det drejede sig om ;-)

 

Objektivt set, så har jeg slet ingen tvivl om hvad der vil være bedst.

 

Subjektivt set, så spørger jeg mig selv om han måske kan leve 3-4 gode år på medicin eller lignende.

 

Og som nævnt, så er jeg ikke alene om at tage denne beslutning, og jeg tror ikke at min mand er nær så afklaret med situationen som jeg er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved også godt hvilket valg jeg havde taget, hvis det altså ikke var min hund det drejede sig om ;-)

 

Objektivt set, så har jeg slet ingen tvivl om hvad der vil være bedst.

 

Subjektivt set, så spørger jeg mig selv om han måske kan leve 3-4 gode år på medicin eller lignende.

 

Og som nævnt, så er jeg ikke alene om at tage denne beslutning, og jeg tror ikke at min mand er nær så afklaret med situationen som jeg er.

 

håber i sammen finder den løsning som er bedst for jer.

For mange år siden måtte vi selv turen igennem med en hund på 3 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Subjektivt set, så spørger jeg mig selv om han måske kan leve 3-4 gode år på medicin eller lignende.

 

 

 

Mine forældres første hund (og også min) som vi fik da jeg var 6 år, den hund som havde hjulpet mig igennem alle de år i skolen, hvor jeg blev mobbet, den hund som havde hjulpet mig igennem de dage, hvor man bare ville have fred, for evigt, den fik dårligt hjerte da jeg var 18 år, og 14 dage inden min eksamen tog de til dyrelæge.

 

´Min mor besluttede at Aja skulle have piller, skåne kost minimum indtil min eksamen var overstået.

 

Jeg var knust, og jeg ville ikke have bestået eksamenen hvis Aja vr blevet aflivet inden. MEN, det var ikke det rigtige for hunden. Hun kunne have levet i lang tid på de piller, men det var bare ikke den samme hund. Og hun havde det skidt, og dagen efter min eksamen kørte min far til dr dyr med Aja.

Og det var det bedste der kunne ske hende.

 

 

Jeg ved godt at det ikke er det samme problem, men hvis pillerne går ind og påvirker Baldur til at han bliver anderledes....... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...