Hop til indhold

Jeg bliver så gal over folk


Belzique
 Share

Recommended Posts

Bliver lige nødt til at rase lidt ud herinde hvor jeg ved at folk fatter hvad jeg mener.

 

En af vores venners bror's kæreste (ja ja, det er sådan nogen lidt langt ude venner) købte for ca. et år siden en husky tæve som hun vil avle på. Hun er uden tavle og for ca 3- 4 måneder siden købte hun en husky han også uden tavle, ham fik de hjem da han var 6 uger gammel!!!!.

Nu har hun så i sidste uge købt endnu en tævehvalp ligeledes uden tavle.

 

Det er så meningen at hun vil avle alt hvad hun kan på de her hunde så hun kan tjene sammen til udbetalingen på et hus!!!:stupid: Ingen sundhedstjek, ingen styr på noget som helst, hun aner ikke hvad det indebærer at have en Siberian Husky og da slet ikke hvad det kræver at have hvalpe, hun laver intet med hundene, de går bare inde i huset hele dagen. Og hvor skal hvalpene være? under trappen i "koste skabet" a010.gif

Ice, den første tæve er knapt et år gammel og jeg er sikker på at så snart Shadow, hanhunden, er gammel nok til at parre så sker det med det samme hun kommer i løb næste gang, for der er heller ingen muligheder for at adskille dem. De bor i et "council house" (kan desværre ik huske hvad sån nogen hedder på dansk) og har også 3 børn på 2, 4 og 6 år. Hun er vist nok 23 år gammel.

 

Hun fatter ikke en brik af hvad folk mener når de snakker om ansvarligt hundeopdræt, desværre ser hun tingene på en helt anderledes måde...hundene er der jo bare for at lave penge til hende. Jeg tænker stakkels hvalpekøbere, håber så inderligt at ingen vil købe hvalpene til den tid hvor de kommer, men desværre er der så mange uvidende hvalpekøbere der jo slet ikke vil kunne stå for en lille fluffy husky hvalp.

 

Mon der er noget som helst man kan gøre for at stoppe hende? Det er der vel ikke :cry:. (Bor i England husk det lige )

Mon PinPoynter kender nogen steder der vil gøre noget ved det?

 

Det er så frustrerende og jeg bliver så gal hver gang vi snakker om hende - men hvad kan man gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad tænker hun dog på!!? :shock: Tænk at der er sådan nogle mennesker der ikke fatter en brik :damn:

 

Jeg er blot en uvidende teenager så jeg ved desværre ikke så meget om sådan noget så jeg kan desværre ikke hjælpe.. men jeg krydser fingre på at loven får ram på hende! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke kontakte RSPCA og få dem til at komme og tage en snak med hende? Gå ikke ud fra det er lovligt at snyde og bedrage i England heller.

 

Jeg er blot en uvidende teenager så jeg ved desværre ikke så meget om sådan noget så jeg kan desværre ikke hjælpe.. men jeg krydser fingre på at loven får ram på hende! :evil:

 

Selvom det er totalt hjernedødt, det hun gør, så er der vel ikke noget decideret ulovligt i det? Andet end at hanhunden kun var 6 uger, da hun fik ham. Men selve avlen uden tavle osv. er jo ikke ulovligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke kontakte RSPCA og få dem til at komme og tage en snak med hende? Gå ikke ud fra det er lovligt at snyde og bedrage i England heller.

 

Jo kan da ringe og snakke med dem, der er jo bare ikke noget ulovligt i det hun gør, det er bare tæske uetisk og synd for hundene og fremtidige hvalpekøbere, der eventuelt står med samme skæbne som Buddha lige har måttet lide under.

Hun vil sikkert også bare benægte at hun har hundene blot for avl, og andet kan vel ikke bevises før hun har en stak hvalpe i huset.

 

Da hun fik Ice snakkede hun ellers meget om at hun skulle bruge hende til at køre med, men den idé har hun opgivet igen, forhåbentligt vender hun tilbage til den igen når hun er gammel nok til at begynde. Men i mellemtiden synes jeg jo nok at de fortjener en ordentlig tilværelse og der findes jo da aktiviteter som man kan lave med en unghund, så den ikke bare går og laver intet, hvilket måske især for en aktiv race som en Siberian Husky må være frustrerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det er totalt hjernedødt, det hun gør, så er der vel ikke noget decideret ulovligt i det? Andet end at hanhunden kun var 6 uger, da hun fik ham. Men selve avlen uden tavle osv. er jo ikke ulovligt?

 

Nej nemlig, det er ikke ulovligt at avle på din tæve selvom den er for ung, og det er heller ikke ulovligt at avle i hver løbetid. Det er bare SÅ forkert og SÅ uetisk. Men jeg kan forestille mig det sker mange steder, nu er det blot kommet lidt tættere på mig, derfor jeg reagerer hårdere end ellers.

 

Jeg kan forestille mig at den nye tæve som jo er yngre end hanhunden vil blive parret i første løbetid, men okay nu må jeg jo se tiden an og måske hun alligevel er klogere end det? men jeg tvivler lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke kontakte RSPCA og få dem til at komme og tage en snak med hende? Gå ikke ud fra det er lovligt at snyde og bedrage i England heller.

det er jo ikke ulovligt. Det er heller ikke ulovligt (men dog uetisk) at k¢be en 6 ugers hvalp. Derfor kan det godt være RSPCA vil tale med dem, det kommer noklidt an på hvor problemfyldt et område de bor i.

Det eneste jeg kan forstille mig der vil virke er hvis de bliver meldt til the council, men hvis hundene ikke generer nogen, virker det jo heller ikke. Ellers overlæs dem med materiale om hunde i rescues, send dem nogle link evt fra husky rescue eller lignende?

Det er super tragisk, det vildeste er næsten at hundene ikke har splittet deres hus ad endnu! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forfærdende at høre hvor tåbeligt folk kan opføre sig !

 

Kan kun håbe at hun ser det tåbelige i planen når hun opdager hvor meget arbejde hvalpe kræver! Og derefter sælger resten af hundenene:damn:

 

Hilen Pippi

Link til indlæg
Del på andre sites

Forfærdende at høre hvor tåbeligt folk kan opføre sig !

 

Kan kun håbe at hun ser det tåbelige i planen når hun opdager hvor meget arbejde hvalpe kræver! Og derefter sælger resten af hundenene:damn:

 

Hilen Pippi

hvalpe kræver jo desværre ikke ret meget arbejde hvis de bor under trappen...

 

Belzique, fortæl hende at folk IKKE k¢ber hvalpe her i krisetiden, og at RIGTIG mange mennesker er brændt inde med hvalpe, både billige hvalpe uden papirer og dyre hvalpe med fine papirer!!

Den med at lave hvalpe for at tjene penge, skriger bare så meget af "chav" og "council estate".... det er til at brække sig over :damn:

Fortæl hjende at hun nok ender med at give de fleste til rescue, og de giver IKKE penge for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det er totalt hjernedødt, det hun gør, så er der vel ikke noget decideret ulovligt i det? Andet end at hanhunden kun var 6 uger, da hun fik ham. Men selve avlen uden tavle osv. er jo ikke ulovligt?

 

Det er også derfor jeg håber at der er et eller andet man kan finde som er ulovligt. Eller i det mindste få det stoppet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvalpe kræver jo desværre ikke ret meget arbejde hvis de bor under trappen...

 

Belzique, fortæl hende at folk IKKE k¢ber hvalpe her i krisetiden, og at RIGTIG mange mennesker er brændt inde med hvalpe, både billige hvalpe uden papirer og dyre hvalpe med fine papirer!!

Den med at lave hvalpe for at tjene penge, skriger bare så meget af "chav" og "council estate".... det er til at brække sig over :damn:

Fortæl hjende at hun nok ender med at give de fleste til rescue, og de giver IKKE penge for dem.

 

Jamen hun ER så meget "chav" at det er til at brække sig over :damn:

Men jeg vil forsøge at overbevise hende om at ingen vil købe hvalpene og som du siger hun kan risikere at brænde inde med dem.

Om ikke andet så vil jeg give hende ALT den information jeg kan om ansvarligt opdræt og se om det kan få hende på bedre tanker. Desværre så når det ikke ret langt ved denne type mennesker :( det koster jo flere penge at lave ansvarligt opdræt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvalpe kræver jo desværre ikke ret meget arbejde hvis de bor under trappen...

 

Belzique, fortæl hende at folk IKKE k¢ber hvalpe her i krisetiden, og at RIGTIG mange mennesker er brændt inde med hvalpe, både billige hvalpe uden papirer og dyre hvalpe med fine papirer!!

Den med at lave hvalpe for at tjene penge, skriger bare så meget af "chav" og "council estate".... det er til at brække sig over :damn:

Fortæl hjende at hun nok ender med at give de fleste til rescue, og de giver IKKE penge for dem.

 

Jeg bed også mærke i, at man som 23årig med 3 børn (hvoraf den ældste er 6) anskaffer sig 3 hunde/hvalpe - ved selvf ikke om hun er overskudsmenneske, men det lyder godt nok som en stor mundfuld, at have haft gang i siden man var 17! :shock:

 

Stakkels hvalpe/hunde, håber hun har en anden indstilling til børnene i det mindste! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bed også mærke i, at man som 23årig med 3 børn (hvoraf den ældste er 6) anskaffer sig 3 hunde/hvalpe - ved selvf ikke om hun er overskudsmenneske, men det lyder godt nok som en stor mundfuld, at have haft gang i siden man var 17! :shock:

 

Stakkels hvalpe/hunde, håber hun har en anden indstilling til børnene i det mindste! :cry:

 

Ja hun har så meget overskud så hun står op tidligst klokken 11 hver dag, børnene må selv sørge for morgenmad osv....at de raserer huset er der vel ikke noget at sige til. Som du kan høre har jeg SÅ meget til overs for hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...