Hop til indhold

Nytårsaften, meninger ønskes...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til Rom mellem jul og nytår - det er jo dejligt :mrgreen: Vi lander i DK i Kbh nytårsaften omkring kl 16.30.

 

Lillefisen bliver passet hos svigerne. Svigernes hund er bange for fyrværkeri. Karla viste ingen reaktion sidste nytår og jeg har trænet hele året med skud osv. uden reaktion...

 

Dilemmaet er nu: manden vil blive i Kbh og fejre nytår sammen med vennerne derovre, og lade Karla blive hos svigerne. Men er det en god ide?

 

Der er ingen bedre alternative steder at få hende passet desværre. Mine bedsteforældres hund er også skudræd, det samme er bedstevennen Jackpot :???:

 

Er der risiko for at Sif vil smitte Karla? Og hvor stor tror i den er? Karla er 18 måneder. Det er hendes 2. nytårsaften.

 

Jeg hælder mest til at efterlade manden i Kbh for at fejre nytår, og selv tage toget hjem til Jylland og være sammen med min hund. Jeg er klar over, at dette vil helt sikkert få bægeret til at tippe i vores omgangskreds - hvor de i øjeblikket synes jeg er let asocial og sær - til ravende vanvittig med seriøse issues!

 

Hvad ville I gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke have turde risikerer det, hun er stadig så ung at hun endnu ikke er 100% sikker i sine meninger, så hun kan sagtens blive smittet af en ældre hund der fortæller hende hvor farligt det er.

 

det er også sådan jeg har det - desværre er manden ikke enig... :???: Jeg tror dog jeg ender med at tage hjem alene - med mindre en eller anden kan finde på nogle meget gode argumenter der kan overbevise mig om det modsatte :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er også sådan jeg har det - desværre er manden ikke enig... :???: Jeg tror dog jeg ender med at tage hjem alene - med mindre en eller anden kan finde på nogle meget gode argumenter der kan overbevise mig om det modsatte :rolleyes:

 

Men så handler det vel desværre om en opvejning af hvad der vejer tungest. At Karla har en risiko for at blive nytårs ræd, eller hvilken impact en beslutning om at tage hjem vil have på dit forhold til din mand.

 

Måske kan der indgås et kompromis. Hvis I bliver i København og Karla "tager skade", så bestemmer du over de næste 5 nytårsaftner, mindst!!

 

Eller I tager begge hjem, og så bestemmer han til gengæld over de næste 5. (Hvis du kan sørge for at Karla ikke bliver angst i år, er der en meget større chance for at hun forbliver rolig omkring nytår de næste mange år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til Rom mellem jul og nytår - det er jo dejligt :mrgreen: Vi lander i DK i Kbh nytårsaften omkring kl 16.30.

 

Lillefisen bliver passet hos svigerne. Svigernes hund er bange for fyrværkeri. Karla viste ingen reaktion sidste nytår og jeg har trænet hele året med skud osv. uden reaktion...

 

Dilemmaet er nu: manden vil blive i Kbh og fejre nytår sammen med vennerne derovre, og lade Karla blive hos svigerne. Men er det en god ide?

 

Der er ingen bedre alternative steder at få hende passet desværre. Mine bedsteforældres hund er også skudræd, det samme er bedstevennen Jackpot :???:

 

Er der risiko for at Sif vil smitte Karla? Og hvor stor tror i den er? Karla er 18 måneder. Det er hendes 2. nytårsaften.

 

Jeg hælder mest til at efterlade manden i Kbh for at fejre nytår, og selv tage toget hjem til Jylland og være sammen med min hund. Jeg er klar over, at dette vil helt sikkert få bægeret til at tippe i vores omgangskreds - hvor de i øjeblikket synes jeg er let asocial og sær - til ravende vanvittig med seriøse issues!

 

Hvad ville I gøre?

 

 

Ja det ville jeg helt sikkert gøre hvis det var mig...

Herr Flick klarede vores første nytårsaften med glans og kunne ikke være mere ligeglad med krudtet, men så kom dagene efter nytårsaften og nogen skød kanonslag af lige udenfor vores lejlighed - og siden har han været skrækslagen!!

Sidste nytårsaften blev jeg hjemme med ham, hvor jeg lå sammen med ham under dynen og så en film sammen og det gik forholdsvis godt... han er nem at "trøste"...

 

men jeg ægrer mig så meget over at det med kanonslagene skete, for han var en rigtig sej lille gut på den 1. nytårsaften, hvor han også var i selskab med en hund der er bange, men det "smittede" ham ikke...

 

I år bliver jeg også hjemme sammen med ham også tror jeg at jeg vil prøve at give ham Zylkene også...

 

Og helt ærligt, der er så mange aftener resten af året hvor vi tobenede kan have det sjovt, så hvorfor risikere at hundebassen bliver traumatiseret den ene aften? :blink::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var taget hjem, men jeg er også totalt hys og nægter pure at forlade min hund til nytåret også selvom hun ikke er skudræd!

 

Kan I ikke arrangere noget sjov og spass med venner her i Jylland i stedet? Ellers er Splinten, Tweesa, Nhøpse&Walter og jeg ved at se om vi kan arrangere noget, hvor du også er hjerteligt velkommen. Jeg ved dog ikke om det ikke liige bliver stressende nok for Karla med alle de hunde!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var taget hjem, men jeg er også totalt hys og nægter pure at forlade min hund til nytåret også selvom hun ikke er skudræd!

 

Kan I ikke arrangere noget sjov og spass med venner her i Jylland i stedet? Ellers er Splinten, Tweesa, Nhøpse&Walter og jeg ved at se om vi kan arrangere noget, hvor du også er hjerteligt velkommen. Jeg ved dog ikke om det ikke liige bliver stressende nok for Karla med alle de hunde!?

 

Det bliver desværre nok i overkanten mange hunde for lille-kræet... øv, det kunne ellers have været hyggeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det nu jeg skal skrive "hvem er vigtigst"? :mrgreen:

Selv om at det godt kan være hårdt at være lidt........anderledes i en omgangskreds :ae:

Der er ikke nogle tøser herinde som skal på landet med deres hunde??? :engel::engel: (syntes nemlig der var snak om det sidste år)

 

 

 

Vi har kvart i samme dilemma, vi havde tænkt at holde det hos svigerne, men de har jo fået en beagle, som gør ad alt, og når hun gør, gør Aslan og når Aslan gør, så gør hun :roll:

Martin fik et flip igår da jeg nævnte at jeg blev hjemme med Aslan :mrgreen: og foreslog han kunne tage ud og stor feste med sine venner :confused::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det nu jeg skal skrive "hvem er vigtigst"? :mrgreen:

Selv om at det godt kan være hårdt at være lidt........anderledes i en omgangskreds :ae:

Der er ikke nogle tøser herinde som skal på landet med deres hunde??? :engel::engel: (syntes nemlig der var snak om det sidste år)

 

 

 

Vi har kvart i samme dilemma, vi havde tænkt at holde det hos svigerne, men de har jo fået en beagle, som gør ad alt, og når hun gør, gør Aslan og når Aslan gør, så gør hun :roll:

Martin fik et flip igår da jeg nævnte at jeg blev hjemme med Aslan :mrgreen: og foreslog han kunne tage ud og stor feste med sine venner :confused::hmm:

 

Omgangskredsen er jeg lidt kold overfor - det er bare bekendte... flinke mennesker og det plejer at være sjovt, men så vigtigt er det ikke... problemet er manden... tror ikke han er fan af koncpetet :hmm:

 

fandt dette quote på nettet (indsæt hund istedetfor kat :blink:)

"My husband said it was him or the cat...I miss him sometimes." - Unknown
Link til indlæg
Del på andre sites

Omgangskredsen er jeg lidt kold overfor - det er bare bekendte... flinke mennesker og det plejer at være sjovt, men så vigtigt er det ikke... problemet er manden... tror ikke han er fan af koncpetet :hmm:

 

fandt dette quote på nettet (indsæt hund istedetfor kat :blink:)

 

Hihi fed quote :5up:

 

 

 

Er det meget vigtigt for manden din at du er med?

Nu har i lige været sammen i en hel uge :drille: Så må han da trænge til lidt fred :blink:

 

 

Erj, spøg til side, det kan godt være svært, men jeg kan forestille mig, for atkomme tilbage til emnet, at ja, Karla kunne godt blive påvirket. MEN når det så er sagt, så kender jeg ikke karla nok til at kunne sige om hun er en hund der kan tåle at andre hunde er bange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er svær :hmm: men altså jeg tænker jo lidt, at hvis det er som her hos os så skydes der vel fyrværkeri af mindst en uge før nytårs aften, altså den tid I er væk :genert: så hvis det smitter er det så ikke sket? og I lander 16.30 hvor lang tid går der så før I har hentet hunden, jeg ved at nytårsaften her er med masse fyrværkri fra det bliver mørkt altså tidligt, fordi ungerne ikke kan vente :confused: ved jo godt at kl 12 er værst, men er svigernes hund ikke bange længe før? Zacko er bange så snart folk har indkøbt deres pisse fyrværkeri :confused: og synes at ungerne lige skal se lidt af det hver aften ved spisetid mindst en uge før og gerne 2 uger efter :damn: mon også de danser om juletræ hver aften en uge før juleaften:hmm:så spørgsmålet er vel lidt om det hvis det går galt ikke er gået galt når I kan hente hunden..... Zacko er i pension, men helt sikkert skal han ikke det var jeg også hjemme og holde i pote :lun: puha godt det ikke er mig som skal beslutte det, men jeg stemmer da for at du overtaler manden til at I begge henter hund og så siger at det var den nytårsaften, dem kommer der jo mange af :klap:håber ikke jeg har sat dig i endnu et dilema, og gjort dig mere forviret var ikke meningen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er svær :hmm: men altså jeg tænker jo lidt, at hvis det er som her hos os så skydes der vel fyrværkeri af mindst en uge før nytårs aften, altså den tid I er væk :genert: så hvis det smitter er det så ikke sket? og I lander 16.30 hvor lang tid går der så før I har hentet hunden, jeg ved at nytårsaften her er med masse fyrværkri fra det bliver mørkt altså tidligt, fordi ungerne ikke kan vente :confused: ved jo godt at kl 12 er værst, men er svigernes hund ikke bange længe før? Zacko er bange så snart folk har indkøbt deres pisse fyrværkeri :confused: og synes at ungerne lige skal se lidt af det hver aften ved spisetid mindst en uge før og gerne 2 uger efter :damn: mon også de danser om juletræ hver aften en uge før juleaften:hmm:så spørgsmålet er vel lidt om det hvis det går galt ikke er gået galt når I kan hente hunden..... Zacko er i pension, men helt sikkert skal han ikke det var jeg også hjemme og holde i pote :lun: puha godt det ikke er mig som skal beslutte det, men jeg stemmer da for at du overtaler manden til at I begge henter hund og så siger at det var den nytårsaften, dem kommer der jo mange af :klap:håber ikke jeg har sat dig i endnu et dilema, og gjort dig mere forviret var ikke meningen :blink:

 

Det er faktisk et rigtigt godt indlæg - jeg havde slet ikke tnkt det dén vej rundt, men ja... Du har jo helt ret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er svær :hmm: men altså jeg tænker jo lidt, at hvis det er som her hos os så skydes der vel fyrværkeri af mindst en uge før nytårs aften, altså den tid I er væk :genert: så hvis det smitter er det så ikke sket? og I lander 16.30 hvor lang tid går der så før I har hentet hunden, jeg ved at nytårsaften her er med masse fyrværkri fra det bliver mørkt altså tidligt, fordi ungerne ikke kan vente :confused: ved jo godt at kl 12 er værst, men er svigernes hund ikke bange længe før? Zacko er bange så snart folk har indkøbt deres pisse fyrværkeri :confused: og synes at ungerne lige skal se lidt af det hver aften ved spisetid mindst en uge før og gerne 2 uger efter :damn: mon også de danser om juletræ hver aften en uge før juleaften:hmm:så spørgsmålet er vel lidt om det hvis det går galt ikke er gået galt når I kan hente hunden..... Zacko er i pension, men helt sikkert skal han ikke det var jeg også hjemme og holde i pote :lun: puha godt det ikke er mig som skal beslutte det, men jeg stemmer da for at du overtaler manden til at I begge henter hund og så siger at det var den nytårsaften, dem kommer der jo mange af :klap:håber ikke jeg har sat dig i endnu et dilema, og gjort dig mere forviret var ikke meningen :blink:

 

god pointe :hmm: pis lort... det gjorde det ikke nemmere :lol: nu har jeg lyst til slet ikke at tage afsted :stupid: her buldrer de løs hele december... om Sif er bange hele måneden ved jeg faktisk ikke - eller om det kun er omkring midnat når det er værst - det må undersøges....

Link til indlæg
Del på andre sites

god pointe :hmm: pis lort... det gjorde det ikke nemmere :lol: nu har jeg lyst til slet ikke at tage afsted :stupid: her buldrer de løs hele december... om Sif er bange hele måneden ved jeg faktisk ikke - eller om det kun er omkring midnat når det er værst - det må undersøges....

 

Ej vidste bare du ville blive mere i tvivl, skal altså lære at holde ting for mig selv :stupid: nå men mon ikke du finder en god løsning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

god pointe :hmm: pis lort... det gjorde det ikke nemmere :lol: nu har jeg lyst til slet ikke at tage afsted :stupid: her buldrer de løs hele december... om Sif er bange hele måneden ved jeg faktisk ikke - eller om det kun er omkring midnat når det er værst - det må undersøges....

 

Det er måske lige drastisk nok!? Omend jeg sagtens kan forstå dine tanker, for jeg var ikke taget afsted! Men jeg er også mig... hysterisk kvindemenneske uden stopknap :genert:

 

Hvad med at finde et andet sted Karla kunne passes? Hos en ikke nytårsangst hund?

Jeg ved det er svært mellem jul og nytår, men du kunne jo prøve?... Jeg ville gerne, men dels vil jeg ikke være ret meget hjemme og dels har jeg jo et par børn rendene så det går nok ikke :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre også skaden ville være sket allerede inden nytårsaften.

Pero er faktisk ikke rigtig bange nytårsaften - der kommer alle bragene jo oveni hinanden og bliver bare til sådan en buldrende baggrundslyd. Det er værre dagene op til nytår hvor der lige pludselig lyder et kæmpe brag, så han bliver forskrækket :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er måske lige drastisk nok!? Omend jeg sagtens kan forstå dine tanker, for jeg var ikke taget afsted! Men jeg er også mig... hysterisk kvindemenneske uden stopknap :genert:

 

Hvad med at finde et andet sted Karla kunne passes? Hos en ikke nytårsangst hund?

Jeg ved det er svært mellem jul og nytår, men du kunne jo prøve?... Jeg ville gerne, men dels vil jeg ikke være ret meget hjemme og dels har jeg jo et par børn rendene så det går nok ikke :???:

 

ingen ikke-nytårsangste hunde i vores omgangskreds desværre :roll: egentlig utroligt nu jeg tænker over det... og så er det med at finde et sted man "tør" efterlade sin hund :oops:

 

I en sådan helt teoretisk verden, kunne det være voldsomt interessant at se Karla i dit hjem - med unger - uden mig...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at være ekspert på området, så har jeg oplevet at Tex Skælder voldsomt ud af alle de fyrer fyrværkeri af i ugerne op til og på selve nytårsaften. Men aldrig har en eneste af rotterne reageret på hans galpen. De er så hamrende ligeglade med det at end ikke en terrier der flipper skråt sidelæns kan hidse dem op..

 

Så om en hund kan blive smittet af en andne hunds angst tvivler jeg stærkt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...