Hop til indhold

"løbsk" han-hund


Aslan
 Share

Recommended Posts

Bamse er jo løbsk, og sidst bamse var løbsk - ligesom denne gang - ter Aslan sig jo som en depserat mand :roll: han piber, heldigvis stopper han selv sine hyl nu :klap: MEN :megaked:

 

Han spiser ikke (og nu kan man se hans hofter igen :damn: ) og så tænker jeg:

 

Hvorfor stopper nogle han-hunde med at spise når der er løbske tæver?

 

Glemmer de at de er sultne fordi de kan dufte tæven?

Er de så liderlige at de bare ikke kan spise?

 

 

Eller hvordan? Hvad siger hundens instinkt?

Jo mindre neergi de bruger på jagt, jo mere formering kan du lave?

 

Hvordan kan Aslan beholde hans energi niveau oppe, når han nu ikke spiser

(ps: et tyggeben med kalun giver ekstrem energi :shock: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hanhunde holdt også op med at spise, når naboens tæve var i løbetid. Jeg aner ikke, hvorfor de gør det, men kunne da forestille mig, at det havde noget med deres stressniveau at gøre. Vores blev sindsygt rastløse i den periode. Hvis en af os rørte på os eller bare tænkte på at rejse os, stod de der med det samme - klar til at komme ud og vente på hende. De var "på" hele tiden.

Det må give noget stress et eller andet sted og så spiser de jo ikke.

 

Men jeg ved det altså ikke, det er bare en tanke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at have læst...

 

At det vigtigste formål i livet er, at formere sig. Skidt være med at du dør af svækkelse i sidste ende, generne overlever og det er det, der betyder noget. Så når en tæve er i løbetid, lægger hanhundene alt i, at de skal hen til hende og derfor er de ligeglade med mad - det er ikke vigtigt nok.

 

Det er jo nok så en slags stress, som udløses for at opnå dette og hunden kører nærmest på reserverne.

 

Jeg ved ikke, om det er rigtigt, det er bare det, jeg har hørt eller læst somewhere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hanhunde holdt også op med at spise, når naboens tæve var i løbetid. Jeg aner ikke, hvorfor de gør det, men kunne da forestille mig, at det havde noget med deres stressniveau at gøre. Vores blev sindsygt rastløse i den periode. Hvis en af os rørte på os eller bare tænkte på at rejse os, stod de der med det samme - klar til at komme ud og vente på hende. De var "på" hele tiden.

Det må give noget stress et eller andet sted og så spiser de jo ikke.

 

Men jeg ved det altså ikke, det er bare en tanke :mrgreen:

 

 

 

Det lyder præcis som monsteret herhjemme, rejser jeg mig, løber han ud til vinduet for at kigge efetr Bamse :roll::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hanhunde holdt også op med at spise, når naboens tæve var i løbetid. Jeg aner ikke, hvorfor de gør det, men kunne da forestille mig, at det havde noget med deres stressniveau at gøre. Vores blev sindsygt rastløse i den periode. Hvis en af os rørte på os eller bare tænkte på at rejse os, stod de der med det samme - klar til at komme ud og vente på hende. De var "på" hele tiden.

Det må give noget stress et eller andet sted og så spiser de jo ikke.

 

Men jeg ved det altså ikke, det er bare en tanke :mrgreen:

 

Det lyder som Mio, her sidst der var en tæve i løb i blokken! :roll:

 

Vi blev anbefalet af Gudrun, at sætte dosis på hans "urter" op i den periode, fordi det var en stor stress-faktor for ham, og det jo lige præcis var den vi arbejdede så hårdt på at få ned! :cry:

 

Når Mio er i max stress, kan han ikke spise. Hvis han alligevel hapser en godbid fra mig (og næsten hugger hånden med), så spytter han den ud med det samme igen! :stupid: Det var dog ikke så slemt i perioden, at han slet ikke ville spise, men han spiste mindre.

 

Ved ikke om det at han spiste skyldtes det hjemmelavede mad, som han savler max over, lidt som med Homer Simpson, der kan vækkes af øl?! :hmm: :lol:

 

Har du prøvet at lave en portion hjemmelavet til Aslan, og så blande lidt tørkost i?

 

Kogt kylling (evt and for mere fedt? :hmm:), brune ris kogt i kyllingevandet, broccoliblanding, lidt kogt sild (evt. anden fed fisk)

 

se evt. den udvidede opskrift her:

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html :5up:

 

Håber Aslan kommer til fornuft og spiser lidt, men så længe han ikke er rigtig syg, så skal han sikkert nok spise inden det bliver kritisk! :ae:

 

:vuf::vuf: til Aslan, "spis dine grøntsager, så du kan blive en stor og stærk dreng!" :fyfy: .. damn, det er han jo allerede, og lækker oven i købet?! :hmm: :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joe, lidt i vandpytter, men dem er vi ved at løbe tør for og nej, "hjemmelavet" vandpytte er ikke sjov :damn:
Skulle ellers lige til at foreslå det :mrgreen:

 

Måske kan du hælde noget vand over hans tørfoder, hvis I har kogt noget kød? Det frister måske mere, og så får han samtidig noget væske.

 

Eller som der blev foreslået, så kan du lave noget hjemmelavet til ham. Der kan man jo også hælde noget af vandet med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er jo i forvejen ikke en spiser, og jeg lagde skinke i hans mad igår, han tog det stykke der stak op :mrgreen: Han gad ikke engang at sortere :damn: Det plejer han ellers at være god til.

 

 

 

Ville det hjælpe at tage ham væk (i en skov) eller ville de nye dufte evt stresse ligeså meget i og med at han er oppe og kører i forvejen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er jo i forvejen ikke en spiser, og jeg lagde skinke i hans mad igår, han tog det stykke der stak op :mrgreen: Han gad ikke engang at sortere :damn: Det plejer han ellers at være god til.

 

 

 

Ville det hjælpe at tage ham væk (i en skov) eller ville de nye dufte evt stresse ligeså meget i og med at han er oppe og kører i forvejen?

 

 

Jeg tror det ville være en god ide at prøve at tage ham med ud hvor han ikke kan lugte tæven - og måske tage godt med foder og godbider med til ham :blink:

Tror måske også at det kan lægge dæmper på ham, hvis han får fyldt maven og får en masse andre indtryk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, man kan få hunden til at sove ved at skælde dne ud :hmm:

 

Erj, det var ikke som sådan skæld ud, men jeg hævede stemme MEGET højt og sagde

 

 

 

AAAAAAASLAAAAAAAAAAAAN LÆÆÆÆÆÆÆÆÆG DIG

 

 

Og nu sover han :banan:

 

Mon den virker med mad også :hmm::hmm::hmm::hmm:

 

Det at du forlanger han skal forholde sig til dine krav vil dæmpe hans stress, så hvis du kan få det gennemført er det fint.

 

Sænket stressniveau = spisning og så måske alligevel ikke med hans holdning til at overleve :lol:

 

Når en hund er stresset er den ikke sulten og det er derfor hanhunde ikke spiser i tævernes løbetid, de er for opkørte

Link til indlæg
Del på andre sites

Det at du forlanger han skal forholde sig til dine krav vil dæmpe hans stress, så hvis du kan få det gennemført er det fint.

 

Sænket stressniveau = spisning og så måske alligevel ikke med hans holdning til at overleve :lol:

 

Når en hund er stresset er den ikke sulten og det er derfor hanhunde ikke spiser i tævernes løbetid, de er for opkørte

 

 

 

Så jo mere vi forlange, som han kan overskue, jo bedre?

 

Han plejer jo fint at lystre, så hvishan begynder at pibe, skal han lægge sig!

 

BASTA! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jo mere vi forlange, som han kan overskue, jo bedre?

 

Han plejer jo fint at lystre, så hvishan begynder at pibe, skal han lægge sig!

 

BASTA! :klap:

 

Ja i princippet, jeg ville nok aktivere lidt for at distrahere ham, men du kender ham jo bedst :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i princippet, jeg ville nok aktivere lidt for at distrahere ham, men du kender ham jo bedst :-D

 

Vi har godt nok lige fået det der tornado spil, så kunne man jo ligge lidt ostehaps i den øverste del, så forlange jeg ikke for meget.

 

Er lidt bange for at forlange for meget, for hvornår vælter glasset? Det er kun anden gang vi oplever ham "løbsk"

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men jeg fatter ikke at folk bliver overrasket over at dyrs seksueldrift er den drift der trumper alle andre.

Efter normal seksueldrift er vel nok jagtdrift/ sult den næste på skalaen, men den undertrykkes totalt, når hormonproduktionern er i top.

Vore hanhunde er oversvømmet med løbste tæver og hvis de stammer, som jeg tror fra ulve, så har det deres dagligdag voldsomt mod sig, hvis de lever i tætte bebyggelser med en del tæver.En ulvetæver er i løb i ca 3 uger/år, og flokkens tæver kommer det rimeligt samtidig.Hanulven er kun på tophormonproduktion i denne korte periode, men vore hanhunde er udsat hele året.

Mine ene tæve er nu i løb for 3de gang i år, hvilket er normalt for hende.

Sådan en hanhund med så høj progestoronproduktion har da ikke andet i hovedet end at parre.

Dette er vel en af de uhensigsmæssige ting ved tamhunden i vort samfund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så meget jeg heller ikke fatter, heldigvis har jeg HF som altid levere gode råd, omsorg og alt det der, og næsten altid i en pæn tone :klap:

 

 

Update:

 

Igår aftes blev aslan pludselig forælsket i mig- han rendte mig kronisk i røven, så meget at stoppede jeg op, havde jeg en snude imellem balderne :stupid:

 

Hans bremselængde er ret lang :mrgreen:

 

 

Her til morgen havde han igen kastet sin kærlighed til Bamse, men vi gik da 3/5 af en tur, hvor bamse ikke havde gået.

 

Og det skal lige siges at jeg har gået i bulderravende mørke, og været ved at pisse i mine bukser af skræk, for at undgå Bamses duft :vedikke:

 

Men desværre fandt aslan den, og så peeeeeeeb han igen :damn::damn:

 

Her til eftermiddag har han været langt bedre til selv at finde ro, der kommer dog lidt piv engang imellem. Men bare det at han selv finder ro er jo vidunderligt, og måske vi får sovet i nat :klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men jeg fatter ikke at folk bliver overrasket over at dyrs seksueldrift er den drift der trumper alle andre.

Efter normal seksueldrift er vel nok jagtdrift/ sult den næste på skalaen, men den undertrykkes totalt, når hormonproduktionern er i top.

Vore hanhunde er oversvømmet med løbste tæver og hvis de stammer, som jeg tror fra ulve, så har det deres dagligdag voldsomt mod sig, hvis de lever i tætte bebyggelser med en del tæver.En ulvetæver er i løb i ca 3 uger/år, og flokkens tæver kommer det rimeligt samtidig.Hanulven er kun på tophormonproduktion i denne korte periode, men vore hanhunde er udsat hele året.

Mine ene tæve er nu i løb for 3de gang i år, hvilket er normalt for hende.

Sådan en hanhund med så høj progestoronproduktion har da ikke andet i hovedet end at parre.

Dette er vel en af de uhensigsmæssige ting ved tamhunden i vort samfund.

 

Pisstt, markering: Progesteron er et kvindeligt kønshormon, mon ikke du skrev forkert og mente testosteron? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: nu sider jeg lige og tænker.........

 

 

Findes der nogle bøger om stress ved hunde?

På dansk?

 

hmm.. gad jeg også godt vide :hmm:

 

Fandt disse tekster ved simpelt søg på Google:

 

Stress

siden om hunde

Hunde kan godt blive ramt af stress - TV 2 - Vi med Hund

 

Der er bog-referencer på denne side :5up:

 

http://www.canis.no/bibliotek/artikler.php?id=138

 

Og så fandt jeg en bog :klap:

 

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=518&sokres=1

Redigeret af n1nna
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...