Hop til indhold

Indy har haft et anfald


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Dyrlægen VIL slet ikke medicinere med mindre der er tale om flere anfald per uge, eller anfald som ikke vil stoppe, men fortsætter ind i nyt anfald inden hun er rigtig vågen.

Tror også noget af faren ved at medicinere er at når f¢rst man starter kan det være svært/umuligt at komme ud af igen, og Martin har erfaring med hunde der skulle have mere og mere for samme effekt, som tiden gik.

S¢vnbehov er jo nok lidt anderledes for en hund, hun sover jo i forvejen næsten altid :genert::lol:

Vi tager det en dag, og et anfand, ad gangen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Puha, det er ubehageligt sådan noget.

 

Har selv en hund, der har haft 2 anfald (indtil videre) - et for et halvt år siden og et for et år siden. Det virker meget voldsomt når det står på.

 

Desværre har min hund forandret sig efter disse - han glemmer sin opdragelse, har fået selektiv hørelse, kan ikke koncentrere sig så længe af gangen og er blevet mere højlydt (han har altid snakket meget, men er begyndt at gø af Gud og hver mand/hund, hvor han før ignorerede dem).

 

Han er nu 4 år. Dyrlægen mente ikke at han skal medicineres før han har mindst 3-4 anfald om året. Jeg vil nu helst undvære, da jeg før har haft en hund med epilepsi, som desværre reagerede dårligt på medicinering. Han fik så også flere anfald om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

3-4 om ÅRET? Min dyrlæge vil ikke medicinere med mindre det er 3-4 om ugen! :???:

 

Ja, det er vildt ubehageligt at se på, men jeg er temmelig hårdhudet, så har mest ondt af min stakkels hund som vågner op og ikke aner hvad er er sket.

Indtil videre har det ikke haft nogen indvirkning på hendes sind og temperament, og jeg håber det bliver ved på den måde.

 

Hendes første anfald var i den sidste weekend i oktober, det andet den 25. december, og så nu den 24. januar... det ser ud som et mønster for mig.

 

Håber din hund ikke får flere anfald, man hører jo heldigvis om hunde som kun har et eller to, eller ganske ganske sjældne anfald :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

3-4 om ÅRET? Min dyrlæge vil ikke medicinere med mindre det er 3-4 om ugen! :???:

 

Ja, det er vildt ubehageligt at se på, men jeg er temmelig hårdhudet, så har mest ondt af min stakkels hund som vågner op og ikke aner hvad er er sket.

Indtil videre har det ikke haft nogen indvirkning på hendes sind og temperament, og jeg håber det bliver ved på den måde.

 

Hendes første anfald var i den sidste weekend i oktober, det andet den 25. december, og så nu den 24. januar... det ser ud som et mønster for mig.

 

Håber din hund ikke får flere anfald, man hører jo heldigvis om hunde som kun har et eller to, eller ganske ganske sjældne anfald :x:

Ja, det var hvad hun sagde, da jeg snakkede med hende i telefonen efter det første anfald.

 

Jeg synes, det der er værst efter sådan et anfald, må være blindheden. Kan tydeligt se og mærke på Felix at han intet ser. Han kigger efter mig, men kan ikke se mig.

 

Jeg håber også bare det er enkeltstående anfald, for nu er det jo et halvt år siden sidst, så frygter jo hver dag at han skal få et anfald - allerværst hvis han er alene hjemme imens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh neeej :megaked: Stakkels lille Indy :ae:

 

Pyh, det må være utrygt at lade hende være alene hjemme :cry: Hvad siger Charlie til det? Hvordan tror du han vil reagere hvis hun får et mens de er alene hjemme?

Nu er Charlie jo tilbage i buret efter han åd den scanner :fornaermet: så han kan ikke gøre hende noget.

Men når det er sagt, så reagerede han faktisk meget roligt.. Han så lidt bekymret og forvirret ud, men han blev i sofaen (hun lå lige ved siden af) og han larmede ikke og blev ikke bange, så jeg tror ikke han vil reagere aggresivt (som man nogle gange hører om), men man kan jo aldrig vide. Da hun vågnede snuste han lidt til hende, og lagde sig så til at sove igen, og opførste sig helt normalt overfor hende resten af dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det der er værst efter sådan et anfald, må være blindheden. Kan tydeligt se og mærke på Felix at han intet ser. Han kigger efter mig, men kan ikke se mig.

 

Jeg håber også bare det er enkeltstående anfald, for nu er det jo et halvt år siden sidst, så frygter jo hver dag at han skal få et anfald - allerværst hvis han er alene hjemme imens.

Indy vil ikke være alene mens hun vågner, så jeg sidder sammen med hende. Er dog ikke sikker på om hun er blind, tror det egentlig ikke, men jeg har jo heller ikke prøvet at forlade hende og finde ud af det.

Ja, det bekymrer også mig at det skal ske når hun er alene, og hun vågner og jeg ikke er der til at holde hende i hånden :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Indy har haft endnu et anfald, engang i formiddag mens jeg var på arbejde. Hun virkede rolig da jeg kom hjem, så det må være sket ret tidligt. Hader at jeg skal gå fra hende igen nu, men hun sover bare og virker ikke stresset.

 

Åh nej :ae:

 

Hvordan ved du at hun har haft et anfald mens du var væk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Åh nej. Stakkels hund :cry:

Det lyder virkelig ubehageligt. -både for hende og jer.

Jeg håber at hun får længere mellem anfaldene.

 

Jeg kender ikke til sygdommen hos hunde, men synes da at hver mdr er tit :vedikke:

 

Jeg :x2: for at hun får det bedre med tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej. Stakkels hund :cry:

Det lyder virkelig ubehageligt. -både for hende og jer.

Jeg håber at hun får længere mellem anfaldene.

 

Jeg kender ikke til sygdommen hos hunde, men synes da at hver mdr er tit :vedikke:

 

Jeg :x2: for at hun får det bedre med tiden.

et om måneden er til at leve med, men jeg håber ikke det bliver meget oftere. Desuden ville jeg gerne at hun lige ventede til jeg var hjemme og kunne holde hende i hånden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen
et om måneden er til at leve med, men jeg håber ikke det bliver meget oftere. Desuden ville jeg gerne at hun lige ventede til jeg var hjemme og kunne holde hende i hånden :genert:

 

 

Det kan jeg godt forstå.

Det er ikke sjovt at ens hund ikke har det godt, og især hvis man ikke er der når det sker. :cry:

 

Jeg håber det bedste for jer og Indi :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Indy har haft endnu et anfald, engang i formiddag mens jeg var på arbejde. Hun virkede rolig da jeg kom hjem, så det må være sket ret tidligt. Hader at jeg skal gå fra hende igen nu, men hun sover bare og virker ikke stresset.

 

Åhh neej :megaked: Stakkels jer begge to, det er ikke rart at vide at hun skal igennem det alene :cry: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...