Gæst Annemette79 Skrevet December 4, 2009 Rapporter Share Skrevet December 4, 2009 Hejsa Kan en hund blive hæs??? Vores hund begyndte her til aften at hoste helt vildt, så meget at han var ved at kaste op. Han lyder som en søløve når han hoster og når han gør og siger lyde når han leger, så lyder det som om han er blevet hæs eller er ved at "miste stemmen". Kan hunde godt det? Altså blive hæse/"miste stemmen"? Hilsen Annemette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 4, 2009 Rapporter Share Besvaret December 4, 2009 Han har kennelhoste Izzie lød også hæs da hun havde det (begge gange) du kan give Noskapin DAK - købes i håndkøb på apoteket. Vejer han under 4 kg. er 1/4 pille om dagen nok, vejer han under 8 kg. er 1/2 pille om dagen nok. Min dyrlæge siger at det florere helt vanvittigt lige for tiden, så i stedet for at tage til dyrlægen og betale en formue for noget der virker ligeså godt som hostepiller til 50 kr. for 25 stk :blink: Izzie har jo haft det 2 gange, og det smitter sindsygt meget og hendes legekammerater har også haft det. Pillerne hjælper, men når der er så mange hunde der har det så er det ikke nemt at udrydde. ISÆR ikke hvis nogen hundejere ikke mener det er værd at behandle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Annemette79 Besvaret December 4, 2009 Rapporter Share Besvaret December 4, 2009 Han har kennelhoste Izzie lød også hæs da hun havde det (begge gange) du kan give Noskapin DAK - købes i håndkøb på apoteket. Vejer han under 4 kg. er 1/4 pille om dagen nok, vejer han under 8 kg. er 1/2 pille om dagen nok. Min dyrlæge siger at det florere helt vanvittigt lige for tiden, så i stedet for at tage til dyrlægen og betale en formue for noget der virker ligeså godt som hostepiller til 50 kr. for 25 stk :blink: Izzie har jo haft det 2 gange, og det smitter sindsygt meget og hendes legekammerater har også haft det. Pillerne hjælper, men når der er så mange hunde der har det så er det ikke nemt at udrydde. ISÆR ikke hvis nogen hundejere ikke mener det er værd at behandle Ej hvor øv Vi har faktisk været ved dyrlægen i eftermiddag til kontrol for hårsækmider og der var der ingenting med Walter :damn: Det begyndte først her til aften. Ihh altså, dumme hund, kan han ikke bare blive syg inden vi tager til dyrlægen :stupid: Hvis det nu ikke er kennelhoste (altså ikke fordi jeg ikke tror på dig ), sker der så noget ved at give Noskapin og må han godt få det sammen med andet medicin (han får antirobe vet mod hudbetændelse og ivomec mod hårsækmider)? Hilsen Annemette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 4, 2009 Rapporter Share Besvaret December 4, 2009 ^øhm...pas prøv at ring til dyrlægen imorgen tidlig eller skriv til [email protected] og spørg dem ad hvis din egen dyrlæge tager penge for telefonisk råd. Synes det lyder rigtig meget som kennelhoste, og Noskapin DAK skulle være rimelig mildt :hmm: Læs mere her: Noskapin DAK - www.nycomed.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Eller wait it out - det går over af sig selv, som en influenza.. Men smitter også som en influenza, så han skal lige holdes væk fra træning og diverse med andre hunde, såfremt det er kennelhoste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Jeg ved ikke hvad Pablo og Victoria laver om natten...men Victoria er altid hæs....:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Pillerne hjælper, men når der er så mange hunde der har det så er det ikke nemt at udrydde. ISÆR ikke hvis nogen hundejere ikke mener det er værd at behandle Kennelhoste er en virus, og virus muterer. Så det vil næsten være umuligt at udrydde, selv om alle hundeejere er lige så ansvarsfulde, som os her på HF.. Men det kunne helt sikkert dæmpes gevaldigt, hvis folk tog lidt hensyn.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Izzie har jo haft det 2 gange, og det smitter sindsygt meget og hendes legekammerater har også haft det. Pillerne hjælper, men når der er så mange hunde der har det så er det ikke nemt at udrydde. ISÆR ikke hvis nogen hundejere ikke mener det er værd at behandle Jeg er så en af dem, der mener, at det ikke er "værd at behandle. Pillerne hjælper på hosten ja, men de "behandler" jo ikke som sådan, kennelhoste er jo en luftbåren virus ligesom influenza hos mennesker I mine øjne er man en "ansvarlig hundejer" hvis man holder sig væk fra træning og andre hunde i perioden, men det er nu som oftest allerede forsent på det tidspunkt, da kennelhoste har en inkuberingstid på 3-10 dage Det går over af sig selv, også uden piller, men pillerne kan lindre hosten. Hvis han begynder at blive sløj eller får feber, så skal du afsted til dyrlægen, da han så kan risikere at have udviklet lungebetændelse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Annemette79 Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Walter hostede hele natten, så jeg snakkede med dyrlægen til morges og han mente bestemt at det var kennelhoste, så jeg har været på apoteket og hente norodyl vet (smertestillende) og dexofan (hostesaft). Min lille stakkels basse, nu håber jeg snart at han kan få lidt ro for den hoste. Tusind tak for hjælpen herinde og ja, vi holder ham væk fra andre hunde så længe han er syg. Hvor lang tid kan han egentlig smitte andre hunde? Hilsen en meget træt Annemette, som er blevet holdt vågen hele natten pga Walters hosteri Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Walter hostede hele natten, så jeg snakkede med dyrlægen til morges og han mente bestemt at det var kennelhoste, så jeg har været på apoteket og hente norodyl vet (smertestillende) og dexofan (hostesaft). Min lille stakkels basse, nu håber jeg snart at han kan få lidt ro for den hoste. Tusind tak for hjælpen herinde og ja, vi holder ham væk fra andre hunde så længe han er syg. Hvor lang tid kan han egentlig smitte andre hunde? Hilsen en meget træt Annemette, som er blevet holdt vågen hele natten pga Walters hosteri Op til 3 uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lena Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Åh altså............ Nu må det da snart stoppe....... Stakkels Walter....... Han er vel blevet smittet ved et af Jeres besøg hos dr. dyr? Jeg håber han snart er ovenpå igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Annemette79 Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Åh altså............ Nu må det da snart stoppe....... Stakkels Walter....... Han er vel blevet smittet ved et af Jeres besøg hos dr. dyr? Jeg håber han snart er ovenpå igen. Ja Walter han er bare en total sygdomsmagnet :damn: Jeg ved ikke hvor han er blevet smittet henne, for han har ikke været hos dyrlægen de sidste 3-4 uger, lige bortset fra igår, men der bor jo også hunde i vores nabolag, så måske det flyver rundt i luften og han har fået det på den måde. Hans hoste er stilnet rigtig meget af nu efter at han har fået sin medicin, så det er dejligt, både for ham og os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Har hørt det kan smitte ved at dele vandskål / pind, så måske på den måde? Du må have rigtigt god bedring med ham, håber medicinen kan dæmpe hosten for ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Annemette79 Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Har hørt det kan smitte ved at dele vandskål / pind, så måske på den måde? Du må have rigtigt god bedring med ham, håber medicinen kan dæmpe hosten for ham. Tusind tak skal du have. Nu har han lige fået hostesaft for 2. gang og nu er han gået helt i koma. Han faldt i søvn ca 5 min efter at han havde fået det og han er fuldstændig væk. Hans øjne er begyndt at løbe lidt i vand (klar væske) og han er begyndt at lyde snottet når han trækker vejret. Er det normalt ved kennelhoste? Hilsen Annemette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret December 5, 2009 Rapporter Share Besvaret December 5, 2009 Jeg er så en af dem, der mener, at det ikke er "værd at behandle. Pillerne hjælper på hosten ja, men de "behandler" jo ikke som sådan, kennelhoste er jo en luftbåren virus ligesom influenza hos mennesker I mine øjne er man en "ansvarlig hundejer" hvis man holder sig væk fra træning og andre hunde i perioden, men det er nu som oftest allerede forsent på det tidspunkt, da kennelhoste har en inkuberingstid på 3-10 dage Det går over af sig selv, også uden piller, men pillerne kan lindre hosten. Hvis han begynder at blive sløj eller får feber, så skal du afsted til dyrlægen, da han så kan risikere at have udviklet lungebetændelse... Ja pillerne kan lindre hosten, de er smertestillende. Og som du sikkert selv ved når du er forkølet og/eller hoster så kan det godt gøre ondt og være rigtigt ubehageligt. Så jeg synes man har et ansvar som hundeejer for at ens hund ikke har ondt eller lider nød. Og de 50 kr. sådan 25 stk piller koster de rykker ikke ret meget på kontoen, heller ikke på SU :blink: Godt at høre at han har fået behandling :5up: god bedring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MariePylaia Besvaret December 6, 2009 Rapporter Share Besvaret December 6, 2009 Nogle hunde kan også få det rigtig rigtig skidt af kennelhoste. Hos langt de fleste bliver det ikke til mere end hosten, men de kan få høj feber og blive meget sløje. I værste fald udvikle sig til´lungebetændelse. Så det er da værd at holde øje med. Men måske det er forebyggende, nu han er på medicin? netdyredoktor - Kennelhoste Her et link, der står også noget om smittefare. God bedring til din vaps! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 6, 2009 Rapporter Share Besvaret December 6, 2009 Ja pillerne kan lindre hosten, de er smertestillende. Og som du sikkert selv ved når du er forkølet og/eller hoster så kan det godt gøre ondt og være rigtigt ubehageligt. Så jeg synes man har et ansvar som hundeejer for at ens hund ikke har ondt eller lider nød. Og de 50 kr. sådan 25 stk piller koster de rykker ikke ret meget på kontoen, heller ikke på SU :blink: Jeg siger heller ikke, at hunden ikke evt. skal have noget hostelindrende Det var blot fordi, du i dit første indlæg skrev, at det spredtes fordi folk ikke "behandlede" det.... Virus er der jo stadig, selvom hunden ikke hoster grundet hostelindrende piller... det var det jeg reagerede på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Tusind tak skal du have. Nu har han lige fået hostesaft for 2. gang og nu er han gået helt i koma. Han faldt i søvn ca 5 min efter at han havde fået det og han er fuldstændig væk. Hans øjne er begyndt at løbe lidt i vand (klar væske) og han er begyndt at lyde snottet når han trækker vejret. Er det normalt ved kennelhoste? Hilsen Annemette Bassil havde også løbende øjne (klart flåd) og var ekstremt snottet. Det var lidt som at have små børn igen :blink: - tørre næse... stooort aaaatjuuuu.. og vaske væggene! :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Desuden.... er det en god ide lige at runde Dr. Dyr, når det er overstået. Så kan du få hunden vaccineret imod kennelhoste - og så er der ingen risiko det næste års tid Eller også: Næste gang der skal års-vaccineres, så bed om at få den hvor de også vaccinerer mod Para-influenza (tror den er mod 4 forskellige ting) - i stedet for udelukkende mod hundesyge og parvovirus, som er noget basis-noget Para-influenza virus giver nemlig også kennelhoste.. (tror jeg.. udelukkende information fra min egen Dr. Dyr) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Tusind tak skal du have. Nu har han lige fået hostesaft for 2. gang og nu er han gået helt i koma. Han faldt i søvn ca 5 min efter at han havde fået det og han er fuldstændig væk. Hans øjne er begyndt at løbe lidt i vand (klar væske) og han er begyndt at lyde snottet når han trækker vejret. Er det normalt ved kennelhoste? Hilsen Annemette Nej, det har jeg ikke oplevet med mine hunde. Men som mops er hans luftveje jo lidt naderledes end så mange andre racers. Hvis ikke det er blevet bedre nu ville jeg lige kontakte dyrlægen med tanke på hans andre lidelser og medicineringen han er i gang med. Rigtig god bedring med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Fandt lige denne, som jeg også fik udleveret hos Dr. Dyr, da Bassil havde kennelhoste: http://www.netdyredoktor.dk/graphics/NDD_Library/images/Nyhedsbrev2/Kennelhoste_1.pdf God bedring til vapsen. /Lone Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Annemette79 Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Hej allesammen Lige en lille update Walter har ikke længere "snot" i øjne og næse og han hoster kun engang imellem. Han får sovet om natten og det gør vi andre så også :banan:Det er dog lidt en kamp at give ham hostesaften, for herren synes bestemt ikke at det smager fantastisk Har prøvet at blande det med a-38 og sukker og det gik godt et par gange, men nu går den ikke længere :damn: Han elsker gulerødder, så jeg vil prøve at blende dem og blande det i og så se om jeg kan lokke det i ham igen. Når han er blevet rask igen, er det planen at han skal en tur til dyrlægen og vaccineres mod kennelhoste. Hilsen Annemette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hellerl Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 (rettet) Hej Annemette! min hund er lige begyndt at hoste her til morgen! så jeg hastede på nettet, og fandt denne gyldne side, med alle de gode råd! jeg har ikke noskapin, men noget der hedder dexofan det er også hostestillede, og til tør hoste! Kan jeg bruge det istedet? M.v.h Helle Redigeret August 10, 2010 af hellerl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Kennelhoste er en virus, og virus muterer. Så det vil næsten være umuligt at udrydde, selv om alle hundeejere er lige så ansvarsfulde, som os her på HF.. Men det kunne helt sikkert dæmpes gevaldigt, hvis folk tog lidt hensyn.. Gammel tråd, men nu den er hevet frem: Nåja, hvis ens hund lige har nyst eller hostet en gang eller to holder man den vel ikke automatisk væk fra alle hunde? Den kan i sådan et tilfælde have kennelhoste, men den kan også bare have fået noget i næsen/halsen. Den kan have nyst/hostet mens den var alene hjemme, men smitter altså... Jeg synes selv, jeg tager gevaldigt hensyn til andre hunde/hundeejere, men man kan ikke dække sig ind 100% hvis ens hund også skal opleve livet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 10, 2010 Rapporter Share Besvaret August 10, 2010 Kan huske at honning også hjalp på Buddha da han havde kennelhoste, både ren men også opløst i lunken vand. Måske hostesaften kan blandes med honning? God bedring med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts